0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yaptığınız düzenek bilinen, kabul görmüş, yaygınlaşmış uygulamaların dışında.Emin olun sizin endişe ettiğiniz şeylerin hepsi daha önceden endişe edildi, yaşandı ve çözümler üretildi. Söylemeye çalıştığımız, sanırım hepimizin, buydu. Yoksa iyi niyetle ilgili sorgulama değil, yanlış anlaşılmasın.Saygı bizden... Selametle ))
İyi Akşamlar,Foça balıkçı barınağında yaşadığımız lüzumsuz bir konu nedeniyle yakın bir zamanda balıkçı barınağından ayrılacağız (Bu mevzuyu daha sonra başka bir konu başlığı altında anlatmayı planlıyorum). Malum Foça merkezdeki yat limanında da yer olmayınca tekneyi muhtemel bu hafta sonu alargaya çıkaracağım.Alargada kalmak için tonoz atma işinin zahmetli/maliyetli oluşu, bu konuda biraz kafa yormama neden oldu. Düşündüğüm şey şu;Benim teknede başta ve kıçta olmak üzere iki adet demir var. Bu zamana kadar sadece hep baş taraftaki demiri kullandım ve daha hiç demir taramadım. Alargada demirde kalmak sert havalarda riskli. Demirin iyi tutması için zincire çok fazla kaloma veriyorum bu durum daha iyi tutunmayı sağlasa da teknenin salınımını arttırıyor.. Acaba diyorum kıç tarafta bulunan demiri bulunduğu yerden zincir donanımıyla birlikte söksem, başa taşısam. Başta bulunan demirin anele/ mapasına "D" kilit ve fırdöndü ile kıç taraftan getirdiğim demir zincirine montelesem ve bu şekilde alargada kalsam tonoz gibi sağlam olur mu?Yani kullanmayı düşündüğüm sistemle; ilk önce denizde bir demir olcak onun zinciri döşenecek, sonra zincirin sonu fırdöndü ve D kilitle diğer demire(bu demirde denizde) iştirakli olacak, sonra o zincir (ikinci demirin zinciri) benim tekneye gelecek ve bosaya vurulacak.. Bu sisteme istinaden tekneye yakın olan demire çok fazla kaloma vermeye gerek de kalmayacak ve teknenin salma dairesi azaltılacak.Yukarda anlatmaya çalıştığım sistemi daha önce deneyen var mı? İşe yarar mı? Bi mahzuru olur mu?
kadir korsanım Benim ZEUS-M şu an ki sert karaayelde tonozda ve barınağın karşı kıyısında. tonozlamak istiyorsan senin için bir mayın taşı bulalım rahat uyu ...deplasmanın nedir ...? nerede kalmak istiyorsun ...? Bir dalgıç bulalım dalıp bir eski mayın taşına düzenek yapsın işin tamam ...düşünme rahat uyu
anlattığınız şekilde sadece iki demir atmış oluyorsunuz size extra bir emniyet veya salınım dairesinde bir azalma sağlayacağını düşünümyorum. madem kıç demiri var ve kullanıyorsunuz onu olduğu yerde bırakın daha iyi olmaz mı hem tekneniz de daire çizmez.bwlki kıç demirini biraz daha büyütebilirsiniz .bununla ilgili olarak denizcilik ansiklopedisinde bir uygulamadan bahsediyor .bu sabah okudum ama karışık biraz uyku mahmurluğu ile çzöemedim işi...
Kadir Korsan,Yaşadığınız sıkıntıyı anlıyorum. Çözüm üretme çabanız da takdire layık. Umarım güzel teknenizi sağ, salim tutar ve keyifle kullanırsınız. Benim anlamadığım iki konu var. Onları soracağım:1- İki demirden 2.sini (tekneye yakın olanı) alıp seyre çıkacağım, sonra geldiğimde geri atacağım demişsiniz. Geri atınca bu ikinci demir nasıl tutunacak? Yani birinci demir zemine gömülü iken ve ondan gelen 10 metre zincire ikinci demiri takıp suya bıraktığınızda nasıl olacak da olacak?2- Sisteme taktığınız fırdöndü, kilitler, karabinalara çeşitli görevler yüklemişsiniz de onların bu görevlerinden haberleri var mı? Beklediğiniz performansı gösterip görevlerini yerine getirecekler mi?Bir de eklemek isterim ki, yanılıyor da olabilirim, ırgatın iki demiri çekmekte zorlanacağını düşünmektesiniz. Irgatlar metrelerce zinciri almak için imal ediliyorlar. Mesela 15 metre derinliğe demirlediğinizde, apiko konuma gelseniz bile, ırgata yük olarak binen epey bir yük var. Su içindeki 15 metre 10'luk zincir herhalde yaklaşık 25-30 kilo geliyordur. Bir o kadar da ucunda demir olsa, ırgat bu kiloları yukarı alabiliyor. Çift demiri de alabilir diye düşünüyorum.