0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    K. K.

Ynt: ALARGADA UÇUCA EKLENMİŞ 2 FARKLI DEMİRLE KALMA DÜŞÜNCESİ
« Yanıtla #45 : Temmuz 20, 2014, 23:45:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yaptığınız düzenek bilinen, kabul görmüş, yaygınlaşmış uygulamaların dışında.
Emin olun sizin endişe ettiğiniz şeylerin hepsi daha önceden endişe edildi, yaşandı ve çözümler üretildi.
Söylemeye çalıştığımız, sanırım hepimizin, buydu. Yoksa iyi niyetle ilgili sorgulama değil, yanlış anlaşılmasın.
Saygı bizden... Selametle ))

Mehmet korsanım,
 
Aslında bu tandem demirlemeyi bir yerlerden okumamıştım, daha önceden bilmiyordum, "böyle yapsam nasıl olur" düşüncesi buna benzer uygulamaların varlığından haberdar olmama sebep oldu.

Sizin yukardaki yazınızı okurken iki şey daha farkettim, birincisi bosa kancası halatına yay koymayı düşünmüştüm fakat halatın tekne yüzeyine temas ettiği yerlerde halatı badarna etmek aklıma gelmemişti.  Diğer konu ise fırdöndülerin bu tür donanımlarda en zayıf halka olduğunu yazmışsınız, benim kıytırık bidon sistemi fırdöndü kopsa bile Bruce demiri kaybetmeme mani olacak gibi duruyor.

Saygılar
*

    K. E.

Ynt: ALARGADA UÇUCA EKLENMİŞ 2 FARKLI DEMİRLE KALMA DÜŞÜNCESİ
« Yanıtla #46 : Temmuz 21, 2014, 00:03:44 »
"Günlük/hafta sonu kısa bir seyre gittiğimde, dönüşte bidonun altındaki halatı alıp koç boynuzuna iştirakleyeceğim, zincirin ucundaki d kilidi danfortun üzerinde bulunan d kilit ve fırdöndüye iştirakleyince, danfortu da denize atınca yeniden tandem demir sistemini kurmuş olacağım. Yani kısaca bidon, halat  ve demirler arası zincirin uzun tutulmasının asıl amacı günübirlik/kısa süreli seyirler ve biraz da tembellik.."

Kadir korsanım Merhaba,
Baştan yazacaklarım için affınıza sığınarak konuya gireyim.
Size cevaben yardımcı olmaya çalışan Korsanlarımız nezaket dahilinde tutumunuzun yanlışlığına işaret etmişler.
Ben sizi, ailenizi ve bütçenizi gözeterek bir kaç şey ilave etmek isterim.
1-Deniz tembel adam sevmez
2-Deniz ucuz malzeme sevmez
3-Deniz kolaycılık sevmez
4*Deniz ben yaptım oldu yu hiç sevmez.
5-Deniz ben bunu böyle düşündüm uyguladım fikrini hele hiç sevmez, Yüzyıllardan gelen tecrübelere kulak verilsin, test edilmiş görüşler yinelensin ister.
Yoksa hiç ama hiç acımaz güzel hayallere.
Naçizane önerim yazdıklarınıza bakınca başta pahalı gibi gözükse de aslında sizin şartlarınızda ucuz olacak bir barınak veya  liman bulup yıllık bağlama sözleşmesi yapmanız yönünde olacaktır.
Bu satırların yazarı çocukluğunda her lodosta tonozdan tekneyi pendik  limanına kaçırmış,  bir keresinde de karaya çıkan tekneyi babası ile zar zor kurtarmış birisidir.
Üstelik te yapılmış tonoz USA normlarında üretilmiş iken. Dikkatinizden kaçan en önemli şeylerden biri tonozdaki teknenizin koç boynuzlarınızın karşılama kuvveti olmalıdır.(Benim elime kopan koç boynuzu saplanarak girdi ve epeyce de dikiş atıldı.(Ali Can Aksoy dostum kulakların çınlasın)
Yaşanmış tecrübedir.
Umarım sürç-i lisan etmemişimdir yardımcı olmaya gayret ederken.
Saygı, Sevgi ve Selametle


