0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    R. E.

Ynt: Ana Yelken furling mi ? Full balenli klasik lazy jack mi?
« Yanıtla #60 : Şubat 17, 2020, 20:07:25 »

Direk içi sarma sistemleri fabrikasyon üretilen teknelerle geliyor. "Direk arkası" (mı diyeyim?) Sistem ise mevcut armaya monte edilebiliyor. Bana direk içi sistemden daha kullanışlı gibi geliyor. Ama bilmiyorum. Deneyimim yok. İstinye'de idi o zamanlar, ahşap Shaman ya da Şaman teknesi idi onda gördüğümde "bu kesin Türk aklıdır" diye düşünmüştüm. Yaratıcı bir uyarlama idi.

Bumba sarma sistemini, Sedat korsan'ın ifade ettiği ithal adıyla in-boom-furlingi youtube videolarında görmeden önce "bir mühendis bunu yapsa" diye düşünürdüm. Videolarda ilk gördüklerim büyük tekneler içindi. Zamanla yaygınlaşması yanında daha küçük tekneler için de yapılmaya başlandı.

Tek kişinin ileri yaşlara kadar teknesinde yelken seyri yapabilmesi için ve daha erken yaşlarda da az zahmetle, kolaylıkla yelken yapabilmesi için gerekli olduğunu düşünüyorum. Tek başına seyirde ciddi yorucu olması yanında her zaman denize düşme riski de barındırıyor. Dümeni bırak, direk dibine git, yelkene camadan vur veya yelken topla ciddi zahmetli. Yeni teknelerde bu işler de havuzluka alınmış olsa da, eski tekneleri bu hale getirmek epey zahmetli. Girişince, daha radikal şekilde çözmek daha makul. Ayrıca bumba sarma sistemi, yelkenin özelliklerinden de taviz vermeyi, yelken tadilatı da gerektirmiyor.

Anladığım bu konuda da piyasanın gelişimi maliyetleri aşağı çekecektir. 28-35 ft tekneler için toptan bir fiyat arayışı ve toplam iş, tekne sahiplerini tatmin edecek şekilde sonuçlanabilir. Bir armacı firma "anahtar teslimi" bu işe girişirse sıraya girmeyi düşünürüm.

Tek başına yelkenli ile seyir yapanlar için işin güvenlik boyutu yanında yoruculuğun azalması da özel önemde bir konu.

Öyle görünüyorki, önümüzdeki zamanlarda sadece cenovası açık daha az yelkenli göreceğiz..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    K. G.

Ynt: Ana Yelken furling mi ? Full balenli klasik lazy jack mi?
« Yanıtla #61 : Şubat 17, 2020, 20:13:02 »
Bumba içi sarma sistemlerinde, ağırlık dolayısıyla metal kullanılamıyor. Genelde karbon fiber malzeme kullanılıyor. Bıda maliyeti olumsuz etkiliyor. Bence maliyetin yüksek çıkmasının bir diğer nedeni, direk içi sarmaya göre daha butik bir üretim olması. Ben 54 ft tekne için bir Danimarka firmasından fiyat sordum. Fabrika çıkışı 24.000 € idi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


*

    S. K.

Ynt: Ana Yelken furling mi ? Full balenli klasik lazy jack mi?
« Yanıtla #62 : Şubat 17, 2020, 22:12:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben 54 ft tekne için bir Danimarka firmasından fiyat sordum. Fabrika çıkışı 24.000 € idi


Fiyuuuvvvv!!! Islık smilisi olsa onu koyacaktım ama yok herhalde...  Tamam 54' epey boy ve epey uzun bumba demek ama 24K€ nedir yahu!!!

Sahibinden'de in-boom furling bi Beneteau vardı, 1997 falan biraz eskiydi ama neticede direk içi sarma sistemini yanında tekneyle birlikte 40-45K€'ya alabiliyordunuz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ö. T.

