0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. Ö.

Ynt: AIS nedir? Nasıl yapılır?
« Yanıtla #75 : Aralık 03, 2013, 13:47:45 »
Memlekette "düzenleme" diye bilinen şey sadece YASAKLAMAK olduğundan, ne yazıkki Türkiyede ister amatör ister profesyonel amaçlarla olsun her türlü AIS receiver kullanımı YASAK!...

Türkiyedeki ilk amatör AIS alıcı yer istasyonlarının kurucusu, Marinetraffic.com 'un Türkiye'deki ilk amatör yer istasyonu işletmecisi, Marinetraffic.com , ShipppingExplorer.net, AISHub.net, SiiTech.com 'un Türkiyedeki en büyük data sağlayıcısı ve İTÜ'nün İstanbul Boğazından geçen gemilerin hava kirliliğine olan etkisinin ölçüldüğü uluslararası bilimsel projenin data sağlayıcısı olarak Denizcilik Müsteşarlığı (ve şimdi bakanlığı) ile pek çok yazışma ve taleplerim oldu, ama tüm amatör taleplerime kısaca "YASSAK KARDEŞİM!" olarak özetlenebilecek cevaplar ve ilgili yönetmeliğin ceza ve yasaklar bölümünün geliştirilmesi olarak aldığım cevaplar üzerine tüm istasyonlarımı kapattım.

Dolayısı ile tüm dünyanın tersine Türkiyede gemi üzerindeki AIS receiver ve transponderlar hariç her türlü AIS verisi almak, kaydetmek, izlemek, paylaşmak YASAK..

Aşağıdaki linkten göreceğiniz yönetmeliğin "Planlama ve İşbirliği" başlıklı 8. bölümü bu YASAKLARI belirliyor;
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Her ne kadar ilgili yönetmelikte "İDARENİN İZNİ" ve "İŞBİRLİĞİ" kelimeleri bir umut ışığı gibi görülse de istek amatör veya bilimsel amaçlarla  dahi olsa hiçbir açıklaması yapılmamaktadır.

Soranlar için, evet, yasal yollarla başvurdum ve farklı bir cevap alamadım.. Sonraki aşama idare mahkemesine dava açıp bu yönetmeliğin değiştirilmesine uğraşmak.. Ama memlekette bir hobi projesine verilecek desteğin yetersiz olacağını düşündüğümden (tecrübelerim ile sabit) ve bu işin ön planda olmamdan dolayı benim başıma patlayacağını öngördüğümden bu hobimden vazgeçtim ve tüm istasyonları kapattım.. (Sadece gemitrafik.com web sitesi ve facebook sayfası hobi olarak devam ediyor..)


*

    H. D.

Ynt: AIS nedir? Nasıl yapılır?
« Yanıtla #76 : Aralık 03, 2013, 14:53:19 »
Memlekette "düzenleme" diye bilinen şey sadece YASAKLAMAK olduğundan, ne yazıkki Türkiyede ister amatör ister profesyonel amaçlarla olsun her türlü AIS receiver kullanımı YASAK!..
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Eğerki sadece kullanımı yasak,bulundurmak yasak değil  ise ilgili aletin kapalı veya açık olduğu nasıl tespit edilecek ki?

« Son Düzenleme: Aralık 03, 2013, 14:54:31 Gönderen: Hüseyin Durmaz »


*

    E. Ç.

Ynt: AIS nedir? Nasıl yapılır?
« Yanıtla #77 : Aralık 03, 2013, 20:42:09 »
Karada istasyon kurmak yasak.

Peki, bu sistemi (sdr+aismon) Turk Bayrakli teknede kullanmak serbest mi ?

Bir onceki mesajimda ofis falan dedim ama amacim herhangi bir kara istasyonu kurmak falan degil.Teknemde seyir halindeyken biraz olsun etrafi kolacan edebilmek.


*

    Ö. Ö.

Ynt: AIS nedir? Nasıl yapılır?
« Yanıtla #78 : Aralık 03, 2013, 21:00:28 »
Teorik olarak TEKNE DIŞINDA her türlü (alıcı ve alıcı-verici) AIS cihazı kullanmak (AIS verilerini takip etmek, izlemek, kaydetmek, zinhar paylaşmak vb.) YASAK.

