0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. C.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #15 : Aralık 23, 2009, 19:20:25 »
GEÇEN SENE DERGİLERDE AKÜLERİN KALAN ÖMRÜNÜ ÖLÇEN BİR ALETİN HABERLERİ ÇIKMIŞTI İSİM MARKA HATIRLAYAN VEYA ALIP KULLANAN BİR KORSAN VARMIDIR ARKADAŞLAR
*

    A. Ç.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #16 : Aralık 23, 2009, 19:32:30 »
Akü tetkinde iki yöntem vardır. Birincisi aküler şarjda değilken yani şarj keslidikten en az iki saat sonra voltajını ölçmek diğeri ise düşük dirençli bir cihaz ile akü üzerinden yüksek akım çekerken üzerindeki voltajı ölçmektir. İkinci metod güvenilir olmakla birlikte kısa devreye yakın akım çektiği için akü ömrünü kısaltır. Üstteki metod ise oldukça güvenilirdir. Basit bir voltmetre ile sağlam bir akü ile voltmetreyi test eder ve sonra akünüzü sürekli kontrol edebilirsiniz. Akünün tam şarjda iken 2 saat sonra okuduğunuz voltaja göre durumu hakkında yeterli bilgi sahibi olursunuz. Akım çekerek akünün durumunu tesbit etmek için kullanacağınız alet akülerinizi sürekli yıpratacaktır. Voltmetre yanlış gösterse bile sağlam bir akünün voltajını ölçerek yapacağınız işaretleme akünüzün durumu hakkında bilgi verecektir.


*

    T. C.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #17 : Aralık 24, 2009, 18:48:48 »
Ahmet korsan,

elektrik konusunda biraz cahilim lütfen hoşgörün, şarjı kestikten iki saat sonra yaptığımız ölçüm sonucu akünün ne durumda olduğunu nasıl anlayacağız yani mesela 12 volt 90 amper bir akünün iki saat sonraki ölçümünde sonuç kaç çıkarsa akümüz iyi kaç çıkarsa ömrü azalmış diyebiliriz?

*

    A. Ç.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #18 : Aralık 24, 2009, 19:45:03 »
Eğer akünüz marş aküsü ise ve tam şarj ettikten sonra voltaj 12,4V altına iniyorsa (deep cycle için 12,6V) akünüzün ömrü azalmış demektir. Bu değerler 21 - 23 akü sıcaklığı içindir.
*

    E. Ş.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #19 : Aralık 24, 2009, 22:02:21 »
Teknede yapılabilecek en kolay yük testi:Marşa 15 Sn.yi geçmemek şartıyla basarız.Bu sırada stop kolu çekilmeli veya stop butonuna basılmalıki motor çalışmasın.Marşa basılırken akünün voltajını ölçeriz,sağlıklı bir akünün 10.5 v.un altına düşmemesi gerekir.

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*

    A. S.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #20 : Aralık 25, 2009, 09:28:51 »
Merhaba, aküler konusunda bende bir araştırma yapmıştım. Akülerin tip, amper ve sıcaklık ortamlarındaki davranışları ile alakalı olarak dünya kadar farklı bilgi var. Aklımda kalanlar; saplıklı bir aküde şarj sırasında 13.6V olabilen akü, şarj durdurulunca yüksüz çalışmada 12.4-12.&V da kalması gerekir. Şarj sonrası kısa sürede 10.6V'nin altına inen akünün ömrünü tamamlamış olduğu varsayılıyor ve değiştirilmesi öneriliyor. Şarj sonrası kendiliğinden 12V altına inen marş aküsünün motorunuzu çalıştırmama riski var. Servis akülerinde de 11.6V altına inen akülerin cihazlarınızı çalıştırmaması söz konusu. West Marine Kartal'da 15USD fiyat ile akü uçlarına takılabilecek bir akü ölçer satılıyordu. Bu küçük alet üzerindeki ledlerle akünün iyi-zayıf sınıflandırmasını yaparak bilgi veriyor. Ölçüm yapılacak akülere ölçüm sırasında yük vererek, akü uçlarından ölçüm yapabilirsiniz.

Bu linkten bazı anlatımlar: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
HÜCRE GERİLİMİ (CELL POTENTIAL, CELL VOLTAGE): Hücre voltaj değeri, hücrenin kutup başları arasındaki gerilimdir. Kurşun asit akülerde her bir hücrenin nominal voltajı 2 volttur. % 100 Şarjlı bir aküde voltaj değeri 2.10 - 2.15 ' tir. Bu gerilim hiçbir zaman 1.70 – 1.75 V’un altına düşmemelidir. Entegre akülerde tek tek hücreler ölçülemeyebilir, bu durumda hücre toplamı ölçülecektir. Nominal 12 V’ luk bir akünün şarjlı durumda kutup başları arası gerilim 12.90 – 12.60 V, deşarj olmuş bir akünün gerilimi ise 10.20 – 10.50 V olmalıdır.
*

    S. Ç.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #21 : Mayıs 25, 2012, 15:47:13 »
Tam da denk gelmiş.Satmaya kıyamadığım bir arabam var.Çok az kullanıldığı için ve kendi içinde devamlı enerji harcadığı için(saat,alarm ışığı vs.)aküsü boşalıp duruyor.Aklıma geldikçe arabayı çalıştırıyorum ve bu sefer unuttum.Akü sıfırlamış,garantisi geçersiz kaldı.Takviyeyle bile çalıştıramadık.Arabalar içinde,bu tip durumlar olmasın diye enerji paneli varmıdır acaba?Hani arabanın ön konsoluna korsun takarsın çakmağa gibi...(12V / 75A).


*

    Y. S. İ.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #22 : Mayıs 25, 2012, 18:23:21 »
Küçük birkaç hatırlatma;

1)Aküleriniz elinizden geldiğince serin (~15-23 derece) yerlerde kullanmaya  ve bu bölgelerde sabitlemeye çalışın.
2)Akü'lerinizi uzun süre şarj ve uzun süre boşta bırakmayın.
3)Kuru akü tipinden ziyade jel aküleri tercih edin.
4)Akü'lere asla güvenmeyin  yanınızda mutlaka takviye akü taşıyın. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ve Akü satan kişi ve kurumlar ile dost olun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Saygılarımla
*

    C. D.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #23 : Mayıs 25, 2012, 21:56:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tam da denk gelmiş.Satmaya kıyamadığım bir arabam var.Çok az kullanıldığı için ve kendi içinde devamlı enerji harcadığı için(saat,alarm ışığı vs.)aküsü boşalıp duruyor.Aklıma geldikçe arabayı çalıştırıyorum ve bu sefer unuttum.Akü sıfırlamış,garantisi geçersiz kaldı.Takviyeyle bile çalıştıramadık.Arabalar içinde,bu tip durumlar olmasın diye enerji paneli varmıdır acaba?Hani arabanın ön konsoluna korsun takarsın çakmağa gibi...(12V / 75A).

Serdar korsanım (12V / 75A) aracınızın akü değerleri mi?
Yoksa ön cama koymayı düşündüğünüz fleksi panelden beklediğiniz değerlermi?

Ön cama konan esnek paneller, araç uzun süre çalıştırmadan duracaksa,
ön cama konan panel güneş ışığını maksimum verimle alacak şekilde park edildiğinde, 
gerçekten işe yarıyor akünün normal şarj seviyelerinde kalmasına yardımcı oluyor.
Yani aküye destek şarjı sağlıyor

12V / 75A ön cama konacak esnek panelden beklediğiniz değer ise
bu mümkün değildir bilginize.
*

    C. D.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #24 : Mayıs 25, 2012, 22:15:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Küçük birkaç hatırlatma;

