0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. Ö.

Ynt: Aluminyum Pervane Tamiri
« Yanıtla #15 : Şubat 16, 2020, 00:51:14 »
Pervanelerle ilgili denemeler yapılırken aşağıdaki genel özelliklerin dikkate alınması faydalı olacaktır.

- Aynı şartlar altında “büyük çap x küçük hatve” pervaneler, “küçük çap x büyük hatve” pervanelerden daha yüksek verimlidirler.
Küçültülmüş çaplı pervaneler iyi havadaki denemede iyi sonuç verselerde, kötü havada dalgaya vurduğunda veya rüzgarı kafadan aldıklarında ciddi derecede verim kaybına uğrarlar.
Yani istenen devire çıkamıyorsanız, pervane çapını küçültmek yerine hatveyi küçültmeniz daha doğrudur.

- Aynı şartlar altında, çoğu kere zannedilenin aksine az kanatlı pervanelerin verimi çok kanatlılardan daha yüksektir.
Yani 3 kanatlı pervane 4 kanatlıdan daha iyidir. Kanat sayısının arttırılması, kavitasyonu önlemek için eğer çapı büyütemiyorsanız, mecburiyetten yapılan bir seçimdir.
Tabiiki bu kıyaslama doğru hesaplanmış iki pervane arasındaki durum için geçerlidir.


*

    A. K.

Ynt: Aluminyum Pervane Tamiri
« Yanıtla #16 : Şubat 16, 2020, 00:55:29 »
Pervane yaptırırken pervane üreticileri size teknenin su altı formu dahil  tüm fiziksel özelliklerini soruyor.
Motor modeli ve şanzıman bilgilerini   Hatta şaftın ucu ile gövde mesafesi bile soruyor.

Pervane kanat sayısı + kanat genişliği + pitch+ çap bilgilerini size bildiriyor .
Eger alternatif 2 kanat 3 kanat 4 kanat olursa ne olur size bildiriyor ve öyle üretime geçiyor.

Şimdiye kadar 3 üreticide 4 tane pervane yaptırdım. Son 2 tanesinde üretilen pervanenin kıvrımları o zamanki  degerle 50.000 dolarlık cihazla ölçülüyordu.

 
« Son Düzenleme: Şubat 16, 2020, 01:02:07 Gönderen: Atilla Kaplan »


*

    S. E.

Ynt: Aluminyum Pervane Tamiri
« Yanıtla #17 : Şubat 16, 2020, 13:18:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Pervanelerle ilgili denemeler yapılırken aşağıdaki genel özelliklerin dikkate alınması faydalı olacaktır.

- Aynı şartlar altında “büyük çap x küçük hatve” pervaneler, “küçük çap x büyük hatve” pervanelerden daha yüksek verimlidirler.
Küçültülmüş çaplı pervaneler iyi havadaki denemede iyi sonuç verselerde, kötü havada dalgaya vurduğunda veya rüzgarı kafadan aldıklarında ciddi derecede verim kaybına uğrarlar.
Yani istenen devire çıkamıyorsanız, pervane çapını küçültmek yerine hatveyi küçültmeniz daha doğrudur.

- Aynı şartlar altında, çoğu kere zannedilenin aksine az kanatlı pervanelerin verimi çok kanatlılardan daha yüksektir.
Yani 3 kanatlı pervane 4 kanatlıdan daha iyidir. Kanat sayısının arttırılması, kavitasyonu önlemek için eğer çapı büyütemiyorsanız, mecburiyetten yapılan bir seçimdir.
Tabiiki bu kıyaslama doğru hesaplanmış iki pervane arasındaki durum için geçerlidir.

Ben 3 ve 4 kanatlari okudugumda su sekilde bilgiler edindim. Tabi bu distan takma motorlar/tekneler icin yazilan seyler. Kayik/Tekne/Gemi ayrimini yaptigimizdan her bilgiyi her yer icin gecerli sayilirmi bilemiyorum. Yada hepsinde ayni sonuclarla karsilasilirmi ?

4 Kanat Pervaneler
- Tekne arka tarafini daha fazla su uzerine kaldirir. (Genellikle) Bu daha cabuk hizlanmaya neden olur ozellikle teknenin kic kismi agir ise.
- Arkadan cekilen kayak ve su oyunlari icin daha verimlidirler.
- Genellikle orta devirlerde 3 kanatlilara gore daha hizlidir.
- Orta devirlerde yakit ekonomisi daha iyidir. (Genellikle)
- Yine Genellikle 4 Kanat a gecildiginde teknenin dugmen dinlemesi daha iyilesir

Yapilan aciklamalar hep bu sekilde. Iste burda sonucu ancak yazin gorucem acaba benim tekne / motor / pervane uclusu bu `genellikle` dediklerinin icindemi kalacak disindami  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    C. İ.

Ynt: Aluminyum Pervane Tamiri
« Yanıtla #18 : Şubat 16, 2020, 19:55:54 »
           ''  karar verdim derken espiri mahiyetinde ''

     Selçuk bey,
  Yaşadığınız sorunu gidermeniz için elimden geldiğince açık yazmaya, doğru kelimeleri bulmaya
çalıştım. Kısacası diğer arkadaşlar gibi menfaat beklemeksizin uğraştım.
Sonra siz çıkıp ''espri mahiyetinde '' diyorsunuz.
 Oldu mu şimdi?
 Ya sabır diyorum.






*

    S. E.

Ynt: Aluminyum Pervane Tamiri
« Yanıtla #19 : Şubat 16, 2020, 22:59:54 »
Pardon Cevat Bey özür dilerim. İlk yazımda yanlıs anlamıssınız, ikinci yazım dahada yanlış anlaşılmış özür dilerim.

"Geçen sene sezonu kapamadan iki gün önce pervaneyi biraz ufaltmaya karar verdim böylece ilk devir ve hızlanma arttı. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap"
cümlem espiri mahiyetinde söylenmişti bazen söz ile yazı aynı vurgular olmadığı için aynı kapıya çıkmıyor ne yazıkki. Pervaneyi gercekten kucultmek istemedim. Çarptım, çarptığım için pervane otomatik olarak her kanadı küçüldü. Küçülüncede hesapta devir attı diye espiri yaptım. Bununla birlikte pervanenin fotoğrafına baktıgınızdada her hangi bir işlem ile kucultulmediği bariz vuruk oldugu belli oldugunu dusunuyorum. (Fotoğraf gozukuyor dimi inşallah sirf bende gözükmüyordur? )

Tekrar yanlıs anlasılma için özür dilerim.

PS: Kusura bakmayın diğer cevap veren arkadaşlarında bir menfaat içinde oldugunu dusunmuyorum.

*

    C. İ.

Ynt: Aluminyum Pervane Tamiri
« Yanıtla #20 : Şubat 16, 2020, 23:13:47 »
Sağlık olsun.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Aluminyum Pervane Tamiri
« Yanıtla #21 : Şubat 16, 2020, 23:39:07 »
Türkçe lastik gibi bir dil dikkatli çekmek gerekir.  Cevat beyin yazdığından sanki bizlerin bir menfaati varmış gibi anlaşılıyor.  Aslında öyle demek istemediğini biliyoruz ama okuyunca öyle anlaşılıyor.
*

    S. E.

Ynt: Aluminyum Pervane Tamiri
« Yanıtla #22 : Şubat 17, 2020, 00:57:03 »
Pardon özür dilerim Cevat bey. yanlış anlaşılma.

Teşekkurler Ömer Bey
*

    C. İ.

Ynt: Aluminyum Pervane Tamiri
« Yanıtla #23 : Şubat 17, 2020, 10:04:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Türkçe lastik gibi bir dil dikkatli çekmek gerekir.  Cevat beyin yazdığından sanki bizlerin bir menfaati varmış gibi anlaşılıyor.  Aslında öyle demek istemediğini biliyoruz ama okuyunca öyle anlaşılıyor.

Haklısınız. Cümleyi ''Bende diğer arkadaşlar gibi ...'' diye kursaydım daha doğru olurdu.
Neyse.