Pratikte herhangi bir ALICI (receiver) cihazın GÖZLE GÖRÜLMESİ dışında bir TESPİT imkanı YOKTUR.

Bu arada, yasaklarda bayrak ayrımı yok, Türkiye kara ve deniz sahasında (Türkiye Kanunlarının geçerli olduğu yerlerde) YASSAK KARDEŞİM! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: AIS nedir? Nasıl yapılır?
« Yanıtla #79 : Aralık 03, 2013, 21:13:31 »
Uluslararası bir çok kural da her türlü yayının alınabileceğini söylüyor. Yani biri elektronik yayın yapıyorsa o yayını alabilirsiniz.  Bu yayın şifreli  yayın olsa bile bile alıp deşifre edebilirsiniz ama paylaşamazsınız. Bu kurallar bize ne zaman ulaşır daha doğrusu ulaşır mı?

*

    Ö. Ö.

Ynt: AIS nedir? Nasıl yapılır?
« Yanıtla #80 : Aralık 03, 2013, 22:07:39 »
Yunanistan, Amerika, Kanada ve Rusya'daki AIS üzerinden gemi trafik takibi sağlayan amatörler ve ticari firmalar ile görüştüm, hepsi de kendi ülkelerinde AIS yayınlarının takibi ve paylaşılması konusunun AMATÖRLER için serbest olduğu, herkese açık şifresiz bu sinyaller için Türkiyede neden böyle bir yasak olduğunu anlayamadıklarını söylediler.. Utandım..

Türkiyede ne yazıkki devlet kontrol edemediği (ve anlamadığı) herşeyi (insanlar ve düşünceler dahil!) yasaklamayı bir gelenek haline getirdiğinden şaşırmıyoruz..

Herhangi bir teknoloji konusunda amatörler, öğrenciler, meraklılar, akademik çevreler çalışmazsa, inceleyip kurcalamazlarsa nasıl öğrenecek ve geliştirecekler?
Çünkü geliştirmek, üretmek önemli değil, asıl mesele tüketmek, üretenlere pazar olmak!

Biz de bu kafaların yönetimlerinde daha "ah! bu ais transponderler neden bu kadar pahalı!" diye daha çok ağlarız ne yazık ki..

Ayrıca üzüldüğüm ben denizcilik müsteşarlığına başvurup yönetmeliğin amatörler için daha yumuşatılması, izin verilmesi vb. gibi taleplerimi ilettikten kısa bir süre sonra yönetmeliğin daha da sert, yasakçı ve direk para cezasının net olarak yazılmış hale getirilmiş olması.. Canavarı uyandırdım sanırım! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sonuçta bir receiver (alıcı) sistemin uzaktan/dışarıdan tespit edilmesi MÜMKÜN DEĞİL..
Bundan haberdar olacak ve sizi ihbar edecek bir düşmanınız yoksa çalışmalarınızda başarılar dilerim! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: AIS nedir? Nasıl yapılır?
« Yanıtla #81 : Aralık 03, 2013, 22:16:46 »
Bu arada eğer yurtdışından sipariş ettiğim DVD-T SDR USB alıcım yetişirse 26.Ocak.2014-14:00'da yapacağımız "Navigasyon ve İletişim Aygıtları ve Özellikleri" konulu Gezgin Korsan Uygulamalı Sunum'unda nasıl basit ve ucuz AIS alıcı kurulacağını da canlı ve uygulamalı olarak göstereceğim.
*

    H. E.

Ynt: AIS nedir? Nasıl yapılır?
« Yanıtla #82 : Aralık 03, 2013, 22:30:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teorik olarak TEKNE DIŞINDA her türlü (alıcı ve alıcı-verici) AIS cihazı kullanmak (AIS verilerini takip etmek, izlemek, kaydetmek, zinhar paylaşmak vb.) YASAK.

Pratikte herhangi bir ALICI (receiver) cihazın GÖZLE GÖRÜLMESİ dışında bir TESPİT imkanı YOKTUR.

Bu arada, yasaklarda bayrak ayrımı yok, Türkiye kara ve deniz sahasında (Türkiye Kanunlarının geçerli olduğu yerlerde) YASSAK KARDEŞİM! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Nasıl yani? Teknemize AIS cihazı takmak yasak mı?
*

    Ö. Ö.