Ynt: Ana Yelken furling mi ? Full balenli klasik lazy jack mi?
« Yanıtla #63 : Şubat 17, 2020, 22:31:17 »
Camadan noktalarına ''yanak makarası'' monte edin , klasik yelkenden şaşmayın. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. D.

Ynt: Ana Yelken furling mi ? Full balenli klasik lazy jack mi?
« Yanıtla #64 : Şubat 17, 2020, 22:58:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben 54 ft tekne için bir Danimarka firmasından fiyat sordum. Fabrika çıkışı 24.000 € idi


Fiyuuuvvvv!!! Islık smilisi olsa onu koyacaktım ama yok herhalde...  Tamam 54' epey boy ve epey uzun bumba demek ama 24K€ nedir yahu!!!

Sahibinden'de in-boom furling bi Beneteau vardı, 1997 falan biraz eskiydi ama neticede direk içi sarma sistemini yanında tekneyle birlikte 40-45K€'ya alabiliyordunuz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Ben de aynı görüşteyim. Dalga mı geçiyorlar, nedir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap? Alt tarafı bir boru, demir de olur aluminyum da. Sistemi gayet basit. Al götür sanayide yaptır. Elinden iş geliyorsa kendin bile yaparsın. Şu anda bir tekne takip ediyorum, 15 000 öro  ayırabilsem hemen alacağım. Bumbasına teknenin kendisinden fazla para mı ödeyeceğim yani Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap? Safız ama o kadar da değil Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.

*

    R. E.

Ynt: Ana Yelken furling mi ? Full balenli klasik lazy jack mi?
« Yanıtla #65 : Şubat 17, 2020, 23:23:28 »

Bir makina mühendisi korsan el atarsa bu alüminyum fiber malzeme ile yapılamaz mı?
Bence yapılabilir. 20-40 ft tekneler için de epey yaygın pazarı olur, makul rakamlara olursa..
*

    S. O.

Ynt: Ana Yelken furling mi ? Full balenli klasik lazy jack mi?
« Yanıtla #66 : Şubat 18, 2020, 01:30:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Camadan noktalarına ''yanak makarası'' monte edin , klasik yelkenden şaşmayın. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Doğru söze ne denir.
Ne kadar teşkilat...o kadar müşkülat.
*

    R. E.

Ynt: Ana Yelken furling mi ? Full balenli klasik lazy jack mi?
« Yanıtla #67 : Şubat 18, 2020, 10:02:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Camadan noktalarına ''yanak makarası'' monte edin , klasik yelkenden şaşmayın. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Onu senin teknede görüp kopyaladım zaten  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanak makarası elbette büyük kolaylık sağlıyor camadan için. Ortalıktaki camadan halatları bir yana, tekne dalgada zıplarken, direkteki kancaya matafyonu takıp ana yelkeni direkteki vinç ile germek riskli hareketlerle mümkün. Denize düşme riski nedeniyle bunu düşünüyorum.
Sorun, tek başına seyirde, hava sertlemeye başladığında, önce emniyet sonra da tekneyi abramakta zorluk olarak ortaya çıkıyor.
Bumba sarma sistemi, tek başına seyirde kolaylık gibi geliyor.
"Tembellik", "işten kaçınma" filan demeyin. Tek başınıza ve genelde de kıyı seyri yapıyorsanız zaten yeteri kadar yoruluyorsunuz.

Bana öyle geliyorki, bumba sarma sistemi, edinme maliyeti bir yana

basit
sade
temel

olarak sıralayabileceğim denizde bulunma, seyir ve yaşama ilkelerine çok daha uygun.
*

    Ö. T.

