Gezgin Korsan

Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Ahmet Özdiktaş - Mayıs 28, 2009, 01:23:00

Başlık: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Mayıs 28, 2009, 01:23:00
Sevgili Geko,lar

N. Nisyros,ta motordaki su kaynatma problemimizden sonra macerali bir yolculuk,  T.R. marinaya geri donus, mutsuzluk, yorgunluk derken sabahin ilk isiklariyla beraber motoru parcalamaya basladim.

Motor volvopenta  MD21B/110S  Drive. 75 HP.

Volvo Fransiz Peugeot motoru alip sanziman ve saildrive koyup surmus piyasaya.

Bizde bunu alip minubuslere J9 diye koymusuz.

Piyasada parcalari pek ucuz. Tabiki sanayide.

Ilk isim tuzlu su kismindan baslamak oldu. Water coolur'u soktum temiz cikti.
Sonra oil cool'i soktum oda temiz cikti. Her ikisinide birdaha temizledim.
Tek sokmedigim tuzlu su pompasiyla filitre idi. Onlarida 6 ay evvel sokup servis yapmisstim. Ayrica eksozdan su muntazam cikiyor.

Sira geldi tatli su kismina.
Once su pompasini soktum. Hazir sokmusken komple yenileyim dedim. Sanayideki parcacidan yenisini bulamadim . Ist ten falan getirtelim abi dediler. Kalsin dedim. Tornaciya gittim.  Bir guzel soktu. Tekrar parcaciya iki yeni bilya 9 ytl. Birde komurunu ver dedim.
Abi komuru yok.
Nerden buluruz?
5 dukkan asagida.
Gittik.
Aynisi yok.
Ne yapacagiz?
Abi bu olur.
Aldik. 15TL
Tekrar tornaciya
Abi bu olmaz.
Niye
Buyuk geliyor
Len oglum tirasla biraz
Tamam abi
Bu arada komur bilyalara suyun girmesini onluyormus. Tornaci 20 dedi cuslen falan 10 kagda hallettim.

Ana contadan supelenmiyorum cunku yagda su yok.

Ates korsanin Bodruma gelmesiyle birlikte, harekata ara verdik.
Korsan korsan la bulustugunda ne konusur?
Ya deniz, ya tekne yada tamir.
Ana contanin bazen kacirdigini fakat her zaman suyun yaga karisma ihtimali olmadigini, bazende ust blogun catlaklarindan falan bahsetti.
Etme len
Cok bilmis
Teknik bilgisinden faydalanacagimiz muttis bir korsan.

Ertesi gun, oldu olacak hem motoru ogrenim hemde bu kadar soktuk bir conta kaldi, pistonlar ne durumda, gomlekler utulumu? Soktum. Conta iyi gozukuyor.

Hortumu motorun giris kismina taktim. Bastim suyu. Su gayet rahat cikti. Motorun icinde bir tikaniklik yok.
Aldim elime contayi ve engine head'i dogru eski sanayideki rektifiyiciye.

Bakti etti, Abi ayaklari gene basladi.
Conta yanlis. Bu motor J 9 geyil J 7 dedi.
J7 contasi yerine J9 contasi takilmis, vidalarida iyi sikmamislar conta kacirmis.
Abi git silindirin capini olc.
Gittik. Silindir capi 8.9mm. contadaki olcu 9.6mm
Ne etcez? Abi istanbulda bulursun.

Kardesimi aradim. Detaylari verdim. Ne Peugeot'da var nede volvo'da dedi
3 sene dayanan bir 3 senede dayanir dedim. Tekrar sanayi.
Abi hosgeldin falan caylar
J9 conta dedim.
Abi tek bir orjinal kaldi. sanslisin.
Aldik 65TL
Conta Fransiz. Ustunde Ingilizcede yaziyor.

J9
J7
504
404
 Kafam karisti.
Ulan gel sen su Cucu,yu  vede eski nagmi deger Balta korsani dinle(evlendikten sonra yeni soyatli korsanimiz).
Git bir tamirci bul. Basindada dur. Hem sen ogren hemde o.

Catma barakadan bir garaj. uzmanmi uzman J9 cu.
Verdi yanima 20lik bir tifil gittik marinaya.
 Gec oldu arkasi yarin.


Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: sumorsu - Mayıs 28, 2009, 07:57:41
Bu arada motoru falan bırakıp bizim otopilotu monte ettiğini yazmayı unutmuşsun korsanım. :)
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Mehmet Erem - Mayıs 28, 2009, 10:11:33
Bu Arı'nın contasının kaçıncı hikayesi )))
Tekne hararet mi yapıyordu?
Boşuna sökmüşsün motoru )))
Altına baksaydın!!
Temiz miydi zehirlin? ;)
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Kadir Kurtbayram - Mayıs 28, 2009, 11:32:19
Meğerse sadece V kayışı gevşemiş olsun...ve tüm motor boşuna sökülmüş olsun ...iyimi ?  :o
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Mayıs 28, 2009, 20:14:46
Mehmet bilmediklerimi ilave et.
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Mayıs 28, 2009, 20:17:22
Sakaldan degil.

Kayistanda.

Bu arada Esatin otopilotunu araya sikistirdik.

 
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Mehmet Erem - Mayıs 28, 2009, 20:59:38
Rica ederim Ağabey,
mutlaka sen de bazı çözümlere ulaşmışsın. Ama hatırlarsın en başta da bu aşamalardan hep geçildi Arı'da. En nihayetinde kaç yıllık motor bloğu. Yanlış hatırlamıyorsam, Ekincik'de ciddi hareret yapıp motor stop edince Erol Ağabey, her tarafını lokal bir motor tamircisine rica minnet söktürüp, sorunun motor contasında olduğunu tespit ettiklerini söylemişler ve benden İstanbul'dan orjinal bir conta tmin etmemi istemişlerdi.
Ben bloğu J9 diye biliyorum ama contanın üzerinde ne yazıyor onu hatırlamıyorum. Hatırladığım Volvo contayı yaklaşık, 200 Euroya veriyordu ve 3 haftadan önce temin edemiyordu.
Bunun üzerine Köyceğiz Oto Sanayide tamamen lokal çözümlerle ve bulabildikleri malzemelerle yapmışlar sonuç da çok başarılı olmuştu. Ancak kapakta küçük bir yerde bir sorun vardı gibi aklımda kalmış... Emin değilim.
Bir de Arı'nın termostat sorunu hep olagelmiştir.
O nasıl?
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Mayıs 28, 2009, 21:10:33
Ustunden cikan conta orjinal.
J7
J9
505
504
Butun bu motorlarin contasi ayni. Contanin ambalajinda yazilani yani.
Fransadan ithal edilmis.
Termostatta bir problem oldugunu sanmiyorum

Pistonlarda ve gomlekte en ufak bir leke dahi yoktu.

Tamirci bile sasirdi.
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: sumorsu - Mayıs 28, 2009, 22:38:40
Motor kapağı çatlağı ???
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Kadir Kurtbayram - Mayıs 28, 2009, 22:43:12
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ustunden cikan conta orjinal.
J7
J9
505
504
Butun bu motorlarin contasi ayni. Contanin ambalajinda yazilani yani.
Fransadan ithal edilmis.
Termostatta bir problem oldugunu sanmiyorum

Pistonlarda ve gomlekte en ufak bir leke dahi yoktu.

Tamirci bile sasirdi.


Eeee....yani şimdi neden hararet yaptığı belli değil yani o zaman...

Ahmet Korsan,bütün contalar aynı diyorsun ama bloktaki silindir çapı ile contadaki silindir çapı arasında 0,7 cm lik bir fark var! Silindir kapak contasındaki silindir dairelerinin büyük olması belki kompresyon kaçağına sebep oluyordur ve motor içindeki tatlı suyu yavaş yavaş buharlaştırıyordur...

Bu arada termostatta problem olmadığını nasıl sanmıyorsunuz acaba? Çaydanlıkta su kaynatıp söktüğünüz termostadı içine atın bakalım...açılıyormu? Belki de açılmıyordur...

Valla merak ettim bu hararet işini... :-\
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Kadir Kurtbayram - Mayıs 28, 2009, 22:46:51
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motor kapağı çatlağı ???

O da olabilir Esat korsanım...Hem de en masraflı kalem odur zaten...Çatlak genellikle egzost subaplarına yakın yerde olur...Çatlak olup olmadığını birkaç şekilde kontrol ederler.Eğer varsa belki metalock,dikiş falan halledilebilir....
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ateş Erim - Mayıs 28, 2009, 23:32:09
Ahmet korsanım, sanırım Arı'nın sorunu bulundu.
Az önce Rıza usta aradı beni cepten. Forumu okuyor ama yazamıyormuş (şifresini unutmuş)
1- Problem contadan kaynaklanıyormuş.
2- J9 contası senin makinaya uygun değilmiş. Bir kere piston çapları farklıymış. Ama en önemlisi contada bir tane uzun delik varmış. Onun hemen yanında 3-4 mm çapında bir tane daha delik olması gerekiyormuş ki bu delik J9 contasında yokmuş. Ayrıca senin makinanın contası ile J9'un contasının kalınlıkları da farklıymış. Senin makinanın takım contası İstanbul'da tek bir yerde varmış. Fiyatı da (hay Allah onu not almamışım) galiba 200 liraymış. Rıza usta tesadüfen Fatih (Şenyüz) korsanın makinasını topluyor. Seninkiyle aynı makina. Bilgi güncel yani. Rıza usta'nın telefonunu özeline yazıyorum. Ararsan daha detaylı bilgi alabilirsin.
Ayrıca eğer gömlekleri de söktüysen onların contaları da J9'la aynı değilmiş. Seninkiler konikmiş. Sakın kullanmasın dedi.

Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Cüneyt Baygün - Mayıs 28, 2009, 23:34:53
Allahım bu ne biçim bir ortam??
Ahanda ustası geldi be yaw..
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ateş Erim - Mayıs 28, 2009, 23:42:53
Valla öyle yani. 7-24 online yardım :)
Ahmet korsan biraz daha beklerse Rıza usta bir iş için bu taraflara da gelecek. Olmadı bi geliriz ziyarete.
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Mayıs 29, 2009, 00:00:55
Yahu supersiniz.
Bayiliyorum size
Ulan kafayimi yedireceniz bana. >:(
Usta usta ustunde. ???
Contayi aliyorum.
Uzerinde J9
J7
505
404
vs
uygundur diyor.

Ya Fransiz yalan soyluyor. :o
Yada bizimkiler Fransizca anlamam diyor.

Benim isim takmak.

Oto pilotu taktigim gibi.

Contayida taktim.

Ustayla bidaha konusacagim.

Yardimlariniz icin minnettarim.

Ayni motoru olan arkadaslarada umarim buyuk bir faydamiz olmustur

Motor bahane gezi sahane. :----)

Her zaman bekleriz.
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Mayıs 29, 2009, 00:03:53
Ikinci bolumu yazmak farz oldu.

Ustalarmi usta geko'larmi gorecegiz. :----)
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Mayıs 29, 2009, 00:12:26
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ustunden cikan conta orjinal.
J7
J9
505
504
Butun bu motorlarin contasi ayni. Contanin ambalajinda yazilani yani.
Fransadan ithal edilmis.
Termostatta bir problem oldugunu sanmiyorum

Pistonlarda ve gomlekte en ufak bir leke dahi yoktu.

Tamirci bile sasirdi.


Eeee....yani şimdi neden hararet yaptığı belli değil yani o zaman...

Ahmet Korsan,bütün contalar aynı diyorsun ama bloktaki silindir çapı ile contadaki silindir çapı arasında 0,7 cm lik bir fark var! Silindir kapak contasındaki silindir dairelerinin büyük olması belki kompresyon kaçağına sebep oluyordur ve motor içindeki tatlı suyu yavaş yavaş buharlaştırıyordur...

Bu arada termostatta problem olmadığını nasıl sanmıyorsunuz acaba? Çaydanlıkta su kaynatıp söktüğünüz termostadı içine atın bakalım...açılıyormu? Belki de açılmıyordur...

Valla merak ettim bu hararet işini... :-\

Tornacida ogle dusundu.

0.7 farkki bana sormayin.

