0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Çatlayan fiber.
« : Şubat 21, 2018, 11:34:43 »
Saygıdeğer gezgin korsan topluluğu herkese merhaba,

"Bin bilsen de bir bilene danış.",
Demiş atalarımız ama bu konu hakkında sadece duyduklarım mevcut bildiğim yani emin olduğum konu bulunmamakta.
Başımdan geçen olayı anlatayım öncelikle.

Deniz tabir usulü göl gibi dümdüz
ve 40km/s hız ile seyir etmekteyim, karşımdan büyük bir trol teknesi gelmekte ve ben dalgasına direk girmemek için açımı değiştirdim ve uzak bölgede
dalgasından tekneyi atlattım ve sert şekilde zıplayrak gürültülü sesler geldi tabandan. Ki bütün bu işleri bilerek yapıyorum başka teknede bu dalgadan daha büyük dalgalardan atlamalarım mevcut olması nedeniyle.

Çok kısa bir sure sonra tekne birden yavaşladı bir sorun olduğu belli fakat ne olduğunu anlayamadım.
Motor aksamlarında mı sorun oluştu diye düşündüm, trim değişerek denemeler yaptım değişen birşey yok.
Ve birden motor söndü, benzinim bitmişti.

Depoya benzin aktarmak için kapağı kaldırdığımızda ne görelim depo su üstünde yüzüyor cok fazla su var teknenin iç kısmında ve dolmayada devam ediyor.
Sintine gram fayda etmemekte, batacağımızı düşünüyoruz ve limandan 8 km uzaktayız.
Uzatmayayım kova yardımı ile iç kısımdaki suyu ata ata limana ulaştık, tekneyi römorka çektik ve sorunu gördük.
Teknenin tabanının sağ kısmındaki tabiri nedir bilmiyorum ama ince uzun teknenin sonuna doğru kalınlaşan çıkıntı 1 metreye yakın uzunlukta çatlamış.

Tabi direk sanayiye geldik ustalar direk nereye çarptınız dedi olayı anlattım imkansız olduğunu soylediler ve iddia ediyorlardı ki çatlak yeri gözlemleyene kadar. Gözlemleri sonucu daha önce o kısımın hasar gördüğünü iyi yapılmadıgını ondan dolayı benim olayımın basıncı nedeniyle çatladığını bildirdiler ve 2 haftadır yapılmakta hafta sonu bitecek tamirat umarım.

Bu konu hakkında tecrübeli büyüklerimin, kardeşlerimin yorumlarını merak etmekteyim.
Bu tamirat sağlıklımıdır.
Fiber bu patlasa dahi yapılır ilk gün ki gibi olur vs. sözler çok duydum
ticari çıkarı olmayan kimseden birşey duymadım.

Benim ve bu tarz durumlar yaşayan herkesin bilgilenmesi dileğiyle.
Herkese iyi günler...
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.511
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Çatlayan fiber.
« Yanıtla #1 : Şubat 21, 2018, 12:11:01 »
Fiberglas onarılır. Sizin çatlak daha doğrusu kırık oldukça ciddi görünüyor. Çeneler tekneyi baş kıç istikametinde güçlendirse de isklele sancak yönünde zayıf nokta oluştururlar.   Önerim mümkünse dışarıdan fazla işlem yapmadan, birbirine sabitleyip içeriden taş motoru ile temizleyip epoksi reçine ve dokuma elyaf ile onarmanızdır. Çatlağın her iki tarafında da en az 20 cm kadar epoksi elyaf ile bölgeyi takviye etmelisiniz. Tekneler bu gibi durumlara dayanır şekilde inşa edilmelidir. Sizin durumunuzda tasarım veya imalat hatası var gibi görünüyor. İncelemeden karara varmak kolay değil ama ben olsam sancak tarafında yaptığım onarımın benzeri kuvvetlendirmeyi iskele tarafına da yaptırırım.

Onarımdan sonra çatlağı dışarıdan su kesimini altında ise epoksi ve elyaf ile düzeltmenizi öneririm. Çatlak su kesimi üstünde ise üzerine jel kot tamiri uygulayabilirsiniz.  Jelkot uygulamadan önce epoksinin en az bir hafta beklemesi ve terleme bittikten sonra temizlenerek jelkot uygulanması doğru olur. Polyester ile onarım zayıf olacaktır.

Geçmiş olsun.
« Son Düzenleme: Şubat 21, 2018, 12:13:51 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: Çatlayan fiber.
« Yanıtla #2 : Şubat 21, 2018, 12:34:26 »
Teşekkür ederim Ahmet ağabey

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tamirden anlamadığım için ustaya verdim ağabey.
Resimdeki tekneyi o hat düzgün göründüğü için seçtim ne marka olduğu anlaşılırsa o marka değil.