Ynt: Ana Yelken furling mi ? Full balenli klasik lazy jack mi?
« Yanıtla #68 : Şubat 18, 2020, 10:38:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Camadan noktalarına ''yanak makarası'' monte edin , klasik yelkenden şaşmayın. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Onu senin teknede görüp kopyaladım zaten  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanak makarası elbette büyük kolaylık sağlıyor camadan için. Ortalıktaki camadan halatları bir yana, tekne dalgada zıplarken, direkteki kancaya matafyonu takıp ana yelkeni direkteki vinç ile germek riskli hareketlerle mümkün. Denize düşme riski nedeniyle bunu düşünüyorum.
Sorun, tek başına seyirde, hava sertlemeye başladığında, önce emniyet sonra da tekneyi abramakta zorluk olarak ortaya çıkıyor.
Bumba sarma sistemi, tek başına seyirde kolaylık gibi geliyor.
"Tembellik", "işten kaçınma" filan demeyin. Tek başınıza ve genelde de kıyı seyri yapıyorsanız zaten yeteri kadar yoruluyorsunuz.

Bana öyle geliyorki, bumba sarma sistemi, edinme maliyeti bir yana

basit
sade
temel

olarak sıralayabileceğim denizde bulunma, seyir ve yaşama ilkelerine çok daha uygun.


Senin gördüğün sistem gelişti hocam. Yelkenin camadan noktalarına aşağıda resmi olan makara dikilerek monte oluyor , halat onlardan geçiyor. Çok hafif ve ucuz makaralar (80  tl gibi adedi)

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    R. E.

Ynt: Ana Yelken furling mi ? Full balenli klasik lazy jack mi?
« Yanıtla #69 : Şubat 18, 2020, 11:03:38 »

Fuara gelebilirsem herhalde görme imkanı da olur. Ama bu mevsimde deneyebilir miyiz bilmiyorum.
Olmazsa yazın görürüm. Deneme imkanı da olur herhalde.

Bana birçok makara ve halattan oluşmuş "teşkilat-müşkülat"tan daha basitsade ve temel gibi geliyor bumba sarma sistemi.
Tek sorun maliyeti..
Yanılıyor muyum?


*

    S. K.

Ynt: Ana Yelken furling mi ? Full balenli klasik lazy jack mi?
« Yanıtla #70 : Şubat 18, 2020, 12:14:29 »
Bumba sarmada sadece bumba mı değişiyor yoksa direk de ona göre mi oluyor... Biraz daha ileri giderek buma üzeri bumba sarma sistemi yapılabilir mi? Bu dediğime benzer prensipte bir satılık yelkenli var, sarma ama direk içi değil direk arkası sarma; adam uygun boydaki cenova furler'ını direk boyunca monte etmiş, gerisi bildiğiniz furler halat ve makaraları...


Böyle birşeyi bumba içine değil üzerine monte etmek çok da zor olmasa gerek diyeceğim ama devamı nasıl oluyor, mandarı çekince ana yelkenin orsa yakası boşta mı duruyor? o konuda bilgim yok... Bana sanki sırf bu yüzden ana yelkenin de bumba sarma sistemine uygun üretilmesi ve bir şekilde bumba üzerindeki furlerdan çıkan yelkenin direk içerisinden gitmesi gerekiyor gibi geliyor...
*

    K. S.

Ynt: Ana Yelken furling mi ? Full balenli klasik lazy jack mi?
« Yanıtla #71 : Şubat 18, 2020, 12:22:15 »
Benim teknemde bumba içi sarma sistemi var. Tek başınıza indirip kaldırması çok zor. İki kişi ile bile zorlanıyorsunuz. Özellikle indirmesi çok zaman ve enerji istiyor. İyi tarafı trim kolay yapılıyor, rüzgar kaçırmıyor, camadanı dilediğiniz gibi ayarlıyorsunuz. Diğer seyre çıktığım teknelerle kıyasladığımda performansı daha yüksek gibi. Uzun seyirler için harika bir seçim (Aldığım aile iki kez dünya turu yapmış) ama kısa seyirlerde zor.
*