*

    K. K.

Ynt: ALARGADA UÇUCA EKLENMİŞ 2 FARKLI DEMİRLE KALMA DÜŞÜNCESİ
« Yanıtla #47 : Temmuz 21, 2014, 00:22:44 »
Kaan Korsanım

Söylediklerinizde haklısınız, bir limanda ya da barınakta olmak daha iyi. Barınaktan su ürünleri kooperatifi ile yaşadığımız problem nedeniyle çıkıyorum, diğer tarafta da yer yok. Direk tekneyi satmaya karar vermiştim hatta sahibinden satılık ilanı bile astım teknenin üzerine, sonra vazgeçtim. Alargada kalma olayı, ucuz ama zahmetli, biz de çok isteyerek çıkmıyoruz alargaya. Alarganın da kendine göre zorunlulukları var. Dün mesela 2 aküyü de değiştirdim, hafta içi solar sistemi biraz araştıracağım, alargada solar sistemsiz kalmak çok da mantıklı değil. Alargadaki tekneye gidip gelmesi de ayrı bir zahmet..

8-9 Ağustos gibi izne çıkıyorum eylül başına doğru döneceğim tekrar Foça'ya o tarihten sonra alargada kalma düşüncesini tekrar gözden geçirebilirim. Bu yaptığım sistemin işe yarayıp yaramayacağını da o zamana kadar test etmiş olurum.

Saygılar


*

    K. K.

Ynt: ALARGADA UÇUCA EKLENMİŞ 2 FARKLI DEMİRLE KALMA DÜŞÜNCESİ
« Yanıtla #48 : Temmuz 21, 2014, 00:24:54 »
Muhtemel tekne izin tarihine kadar alargada kalacak, izinde tekneyle dolaşacağız, dönüşte, belki belediye tarafı daha sakinler o tarafa geçeriz belki de alarga hayatı hoşumuza gider..
*

    M. M.

Ynt: ALARGADA UÇUCA EKLENMİŞ 2 FARKLI DEMİRLE KALMA DÜŞÜNCESİ
« Yanıtla #49 : Temmuz 21, 2014, 01:11:32 »
kadir korsanım
Benim ZEUS-M  şu an ki sert karaayelde tonozda ve barınağın karşı kıyısında.

 tonozlamak istiyorsan senin için bir mayın taşı bulalım rahat uyu ...

deplasmanın nedir ...?   
  nerede kalmak istiyorsun ...? 
Bir dalgıç bulalım dalıp bir eski mayın taşına düzenek yapsın işin tamam ...düşünme rahat uyu

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*

    T. A.

Ynt: ALARGADA UÇUCA EKLENMİŞ 2 FARKLI DEMİRLE KALMA DÜŞÜNCESİ
« Yanıtla #50 : Temmuz 21, 2014, 08:09:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İyi Akşamlar,

Foça balıkçı barınağında yaşadığımız lüzumsuz bir konu nedeniyle yakın bir zamanda balıkçı barınağından ayrılacağız (Bu mevzuyu daha sonra başka bir konu başlığı altında anlatmayı planlıyorum). Malum Foça merkezdeki yat limanında da yer olmayınca tekneyi muhtemel bu hafta sonu alargaya çıkaracağım.

Alargada kalmak için tonoz atma işinin zahmetli/maliyetli oluşu, bu konuda biraz kafa yormama neden oldu. Düşündüğüm şey şu;

Benim teknede başta ve kıçta olmak üzere iki adet demir var. Bu zamana kadar sadece hep baş taraftaki demiri kullandım ve daha hiç demir taramadım. Alargada demirde kalmak sert havalarda riskli. Demirin iyi tutması için zincire çok fazla kaloma veriyorum bu durum daha iyi tutunmayı sağlasa da teknenin salınımını arttırıyor.. Acaba diyorum kıç tarafta bulunan demiri bulunduğu yerden zincir donanımıyla birlikte söksem, başa taşısam. Başta bulunan demirin anele/ mapasına "D" kilit ve fırdöndü ile  kıç taraftan getirdiğim demir zincirine montelesem ve bu şekilde alargada kalsam tonoz gibi sağlam olur mu?