Çatlakta su kesiminin altında ileri yazmışım kırmızı olarak, geriye kıç tarafa doğru ilerliyor çatlak ve biraz daha teknenin ortalarında başladı.

Aslında sizden ögrenmek istediğim bir daha yaşarmıyım aynı sıkıntıyı tamir sonrası.
Tamir sağlıklımıdır.
Tamiratı yapanda yılların ustası bizim buralarda.
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.511
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Çatlayan fiber.
« Yanıtla #3 : Şubat 21, 2018, 12:41:38 »
Onarım epoksi ile yapıldı ise ve güçlendirme yapılırsa yaşamazsınız. Onarım polyester ile yapıldı ise yaşama olasılığınız yüksektir. Kuvvetlendirme yapılsa bile polyesterin eski polyestere tutunması zayıftır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

*

    Çevrimdışı Kıvanç Tüfekçioğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 1.305
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Dikili
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Merica , Bademli İç liman Alarga
Ynt: Çatlayan fiber.
« Yanıtla #4 : Şubat 21, 2018, 12:48:40 »
Kalıpta hata olasılığı yüksek. Eğer farkında olmadan birşeye çarpmadan bu yaşanmış ise o karınanın tamamı tadilat görmeli diye düşünüyorum. 2 kat elyaf işlenecek epoxi macun en az 2-3 kat uygulanacak. Sonrasında zaten mevcutu kuvvetlendirmiş oluyorsunuz. Günümüzde tekne maliyetlerini kıstıklarından yeni teknelerin kalıplarında atılan elyaf baya inceldi. Bunun denetimi ne derece yapılıyor onu da bilmiyorum. Dediğim gibi darbe yoksa bu tarz bir tekne öyle bir dalgada çatlamamalı. Sizde en azından pervaneyi sudan çıkarmadan seyretmelisiniz...
*
Ynt: Çatlayan fiber.
« Yanıtla #5 : Şubat 21, 2018, 13:52:58 »
Kıvanç ağabey bilgilendirmen için teşekkür ederim.

Benim bahsettiğim kısım daha önce darbe görmüş izleri de mevcuttu.
Ama uzun bir çatlak değilde o bölge sanki yere düşmüş te kırılmış gibiydi, benim olayda çatlak oluştu.

Bu durum karşısında bende sadece hasarlı yeri tamir ettirmek yerine bütün tabanın yapılmasını istedim.
Boya kalkmış yerler mevcuttu.

İlk ugramamda Ustam zımparalamıştı tamamen, koyu renkli bir madde ile de çatlamış bölge kapalıydı.
Daha sonra uğradıgımda da macun işleri yapılıyordu.
Sanırım epoksi kullanıldı ama kesin bilgim yok.

Ahmet ağabey epoksi var mı ögreneceğim.

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.511
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Çatlayan fiber.
« Yanıtla #6 : Şubat 21, 2018, 14:48:30 »
Ustanızın ne iş yaptığını öğrenmeden daha fazla fikir belirtmek yanlış olur.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Kıvanç Tüfekçioğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 1.305
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Dikili
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Merica , Bademli İç liman Alarga
Ynt: Çatlayan fiber.
« Yanıtla #7 : Şubat 22, 2018, 11:54:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kıvanç ağabey bilgilendirmen için teşekkür ederim.

Benim bahsettiğim kısım daha önce darbe görmüş izleri de mevcuttu.
Ama uzun bir çatlak değilde o bölge sanki yere düşmüş te kırılmış gibiydi, benim olayda çatlak oluştu.

Bu durum karşısında bende sadece hasarlı yeri tamir ettirmek yerine bütün tabanın yapılmasını istedim.
Boya kalkmış yerler mevcuttu.

İlk ugramamda Ustam zımparalamıştı tamamen, koyu renkli bir madde ile de çatlamış bölge kapalıydı.
Daha sonra uğradıgımda da macun işleri yapılıyordu.
Sanırım epoksi kullanıldı ama kesin bilgim yok.

Ahmet ağabey epoksi var mı ögreneceğim.



Fiber çatlağı cam gibidir. Ufacık çatlak anlamazsın büyür de büyür. Bence ucuz kurtulmuşssun. Ustan büyük ihtimalle ilk elyaf takviyesi yaptı şuanda macunluyor... Usta sonuçta işine karışılmaz. Yaptığı işlemden sonrada bir sorun yaşamazsın çok zaman önce  4.20 altında parça kırık bir fiber kayığın hasar yerine enine boyuna elyaflayıp macunlayıp suya indirmiştim. Haala görüyorum yüzüyor 10 yıl oldu  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap