0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: Akü Seçimi
« Yanıtla #15 : Mayıs 17, 2020, 22:24:45 »
Sulu akülerin denizde kullanımda bir sorunu da doğru yerleştirmedir. Sulu akülerin her bir hücresi yukarıdan bakıldığında bir kenarı oldukça kısa dikdörtgen şeklindedir. Uzun kenarlar omurga hattına paralel gelecek şekilde akü yerleştirilmelidir, bunun nedeni tekne iskele veya sancağa yattığında, bölmelerdeki asitli suyun plakaları boşta bırakacak şekilde yer değiştirmesini engellemektir.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Akü Seçimi
« Yanıtla #16 : Mayıs 18, 2020, 11:49:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...Herhangi bir nedenle gaz çıkışı olup olmadığını kontrol etmelisiniz, burnunuz zaman zaman orada olmalı....
Bu konuda da ufak bir bilgi eki yapayım;

Kurşun asit sulu akülerde gaz çıkmama ihtimali yok..
Çalışma prensipleri gereği şarj olurken hidrojen gazı oluştururlar, klasik eski model sulu (kamyon) akülerde hücre kapakları üzerinde minik delikler bulunur, buradan içerideki basınca göre gaz çıkışı olur. Yeni model VRLA (Valfe Regulated Lead Acid Battery) özellikli aküler özel hücre yapıları sayesinde bu gazı mümkün olduğunca içeride tutar ve bu sayede bu akülerde daha az elektrolit kaybı yaşanır. (Bakımsız akü diye satılanlar bunlardır. Arada bir açıp elektrolit seviyesi kontrolüne gerek duymaz. Kapaklı aküler ise gaz çıkışı olduğu için kullanıldıkça su (H2O) kaybına uğrarlar..)

Bu aküler eğer doğru şekilde (karakteristiğine uygun) şarj edilmez ise, hızlı şarj edilirse veya aşırı şarj edilirse (ki genelde arızalı güneş paneli regülatörleri bunu yapar!) bu gaz oluşumu normalden daha fazla miktarda olur. VRLA aküler bile bu durumda iç basıncı korumak (patlamamak) için dışarıya gaz verirler.

Aküden çıkan hidrojen gazı zehirli değil ama boğucu (CO2 karbondioksit gibi) ve ciddi oranda yanıcı/patlayıcı bir gazdır. (ortamdaki ortanı %4'ü bulduğunda bum!) Bu sebeple tekne içinde yaşam alanlarında birikmesi istenmez.

Bu gaz tehlikesi nedeni ile teknelerde klasik kamyon aküleri yerine marin özellikli (gaz çıkışlarına hortum takılıp açık havaya uzatılabilen ve plaka-hücre yapısı teknenin yalpa yapmasına daha uygun tasarlanmış) aküler kullanılması tavsiye edilir.

Marin özellikli kurşun asit aküler siz zengin yatçıları düdüklemek için değil sağlığınız için çıkmıştır! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. A.

Ynt: Akü Seçimi
« Yanıtla #17 : Mayıs 18, 2020, 11:54:35 »
Sulu Aküler yeniyken su kaybetmiyor, ilk bir iki yıl neredeyse su kayıpları sıfır oluyor. Sonra yavaş yavaş saf su ilavesi gerekiyor. O günlerde koku yapmaya başlıyorlar. (Benim 9 yıl izlenimim)
Bence en önemli konu akü voltajının Özgür korsanın yazdığı değerlerin altına düşmediğinin kontrolü. Bunun içinde sisteme bir BATARYA MANİTÖRÜ ilave edilmeli.


*

    A. K.

Ynt: Akü Seçimi
« Yanıtla #18 : Mayıs 18, 2020, 13:43:37 »
Ahmet hocam akünün gözünün uzun tarafı ile akünün uzun kenarı 90 derece farklı durur. Eğer akü gözünün yerleşimine bakarsak akü kabının uzun tarafının kemereye paralel olarak  yerleşmesi gerekir. Doğru mu anlamısım?

Ayrıca tekne kac dereceye kadar  yatarsa aküde sıkıntı yaratmaz
« Son Düzenleme: Mayıs 18, 2020, 13:47:54 Gönderen: Atilla Kaplan »


*

    A. K.

Ynt: Akü Seçimi
« Yanıtla #19 : Mayıs 18, 2020, 13:45:25 »
Özgür korsanım marin akü ve standart akünün  plastik gaz tahliye borusunun dışında farkları nelerdir.

*

    A. Ç.

Ynt: Akü Seçimi
« Yanıtla #20 : Mayıs 18, 2020, 13:56:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet hocam akünün gözünün uzun tarafı ile akünün uzun kenarı 90 derece farklı durur. Eğer akü gözünün yerleşimine bakarsak akü kabının uzun tarafının kemereye paralel olarak  yerleşmesi gerekir. Doğru mu anlamısım?

Ayrıca tekne kac dereceye kadar  yatarsa aküde sıkıntı yaratmaz

O kenar mı, bu kenar mı yerine:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

sayfasına bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız.

Açı konusunda fikir veremeyeceğim ama asitli sıvının miktarına göre ıslanmayan plaka alanı da değişir.
« Son Düzenleme: Mayıs 18, 2020, 13:58:33 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »
*

    A. K.

Ynt: Akü Seçimi
« Yanıtla #21 : Mayıs 18, 2020, 14:47:31 »
Ahmet korsanım sayende akucu ile olan tartısmayı kazandım. Adam beni her görüşünde aküyü yanlış yerleştirmişsin diyordu.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: Akü Seçimi
« Yanıtla #22 : Mayıs 18, 2020, 19:15:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Özgür korsanım marin akü ve standart akünün  plastik gaz tahliye borusunun dışında farkları nelerdir.
Gaz tahliye bağlantısı dışında en önemli farkı (Ahmet hocamın da anlattığı gibi) tekne yalpa yaptığında veya yelkenli tekne yatık giderken elektrolitin (akü içindeki asit-saf su karışımı sıvı) bir tarafa toplanıp yukarıda kalan akü plakaları açıkta/kuru kalmalarını önleyecek iç yapıları ve yalpa/çalkantı durumunda kapaklarından sıvı sızdırmayacak şekilde tasarlanmış olmalarıdır. (Bu nedenle orsa seven teknelerin elektrolit dökülme ihtimali olmayan jel veya agm akü kullanmaları daha sağlıklı olabilir..)

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Akü Seçimi
« Yanıtla #23 : Mayıs 18, 2020, 20:01:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Doğru olan akülere sadece + ve - olmak üzere iki kablo bağlanmasıdır. Kutup başlarına şarj veya kullanım amacı ile kablo bağlanmasından kaçınılmalıdır. Bu tür bağlantılar dağıtım panosu üzerinde halledilmelidir. Her ne kadar diğer kabloların ne olduğu anlaşılmıyorsa da akünün üstündeki kablo şehir şebekesinde kullandığımız, fiş kablosudur. Kalınlığı uygun olsa bile teknede mutlaka çok içli ve en önemlisi kalaylı kablo kullanılmalıdır.
*

    A. K.

Ynt: Akü Seçimi
« Yanıtla #24 : Mayıs 18, 2020, 20:24:47 »
Açıklayıcı bilgiler için tesekkur ederim. Kaleminize sağlık
*

    R. E.

Ynt: Akü Seçimi
« Yanıtla #25 : Mayıs 18, 2020, 23:04:29 »

Çok iyi geliyor gerçekten. Çok yararlanıyorum. Denizde hiçbir şeyin basit olmadığını, tüm bilgi birikiminin bir maliyete dayalı edinildiğini görüyorum.

Servis aküsü kemere hattı boyuna idi. Değiştirmedim. Ama motor aküsü bakımsız akü idi. Onu yer nedeniyle enine koymuştum. Bakımsız olduğu için bir sorun yaşamadım. Ama kutup başlarından biri oksitlenme yapıyor. Arada temizliyorum. Sorun yok görünüyor. Yenilerken aküleri motor aküsü için de uygun yer düzenlemesi yapmam gerekecek..

Çok teşekkürler..
Sağolun..

*

    E. O.

Ynt: Akü Seçimi
« Yanıtla #26 : Haziran 02, 2020, 16:24:31 »
Merhaba,
Tüm bu konulara ek olarak benimde bir sorum olacak,
Marş aküm 95ah sulu akü, geçen sene sonu alındı daha yeni sayılır
Servis akülerim çok eskidi ve değişecek 200ah jel akü koyacağım ayrıca solar panel tarafından da besleniyorlar.
Redresör de yenilenecek 3 çıkışlı cpu kontollü smart olanlardan 30ah koyacağım. Malum marka

Soru şu;
Redresörüm üzerinden akü tipi seçilebiliyor. Bir çıkışı sulu bir çıkışı jel seçemeyeceğime göre, ne seçmeliyim?
Teşekkürler
Emre
*

    Ö. Ö.

Ynt: Akü Seçimi
« Yanıtla #27 : Haziran 02, 2020, 16:42:00 »
Tabi ki ucuz kamyon aküsünün canı cehenneme deyip Jel'i seçeceksin! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tam karakterine uygun şarj olmadığı için ömrü çok azcık düşecek ama zaten yıllar geçince de ömrü gideceği için pratikte çok bir fark olmayacaktır. Marş aküsü zaten neredeyse hiç kullanılmıyor, her zaman dolu duracak, kayda değer bir sorun olmaz.
*

    S. G.

Ynt: Akü Seçimi
« Yanıtla #28 : Haziran 02, 2020, 21:32:18 »
2 ad 190w panel yerine 1 ad 385 veya 390w panel kullanmak, daha az alan kaplaması ve iki panelin birbirine bağlanmasına gerek kalmaması açısından daha uygun olmaz mı?
*

    E. O.

Ynt: Akü Seçimi
« Yanıtla #29 : Haziran 02, 2020, 22:25:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tabi ki ucuz kamyon aküsünün canı cehenneme deyip Jel'i seçeceksin! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tam karakterine uygun şarj olmadığı için ömrü çok azcık düşecek ama zaten yıllar geçince de ömrü gideceği için pratikte çok bir fark olmayacaktır. Marş aküsü zaten neredeyse hiç kullanılmıyor, her zaman dolu duracak, kayda değer bir sorun olmaz.

Çok teşekkürler