Fransiza sorun.Olmassa bende soracamda . Adam o fark muhim deyil diyor.

Uysada sattim uymasada diyor. ???
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Mayıs 29, 2009, 00:19:15
Riza korsanim
 Ates korsanim
Sag olasinizda
Benim bildigim baska conta yokki.
Riza ustayla ozel konusacagim.
tesekkurler.
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Eyüp Oğan - Mayıs 29, 2009, 10:10:45
Ahmet Ağabey,
Bizim servisçilerden birinin J9 Peugeot'u var. Ne zaman motorla ilgili bir sorunu olsa gidip çıkma filan buluyor. İsterseniz ona söyleyeyim, bulamadığınız parçayı araştırsın.
Bulunca hemen kargoyla gönderirim.
Benim tel: 0 xxx xxx xx xx

Kolay gelsin...

***Edit: Telefon numarası güvenlik gereği gizlendi. HakanZ
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Mayıs 29, 2009, 12:16:19
Sag olasin Eyup korsanim.

Su anda hersey yolunda.

Telini kaydettim.

Sikisirsam ararim.

Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Cüneyt Baygün - Mayıs 29, 2009, 12:25:00
Ahmet korsan türkçe karakterleri kullan artık.. Ayıp oluyor.. x():
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Mayıs 29, 2009, 12:28:52
Oda ne?

Hatamizi bilelim.
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Mayıs 29, 2009, 12:44:08
Malesef bende i Bunun noktasizi

S ve C ninde kuyruklusu,
G nin ustundeki bulutlusu
O nun gozluklusu

Yok.

Sende kizinca bi guzel oluyorsun be Cucum. :)
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Erdem Çakır - Mayıs 29, 2009, 16:06:55
Size ascii kodları lazım Ahmet korsan.

Alt tuşuna basılı tutup bu sayıları yazdığında klavyede olmayan karakterleri kullanabilirsiniz.

ı  Harfi yazmak için  Alt+141
ü Harfi yazmak için  Alt+129



Daha binlerce var ama şimdilik bunlar yeter herhalde :)
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: sumorsu - Mayıs 29, 2009, 17:16:36
Ahmet korsanın asci falan uğraşmasına gerek yok. Ne demek istediğini böyle de anlıyoruz. Yeterki sıkıldım demesin. :D
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Mayıs 29, 2009, 19:03:06
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Size ascii kodları lazım Ahmet korsan.

Alt tuşuna basılı tutup bu sayıları yazdığında klavyede olmayan karakterleri kullanabilirsiniz.

ı  Harfi yazmak için  Alt+141
ü Harfi yazmak için  Alt+129



Daha binlerce var ama şimdilik bunlar yeter herhalde :)

Tesekkurler korsanim deneyecegim.
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Mayıs 29, 2009, 19:09:31
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet korsanın asci falan uğraşmasına gerek yok. Ne demek istediğini böyle de anlıyoruz. Yeterki sıkıldım demesin. :D

Korsanlarimiz hakli

Ben teknoloji fukarasiyim.

Denedim olmadi. ???
Benide boyle idare edin iste.


Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: mehmetsutcu - Mayıs 29, 2009, 19:14:23
hep bu harfi " â " yazmak isterdim...
ama ascii kod ile yazamadım..
shift artı 3 e baraber bi kere basıp sonra istediğin harfi bastığında şapkalı oluyormuş...
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: sumorsu - Mayıs 29, 2009, 19:25:41
^++++++++++++++++++++++++++++^gdjhhjh+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++^gggggggg++++++++++++++++++++++++++++++++++k^dsdddd
olmuyoooooooooooooooooooo :D
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Özden Oğul - Mayıs 29, 2009, 19:46:22
Sadece sesli harflerde deneyin Esat Korsan
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: sumorsu - Mayıs 29, 2009, 19:59:27
+â++++ê+ô
oldu :)
+î+î+û
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Neco Önengüt - Mayıs 29, 2009, 22:25:17
Uyyy Ahmet Çorsan, Sen demu bizdensun? :))

Turkça ascii Çodlari : Alt-131 (Aali'nün yumişak a'si), alt+141=ı, alt+128=Ç, alt+158=Ş, alt+151=İ, alt+129=ha bakaym ü, alt+141=ı, alt+148=ö, alt+153=Ö almaktadir.

