0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Fatih Ferhan Mert

  • * Gezgin Korsan
  • 137
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Sarma ana yelken sorunu
« : Mayıs 11, 2009, 09:20:20 »
Kim demiş bu sarma ana yelkenler daha pratiktir diye. Benim kayıktaki hiç de öyle değil. Açmak bir dert kapatmak ayrı bir dert. Şimdi bir de yelkenin güngörmez yakasının direğin en tepesine yakın kısmı direğin içine sıkıştı ve işim daha da zorlaştı.
Diyorum ki sarma ana yelkenlerin mekaniğinden anlayan bir usta bulsam ve onunla bir baksak, ne kadar güzel olur. Önerebileceğiniz bir usta var mıdır?
S/Y Festina Lente Teos Marina
*
Ynt: Sarma ana yelken sorunu
« Yanıtla #1 : Mayıs 11, 2009, 21:39:56 »
mrb, 05325432582 den lokman usta selamımı söylerseniz size yardımcı olacak. kendisiyle telefonla konuştum halledebileceğini söyledi. ben kendisinden forling almıştım yelmar denizcilik olarak forling imalatı var fiatları ve kalitesi tavsiye edilecek düzeyde
Kendi yaptığın tekneden bir adaya ayak basmamak hayatın büyük anlarından birini pas geçmektir"
*

    Çevrimdışı Cenk Cesur

  • * Gezgin Korsan
  • 333
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul - Marmaris
Ynt: Sarma ana yelken sorunu
« Yanıtla #2 : Mayıs 11, 2009, 23:10:57 »
Fatih korsan, daha 10 gün önce arma ayarını yaparken, yapan arkadaşlarla aynı konuyu konuştuk.

Söylediklerine göre, sarma yelken sistemlerinde en fazla problem direğin geriye doğru üreticinin belirlediği limitlerden daha fazla eğik olması durumunda ortaya çıkıyor. Bu durumda yelken sarılırken eşit sarılmıyor ve bir sonraki açılışta mekanizma takılıyor. Eğer mekanik başka bir problemden şüphelenmiyorsanız, furling sistemine müdahale etmeden arma ayarlarını kontrol etmenizi öneririm. 
*

    Çevrimdışı Kerim Dişbudak

  • * Gezgin Korsan
  • 1.239
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul & Girne
Ynt: Sarma ana yelken sorunu
« Yanıtla #3 : Mayıs 11, 2009, 23:34:20 »
Fatih Korsan merhaba,
Cenk Korsana katılıyorum temel problem arma ayarları olabilir,
bu sene başında bir ara SELDEN geldi İstanbula, DOGİ 'de SELDEN SARMALI direk var. ayarlar ile beranber bayılmam momenti ve karşı koyma momenti ölçümleri yaptılar , onlarla yaptığım sohbet te de aynı şeyi söyldiler Direk Sarma ve geri sarma için Arma ayarları önem kazanıyor.
eğer Seninki de SELDEN ise sana ilgilinin contactını gönderebilrim.
kolay gelsin ..
Kerim
S/Y Dogi TUR 3644 - Setur Yalova Marina D 05

*

    Çevrimdışı Fatih Ferhan Mert

  • * Gezgin Korsan
  • 137
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Sarma ana yelken sorunu
« Yanıtla #4 : Mayıs 12, 2009, 09:06:51 »
Bilgiler için çok teşekkürler. Benim sarma sistemi Zspars. Arma ayarları konusuna eğileceğim.

S/Y Festina Lente Teos Marina
*

    Çevrimdışı Kerim Dişbudak

  • * Gezgin Korsan
  • 1.239
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul & Girne
Ynt: Sarma ana yelken sorunu
« Yanıtla #5 : Mayıs 12, 2009, 19:42:14 »
bana mailini göndrebilirsen selden 'in bazı hint leri var ,sana onu göndereyim
S/Y Dogi TUR 3644 - Setur Yalova Marina D 05
*

    Çevrimdışı Cenker Tezel

  • * Gezgin Korsan
  • 500
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Sarma ana yelken sorunu
« Yanıtla #6 : Eylül 01, 2009, 15:59:11 »
Sevgili Fatih Korsan,

Sarma anayelkendeki sorununuzu çözebildinizmi? problem neymiş...
S/Y Mobydick - F.Bahçe Marina F10
*

    Çevrimiçi Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.229
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Sarma ana yelken sorunu
« Yanıtla #7 : Eylül 01, 2009, 16:10:03 »
Sarmalı ana yelkenin sararken ve açarken bazı püf noktalarına dikkat edilmezse problem çıkarabilir.
1. Açarken
-bumba palangası çok gergin olmayacak(bumba hafif yukarda olmalı)
-ana yelken mandarı çok gergin olmayacak
-direk tam düz olacak(gerekirse kıç ıstralya gevşetilecek)
Eğer açarken yelken sıkışırsa zorlanmayacak tekrar bir miktar geri sarılacak ve sonra açılacak. Açmak için en kolay yol yelkeni ucundan el ile çekmektir.
2. Sararken
-Direk seyir sırasında eğilmişse düzeltilecek
-ana yelken mandarı gevşetilecek
-bumba palangası gevşetilecek
-sarma yönüne göre rüzgar ile yelken çok hafif doldurulacak
Sararken yapılacak bir gevşek sarım açarken başa bela olur.

« Son Düzenleme: Eylül 01, 2009, 16:34:11 Gönderen: Orhan Barut »
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.827
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Sarma ana yelken sorunu
« Yanıtla #8 : Eylül 01, 2009, 16:28:35 »
Açma ve sarma sırasında açıyorsanız, kapama halatını, kapıyorsanız açma halatını el ile tutmanız ve gergin bir şekilde tutarken diğerini çekmeniz yelkenin düzgün açılmasına ve kapanmasına yardımcı olacaktır. Asıl sorun sarmadadır. Düzgün sarılmadığı zaman açmada ve daha sonra kapamada sorun yaratabilir. Özellikle alt yakanın sarılırken üst üste binmediğine dikkat edin. Bumbanın aşağı basılmış olması sararken alkt yakanın üst üste sarılıp kalınlık yapmasına neden oluyor ve açıp kapamada zorluk yaratıyor. Bu sışıkşmanın yanı sıra yelken diğer yerlerde de katlanıyor ve sıkışıyor.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Fatih Ferhan Mert

  • * Gezgin Korsan
  • 137
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Sarma ana yelken sorunu
« Yanıtla #9 : Eylül 01, 2009, 16:29:52 »
Merhaba,

Eğer ben açıp sarıyorsam, deneye yanıla öğrendiğim ve tam da Orhan Kaptan'ın listelediği yöntemler sayesinde, bir sorun yaşamıyorum.

İlginize teşekkürler.
S/Y Festina Lente Teos Marina