0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Her iki akü için bağımsız çıkış veren bir şarj cihazı alacaksınız, alternatör regülatörünün de benzer olması gerekir. Basit çözüm ise alternatörün ve şarj cihazının çıkışını yüksek gerilim ile şarj olan aküye göre ayarlayıp, akü izolatörü sonrası düşük gerilim isteyen akülere göre bir kaç seri diyot eklemektir. Bu çözüm ideal değildir çünkü gel aküler sabit gerilimle değil şarj tutukça gerlimi düşecek şekilde şarj edilmelidir ama hiç yoktan iyidir.
Devreden anladığım kadarı ile servis aküleri, güneş panel üzerinden şarj oluyor ama alternatörden de besleniyor, yani sorunun güneş paneli kısmını çözüyor ama alternatör beslemesi hala sorunlu
İki farklı özellikteki akü grubunu tek noktadan şarj etmek istiyorsanız şarj istasyonunuzu en narin akü grubuna göre ayarlamanız gerekiyor. Düzgün bir redresör şarj ettiği yerin iç direncine göre değil verdiğiniz değere göre şarj eder. O nedenle Jel akünün olduğu bir enerji sisteminde şarj noktası jeli bozmayacak şekilde ayarlanır. Diğer akülerde şarj olur ama biraz daha yavaş şarj olur. İzolatör ile bağlantı yapacaksanız da Sterling in kayıpsız izolatörünü kullanırsınız akünün ısısı yükselmeye başladığı anda oraya giden voltajı keser akünün zarar görmesini engeller. Yani tek şarj noktasından iki farklı kapasite ve özellikteki akü grubunu şarj edebilirsiniz.
Alternatör regülatörü ölçümünü izolatör diyotlarının ardından yani akü üzerinden yapar, diyotlardaki kayıplar bu şekilde dikkate alınır ve akü üzerinde istenilen gerilim oluşur. Uyarı ucu marş aküsü üzerinden alınıp marş aküsüne gerekli gerilim uygulanırken, servis akülerine izolatörden giden uca bir veya birkaç seri diyot eklenerek, fazladan gerilim düşüşü elde edilebilir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapİki farklı özellikteki akü grubunu tek noktadan şarj etmek istiyorsanız şarj istasyonunuzu en narin akü grubuna göre ayarlamanız gerekiyor. Düzgün bir redresör şarj ettiği yerin iç direncine göre değil verdiğiniz değere göre şarj eder. O nedenle Jel akünün olduğu bir enerji sisteminde şarj noktası jeli bozmayacak şekilde ayarlanır. Diğer akülerde şarj olur ama biraz daha yavaş şarj olur. İzolatör ile bağlantı yapacaksanız da Sterling in kayıpsız izolatörünü kullanırsınız akünün ısısı yükselmeye başladığı anda oraya giden voltajı keser akünün zarar görmesini engeller. Yani tek şarj noktasından iki farklı kapasite ve özellikteki akü grubunu şarj edebilirsiniz.Teşekkürler Alper kaptanım.Kayıpsız izolatör yerine diyotlu izolatör kullanıp diyorlardaki gerilim kaybıyla Gel akülerin şarj gerilimlerini emniyetli seviyede tutmak gerekir diye düşünüyorum. Hem maliyeti de daha uygun olur Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapİki farklı özellikteki akü grubunu tek noktadan şarj etmek istiyorsanız şarj istasyonunuzu en narin akü grubuna göre ayarlamanız gerekiyor. Düzgün bir redresör şarj ettiği yerin iç direncine göre değil verdiğiniz değere göre şarj eder. O nedenle Jel akünün olduğu bir enerji sisteminde şarj noktası jeli bozmayacak şekilde ayarlanır. Diğer akülerde şarj olur ama biraz daha yavaş şarj olur. İzolatör ile bağlantı yapacaksanız da Sterling in kayıpsız izolatörünü kullanırsınız akünün ısısı yükselmeye başladığı anda oraya giden voltajı keser akünün zarar görmesini engeller. Yani tek şarj noktasından iki farklı kapasite ve özellikteki akü grubunu şarj edebilirsiniz.Teşekkürler Alper kaptanım.Kayıpsız izolatör yerine diyotlu izolatör kullanıp diyorlardaki gerilim kaybıyla Gel akülerin şarj gerilimlerini emniyetli seviyede tutmak gerekir diye düşünüyorum. Hem maliyeti de daha uygun olur Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapUcuz etin yahnisi diyorsunuz da kullanacağınız aküler kayıpsız izolatörden çok daha pahalıdır. Diot izolatör dediğiniz alette kaybedeceğiniz enerji az buz değil ayrıca Gel aküler alternatör ile şarj etmek akülerin sağlığı açısından mantıklı değil. Esasında hiç bir akü için doğru değil. Sürekli sabit akım akünün istediği şey değil ki. O nedenle redresörler üzerinde değişken voltaj ayarları var akünün doluluk oranına göre. Alternatörün ya da araya koyacağınız izolatöründe böyle bir yetisi yok. Alternatöre o yetiyi piyasada sadece 1 ürün verebiliyor alternatot to battery charger diye sterlingin çıkardığı bir alet. Ya da battery to battery charger alıp bir akü üzerine gelen akımdan diğerini şarj etmek ki bu seferde ilk şarj edilen akü doğru şarj olmuyor. Alternatörü doğru bir şarj merkezi olarak düşünmeyin. Normal bir akünün ömrü doğru kullanımda minimum 7 senedir. Otomobilinizde kaç senede bir akü değiştiriyorsunuz düşünün. Alternatör doğru bir istasyon olsaydı akülerinizin plakaları çöküp kapasite kaybı ve bozulma yaşar mıydınız?
SelamlarAşağıdaki ürünü bu amaçla arkadaşım kullanıyor çok memnun.Victron Orion-Tr Smart DC-DC charger isolatedSent from my iPad using Tapatalk
Sevgili dostlar, argofet 200-3 akü izalatörüne 3 ayrı akü grubunu bağladığımızda alternatörden şarj yapacak. Bu konuda sıkıntı yok.Peki sahil ceryanı redresör çıkışını nereye bağlayacağız, alternatörü bağladığımız girişe mi ?Solar dan gelen enerjiyi de izalatöre aynı yeremi bağlamak lazım yoksa solar dan gelen enerjiyi direkt aküleremi girmemiz lazım. Hem alternatör, hem sahil ceryanı hemde solar bu üreticileri nasıl bağlamamız gerekiyor ? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap