0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. B.

Ynt: Akü İzolatörü Seçimi
« Yanıtla #15 : Mart 15, 2021, 15:20:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Her iki akü için bağımsız çıkış veren bir şarj cihazı alacaksınız, alternatör regülatörünün de benzer olması gerekir. Basit çözüm ise alternatörün ve şarj cihazının çıkışını yüksek gerilim ile şarj olan aküye göre ayarlayıp, akü izolatörü sonrası düşük gerilim isteyen akülere göre bir kaç seri diyot eklemektir. Bu çözüm ideal değildir çünkü gel aküler sabit gerilimle değil şarj tutukça gerlimi düşecek şekilde şarj edilmelidir ama hiç yoktan iyidir.
Peki, bağlantıyı şu şekilde yapsam:
Güneş paneline bağlı şarj cihazımın ayarları Gel aküye göre yapıp, alternatörün ayarlarını değiştirmesem?
Bu şekilde hem ırgat çalışırken motor desteği olur, hem de gece motor seyri yaparken Gel akülerin şarjına katkı sağlanır.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. B.

Ynt: Akü İzolatörü Seçimi
« Yanıtla #16 : Mart 15, 2021, 16:45:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Her iki akü için bağımsız çıkış veren bir şarj cihazı alacaksınız, alternatör regülatörünün de benzer olması gerekir. Basit çözüm ise alternatörün ve şarj cihazının çıkışını yüksek gerilim ile şarj olan aküye göre ayarlayıp, akü izolatörü sonrası düşük gerilim isteyen akülere göre bir kaç seri diyot eklemektir. Bu çözüm ideal değildir çünkü gel aküler sabit gerilimle değil şarj tutukça gerlimi düşecek şekilde şarj edilmelidir ama hiç yoktan iyidir.
Haklısınız Ahmet Kaptanım, aküleri ayrı sistemlerle şarj etmekten başka çıkar yol yok gibi. Son şemada alternatörün gerilimini de değiştirmek gerekiyor, gözümden kaçmış.


*

    A. Ç.

Ynt: Akü İzolatörü Seçimi
« Yanıtla #17 : Mart 15, 2021, 16:45:36 »
Devreden anladığım kadarı ile servis aküleri, güneş panel üzerinden şarj oluyor ama alternatörden de besleniyor, yani sorunun güneş paneli kısmını çözüyor ama alternatör beslemesi hala sorunlu 


*

    A. D.

Ynt: Akü İzolatörü Seçimi
« Yanıtla #18 : Mart 15, 2021, 17:22:05 »
İki farklı özellikteki akü grubunu tek noktadan şarj etmek istiyorsanız şarj istasyonunuzu en narin akü grubuna göre ayarlamanız gerekiyor. Düzgün bir redresör şarj ettiği yerin iç direncine göre değil verdiğiniz değere göre şarj eder. O nedenle Jel akünün olduğu bir enerji sisteminde şarj noktası jeli bozmayacak şekilde ayarlanır. Diğer akülerde şarj olur ama biraz daha yavaş şarj olur. İzolatör ile bağlantı yapacaksanız da Sterling in kayıpsız izolatörünü kullanırsınız akünün ısısı yükselmeye başladığı anda oraya giden voltajı keser akünün zarar görmesini engeller. Yani tek şarj noktasından iki farklı kapasite ve özellikteki akü grubunu şarj edebilirsiniz.


*

    M. B.

Ynt: Akü İzolatörü Seçimi
« Yanıtla #19 : Mart 15, 2021, 18:14:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Devreden anladığım kadarı ile servis aküleri, güneş panel üzerinden şarj oluyor ama alternatörden de besleniyor, yani sorunun güneş paneli kısmını çözüyor ama alternatör beslemesi hala sorunlu
Sorunlu olduğunu sonradan farkettim. Alper kaptanımın da dediği gibi, ilk şemayı Gel akülere göre ayarlamayı düşünüyorum. Varsın motor aküsü yavaş dolsun.

*

    M. B.

Ynt: Akü İzolatörü Seçimi
« Yanıtla #20 : Mart 15, 2021, 18:16:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İki farklı özellikteki akü grubunu tek noktadan şarj etmek istiyorsanız şarj istasyonunuzu en narin akü grubuna göre ayarlamanız gerekiyor. Düzgün bir redresör şarj ettiği yerin iç direncine göre değil verdiğiniz değere göre şarj eder. O nedenle Jel akünün olduğu bir enerji sisteminde şarj noktası jeli bozmayacak şekilde ayarlanır. Diğer akülerde şarj olur ama biraz daha yavaş şarj olur. İzolatör ile bağlantı yapacaksanız da Sterling in kayıpsız izolatörünü kullanırsınız akünün ısısı yükselmeye başladığı anda oraya giden voltajı keser akünün zarar görmesini engeller. Yani tek şarj noktasından iki farklı kapasite ve özellikteki akü grubunu şarj edebilirsiniz.
Teşekkürler Alper kaptanım.
Kayıpsız izolatör yerine diyotlu izolatör kullanıp diyorlardaki gerilim kaybıyla Gel akülerin şarj gerilimlerini emniyetli seviyede tutmak gerekir diye düşünüyorum. Hem maliyeti de daha uygun olur Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Akü İzolatörü Seçimi
« Yanıtla #21 : Mart 15, 2021, 20:23:15 »
Alternatör regülatörü ölçümünü izolatör diyotlarının ardından yani akü üzerinden yapar, diyotlardaki kayıplar bu şekilde dikkate alınır ve akü üzerinde istenilen gerilim oluşur. Uyarı ucu marş aküsü üzerinden alınıp marş aküsüne gerekli gerilim uygulanırken, servis akülerine izolatörden giden uca bir veya birkaç seri diyot eklenerek, fazladan gerilim düşüşü elde edilebilir.
*

    M. B.

Ynt: Akü İzolatörü Seçimi
« Yanıtla #22 : Mart 16, 2021, 16:40:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alternatör regülatörü ölçümünü izolatör diyotlarının ardından yani akü üzerinden yapar, diyotlardaki kayıplar bu şekilde dikkate alınır ve akü üzerinde istenilen gerilim oluşur. Uyarı ucu marş aküsü üzerinden alınıp marş aküsüne gerekli gerilim uygulanırken, servis akülerine izolatörden giden uca bir veya birkaç seri diyot eklenerek, fazladan gerilim düşüşü elde edilebilir.
Teşekkürler Ahmet kaptanım.
O zaman şöyle bir bağlantı söz konusu değil mi?:
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sonuç olarak Gel ve sulu akü şarj voltajları farkını kompanze edecek bir diyot konmalı. (Tabi diyot akımı alternatör şarj akımlarını taşıyabilecek büyüklükte olmalı.)
*

    A. Ç.

Ynt: Akü İzolatörü Seçimi
« Yanıtla #23 : Mart 16, 2021, 16:51:18 »
Şema olarak tamam ama gel akülerin voltaj gereksinimine göre voltajı istenilen değerde tutmak için bir diyot yeter mi çok emin değilim. Diyot(lar) alternatörün üretebileceği akımı taşıyacak kadar büyük olmalı ve yeterli voltaj düşüşü  sağlamalı. Güneş panellerinden gelen enerji ise kıymetli, bu nedenle eğer iki çıkışı varsa motor ve servis akülerine göre ayarlanıp akü izolatöründen ve diyotlardan sonra doğrudan akülere bağlanabilir. Güneş paneli şarj cihazı sanırım doğrudan akülere uygun gerilim verir, izolatörden geçirirseniz kayıplar olacaktır.
*

    T. K.

Ynt: Akü İzolatörü Seçimi
« Yanıtla #24 : Mart 16, 2021, 17:19:58 »
Selamlar
Aşağıdaki ürünü bu amaçla arkadaşım kullanıyor çok memnun.

