0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. B.

Merhaba,

Aşağıda hazırlamış olduğumuz, kullandığınız akülerle ilgili bir çalışma mevcuttur. Sorularınızı bu konu başlığının altında veya özel mesaj ile elimden geldiğince yanıtlamaya çalışacağım.

Akü Nedir+Starter Akü



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Deep Cycle Akü


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

AGM ve JEL Akü arasındaki farklar


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

DoD - SoC Nedir?


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


C5 - C20 Nedir?


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Saygılarımla

Ali Baykal


*

    H. Z.

Ynt: Akü nedir?, Akü Çeşitleri, Akülerde kullanılan terimler
« Yanıtla #1 : Şubat 24, 2018, 02:11:04 »
Ali,

Jel aküler sulu veya AGM akülerden daha mı dayanıksızlar uzun süre şarjlanmazlarsa? Bende öyle bir izlenim oluştu iki jel denememde. Sanki AGM daha mı verimli diye düşündürüyor beni.

Yani AGM veya diğer aküyü 3 ay şarj etme %70 ama Jeli şarj etme daha çabuk şarj kaybediyor gibi..
« Son Düzenleme: Şubat 24, 2018, 02:12:43 Gönderen: Hakan Zorlu »


*

    A. B.

Ynt: Akü nedir?, Akü Çeşitleri, Akülerde kullanılan terimler
« Yanıtla #2 : Şubat 24, 2018, 10:47:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ali,

Jel aküler sulu veya AGM akülerden daha mı dayanıksızlar uzun süre şarjlanmazlarsa? Bende öyle bir izlenim oluştu iki jel denememde. Sanki AGM daha mı verimli diye düşündürüyor beni.

Yani AGM veya diğer aküyü 3 ay şarj etme %70 ama Jeli şarj etme daha çabuk şarj kaybediyor gibi..

AGM aküler hangi uygulamadaydı?, jel aküler hangi uygulamadaydı? normalde jel akülerin kendini deşarj etme oranları AGM lerden daha düşüktür.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Akü nedir?, Akü Çeşitleri, Akülerde kullanılan terimler
« Yanıtla #3 : Şubat 24, 2018, 11:41:45 »
Harika bilgiler, teşekkürler! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Fakat bunları resim dosyası olarak paylaştığınızda okuması özellikle telefonda zor oluyor, birkaç tıklama vb gerekiyor.

Üstelik hem forum hem google aramasında resim içindeki bilgiler bulunamıyor.

Bu nedenle yazı kısımlarını resim olarak koymasanız çook daha süper olacak. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ellerinize sağlık.

Bu temel bilgiler üstüne bir teknede enerji ihtiyacımızı nasıl tespit ederiz, nasıl enerji bütçesi hazırlarız, buna göre sulu veya agm/jel akü bankının kapasitesine nasıl karar veririz, bunları alternatör/güneş/redresör gibi kaynaklardan en verimli nasıl doldururuz, farklı akü gruplarını nasıl birlikte şarj ederiz, kullanırken nasıl ayırırız, akülerimizi nasıl/neden monitör etmemiz faydalıdır gibi bilgiler de gelirse çok doyurucu bir paylaşım olacak.

Tekrar teşekkürler, kolay gelsin.

öZgür (tapatalk)



*

    A. B.

Ynt: Akü nedir?, Akü Çeşitleri, Akülerde kullanılan terimler
« Yanıtla #4 : Şubat 24, 2018, 12:06:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Harika bilgiler, teşekkürler! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Fakat bunları resim dosyası olarak paylaştığınızda okuması özellikle telefonda zor oluyor, birkaç tıklama vb gerekiyor.

Üstelik hem forum hem google aramasında resim içindeki bilgiler bulunamıyor.

Bu nedenle yazı kısımlarını resim olarak koymasanız çook daha süper olacak. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ellerinize sağlık.

Bu temel bilgiler üstüne bir teknede enerji ihtiyacımızı nasıl tespit ederiz, nasıl enerji bütçesi hazırlarız, buna göre sulu veya agm/jel akü bankının kapasitesine nasıl karar veririz, bunları alternatör/güneş/redresör gibi kaynaklardan en verimli nasıl doldururuz, farklı akü gruplarını nasıl birlikte şarj ederiz, kullanırken nasıl ayırırız, akülerimizi nasıl/neden monitör etmemiz faydalıdır gibi bilgiler de gelirse çok doyurucu bir paylaşım olacak.

Tekrar teşekkürler, kolay gelsin.

öZgür (tapatalk)

resim olarak eklemem tamamen benim beceriksizliğimden kaynaklı:)

bir gün yeterli donanıma sahip bir korsana ziyaretinde bulunursak, teknelerde kullanılan elektrikli aletleri görsek, kullanım sıklıklarını öğrensek, ziyarette bulunmuşken akü kontrollerini yapsak bundan sonraki aşamalarda daha doğru yönlendirmeler yapabileceğimizi düşünüyorum.