Sakin Aali'nin â'sini unutmayasun:P

Sevcülerumla

Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: sumorsu - Mayıs 30, 2009, 00:20:25
Aalinün yumişak oldugi doğru deguldur. Kinayrum >:(
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Mayıs 30, 2009, 01:30:21
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Uyyy Ahmet Çorsan, Sen demu bizdensun? :))

Turkça ascii Çodlari : Alt-131 (Aali'nün yumişak a'si), alt+141=ı, alt+128=Ç, alt+158=Ş, alt+151=İ, alt+129=ha bakaym ü, alt+141=ı, alt+148=ö, alt+153=Ö almaktadir.

Sakin Aali'nin â'sini unutmayasun:P

Sevcülerumla



Ha idaru eduver

Lazun okumuside birdur okumamisuda. :P

Tirabzonli bir arkadasum var idu

Pir makuna aldi

Hazune arayaci idu

ha makinededa alt ust esi arti 67  87 95 Yaziyo idu

Ha bunla ugrasi iken Omru fefa edmedu :(

Ofi hocada
 Gomun getsun dedu.

Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Erhan Abay - Mayıs 30, 2009, 02:19:59
Ahmet Abicim.

Al bir Pejo J9. Turgutreis*Bodrum calıstır. Al bir Bav 42, Arının yanına bagla. Pejo calısıp Bav 42yi ödesin. Gezecegin zaman yeni teknene bin, problemsiz gez. Hobi olarak da Arıyı tamir et. Teknenin borcu bitince Pejoyu parcala Arıya yedek parca yap. Operasyon bitince ıki teknenin arkasına da 'Pejo J9 sagolsun' yazdır.

Istanbuldan selamlarımla

Erhan



 
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: mıstafa balta - Mayıs 30, 2009, 09:07:58
kendimi tirabizon palukçu barunağunda gibi hissettim.topik olmuş mopik  :D
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: sumorsu - Mayıs 30, 2009, 11:05:04
Lazlar çaktırmadan bütün dünyayı işgal ettiler. Obamanın bile laz olduğu söyleniyor. :D
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Mayıs 30, 2009, 14:56:10
Sevgili korsanlar
Bodrum disinda oldugumdan dolayi, ikinci bolume devam edemedim.
Bagzi teknik notlarim yanimda deyil.
Salidan sonra oralarda olacagim.

Bu arada buralardada bazi arastirmalar yaptim.
Contasi yananlar suna bir goz atsin.

www.steelseal.co.uk

Dusunceniz ne olur aceba?

Ayrica

www.volvo.com

Butun motorlarinin manuelini(el kitabimi desem) sitesine yuklemis.

Riza ustanin mesajini aldim. Sag olsun.
Dondugumde arayacagim.

Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Umut Korkmaz - Mayıs 31, 2009, 22:53:44
Ahmet korsan,
bugün Rıza ile bizim teknenin ırgatını -umarım son kez- taktık.  Yanında iki tane conta getirmiş foto çekip size gönderelim diye, ama benim cep telefonunun pili mafiş olduğundan yapamadık.

Fotodaki kuzey conta sizin motorun olması gereken contası, Rıza bir contacıya kendine örnek olsun diye yaptırmış, oricinali değil yani.  Güney conta ise sizin şu anda takılı conta imiş.  

(http://img199.imageshack.us/img199/7928/dsc01750.jpg)
aşağıdaki fotoda da olması gereken conta ile mevcut conta üstüste, Rıza'nın anlattığına göre soğutma suyu ve devridaim emiş delikleri tutmuyor, ayrıca hakketen de kenarlardan falan kaçırır bu.
(http://img194.imageshack.us/img194/5006/dsc01752e.jpg)
Benden bu kadar.  Elçiye zeval olmaz.
Sevgiler

Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Haziran 01, 2009, 09:56:39
Ellerine saglik Umut korsanim.
Cok makbule gecti.
Carsamba gunu insallah karsilastiracagim.
Irgatin hayirli olsun.
Riza'ya ve  sana tekrar
tesekkurler.
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Haziran 19, 2009, 13:11:22
Sevgili geko'lar

Uzun bir aradan sonra tekrar yazma firsati bulabildim.
Hala yanlismi dogrumu olduguna emin olmadigim contayi taktim.
Tekneyi T. Reisten Bodrum'a hem seyir amacli hemde deneme amacli getirdik.
Marinadan cikar cikmaz 3000 devirde hararet yukselmeye basladi.
Fazla sans almadan motoru kapatip yelkenleri bastik. Keyifli bir yelken seyrinde,  kafamdaki dusunceler moral bozuklugu, ertesi gunde Ankara'dan gelecek olan musafirlerle Gokova'ya gidecegimizide dusunerek, Bodrum marinaya baglanir baglanmaz, tek sokmedigim deniz suyu filitresi ve deniz suyu ponpasini soktum.
Ponpa temiz cikti. filitreyide guzel bir temizledim. Bu arada sicaktan buram buram terliyorum.
Filitreyi sokerken Alt kapaginin catlak oldugunu fark ettik. Yenisini bulamadik. Tornaci yenisini yaparim dedi fiyat ucuk oldugundan, Arkadasim 502 japonla yapistiralim olur dedi iyi dedik. Japonu surup yapistirdik ustunede bildigimiz kek yapiminda kullanilan karbonati doktuk. Sonuc mukemmel.
Bu arada aksamda Esperanza teknesini ziyarete gidecektim. Gidemedim. Konturumde kalmamisti arayamadimda
Esperanza ekibinden ozur dilerim.
Ertesi sabah ilk isimiz motoru calistirip denemek oldu
Delirecem.
Hararet hala cikiyor ama kaynama yok.
Hararet muhsirini sokelim dedik. yuvadan siyirdi cikmiyor.
Tam yaninda ucken bir kapak var. 3 civatali. Sokelim dedik Civatalar teker teker kirildi.
Alet edevat olmadigi icin tornaciyi cagirdik.
Orjinal muhsiri bulamadigimiz icin baska bir muhsiri adapte ettik.
Muhsir ayni marka olmadiginda saatle uyum saglamadi.
Motoru calistirdik hararet yesile ancak geliyor. Bu arada devamlida soguk su tankini elle tutup, Arada kapagini acip kaynayip kaynamadigini kontrol ediyoruz.
Bir saat calistirdiktan sonra, tasan sabrimizla oglenden sonra marinadan ciktik.
Guzel bir yelkenle Cokertme. Iki gun guzel bir dinlendik.

Cokertmeden sonraki butun seyirlerimiz motorla oldu
Donustede Cokertmeden 6 saatlik T.Reis rotasinda 3000 devirde motor hic bir problem yasamadi.

Simdi tek supem conta dogrumu. Fazlada kafaya takmiyorum.

Problemlerimde bana yardimci olmaya calisan butun korsanlara tekrar tesekkur ederim.

Saygilarimla.       
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Osman Aktuna - Haziran 19, 2009, 13:15:13
Her emekliye Arı gibi bir tekne lazım, hiç canı sıkılmaz insanın :D

Hoşgeldin Ahmet korsanım özledik :-*
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Utku Uçkan - Haziran 19, 2009, 16:51:26
Ahmet korsanım,
Anladığım kadarı ile artık hararet sorunu bitti ;D. Geçmiş olsun diyorum.Osman korsana hak vermemek mümkün değil :).Emekli adama tamirat ya da tadilat gerek :-\.Yoksa tekne yeni olsa sabahtan başlarız biralamaya :----).
Marina kaptanı deryası(tamirci tadilatçı korsan) 8).
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ateş Erim - Haziran 19, 2009, 16:59:57
Valla doğrusu ben pek anlamadım olayı. Müşir göstergeye uyum sağlamadığına göre şu anda harareti yanlış okuyorsunuz demek olmuyor mu bu ? Yeni müşir harareti eksik gösteriyorsa, motor hararet yapmıyor diyebilirmiyiz ??
Amaç göstergede hararetin yükselmesini görmemekse, o kadar uğraşacağınıza fişini çekseydiniz ya :o
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Erhan Abay - Haziran 19, 2009, 19:16:01
Ates Agabey gider gitmez uyum saglamis valla. Hemmen hararete bir Bozburun yaklasimi :)

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Amaç göstergede hararetin yükselmesini görmemekse, o kadar uğraşacağınıza fişini çekseydiniz ya :o
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Haziran 19, 2009, 19:17:08
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Her emekliye Arı gibi bir tekne lazım, hiç canı sıkılmaz insanın :D

Hoşgeldin Ahmet korsanım özledik :-*
Anlayamadim? ???

Bu duamiydi yosa bedduami. :D
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Osman Aktuna - Haziran 19, 2009, 19:20:32
Utku korsanım anlamış :-*

Kesinlikle dua :)

Meşgale derler ya (doğrusunu türkçeci korsanlarımız sööler) o lazım emeklilikte. Ne kadar meşgale o kadar uzun ömür ;)

Ben de emkliliğe hazırlandığım için dua kendimeydi aslında 8)
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Haziran 19, 2009, 19:27:51
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet korsanım,
Anladığım kadarı ile artık hararet sorunu bitti ;D. Geçmiş olsun diyorum.Osman korsana hak vermemek mümkün değil :).Emekli adama tamirat ya da tadilat gerek :-\.Yoksa tekne yeni olsa sabahtan başlarız biralamaya :----).
Marina kaptanı deryası(tamirci tadilatçı korsan) 8).

Utku korsanim

Benmi beddualiyim yosam arimi anlamadim?

Ilk defa vukuatsiz geri donduk. bende sasirdim.

Yapilacak bir ton is var daha. Hararet bitse mararet baslar.

Kismetse 3 temmuzdan sonra Hisaronu gorusmek uzere.
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Haziran 19, 2009, 19:40:19
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Valla doğrusu ben pek anlamadım olayı. Müşir göstergeye uyum sağlamadığına göre şu anda harareti yanlış okuyorsunuz demek olmuyor mu bu ? Yeni müşir harareti eksik gösteriyorsa, motor hararet yapmıyor diyebilirmiyiz ??
Amaç göstergede hararetin yükselmesini görmemekse, o kadar uğraşacağınıza fişini çekseydiniz ya :o

Ates korsanim

Pratik bir yontem uyguladik
Hararet bir saat icinde asagi yukari yesilin az ustune cikmisti.
Su tanki elle tutulur gibiydi. Kapagini actigimizda devirdaimi gorebiliyorduk. Kaynamada yoktu.
Gostergemizin calistigina emindik. Ibrenin enson ciktigi noktaya bir isaret koyduk. Bu bizim normal hararet noktamiz oldu vede hic cikmadi.
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Serhat Bulut - Haziran 19, 2009, 19:53:17
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Her emekliye Arı gibi bir tekne lazım, hiç canı sıkılmaz insanın :D

Hoşgeldin Ahmet korsanım özledik :-*
Anlayamadim? ???

Bu duamiydi yosa bedduami. :D

Yok yok Ahmet abi korsan ben de good dua olarak anladım. :)
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Ahmet Özdiktaş - Haziran 19, 2009, 20:55:00
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Utku korsanım anlamış :-*

Kesinlikle dua :)

Meşgale derler ya (doğrusunu türkçeci korsanlarımız sööler) o lazım emeklilikte. Ne kadar meşgale o kadar uzun ömür ;)

Ben de emkliliğe hazırlandığım için dua kendimeydi aslında 8)