Ynt: AIS nedir? Nasıl yapılır?
« Yanıtla #83 : Aralık 04, 2013, 00:42:30 »
Yasaklar o kadar çok ki, bak karıştı işte! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teknede her türlü AIS aleti serbest ama yayınlamak, paylaşmak yasak..
Tekne dışında ise her türlüsü yasak..

oh.. bu güzel özet oldu!.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. Z.

Ynt: AIS nedir? Nasıl yapılır?
« Yanıtla #84 : Aralık 28, 2013, 21:55:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben de bu yaz, Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap adresinden bir SDR alıcısı satın almış (Sadece 10 Dolar) ve  deniz kıyısında başarılı denemeler yapmıştım. Daha sonra ise aldığım sinyalleri AISMoon vasıtasıyla, sanal bağlantı kablosu (Virtual Cable) üzerinden dizüstü PC' de kurulu OpenCPN' deki haritalara aktararak yakın çevredeki AIS vericisi bulunan gemileri gerçek zamanlı (on line) ekranda görmüştüm. Yaptığım çalışmaların benzeri bu videoda var.



Bülent korsanım,
paketin içinden çıkan anten tv antenimi, yoksa AIS için kullanılabilen çeşitten mi?
*

    H. E.

Ynt: AIS nedir? Nasıl yapılır?
« Yanıtla #85 : Aralık 30, 2013, 13:42:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada eğer yurtdışından sipariş ettiğim DVD-T SDR USB alıcım yetişirse 26.Ocak.2014-14:00'da yapacağımız "Navigasyon ve İletişim Aygıtları ve Özellikleri" konulu Gezgin Korsan Uygulamalı Sunum'unda nasıl basit ve ucuz AIS alıcı kurulacağını da canlı ve uygulamalı olarak göstereceğim.

Benim siparişim geldi. Ne yapmam lazım? O tarihe kadar bir şeyler yapsaydım. Hangi siteye bakayım?
*

    Ö. Ö.

Ynt: AIS nedir? Nasıl yapılır?
« Yanıtla #86 : Aralık 30, 2013, 17:12:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim siparişim geldi. Ne yapmam lazım? O tarihe kadar bir şeyler yapsaydım. Hangi siteye bakayım?
Asagidaki adreste detayli anlatiyor:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sadece paketten cikan tv antenini 162MHz AIS frekanslarina uygun sekilde modifiye etmek lazim.
Teknik bilgi gerekirse ozelden yazabilirsiniz.
*

    Ö. Ö.

Ynt: AIS nedir? Nasıl yapılır?
« Yanıtla #87 : Ocak 01, 2014, 23:42:36 »
Özelden gelen isteklere bakılırsa herkesin DVB-T alıcıları benden önce gelmiş! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şimdi o zaman bazı gerçekleri buraya da yazmak lazım! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Herkes faydalansın..

Öncelikle bu tip bir sistemin gerçek bir AIS receiver (veya transponder) 'a göre en ideal şartlarda bile max %50 performans ile çalışabileceğini kabul etmek lazım.

Neden? derseniz buyurun cevaplar;

1) AIS yayınları 2 farklı kanaldan (VHF CH87-161.975MHz ve CH88-162.025MHz) yapılır. Hangi geminin hangi yayını hangi kanaldan yaptığını bilemezsiniz. Dolayısı ile tüm sinyalleri duymak için iki kanalı eşzamanlı olarak dinlemeniz gerekir. (Tüm AIS transponderleri ve pahalı AIS receiverlar böyle yapar)
Fakat bu tip bir sistemde sadece bir kanalı dinleyeceğiniz için aynı anda havada yayında olan sinyallerden yaklaşık yarısını duyamazsınız.. (iyi taraftan bakın, yaklaşık yarısını duyarsınız!!)

2) VHF telsiz kanalı üzerinden dijital (GMSK SOTDMA&CSTDMA) olarak yapılan bir yayını siz bir FM ses alıcısı (hatta bu TV alıcısının ses devresi) ile alıp, bunu çeşitli filtrelerden geçirip, sonra bilgisayara aktarıp, burada bir program ile çözmeye (decode) çalıştığınızda pek çok kayıp olacaktır.

