0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. Ç.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #30 : Mayıs 27, 2012, 17:37:54 »
Tam düşündüğüm gibi, sagol Can korsanım,şimdi sıra bu ürünü bulmaya kaldı..
*

    M. S.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #31 : Mayıs 29, 2012, 16:15:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
99 lira


*

    H. D.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #32 : Mayıs 29, 2012, 17:02:30 »
Musa korsan linkini verdiğiniz alet izahatına göre sadece tampon  şarj yapıyor yani sadece  dolu bir akünün kendi kendine boşalmasını karşılıyor  egerki  öyle ise boşalmış aküleri doldurması çok uzun süre alır.Söz gelimi tamamen boşalmış bir aküyü en az 100 saat civarlarında belki doldurur belki doldurmaz

*

    A. A.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #33 : Mayıs 29, 2012, 17:56:38 »
YANİ ne doldurursa bereket versin durumları Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. Ç.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #34 : Mayıs 30, 2012, 01:25:17 »
Musa korsanım tskler.Zaten istenilen bu,yani şarj yapmasından öte akünün bir takım nedenlerle boşalmasını önleme.Çünkü hiç çalıştırılmayan bir arabada yeni akü dört ay gibi bir sürede elden çıkıyor.(Tecrübeyle sabittir.)Aküyü boşaltanda dijital saat ve alarm sistemi ve lambası.Bunların yaptığı harcamayı karşılasın kafi.

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*

    M. A.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #35 : Nisan 10, 2017, 18:52:33 »
Orhan Korsanım merhaba,
2 adet 90Ah 800 CCA (EN) değerindeki tenvirat akü gurubumu; 3 adet 100Ah ama 640 CCA (EN) akü grubuna değiştireceğim. 180 Ah kapasitemi 300Ah'e çıkarmış olmayı planlıyorum.

Bu servis grubundan buzdolabı, Kokpit ve kamaralarda LED lambalar, bazen hidrofor, ses sistemi, Seyir ve demir fenerleri (LED) yanında; 1000W ırgatım beslenecek.
CCA değeri akü başına düşecek olsa bile, akü sayısı 1 artacak. Bu konuda görüşünüz ne olur? Akü sayısının CCA değerine bir etkisi var mı?
Çok basit bir mantıkla;
800CCA x 2 < 640CCA x 3
doğru bir formül olmuş olur mu?

Bu değişim ile sağlıklı bir değişim yapmış olur muyum?
Şimdiden teşekkürler,
Saygılar,
*

    O. B.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #36 : Nisan 11, 2017, 10:41:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Orhan Korsanım merhaba,
2 adet 90Ah 800 CCA (EN) değerindeki tenvirat akü gurubumu; 3 adet 100Ah ama 640 CCA (EN) akü grubuna değiştireceğim. 180 Ah kapasitemi 300Ah'e çıkarmış olmayı planlıyorum.

Bu servis grubundan buzdolabı, Kokpit ve kamaralarda LED lambalar, bazen hidrofor, ses sistemi, Seyir ve demir fenerleri (LED) yanında; 1000W ırgatım beslenecek.
CCA değeri akü başına düşecek olsa bile, akü sayısı 1 artacak. Bu konuda görüşünüz ne olur? Akü sayısının CCA değerine bir etkisi var mı?
Çok basit bir mantıkla;
800CCA x 2 < 640CCA x 3
doğru bir formül olmuş olur mu?

Bu değişim ile sağlıklı bir değişim yapmış olur muyum?
Şimdiden teşekkürler,
Saygılar,
Sonuçta CCA değeri akünün 0 derecede marş esnasında verebileceği maksimum değer olduğuna göre aküleri paralel  bağlarsanız formülünüz doğru olur. Ancak pratik bir yararı olmaz çünkü marş motoru o kadar akım çekmez sanıyorum.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #37 : Nisan 11, 2017, 10:52:49 »
Evet, gerçek hayatta CCA (Cold Cranking Amp - Soğuk Marş Akımı) çok da önemli değil bizim için.

Daha çok toplam kapasite, bu kapasiteyi % kaç kullanacağız, ne kadar deşarj edeceğiz, bu harcadığımız enerjiyi ne kadar zamanda neyle geri koyacağız gibi konular hesap etmemiz gereken daha önemli şeyler.