Victron Orion-Tr Smart DC-DC charger isolated


Sent from my iPad using Tapatalk
*

    A. D.

Ynt: Akü İzolatörü Seçimi
« Yanıtla #25 : Mart 17, 2021, 13:48:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İki farklı özellikteki akü grubunu tek noktadan şarj etmek istiyorsanız şarj istasyonunuzu en narin akü grubuna göre ayarlamanız gerekiyor. Düzgün bir redresör şarj ettiği yerin iç direncine göre değil verdiğiniz değere göre şarj eder. O nedenle Jel akünün olduğu bir enerji sisteminde şarj noktası jeli bozmayacak şekilde ayarlanır. Diğer akülerde şarj olur ama biraz daha yavaş şarj olur. İzolatör ile bağlantı yapacaksanız da Sterling in kayıpsız izolatörünü kullanırsınız akünün ısısı yükselmeye başladığı anda oraya giden voltajı keser akünün zarar görmesini engeller. Yani tek şarj noktasından iki farklı kapasite ve özellikteki akü grubunu şarj edebilirsiniz.
Teşekkürler Alper kaptanım.
Kayıpsız izolatör yerine diyotlu izolatör kullanıp diyorlardaki gerilim kaybıyla Gel akülerin şarj gerilimlerini emniyetli seviyede tutmak gerekir diye düşünüyorum. Hem maliyeti de daha uygun olur Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ucuz etin yahnisi diyorsunuz da kullanacağınız aküler kayıpsız izolatörden çok daha pahalıdır. Diot izolatör dediğiniz alette kaybedeceğiniz enerji az buz değil ayrıca Gel aküler alternatör ile şarj etmek akülerin sağlığı açısından mantıklı değil. Esasında hiç bir akü için doğru değil. Sürekli sabit akım akünün istediği şey değil ki. O nedenle redresörler üzerinde değişken voltaj ayarları var akünün doluluk oranına göre. Alternatörün ya da araya koyacağınız izolatöründe böyle bir yetisi yok. Alternatöre o yetiyi piyasada sadece 1 ürün verebiliyor alternatot to battery charger diye sterlingin çıkardığı bir alet. Ya da battery to battery charger alıp bir akü üzerine gelen akımdan diğerini şarj etmek ki bu seferde ilk şarj edilen akü doğru şarj olmuyor. Alternatörü doğru bir şarj merkezi olarak düşünmeyin. Normal bir akünün ömrü doğru kullanımda minimum 7 senedir. Otomobilinizde kaç senede bir akü değiştiriyorsunuz düşünün. Alternatör  doğru bir istasyon olsaydı akülerinizin plakaları çöküp kapasite kaybı ve bozulma yaşar mıydınız?
*

    M. B.

Ynt: Akü İzolatörü Seçimi
« Yanıtla #26 : Mart 19, 2021, 14:32:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İki farklı özellikteki akü grubunu tek noktadan şarj etmek istiyorsanız şarj istasyonunuzu en narin akü grubuna göre ayarlamanız gerekiyor. Düzgün bir redresör şarj ettiği yerin iç direncine göre değil verdiğiniz değere göre şarj eder. O nedenle Jel akünün olduğu bir enerji sisteminde şarj noktası jeli bozmayacak şekilde ayarlanır. Diğer akülerde şarj olur ama biraz daha yavaş şarj olur. İzolatör ile bağlantı yapacaksanız da Sterling in kayıpsız izolatörünü kullanırsınız akünün ısısı yükselmeye başladığı anda oraya giden voltajı keser akünün zarar görmesini engeller. Yani tek şarj noktasından iki farklı kapasite ve özellikteki akü grubunu şarj edebilirsiniz.
Teşekkürler Alper kaptanım.
Kayıpsız izolatör yerine diyotlu izolatör kullanıp diyorlardaki gerilim kaybıyla Gel akülerin şarj gerilimlerini emniyetli seviyede tutmak gerekir diye düşünüyorum. Hem maliyeti de daha uygun olur Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ucuz etin yahnisi diyorsunuz da kullanacağınız aküler kayıpsız izolatörden çok daha pahalıdır. Diot izolatör dediğiniz alette kaybedeceğiniz enerji az buz değil ayrıca Gel aküler alternatör ile şarj etmek akülerin sağlığı açısından mantıklı değil. Esasında hiç bir akü için doğru değil. Sürekli sabit akım akünün istediği şey değil ki. O nedenle redresörler üzerinde değişken voltaj ayarları var akünün doluluk oranına göre. Alternatörün ya da araya koyacağınız izolatöründe böyle bir yetisi yok. Alternatöre o yetiyi piyasada sadece 1 ürün verebiliyor alternatot to battery charger diye sterlingin çıkardığı bir alet. Ya da battery to battery charger alıp bir akü üzerine gelen akımdan diğerini şarj etmek ki bu seferde ilk şarj edilen akü doğru şarj olmuyor. Alternatörü doğru bir şarj merkezi olarak düşünmeyin. Normal bir akünün ömrü doğru kullanımda minimum 7 senedir. Otomobilinizde kaç senede bir akü değiştiriyorsunuz düşünün. Alternatör  doğru bir istasyon olsaydı akülerinizin plakaları çöküp kapasite kaybı ve bozulma yaşar mıydınız?
Haklısınız Alper kaptanım. Motor aküsü ile yaşam aküsünü farklı cinslerden kullanmak oldukça zor. Her cinsin kendine özel karakteristiği var. Şahsen bu iki aküyü tamamen ayırmak istiyorum ama beni düşündüren, ırgat çalışırken motor desteğini de alabilmek. İşte o zaman işler karışıyor. Hepsini aynı cins kullanabilsem sorun büyük ölçüde ortadan kalkacak ama yer sorunum var. Olabildiğince doğruya yakın ama makul maliyetlerde bir çözüm arıyorum.
*