    E. S.

Ynt: Ana Yelken furling mi ? Full balenli klasik lazy jack mi?
« Yanıtla #72 : Şubat 18, 2020, 12:49:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim teknemde bumba içi sarma sistemi var. Tek başınıza indirip kaldırması çok zor. İki kişi ile bile zorlanıyorsunuz. Özellikle indirmesi çok zaman ve enerji istiyor. İyi tarafı trim kolay yapılıyor, rüzgar kaçırmıyor, camadanı dilediğiniz gibi ayarlıyorsunuz. Diğer seyre çıktığım teknelerle kıyasladığımda performansı daha yüksek gibi. Uzun seyirler için harika bir seçim (Aldığım aile iki kez dünya turu yapmış) ama kısa seyirlerde zor.

Kerem korsan hayallerimiz ile oynadınız:)) Ben de pek çok korsan gibi en basit ve pratik sistemin bumba içi sarma olduğuna kanaat getirmiş, hatta kendimiz nasıl yapabilir/yaptırabiliriz konularına bile el atmıştık:) 2 kişi ile bile indirip kaldırmanın zor olduğunu duyunca yine başa döndük. Bu arada sizin tekne boyu, bumba boyu gibi detayları da verebilir misiniz?
*

    S. K.

Ynt: Ana Yelken furling mi ? Full balenli klasik lazy jack mi?
« Yanıtla #73 : Şubat 18, 2020, 12:50:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim teknemde bumba içi sarma sistemi var. Tek başınıza indirip kaldırması çok zor. İki kişi ile bile zorlanıyorsunuz. Özellikle indirmesi çok zaman ve enerji istiyor. İyi tarafı trim kolay yapılıyor, rüzgar kaçırmıyor, camadanı dilediğiniz gibi ayarlıyorsunuz. Diğer seyre çıktığım teknelerle kıyasladığımda performansı daha yüksek gibi. Uzun seyirler için harika bir seçim (Aldığım aile iki kez dünya turu yapmış) ama kısa seyirlerde zor.

Ah süper.. Doğrudan kullanıcısını bulduk... Kerem korsan zorluktan kastınız toplarken yaşadığınız zorluk mudur? Ben de onu düşünüyordum "bir taraftan mandarı epey usulca bırakmak gerekecek ve diğer taraftan furler kuvvetle sarılacak ve bunu tek kişi nasıl yapacak?" diye.. Cenova da aynı denebilir ama onda yelken nispeten dik durduğundan ıskotasını vince iki tur dolamak yetiyor düzgün toplanması için... Bunda mandara belirli bir fren kuvveti uygulamak lazım - ki yerçekimine yenilmeden beklesin, o zaman da furler illa vinçte olmalı - ki doğru sarılabilsin.. Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum... 
*

    K. S.

Ynt: Ana Yelken furling mi ? Full balenli klasik lazy jack mi?
« Yanıtla #74 : Şubat 18, 2020, 14:07:38 »
Efe Korsanım ketch arma 45ft Delta var.Benden önceki sahipleri dünya turuna çıkmadan armayı komple bu sistemle değiştirmişler. Yanlış hatırlamıyorsam arma markası Barbarossa. Bumba boyunu bilmiyorum. Sedat korsanım yelkeni basarken en pratik ve hızlı yolu birinin direk dibine gidip oradan yelkeni basması dümencininde halatları toplaması. Yelken tamamen açılınca direk dibindekinin vinç başına gelip kasması gerekiyor. İndirirken de bumbanın tam ortada ve direğe 90 derece olması gerekiyor. Dümenci piyanoyu yavaş yavaş boşluyor vinçteki sarıyor. Tam ayarında yapılmadığında balenler takılıyor ve bumbadan içeri girmiyor. Sonra bir daha yelkeni açıp tekrar sarmaya başlamanız lazım. Ama dediğim gibi uzun seyirlerde uğraşılıyor ve güvenli. Ama 1 saat şöyle bi gezip geleyim zamanlarında iyi bir sistem değil.