180Ah'den 300Ah'e çıkmak her durumda iyidir.
Güneş paneli takmayı düşünen birkaç arkadaşın tüketim ve şarj imkanlarını hesap ettiğimizde ihtiyacının panel değil daha çok akü kapasitesi olduğu çıktığında şaşırmışlardı.
*

    M. A.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #38 : Nisan 11, 2017, 11:16:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sonuçta CCA değeri akünün 0 derecede marş esnasında verebileceği maksimum değer olduğuna göre aküleri paralel  bağlarsanız formülünüz doğru olur. Ancak pratik bir yararı olmaz çünkü marş motoru o kadar akım çekmez sanıyorum.

Orhan Korsanım yanıtınız için teşekkür ederim.
Aslında bu akü grubu marş için destek vermeyecek, motor aküm ayrı.
Lakin, ırgat 1000W ve bu gruptan besleniyor olacak. Irgat zinciri toplayana kadar çekim yapacak. Bu durumda da yeterli olur mu?

teşekkürler, saygılar,

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Evet, gerçek hayatta CCA (Cold Cranking Amp - Soğuk Marş Akımı) çok da önemli değil bizim için.

Daha çok toplam kapasite, bu kapasiteyi % kaç kullanacağız, ne kadar deşarj edeceğiz, bu harcadığımız enerjiyi ne kadar zamanda neyle geri koyacağız gibi konular hesap etmemiz gereken daha önemli şeyler.

180Ah'den 300Ah'e çıkmak her durumda iyidir.
Güneş paneli takmayı düşünen birkaç arkadaşın tüketim ve şarj imkanlarını hesap ettiğimizde ihtiyacının panel değil daha çok akü kapasitesi olduğu çıktığında şaşırmışlardı.

Özgür korsanım,
Teşekkür ederim.
Kısa bir hesapla bir günde;
Buzdolabı -3Ah- 20 saat çalışsa; 60Ah
Demir feneri -3Ah- 10 saat çalışsa; 30Ah
Kokpit lambası -1,5Ah- 6 saat çalışsa; 9Ah
Hidrofor -5Ah ? - 1 saat çalışsa; 5 Ah
İç lambalar -3Ah- 5 saat çalışsa; 15Ah
Müzik sistemi tahmini -5Ah- 8 saat çalışsa; 40Ah
TOPLAM: 159Ah yapıyor (unuttuğum başka bir kalem yoksa)

BU hesapla 300Ah'den fazla bir akü kapasitesine ihtiyacım var doğru mudur?
3 adet 125'lik akü mü alsam? daha fazla alamam sanırım, chargerım 35 Ah, 10 katı 350 yapıyor. (bu arada ek soru battery charger akü grubunun illa 10'da biri mi olmak zorunda?)

Koyda Honda 1Kw jeneratör ile 2-2,5 saat şarj yapıyorum. Panel yok. Battery Charger Mastervolt 12V/ 35Ah

Teşekkürler, Saygılar,

(Not: motor aküsünü Mutlu SFB 90Ah, 900CCA ile değiştiriyorum. Servis akü gurubu  yükseklik akü yerimde kurtarırsa Mutlu Marin 125Ah; kurtarmazsa Mutlu EFB 100Ah 600CCA ile değiştirmeyi düşünüyorum.
Ya da East Marine'de 110Ah Varta, henüz karar veremedim)
*

    O. B.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #39 : Nisan 11, 2017, 11:59:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sonuçta CCA değeri akünün 0 derecede marş esnasında verebileceği maksimum değer olduğuna göre aküleri paralel  bağlarsanız formülünüz doğru olur. Ancak pratik bir yararı olmaz çünkü marş motoru o kadar akım çekmez sanıyorum.

Orhan Korsanım yanıtınız için teşekkür ederim.
Aslında bu akü grubu marş için destek vermeyecek, motor aküm ayrı.
Lakin, ırgat 1000W ve bu gruptan besleniyor olacak. Irgat zinciri toplayana kadar çekim yapacak. Bu durumda da yeterli olur mu?

teşekkürler, saygılar,


Fazlasıyla yeterli olur. Ayrıca demir toplarken motorun çalışacağını düşünürseniz akülere pek fazla yük düşmeyebilir.
« Son Düzenleme: Nisan 11, 2017, 12:00:07 Gönderen: Orhan Barut »
*

    T. A. (. A. A.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #40 : Nisan 11, 2017, 12:07:37 »
Murat korsanım muhtemelen toplamda 159A gibi bir tüketiminiz olmaz. Aydınlatma ve müzik sistemi tüketimlerini çok yazmışsınız. Bence de 300A akü oldukça yeterli gelecektir. 
*