    M. B.

Ynt: Akü İzolatörü Seçimi
« Yanıtla #27 : Mart 19, 2021, 14:41:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar
Aşağıdaki ürünü bu amaçla arkadaşım kullanıyor çok memnun.

Victron Orion-Tr Smart DC-DC charger isolated


Sent from my iPad using Tapatalk
Bu da güzel bir çözüme benziyor. Müsait bir zamanda bunu da inceleyeyim. Teşekkürler.
*

    G. Y.

Ynt: Akü İzolatörü Seçimi
« Yanıtla #28 : Şubat 18, 2023, 12:06:03 »
Sevgili dostlar, argofet 200-3 akü izalatörüne 3 ayrı akü grubunu bağladığımızda alternatörden şarj yapacak.
Bu konuda sıkıntı yok.
Peki sahil ceryanı redresör çıkışını nereye bağlayacağız, alternatörü bağladığımız girişe mi ?
Solar dan gelen enerjiyi de izalatöre aynı yeremi bağlamak lazım yoksa solar dan gelen enerjiyi direkt aküleremi girmemiz lazım.
Hem alternatör, hem sahil ceryanı hemde solar bu üreticileri nasıl bağlamamız gerekiyor ?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: Akü İzolatörü Seçimi
« Yanıtla #29 : Şubat 18, 2023, 13:01:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili dostlar, argofet 200-3 akü izalatörüne 3 ayrı akü grubunu bağladığımızda alternatörden şarj yapacak.
Bu konuda sıkıntı yok.
Peki sahil ceryanı redresör çıkışını nereye bağlayacağız, alternatörü bağladığımız girişe mi ?
Solar dan gelen enerjiyi de izalatöre aynı yeremi bağlamak lazım yoksa solar dan gelen enerjiyi direkt aküleremi girmemiz lazım.
Hem alternatör, hem sahil ceryanı hemde solar bu üreticileri nasıl bağlamamız gerekiyor ?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tüm şarj kaynakları ayrı ayrı kendi uygun çaptaki kabloları ile direk akü kutup başına bağlanmalıdır, eğer fiziksel olarak mümkün olmuyorsa aküye yakın bir dağıtım barası kurulup, bağlantılar burada birleştirilip aküye ulaştırılabilir.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Diyelim ki teknedeki şarj kaynakları fiziksel olarak şu şekilde sıralanmış olsun;
Arkadan öne: Güneş Paneli+ Regülatörü -> Motor+Alternatör+İzolatör -> Akü -> Redresör

Burada güneş paneli regülatöründen çıkan kabloyu "nasılsa aynı yere gidiyor" diye düşünüp izolatöre bağlamak YANLIŞTIR.
Mutlaka her şarj kaynağı direk akü'ye kadar gitmelidir.
« Son Düzenleme: Şubat 18, 2023, 13:04:59 Gönderen: Özgür Ökten »