Yani kullanmayı düşündüğüm sistemle; ilk önce denizde bir demir olcak onun zinciri döşenecek, sonra zincirin sonu fırdöndü ve D kilitle diğer demire(bu demirde denizde) iştirakli olacak, sonra o zincir (ikinci demirin zinciri) benim tekneye gelecek ve bosaya vurulacak.. Bu sisteme istinaden tekneye yakın olan demire çok fazla kaloma vermeye gerek de kalmayacak ve teknenin salma dairesi azaltılacak.

Yukarda anlatmaya çalıştığım sistemi daha önce deneyen var mı? İşe yarar mı? Bi mahzuru olur mu?

anlattığınız şekilde sadece iki demir atmış oluyorsunuz size extra bir emniyet veya salınım dairesinde bir azalma sağlayacağını düşünümyorum. madem kıç demiri var ve kullanıyorsunuz  onu olduğu yerde bırakın daha iyi olmaz mı hem tekneniz de daire çizmez.bwlki kıç demirini biraz daha büyütebilirsiniz .
bununla ilgili olarak denizcilik ansiklopedisinde bir uygulamadan bahsediyor .bu sabah okudum ama karışık biraz uyku mahmurluğu ile çzöemedim işi...
*

    H. E.

Ynt: ALARGADA UÇUCA EKLENMİŞ 2 FARKLI DEMİRLE KALMA DÜŞÜNCESİ
« Yanıtla #51 : Temmuz 21, 2014, 09:09:31 »
Kadir Korsan,
Yaşadığınız sıkıntıyı anlıyorum. Çözüm üretme çabanız da takdire layık. Umarım güzel teknenizi sağ, salim tutar ve keyifle kullanırsınız.
Benim anlamadığım iki konu var. Onları soracağım:
1- İki demirden 2.sini (tekneye yakın olanı) alıp seyre çıkacağım, sonra geldiğimde geri atacağım demişsiniz. Geri atınca bu ikinci demir nasıl tutunacak? Yani birinci demir zemine gömülü iken ve ondan gelen 10 metre zincire ikinci demiri takıp suya bıraktığınızda nasıl olacak da olacak?

2- Sisteme taktığınız fırdöndü, kilitler, karabinalara çeşitli görevler yüklemişsiniz de onların bu görevlerinden haberleri var mı? Beklediğiniz performansı gösterip görevlerini yerine getirecekler mi?

Bir de eklemek isterim ki, yanılıyor da olabilirim, ırgatın iki demiri çekmekte zorlanacağını düşünmektesiniz. Irgatlar metrelerce zinciri almak için imal ediliyorlar. Mesela 15 metre derinliğe demirlediğinizde, apiko konuma gelseniz bile, ırgata yük olarak binen epey bir yük var. Su içindeki 15 metre 10'luk zincir herhalde yaklaşık 25-30 kilo geliyordur. Bir o kadar da ucunda demir olsa, ırgat bu kiloları yukarı alabiliyor. Çift demiri de alabilir diye düşünüyorum.


*

    K. K.

Ynt: ALARGADA UÇUCA EKLENMİŞ 2 FARKLI DEMİRLE KALMA DÜŞÜNCESİ
« Yanıtla #52 : Temmuz 21, 2014, 21:09:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
kadir korsanım
Benim ZEUS-M  şu an ki sert karaayelde tonozda ve barınağın karşı kıyısında.

 tonozlamak istiyorsan senin için bir mayın taşı bulalım rahat uyu ...

deplasmanın nedir ...?   
  nerede kalmak istiyorsun ...? 
Bir dalgıç bulalım dalıp bir eski mayın taşına düzenek yapsın işin tamam ...düşünme rahat uyu

Mümtaz Korsanım,

Benim sistemi 9 ağustosa kadar deneyeceğim, bence bir beton tonoz kadar sağlam bir sistem yaptım 4 metrelik derinlik için, ben bu kaleli tersane tarafında kalmayı düşünüyorum, orası bi çok yönden büyük denize göre daha korunaklı, ve burada botumu bırakabileceğim bir yer var, her seferinde botu şişir indir derdi olmayacak.