Osmanim sakaydi yazdigim
Allah gonlune gore versin
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Utku Uçkan - Haziran 19, 2009, 22:57:32
Ahmet korsanım,
Geçen hafta çetonun giritine sefer eylediğimizde Ayşe korsana verdim dümeni ,açtım cenoayı ,kapattım motoru,başladım tremola atarak Selimiye'ye doğru gitmeye.Amaç korsaniçeye yelkende de düz dümen tutturabilmek.Eğitim amacına ulaştı.Selimiye koyunda da biraz yelken ile gittikten sonra motoru çalıştırdım ve bir müddet sonra girite baştan kara bağlandık.Motor kapağını denizden gelen tuzlu su giriş vanasını kapatmak amacı ile bir açtımki bir karış tuzlu su.Pervane şaftının dibindeki salamastra ammada aşınmış pes dedik ve tuzlu suları boşalmış su bidonları ile giritin tuvaletine boşalttık.Sağolsun Emre korsanın yardımları ile tabiki.Su temiz ama ne de olsa sintine suyu dedik,çevreye karşı saygımızı yitirirsek ,kendimize de saygımızı yitiririz diye birde korsan sözü uydurduk :-*.
Dönüş günü önceden şu motoru bir çalıştırayım dedim ve kapağı açınca gördümki soğutma suyu eksoza giriş yerindeki borunun çıkması nedeni ile ortalıklara fışkırmakta.Kelepçe gevşemiş ve eksoz soğutulamadan bütün su motor dairesine basılıyor ::).
Anlayacağın bu yaşlı kızlar bizlere her gün yeni süprizler ile biraz tecrübe kazandırırken,biraz da idman yaptırıyorlar !*..
Ama ben bu yaşlı kızı çoook seviyorum.
Hele hele Özkan biladerim''abi bu tekne bende olsaydı ne rahat bir dünya turu olurdu'' dedi ya,artık Far Out dan iyisi yok benim için :----). 
Teknesine aşık korsan 8)
Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Orhan Barut - Ağustos 29, 2009, 21:42:07
Ahmet Korsan,
Ben biraz sizin hararet sorununuzun neden kaynaklanabileceğini verdiğiniz bilgiler ölçüsünde araştırdım.
Öncelikle şunu belirteyim ki sizin motor eğer Volvo Penta MD21B ise gücü 75 HP olamaz. MD21B ler iki kategoride piyasaya sunuluyor biri 61HP 4500 rpm diğeri 45HP 3000 rpm. Öncelikle motorunuzun hangisi olduğuna karar vermek lazım aksi halde boşuna uğraşırız. Zira eğer motorunuz 3000rpm likse devir 3000 rpm'e çıkınca hararet yapmasından daha doğal bir şey olamaz :)
Motorun 4500 rpm olduğunu kabul edelim.
Bu durumda öncelikle oil cooler ve water cooler temiz diye kabul ediyoruz.
Yapılacak iş:
1. Genleşme tankı kapağının sızdırmazlığı kontrol edilmeli. Hava alırsa sistem etkilenir.
2. Her iki su pompasının impellerları ve bunların yatakları(aşınmaya karşı) kontrol edilmeli
3. Termostat(lar) kontrol edilmeli. Bir kap içinde su kaynatmaya başlamalı ve termostatın açtığı ve kapadığı sıcaklıklar suya sokulacak termometre ile kontrol edilmeli
4. Tüm hortum bağlantıları hava emişi olmaması için kontrol edilmeli
5. Hortum çapları katologdaki değerlerle uyumlu mu kontrol edilmeli
6. Müşir dibinde motor gövde sıcaklığı ölçülerek(kontak termometre ile) sıcaklık göstergesinin doğruluğu kontrol edilmeli
7.Ekzos manifoldu sökülüp temizlenmeli

Tüm bunlardan sonuç alınamzsa sorunu yakıt sisteminde aramak gerekir ve özellikle de speed governor denilen sisteme bakmalı. Zira bu sistem ayarsız ise 3000 devirde olması gerekenden fazla yakıt sisteme verilerek hararete sebep olunabilir. Yakıt sistemi de normal ise motorda overloading var demektir.
Bu durumda koyu renkli duman çıkıyor olması gerekir. Eğer overloading varsa nedenleri(tekne altının kirli olmasını hariç):
Pervane uygun değildir, Şaft serbest değildir, enjektorler arızalıdır, timing hatası vardır, motor odasında yeterli hava yoktur, valfler ayarsızdır, vs.
Basitten başlamak lazım sırasıyla epsine bakılmalı :)
Kolay gelsin

Başlık: Ynt: Ari'nin harareti
Gönderen: Caner Ersoy - Ağustos 29, 2009, 22:04:08
Ahmet korsan bu hararete dayanamayıp kaçtı İngiltereye, kışın hararet düşünce dönecekmiş.. :o