1)Aküleriniz elinizden geldiğince serin (~15-23 derece) yerlerde kullanmaya  ve bu bölgelerde sabitlemeye çalışın.
Ortam söylediğiniz sıcaklık değerlerine herzaman sağlayamayabilir. Nihayetinde hareketli bir ortam mevcut arabalarda ve teknelerde

2)Akü'lerinizi uzun süre şarj ve uzun süre boşta bırakmayın.
Uzun süre boşta bırakmamak doğru bir teknik,
ancak zaten gerek araçlarda gerekse gelişmiş şarj sistemi kullanan teknelerde
şarj süresini akü kendisi belirliyor.
redresör sadece karnın açmı diye soruyor akü yok tokum derse üstelemiyor.
Teklif var ısrar yok yani.


3)Kuru akü tipinden ziyade jel aküleri tercih edin.
Kuru tip akü diye bir şey yoktur bu şehir efsanesidir.
Kuru demek aksi ve artı plakalar arasında elektron akışının durması demektir.
Satıcıların kuru tip akü diye sattıkları zavazingo jel elektrolizli aküdür.
Motorsikletlerde ve özellikle teknelerde akü herzaman yerdüzlemiyle paralel durmayacağı için sülfrik asit jel kıvamında separatör aralarında görev yapıyor
motorsiklet ve ya tekne yan yattığında bal kıvamında olduğu için elektroliz olası kapak problemi nedeniyle akü dışına dökülmüyor.


4)Akü'lere asla güvenmeyin  yanınızda mutlaka takviye akü taşıyın. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Takviye akü ne anlama geliyor anlayamadım.
Takviye aküsünü  herhangi bir elektriki bağlamadan yanınızda taşıdığınızda
2. şıkta söylediğiniz uzun süre boşta bırakmayın kısmında ki yanlışa düşersiniz.
Yok takviye aküsünü sisteme bağlayacaksınız bu seferde onun adı takviye aküsü değil bağladığınız grubun kapasitesini artıran başlı başına bir akü olur.


Ve Akü satan kişi ve kurumlar ile dost olun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence uzak durun derim, bir çoğu ballandıra ballandıra sattıkları ürünün iç yapısını bilmez dahi.


Bu arada hoşgeldiniz, keyifli paylaşımlar.

Şıkladığınız bilgilere cevaben, alıntınız üzerinde kırmızı ile yazdım umarım
hoşgörürsünüz.

*

    N. Ö.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #25 : Mayıs 26, 2012, 11:29:57 »
ben de motosikleti çalıştıramadım, aküsü boşalmış heralde dedim, bıraktım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
şu yağmurlar bi dursun ne olduğuna baktırırım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. S.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #26 : Mayıs 26, 2012, 11:42:45 »
Alıntı
Arabalar içinde,bu tip durumlar olmasın diye enerji paneli varmıdır acaba?Hani arabanın ön konsoluna korsun takarsın çakmağa gibi...(12V / 75A).

Abi böyle bişey olsa dünyada enerji sorunu diye bişey kalmaz ki petrol devri biter  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  bende birtane  güneş enerjili hesap makinesi vardı onun  güneş  panelini takayım bari

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

1000 watt lık bişey bütün çatıyı kaplıyor ve 19.000 lira gibi bir paraya çıkıyo
*

    H. A.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #27 : Mayıs 26, 2012, 12:19:21 »
Akünün bomesi ölçülerekte durumu anlaşılabilir, olması gereken 1280 diye hatırlıyorum.
*

    S. Ç.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #28 : Mayıs 26, 2012, 12:39:24 »
Can korsanim 12V-75A akunun degeri.Bunu azda olsa besleyebilecek birsey olabilir.
*

    C. D.

Ynt: Akülerimizi Nasıl Test Ederiz?
« Yanıtla #29 : Mayıs 27, 2012, 12:00:25 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Böyle birşey sanırım işinizi görür.