Teknenin deplasmanını tam olarak bilmiyorum, 8.5 metre tekne, draft 1,6, sadece salma 1,4 m. olması lazım bu da aşağı yukarı 3-4 ton civarında bir şey yapar zannımca(hiç bir fikrim yok). 9 ağustosa kadar sistemde/donanımda eksiklikler görürsem ve bu şekilde kalmanın emniyetsiz olduğunu düşünürsem, başka şeyler düşüneceğim, belki 9 ağustos-1 eylül arasında biraz tekneyle dolaşacağım dönüşte tekrar değerlendirme yapacağım; tekneyi belki biraz daha böyle tutup kışın karaya alırım, belki beton tonoz sistemi hazırlarım, belki de başka bir yere götürürüm emin değilim. Şu an bu donanımı deneyeceğim.
*

    K. K.

Ynt: ALARGADA UÇUCA EKLENMİŞ 2 FARKLI DEMİRLE KALMA DÜŞÜNCESİ
« Yanıtla #53 : Temmuz 21, 2014, 21:15:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
anlattığınız şekilde sadece iki demir atmış oluyorsunuz size extra bir emniyet veya salınım dairesinde bir azalma sağlayacağını düşünümyorum. madem kıç demiri var ve kullanıyorsunuz  onu olduğu yerde bırakın daha iyi olmaz mı hem tekneniz de daire çizmez.bwlki kıç demirini biraz daha büyütebilirsiniz .
bununla ilgili olarak denizcilik ansiklopedisinde bir uygulamadan bahsediyor .bu sabah okudum ama karışık biraz uyku mahmurluğu ile çzöemedim işi...

Tunç Korsanım,

Baştan ve kıçtan demir attığımızda ve rüzgar yönü değiştiğinde, rüzgar bordaya yakın gelirken kıç dönemeyeceğinden kıç taraftan atılan demir faydadan çok zarar getirir. Biz normalde demirdeyken tekne hep rüzgara doğru başını çevirir. Hem baştan hem kıçtan demir atma olayı rüzgara göre teknenin dönmesine mani olacağından, özellikle bordaya yakın rüzgarlarda sıkıntı yaratacaktır.
*

    K. K.

Ynt: ALARGADA UÇUCA EKLENMİŞ 2 FARKLI DEMİRLE KALMA DÜŞÜNCESİ
« Yanıtla #54 : Temmuz 21, 2014, 21:38:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kadir Korsan,
Yaşadığınız sıkıntıyı anlıyorum. Çözüm üretme çabanız da takdire layık. Umarım güzel teknenizi sağ, salim tutar ve keyifle kullanırsınız.
Benim anlamadığım iki konu var. Onları soracağım:
1- İki demirden 2.sini (tekneye yakın olanı) alıp seyre çıkacağım, sonra geldiğimde geri atacağım demişsiniz. Geri atınca bu ikinci demir nasıl tutunacak? Yani birinci demir zemine gömülü iken ve ondan gelen 10 metre zincire ikinci demiri takıp suya bıraktığınızda nasıl olacak da olacak?

2- Sisteme taktığınız fırdöndü, kilitler, karabinalara çeşitli görevler yüklemişsiniz de onların bu görevlerinden haberleri var mı? Beklediğiniz performansı gösterip görevlerini yerine getirecekler mi?

Bir de eklemek isterim ki, yanılıyor da olabilirim, ırgatın iki demiri çekmekte zorlanacağını düşünmektesiniz. Irgatlar metrelerce zinciri almak için imal ediliyorlar. Mesela 15 metre derinliğe demirlediğinizde, apiko konuma gelseniz bile, ırgata yük olarak binen epey bir yük var. Su içindeki 15 metre 10'luk zincir herhalde yaklaşık 25-30 kilo geliyordur. Bir o kadar da ucunda demir olsa, ırgat bu kiloları yukarı alabiliyor. Çift demiri de alabilir diye düşünüyorum.

Hakan Korsanım,

Daha sonradan yaptığım araştırmalarda öğrendim ki tandem demirleme sistemi çok sert fırtınalı havalarda emniyetli bir şekilde demirde kalmak için uygulanan  bir yöntemmiş, ben bunu bana uyarlayarak uyguladım inşallah bizim tekneyi de sağ salim tutacak, bu sitemi öncelikli olarak test edeceğim daha sonra tamamen bütün kış böyle kalıp kalmayacağıma karar vereceğim.