    M. E.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #41 : Nisan 11, 2017, 14:02:09 »
1) Teknedeki toplam tüketim 2) bunun iki katı kadar servis akü bankı ve 3) bu günlük tüketimi yerine koyacak üretim. Bunların oluşturduğu bir denge noktası bulmak matematiksel olarak mümkün ise de, yan faktörler işi bozuyor. Mesela günlük ortalama 200 Ah tüketim ile yola çıkarsanız, toplam 400 Ah akü grubu için yer olmayabilir. Ya da 200 Ah tüketimi yerine koyacak solar panellere yer bulunmayabilir. Bu yüzden önce günlük tüketimi elden geldiğince ve aradığımız konfordan da fazlaca taviz vermeden düşük tutmalıyız. Benim hikayemde önce buzdolabı. Eski model bir makina ve 6-7 Ah tüketiyor ve bu çok fazla. Muhtemel ısı kaybı da buna eklenebilir. Uzatmadan, diyeceğim o ki, önce tüketimi düşürmek, buzdolabının izolasyonunu kontrol etmek, yeni nesil bir kompresör almak iyi bir başlangıç olacak.

Bunu yaparken de, belki solar panellerden üretilen günlük ortalama Ah daha iyi bir  hedef verebilir? Örneğin ortalama 6 Ah veren 2 paneliniz olsa, 6 Ah x 8 saat x 2 panel = 96 Ah. Toplam ortalama tüketimi bu seviyeye getirsem oh ne alâ. Aküler de toplam 200 Ah olurdu.

Uzattım kusura bakmayın. Selametle


Balım SY
*

    Ö. Ö.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #42 : Nisan 11, 2017, 14:26:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
TOPLAM: 159Ah yapıyor (unuttuğum başka bir kalem yoksa)

BU hesapla 300Ah'den fazla bir akü kapasitesine ihtiyacım var doğru mudur?
3 adet 125'lik akü mü alsam? daha fazla alamam sanırım, chargerım 35 Ah, 10 katı 350 yapıyor. (bu arada ek soru battery charger akü grubunun illa 10'da biri mi olmak zorunda?)
İşte burada da hangi tip akü tercih edeceğinize göre hesap etmek lazım.

Deşarj yeteneği düşük (klasik sulu kurşun asit gibi) bir akü kullanırsanız toplam kapasitesinin sadece %30'unu kullanabileceğinizi düşünüp, ihtiyacınızın en az 3 katı kapasite (480Ah !) satın almanız gerekir.

Derin deşarj (örneğin %80 DoD (Depth of Discharge)) özellikli bir akü tercih ederseniz 200Ah kapasite yeterli olabilir.

Şarj için 1/10 zorunlu değil ama tavsiye edilen orandır.
Daha yüksek şarj akımı akü ömrü için sağlıklı değil ama daha düşük olabilir, sadece sarj süreniz uzar.
« Son Düzenleme: Nisan 11, 2017, 14:28:24 Gönderen: Özgür Ökten »
*

    M. A.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #43 : Nisan 11, 2017, 15:26:45 »
Cevaplar için hepinize çok teşekkür ederim...

Özgür Korsanın son tavsiyesi sonrası karar verilen tenvirat akü tipini "deep cycle"a çevirdim. Malum, 5 senede bir alıyoruz bari, iyisi olsun.. Şimdi deep cylce uygun ve iyi marka bir ürün bulmak, sonrasında bu akülerin belli bir sayısını teknedeki akü yerine sığdırmam gerekecek... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    B. B.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #44 : Nisan 12, 2017, 11:00:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eğer akünüz marş aküsü ise ve tam şarj ettikten sonra voltaj 12,4V altına iniyorsa (deep cycle için 12,6V) akünüzün ömrü azalmış demektir. Bu değerler 21 - 23 akü sıcaklığı içindir.

Bu arada benim çin'den aldığım tüm digital voltmetreler (Sabit monte edilen, hatta usb cıkısları olan, herkesin kullandığı) en az 0.2 0.3 volt fazla gösteriyor. Bence bunu dikkate almak lazim. Hatta bu yüzden az daha akuleri gözden cikartacaktim. Alet 11.9 gösteriyor. Dedim bu ne ya zart diye voltaj düşüyor sonra el voltmetresiyle ölçtüm gerilim 12.3 cikti. Su an aktif 3 adet kullanıyoruz farklı yerlerde hepsinde aynı problem var. (insallah el voltmetresi dogrudur  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)