0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ö.

Ari'nin harareti
« : Mayıs 28, 2009, 01:23:00 »
Sevgili Geko,lar

N. Nisyros,ta motordaki su kaynatma problemimizden sonra macerali bir yolculuk,  T.R. marinaya geri donus, mutsuzluk, yorgunluk derken sabahin ilk isiklariyla beraber motoru parcalamaya basladim.

Motor volvopenta  MD21B/110S  Drive. 75 HP.

Volvo Fransiz Peugeot motoru alip sanziman ve saildrive koyup surmus piyasaya.

Bizde bunu alip minubuslere J9 diye koymusuz.

Piyasada parcalari pek ucuz. Tabiki sanayide.

Ilk isim tuzlu su kismindan baslamak oldu. Water coolur'u soktum temiz cikti.
Sonra oil cool'i soktum oda temiz cikti. Her ikisinide birdaha temizledim.
Tek sokmedigim tuzlu su pompasiyla filitre idi. Onlarida 6 ay evvel sokup servis yapmisstim. Ayrica eksozdan su muntazam cikiyor.

Sira geldi tatli su kismina.
Once su pompasini soktum. Hazir sokmusken komple yenileyim dedim. Sanayideki parcacidan yenisini bulamadim . Ist ten falan getirtelim abi dediler. Kalsin dedim. Tornaciya gittim.  Bir guzel soktu. Tekrar parcaciya iki yeni bilya 9 ytl. Birde komurunu ver dedim.
Abi komuru yok.
Nerden buluruz?
5 dukkan asagida.
Gittik.
Aynisi yok.
Ne yapacagiz?
Abi bu olur.
Aldik. 15TL
Tekrar tornaciya
Abi bu olmaz.
Niye
Buyuk geliyor
Len oglum tirasla biraz
Tamam abi
Bu arada komur bilyalara suyun girmesini onluyormus. Tornaci 20 dedi cuslen falan 10 kagda hallettim.

Ana contadan supelenmiyorum cunku yagda su yok.

Ates korsanin Bodruma gelmesiyle birlikte, harekata ara verdik.
Korsan korsan la bulustugunda ne konusur?
Ya deniz, ya tekne yada tamir.
Ana contanin bazen kacirdigini fakat her zaman suyun yaga karisma ihtimali olmadigini, bazende ust blogun catlaklarindan falan bahsetti.
Etme len
Cok bilmis
Teknik bilgisinden faydalanacagimiz muttis bir korsan.

Ertesi gun, oldu olacak hem motoru ogrenim hemde bu kadar soktuk bir conta kaldi, pistonlar ne durumda, gomlekler utulumu? Soktum. Conta iyi gozukuyor.

Hortumu motorun giris kismina taktim. Bastim suyu. Su gayet rahat cikti. Motorun icinde bir tikaniklik yok.
Aldim elime contayi ve engine head'i dogru eski sanayideki rektifiyiciye.

Bakti etti, Abi ayaklari gene basladi.
Conta yanlis. Bu motor J 9 geyil J 7 dedi.
J7 contasi yerine J9 contasi takilmis, vidalarida iyi sikmamislar conta kacirmis.
Abi git silindirin capini olc.
Gittik. Silindir capi 8.9mm. contadaki olcu 9.6mm
Ne etcez? Abi istanbulda bulursun.

Kardesimi aradim. Detaylari verdim. Ne Peugeot'da var nede volvo'da dedi
3 sene dayanan bir 3 senede dayanir dedim. Tekrar sanayi.
Abi hosgeldin falan caylar
J9 conta dedim.
Abi tek bir orjinal kaldi. sanslisin.
Aldik 65TL
Conta Fransiz. Ustunde Ingilizcede yaziyor.

J9
J7
504
404
 Kafam karisti.
Ulan gel sen su Cucu,yu  vede eski nagmi deger Balta korsani dinle(evlendikten sonra yeni soyatli korsanimiz).
Git bir tamirci bul. Basindada dur. Hem sen ogren hemde o.

Catma barakadan bir garaj. uzmanmi uzman J9 cu.
Verdi yanima 20lik bir tifil gittik marinaya.
 Gec oldu arkasi yarin.




*

    s.

Ynt: Ari'nin harareti
« Yanıtla #1 : Mayıs 28, 2009, 07:57:41 »
Bu arada motoru falan bırakıp bizim otopilotu monte ettiğini yazmayı unutmuşsun korsanım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. E.

Ynt: Ari'nin harareti
« Yanıtla #2 : Mayıs 28, 2009, 10:11:33 »
Bu Arı'nın contasının kaçıncı hikayesi )))
Tekne hararet mi yapıyordu?
Boşuna sökmüşsün motoru )))
Altına baksaydın!!
Temiz miydi zehirlin? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    K. K.

Ynt: Ari'nin harareti
« Yanıtla #3 : Mayıs 28, 2009, 11:32:19 »
Meğerse sadece V kayışı gevşemiş olsun...ve tüm motor boşuna sökülmüş olsun ...iyimi ?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ö.

Ynt: Ari'nin harareti
« Yanıtla #4 : Mayıs 28, 2009, 20:14:46 »
Mehmet bilmediklerimi ilave et.

*

    A. Ö.

Ynt: Ari'nin harareti
« Yanıtla #5 : Mayıs 28, 2009, 20:17:22 »
Sakaldan degil.

Kayistanda.

Bu arada Esatin otopilotunu araya sikistirdik.

 
*

    M. E.

Ynt: Ari'nin harareti
« Yanıtla #6 : Mayıs 28, 2009, 20:59:38 »
Rica ederim Ağabey,
mutlaka sen de bazı çözümlere ulaşmışsın. Ama hatırlarsın en başta da bu aşamalardan hep geçildi Arı'da. En nihayetinde kaç yıllık motor bloğu. Yanlış hatırlamıyorsam, Ekincik'de ciddi hareret yapıp motor stop edince Erol Ağabey, her tarafını lokal bir motor tamircisine rica minnet söktürüp, sorunun motor contasında olduğunu tespit ettiklerini söylemişler ve benden İstanbul'dan orjinal bir conta tmin etmemi istemişlerdi.
Ben bloğu J9 diye biliyorum ama contanın üzerinde ne yazıyor onu hatırlamıyorum. Hatırladığım Volvo contayı yaklaşık, 200 Euroya veriyordu ve 3 haftadan önce temin edemiyordu.
Bunun üzerine Köyceğiz Oto Sanayide tamamen lokal çözümlerle ve bulabildikleri malzemelerle yapmışlar sonuç da çok başarılı olmuştu. Ancak kapakta küçük bir yerde bir sorun vardı gibi aklımda kalmış... Emin değilim.
Bir de Arı'nın termostat sorunu hep olagelmiştir.
O nasıl?
*

    A. Ö.

Ynt: Ari'nin harareti
« Yanıtla #7 : Mayıs 28, 2009, 21:10:33 »
Ustunden cikan conta orjinal.
J7
J9
505
504
Butun bu motorlarin contasi ayni. Contanin ambalajinda yazilani yani.
Fransadan ithal edilmis.
Termostatta bir problem oldugunu sanmiyorum

Pistonlarda ve gomlekte en ufak bir leke dahi yoktu.

Tamirci bile sasirdi.
*

    s.

Ynt: Ari'nin harareti
« Yanıtla #8 : Mayıs 28, 2009, 22:38:40 »
Motor kapağı çatlağı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    K. K.

Ynt: Ari'nin harareti
« Yanıtla #9 : Mayıs 28, 2009, 22:43:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ustunden cikan conta orjinal.
J7
J9
505
504
Butun bu motorlarin contasi ayni. Contanin ambalajinda yazilani yani.
Fransadan ithal edilmis.
Termostatta bir problem oldugunu sanmiyorum

Pistonlarda ve gomlekte en ufak bir leke dahi yoktu.

Tamirci bile sasirdi.


Eeee....yani şimdi neden hararet yaptığı belli değil yani o zaman...

Ahmet Korsan,bütün contalar aynı diyorsun ama bloktaki silindir çapı ile contadaki silindir çapı arasında 0,7 cm lik bir fark var! Silindir kapak contasındaki silindir dairelerinin büyük olması belki kompresyon kaçağına sebep oluyordur ve motor içindeki tatlı suyu yavaş yavaş buharlaştırıyordur...

Bu arada termostatta problem olmadığını nasıl sanmıyorsunuz acaba? Çaydanlıkta su kaynatıp söktüğünüz termostadı içine atın bakalım...açılıyormu? Belki de açılmıyordur...

Valla merak ettim bu hararet işini... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    K. K.

Ynt: Ari'nin harareti
« Yanıtla #10 : Mayıs 28, 2009, 22:46:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motor kapağı çatlağı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O da olabilir Esat korsanım...Hem de en masraflı kalem odur zaten...Çatlak genellikle egzost subaplarına yakın yerde olur...Çatlak olup olmadığını birkaç şekilde kontrol ederler.Eğer varsa belki metalock,dikiş falan halledilebilir....
*

    A. E.

Ynt: Ari'nin harareti
« Yanıtla #11 : Mayıs 28, 2009, 23:32:09 »
Ahmet korsanım, sanırım Arı'nın sorunu bulundu.
Az önce Rıza usta aradı beni cepten. Forumu okuyor ama yazamıyormuş (şifresini unutmuş)
1- Problem contadan kaynaklanıyormuş.
2- J9 contası senin makinaya uygun değilmiş. Bir kere piston çapları farklıymış. Ama en önemlisi contada bir tane uzun delik varmış. Onun hemen yanında 3-4 mm çapında bir tane daha delik olması gerekiyormuş ki bu delik J9 contasında yokmuş. Ayrıca senin makinanın contası ile J9'un contasının kalınlıkları da farklıymış. Senin makinanın takım contası İstanbul'da tek bir yerde varmış. Fiyatı da (hay Allah onu not almamışım) galiba 200 liraymış. Rıza usta tesadüfen Fatih (Şenyüz) korsanın makinasını topluyor. Seninkiyle aynı makina. Bilgi güncel yani. Rıza usta'nın telefonunu özeline yazıyorum. Ararsan daha detaylı bilgi alabilirsin.
Ayrıca eğer gömlekleri de söktüysen onların contaları da J9'la aynı değilmiş. Seninkiler konikmiş. Sakın kullanmasın dedi.

« Son Düzenleme: Mayıs 28, 2009, 23:34:45 Gönderen: Ateş Erim »
*

    C. B.

Ynt: Ari'nin harareti
« Yanıtla #12 : Mayıs 28, 2009, 23:34:53 »
Allahım bu ne biçim bir ortam??
Ahanda ustası geldi be yaw..
*

    A. E.

Ynt: Ari'nin harareti
« Yanıtla #13 : Mayıs 28, 2009, 23:42:53 »
Valla öyle yani. 7-24 online yardım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet korsan biraz daha beklerse Rıza usta bir iş için bu taraflara da gelecek. Olmadı bi geliriz ziyarete.
*

    A. Ö.

Ynt: Ari'nin harareti
« Yanıtla #14 : Mayıs 29, 2009, 00:00:55 »
Yahu supersiniz.
Bayiliyorum size
Ulan kafayimi yedireceniz bana. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Usta usta ustunde. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Contayi aliyorum.
Uzerinde J9
J7
505
404
vs
uygundur diyor.

Ya Fransiz yalan soyluyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yada bizimkiler Fransizca anlamam diyor.

Benim isim takmak.

Oto pilotu taktigim gibi.

Contayida taktim.

Ustayla bidaha konusacagim.

Yardimlariniz icin minnettarim.

Ayni motoru olan arkadaslarada umarim buyuk bir faydamiz olmustur

Motor bahane gezi sahane. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Her zaman bekleriz.