0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. E.

Jel aküden traksiyoner aküye geçiş
« : Nisan 09, 2017, 00:16:36 »
    Halen refit işlemi devam eden teknemde akülerimi değiştirmem gerekti. Yaşam akülerim,  tanınmış bir Amerikan markasının 200 amp. jel ve 2 adetti. Akülerimi değiştirirken  traksiyoner aküye geçmeyi düşünüyorum.Daha önce sadece redresörden  şarj olan yaşam akülerimi alternatören de şarj edebilmek istiyorum. Sistemin tek tip aküden olmasının avantajlarını kullanmak için, motor marş, ırgat ve baş pervaneye  bağlı olan 100 amp. sulu aküyü (marş aküsü) de traksiyoner tipe çevirmeyi düşünüyorum.
    Akü imalatçısı ile görüşerek, 44 HP Mercedes Nanni makinamın marşını 160-180 amp civarı  bir traksiyoner akü ile çevirip çeviremeyeceğimi sordum, net cevap veremeyeceklerini söylediler. Marinadaki elektrikçilere ve motorculara da aynı soruyu sorduğumda da aynı cevabı aldım. 80-90 amp marş aküsünün vereceği demeraj akımını,  %100 tolerans koyarak 160-180 amp. bir traksiyoner aküden alıp alamayacağım konusunda yardıma ihtiyacım var.
    Alternatörü de değiştirip 100amp. yeni bir alternatörle ve 16.2 Volt şarj voltajını ayarlayarak sistemi tamamlamayı düşünüyorum. Tüm sistemde tek tip akü kullanarak ikinci redresör, dinamo, solar charger  dertlerinden de kurtulmak rahatlık olacak.
*

    S. Ş.

Ynt: Jel aküden traksiyoner aküye geçiş
« Yanıtla #1 : Nisan 09, 2017, 04:27:40 »
Ercan kaptan,

kalkış akımı cca degeri her akünün üzerinde var,mevcut start akünüzün cca sına bakın ,aynısını sağlayan istediğiniz tip aküyü marşta kullanabilirsiniz sorun olmaz ama yaşamda tüm kapılar jele çıkıyor...

Traksiyoner aküler  sulu   , sarj desarj sayısı kısıtlı, eğime duyarlı,sularında eksilme söz konusu ,ekleme yapılacak gerekirse, jel  sonuna kadar bitir tekrar şarj et atıyorum 5000 kez ise ,sulularda 1500 döngü...

Atladıgım ne var çözümedim ,12 yerine ,16vluk akü yaratmak doğru değil ,anladıgım traksiyonere geçip akülerinizin gerilimini yukseltmek istediğiniz...






« Son Düzenleme: Nisan 09, 2017, 04:30:54 Gönderen: Semih Sener »


*

    C. E.

Ynt: Jel aküden traksiyoner aküye geçiş
« Yanıtla #2 : Nisan 09, 2017, 11:00:27 »
Anlamadım.... Traksiyoner akü ile marş aküsünün şarj voltajları aynı değil mi? Bildiğim, aynı şarj cihazlarını aynı volt seviyelerinde kullanıyorsunuz.

16 volt nereden çıktı? Bu seviyede bazı elektronik cihazlarınız hasar görebilir.

Atladığım birşey yoksa, servis aküsü traksiyonel, marş aküsü klasik olabilir.

Hatta, sistemi yeni kuruyorsanız, diyotlu veya both şalterli sistem yerine, akıllı röle öneririm.

*

    H. D.

Ynt: Jel aküden traksiyoner aküye geçiş
« Yanıtla #3 : Nisan 09, 2017, 13:57:22 »
Bahsi gecen aküler tek hücre halinde satılırlar.yani 12 volt luk akü elde etmek için 6 adet hücre alıp bizim seri bağlamamız gerekir.
Eh işte 8 adet hücreyi sei bağlarsak 16 volt elde etmiş oluruz.
*

    M. E.

Ynt: Jel aküden traksiyoner aküye geçiş
« Yanıtla #4 : Nisan 09, 2017, 14:02:46 »
Marş motoru, ırgat veya manevra pervanesi motorları için ben olsam traksiyoner akü kullanmazdım.

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*

    H. D.

Ynt: Jel aküden traksiyoner aküye geçiş
« Yanıtla #5 : Nisan 09, 2017, 18:55:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Marş motoru, ırgat veya manevra pervanesi motorları için ben olsam traksiyoner akü kullanmazdım.
Sebebinide yazarsınız değil mi?
*

    M. E.

Ynt: Jel aküden traksiyoner aküye geçiş
« Yanıtla #6 : Nisan 09, 2017, 20:05:44 »
Traksiyoner aküler, hepimizin malumu düşük akımı uzun süreli ve devamlı vermek üzere dizayn edilmiş aküler. Bahsi geçen motorlar ise kısa süreli ama yüksek amper akım çeken üniteler...

6V olan aküler var, forklift aküsü veya golf arabası aküleri bu grupta. Mutlu nun yine benzer mantıkta 12V minitrak tabir ettiği bir ürünü var. Bunların hepsi sulu ve açık aküler. Bunlara bakılabilir.