Sorduğunuz ilk soru benim de kafamda tam olarak oturmuş değil, sert havalarda bu yöntemi uygulamam zaten mümkün değil, 10 metre zincir ve Bruce çapa ilk etapta beni tutamayacağından devamında d kilidi danforta vurmam da mümkün olmayacak gibi duruyor, sert bir havada günübirlik de seyre çıksam her iki demiri de almam gerekecek. Fakat havanın çok az estiğini durumlarda bu bidonun ipini koç boynuzuna bağladığımda danfortun d kilidini zincire bağlamam kolay olacak. Her iki demirin saplanma olayında da bizim önceliğimiz bize yakın olan 2 nolu demirin zemine saplanması, 1 nolu demir ve arada zincir de zeminde aşağıya doğru 2 nolu demiri bastıracağından tutunma daha sağlam olacak. Tabii bunu da test edip göreceğiz.

İkinci sorunuz inşallah donanım elemanları da üzerlerine düşen görevleri layıkıyla yaparlar diyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Yoksa bütün sistemi alt üst edeceğim ve klasik beton tonozuna döneceğim.

Diğer konu ise; benim ırgat öyle çok kapasiteli bi şey değil zorlandığı zaman sigortasını attırıveriyo, sonra kol kuvveti devreye giriyor, ben de öyle 15 metrelere falan demirlemiyorum, bu zamana kadar bir kere 25 metre civarında bir yere demirledim, onun dışında 7-8 metreden daha fazla hiç demirlemedim. Ben ırgatımı tanıyorum 2 demiri de çekmez iş bizim kollara düşer, gereği yok; ırgat ırgatlığını yapsın bize de keyfini sürmek kalsın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Saygılar
*

    K. K.

Ynt: ALARGADA UÇUCA EKLENMİŞ 2 FARKLI DEMİRLE KALMA DÜŞÜNCESİ
« Yanıtla #55 : Temmuz 21, 2014, 21:48:26 »
Bugün alargada kalacak teknemin neresine güneş enerji paneli taksam diye diğer teknelerden kopya çekmek/esinlenmek için sahilde dolaşırken, bi kaç tekne sahibine de bu yaptığım demirleme sistemi ile ilgili fikirlerini sordum. Birisi şöyle bir şeyden bahsetti," burada hava çok döner, tekne döne döne senin zincirin burulur ve sonrasında zincirin kopabilir"

Şimdi böyle bir şey daha önce yaşayan, duyan, gören var mı(Demirde olan teknenin havanın dönmesinden dolayı zincirinin gam aması sonrasın da kopması)? Bunu engellemek için danfort demirin sapına fırdöndü koysam işe yarar mı?
*

    M. M.

Ynt: ALARGADA UÇUCA EKLENMİŞ 2 FARKLI DEMİRLE KALMA DÜŞÜNCESİ
« Yanıtla #56 : Temmuz 21, 2014, 23:42:40 »
Kadir korsanım

 Fırdöndüyü Zincirle halatın birleştiği yerdeki Rodanzaile zincir arasına koyman en sağlıklısı derim çünkü dibe yatmayan bir konumda olacağından fırdöndünün işlevi çalışır...
*

    M. E.

Ynt: ALARGADA UÇUCA EKLENMİŞ 2 FARKLI DEMİRLE KALMA DÜŞÜNCESİ
« Yanıtla #57 : Temmuz 22, 2014, 01:32:18 »
Kim söylemişse doğru söylemiş. Eğer uzun süre bu veya bir başka tonoz düzeneğinde serbest salınım (alarga) kalacaksanız, dipte bir fırdöndü olması şart. Yani sizin örneğinizde danforta bağlayın fırdöndüyü. Aksi takdirde gam yapmış zinciri de kavaletaya toplayamazsınız.. Ama dediğim gibi bu bizim aşina olduğumuz bir düzenek değil. Sonuçlarını merakla bekliyoruz.

Bu arada sanki sakın tonozda kalmayın düzeneğini kendniz yapmayın mutlaka barınak veya marinaya gidin gibi bir anlam çıkmasın dediklerimizden. Sanıyorum buradaki herkes sizi takdir ediyor, şahsen benim inancım zaman içinde bu tür çözümler artacak, hele de marina fiyatları bu şekilde artarsa.

Rüzgarın yön ve şiddet olarak değiştiği yerlerde baştan ve kıçtan demirleme (apıştırma olarak da bilinir) ancak 15-20 knot rüzgarlara kadar uygun tarz bir tekniktir. gereği faklıdır. Bu konuda Kadir Korsan'a katılıyorum.

Fakat asıl söylemek istediğim Ahmet Çelenoğlu Korsan'a. Bir konu açılmış, konuyu açan sorular sormuş. Moderatör sıfatınız ile mi "artık cevaplar bulunmuştur, gereği yapılmıştr, daha fazla konuya devam etmeye gerek yoktur" cevabını verdiniz? Yani konunun ne zaman sonlanacağı, ya da artık yazmaya gerek olmadığı kanaatini neye dayanarak oluşturdunuz? Hadi oluşturdunuz, neden umuma duyurdunuz? Konuda sizi rahatsız eden ne  oldu? Yanlış anlaşılmasın belki de ben tam idrak edemedim, ama ne zamandan beri bu forumda tartışmalar veya görüşler bir veya birkaç kişi tarafından "artık gereği olmadığı düşünülerek" sonlandırılıyor?

Konuyla ilgili yazmış çizmiş, emek harcamış birisi olarak açıklama bekliyorum.
Eğer "emek harcadın yanlış yaptın, gereği yoktu" diyorsanız, bu cevabı  anlarım, gereğini de yaparım...
« Son Düzenleme: Temmuz 22, 2014, 01:33:18 Gönderen: Mehmet Erem »
*

    M. E.

Ynt: ALARGADA UÇUCA EKLENMİŞ 2 FARKLI DEMİRLE KALMA DÜŞÜNCESİ
« Yanıtla #58 : Temmuz 22, 2014, 01:53:11 »
Özür yazısıdır:
Ahmet Çelenoğlu Korsan'ın yazısı sintineye gitmiş. Dolayısıyla benim sorduğum sorular anlamını yitirmiş olarak duruyor. Topiği bu polemikle ilgili işgal ettiğim için hepinizden özür diliyorum.
 
*

    K. K.

Ynt: ALARGADA UÇUCA EKLENMİŞ 2 FARKLI DEMİRLE KALMA DÜŞÜNCESİ
« Yanıtla #59 : Temmuz 22, 2014, 20:37:43 »
Pazar günü donanımı atarken baş üstünde hazırlık yapmadığımdan (ırgat kumandası ve vinç kolunu demir yerine çıkarmayı unutmuşum) rüzgar poyrazdan biraz kuvvetlice estiğinden, istemediğim bir yere demirlerimi  bırakmak zorunda kalmış, demirler beni tuttuğunda tekneler arasında çok dar bir yerde sıkışıp kalmıştım. Havanın biraz fazla esmesi o sırada tekrar manevra yapma fikrinden beni caydırmıştı. Bu sabah hava iyi olduğu için tekne ile aynı koyda tandem sistemli olarak başka bir yere demirlemek üzere manevra yaptım. 2 nolu demirim (danfortun) başka bir teknenin tonoz halatına dolanmış, demiri bir kaç defa aşağı yukarı yapınca ve bidondaki halatı kurtarma aparatı olarak kullanarak çok zor olmasa da kurtardım, diğer demirim(bruce) de bir tane tonoz taşına takılmış, bunu kurtarmam bayağı zahmetli oldu, dalıp demiri kurtarmaya çalışsam tekneyi tutan başka bir şey ola
mayacağından, ben tekneye tekrar çıkıncaya kadar tekne diğer teknelerin üzerine düşecek; ben de bu yüzden makine kumandası ile demiri kurtarmaya çalıştım. Tornistan ileri yol falan derken yaklaşık yarım saat uğraştıktan sonra demiri takıldığı yerden kurtardık. Bu olay bana bir kez daha tonozlu yere demir atılmaması gerektiğini yaşayarak gösterdi, Hele bi de iki demiri de tonozlara dolayınca işler iyice arap saçına dönüyor.

Neyse ki istediğim yere tekrar tandem sistemi döşedim bu sefer teknelerden biraz daha neta olacak şekilde demirlerimi attım.