0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Dogan Reisim cok doyurucu bir izahat olmus, elinize saglık.. Hakkaten Ozkan Reis' in kitabında okudugumdan bu yana kurmaya calısıyordum, sizin tecrube ettiginiz haliyle muhtemelen Marmara sartlarında ana yelkenin moment etkisi teknenin kafa acma istegini dengeleyecektir. Yine mantık yurutunce, tahminen daha sert havalarda terse alınmıs bir flok, ana yelkenin artan moment etkisini dengelemek icin gerekli olabilir.. Sizi tecrubenizde ozellikle ruzgar ustu bordada turbulansı gozlemlemis olmanız cok ilgi cekici, ilk fırsatta ben de bir deneme yapmayı istiyorum..Kolaylıklar dilerim..
Heave to posisyonu olacak sanırım. belki bu video daha yetkin görüntüler sunuyor.
Her teknenin davranışı değişiktir , bu işin standardı yok .herkesin kendi teknesinde deneyip öğrenmesi lazım eğlendirmek için ne yapması gereğini.