*

    H. D.

Ynt: Jel aküden traksiyoner aküye geçiş
« Yanıtla #7 : Nisan 09, 2017, 22:40:36 »
Teşekkür ederim.
*

    E. E.

Ynt: Jel aküden traksiyoner aküye geçiş
« Yanıtla #8 : Nisan 09, 2017, 22:57:05 »
Yaşam aküsü olarak traksiyoner yapıda, pratikte '' forklift aküsü '' diye bilinen- tanınan 6 hücreden oluşan  7 PzS 420 formunda  ( yüksekliği 36cm ve sintinede kovan üzerine yerleşerek ağırlık merkezine de pozitif katkısı olacak) 12 Volt akü tanınan bir forklift aküsü,  üreticisinde  sipariş olarak yapılıyor. Fiyat olarak da 2 adet 200amp jel akü ile yakın fiyatta. Ayrıca otomatik su tamamlayıcı sistemiyle birlikte. Sanayi ve fabrikalarda forklift kullananlar da yakınen bilirler, bu tip aküler susuz ve şarjsız bırakılmazsa min. 3000 derin deşarja dayanıklıdır. Petkimde bu firmanın 12 senelik akülerini ben ayrıldığımda hala kullanıyorlardı. Şarj voltajları da 10.5V alt kesim, 16.2V üst kesimdir.
*

    B. T.

Ynt: Jel aküden traksiyoner aküye geçiş
« Yanıtla #9 : Nisan 10, 2017, 01:16:02 »
Mutlu'nun, sanıyorum 140Ah idi- MiniTrak akülerinden kullandım ama derin deşarj açısından normal bir kurşun asit aküden farkını görememiştim.
Aküyü bulmak da zor olmuştu; doğrudan fabrikadan sipariş etmiştim.
Bu arada farbrikadaki bir Ar-Ge mühendisiyle konuştuğumda "bu akülerin sıvama plakalı olduğunu ve %40'ın üstünde deşarj edilmesinin tavsiye edilmediğini" söylemişti.
Broşüründe ise epeyce uçuyor kaçıyordu performans konusunda.
 
« Son Düzenleme: Nisan 10, 2017, 01:16:43 Gönderen: Behçet Tolga »
*

    S. Ş.

Ynt: Jel aküden traksiyoner aküye geçiş
« Yanıtla #10 : Nisan 10, 2017, 04:37:46 »
Bende kullanmadım ama Ercan kaptandan sonra okudum neymiş diye...

Sürekli suyunu kontrol et, surekli dengele deyip durmuş üreticiler... gazıyla ,akıntısıyla,bakımıyla ugrasılmaz ...

96v a kadar uretılıyormuş,yerden kazanmak içinde uzun yapmışlar, 2v,2v seri bağlayıp belirli kasalarda kullanım yerine göre şekil yapmışlar gibi geldi...

« Son Düzenleme: Nisan 10, 2017, 04:40:38 Gönderen: Semih Sener »
*

    M. E.

Ynt: Jel aküden traksiyoner aküye geçiş
« Yanıtla #11 : Nisan 10, 2017, 09:30:33 »
Mutlu'nun hali hazırda piyasada mini trak adıyla satılan ürünü değil, bir dönem 6V yine aynı adla piyasada olan bir ürünü vardı. Onu kastetmiştim.
Bunlar sulu ve bakımlı aküler. Suyu eksik kalırsa zarar görüyorlar.
Derin deşarj kapasiteleri var.

Geçen sene 7. senelerinde çıkartıp yerine aynı marka artık olmadığı için Federalin 220V yine 6V akülerinden almıştım. Şimdilik memnunum
« Son Düzenleme: Nisan 10, 2017, 09:30:57 Gönderen: Mehmet Erem »
*

    E. E.

Ynt: Jel aküden traksiyoner aküye geçiş
« Yanıtla #12 : Nisan 19, 2017, 01:59:12 »
     Traksiyoner aküler, normal asitli aküler gibi su eksiltirler. Benim özel imalat yaptırdığım traksiyoner akülerde otomatik su tamamlayıcı sistem var. Su tamamlama kabını uygun yere (havuzlukta kapak altına koydum) yerleştirirseniz, aynı zamanda havalandırma olarak da fonksiyonu var. Doğru voltajla şarj edilir ve deşaj sınırlaması konursa min. 10 yıl ömürlüdürler.
     Forkliftlerde 3 vardiya kesintisiz kullanılan aynı firmanın üretimi 12 senelik aküler biliyorum.
Ayrıca en büyük avantajı da ayrı ayrı 6 hücreden oluştuğu için herhangi bir gözde oluşan arızada tüm akü atılmayıp sadece o göz değişip veya tamir de olabiliyor.
     Eskiden 5-6 senede bir zayıflayan aküleri firmaya gönderip  bakım (desülfatizasyon işlemi) yaptırıyorduk, Artık çekik gözlüler sayesinde ona da gerek kalmadı. Desülfatörler gazoz parası.
     Marş aküm için de motorun marşının ve ırgatın gücünün fazlasıyla cca 420 amper olan 6volt traksiyoner gruplardan 2 adet seri yaparak bütün akü sisteminin aynı tip olmasını sağladım. Artık bir tek redresör, mppt solar charger ve alternatörle bütün akülerimi şarj edebilme ve ihtiyaç durumunda istediğim gruplamayı yapma avantajını yarattım. Tavsiye ederim.
  Ayrıca fiyat olarak da orta kalite jel-marin akülerden pahalı değil ( dost işi indirimle )
« Son Düzenleme: Nisan 19, 2017, 02:02:20 Gönderen: Ercan Erdinç »
*

    H. D.

Ynt: Jel aküden traksiyoner aküye geçiş
« Yanıtla #13 : Nisan 19, 2017, 07:42:03 »
Hayırlı olsun,sıkıntısız kullanımlar dilerim.