3) Anten: Bu tip cihazlarla (DVB-T alıcı, Telsiz scanner vb.) "tüm kanalları alan" bir anten veya evde kendi yaptığınız bir anteni kullanırsanız mutlaka gerçek bir VHF telsiz antenine göre performans kaybı yaşarsınız..
Bu kaybı aşmak şu yöntemlerle mümkün;
   a) Gerçek ve alabileceğiniz en pahalı VHF telsiz antenini kullanın. (Pahalı= İyi kalite malzeme, ince kaliteli işçilik.. Anten konusunda gerçekten çok fark yaratır!.. Yoksa anten dediğiniz şey 46cm boyunda bir bakır teldir yani..)
   b) Ev yapımı yüksek dB kazançlı bir Collineer anten kullanmak.
   c) Ev yapımı yüksek dB kazançlı bir YÖNLÜ anten (Yagi, Moxon vb.) kullanmak.

4) Anten için kullandığınız kablonun kalitesi, anten ile cihaz arasındaki mesafe, bağlantı noktaları (konnektörler) ve tüm bunların birbirine bağlanmasındaki işçilik (lehim, vidalama vb.) kalitesi fark yaratır. Telsiz anten sistemlerindeki en büyük kayıp uzun anten kabloları ve tüm bağlantı konnektörlerinde oluşur..

5) VHF sistemlerini ev içinde, kapalı mekanlarda boşuna denemeyin!
VHF telsiz frekansları TV ve cep telefonu frekanslarından farklı olarak bina içlerine, duvar arkalarına ulaşamazlar.. Camlardan bile geçerken ciddi kayıplara uğrarlar..
Anteniniz açık havada, denizi/gemileri OPTİK olarak görecek ve olabildiğince yüksek bir noktada olması sonuçları ciddi şekilde etkileyecektir.

Anten ve alıcınızın tekne içinde ve deniz seviyesinde olması büyük sorun değil.
Fiber/ahşap tekne büyük kayıp yaratmaz, ama antenin tekne dışında olması daha iyi tabi.
Deniz seviyesinde olması da çok sorun değil, zira denizde olduğunuz için sinyal kaynağı gemilere yakın olacaksınız.. (ama marina içinde yine çevredeki bina ve yer şekillerinin engeli olacaktır..)

6) Güç kaynağı olarak INVERTER kullanmayın..
Hiçbir inverter şebeke elektriği kadar temiz-düzgün AC enerji sağlayamaz. (Evet, hiçbiri!)
Dolayısı ile adaptör ile kullanma durumunuz olan telsiz cihazlarını teknede 220V adaptörü üzerinden değil mümkünse direk akü üzerinden kullanınız.. (9V veya 5V'luk cihazı nasıl teknedeki 12V ile çalıştıracağınız ayrı bir elektronik mevzusu..)
Tabi bu madde USB port üzerinden bilgisayara bağlanan DVB-T dongle için geçerli değil..

Ama teknede laptop'unuzun adaptörünü inverter'e bağladığınızda bilgisayarınızın pil ömrünün düşeceğini, onu yavaş yavaş öldüreceğinizi de eklemek gerekir.. Doğrusu paraya kıyıp 12V üzerinden çalışan bir laptop adaptörü almaktır.. (Öldüreceğiniz pil çok daha pahalı olacaktır!)


Oboov!
Yine kaptırıp yazmışım bir sürü! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şimdilik burada kesiyorum, gelecek sorulara ve isteklere göre devam ederiz..
*

    A. Ç.

Ynt: AIS nedir? Nasıl yapılır?
« Yanıtla #88 : Ocak 02, 2014, 09:17:04 »
Yönlü anten.... ne kadar doğru olur? Denizde 360 derece görmemiz gerekir ki tüm yayınları alabilelim. Yönlü anten ise adında da anlaşılabileceği gibi yönlü, yani bir yöndeki yayınları almak için tasarlamıştır. Bir Omni (yönsüz) anten bu iş için daha doğru görünüyor.
*

    Ö. Ö.

Ynt: AIS nedir? Nasıl yapılır?
« Yanıtla #89 : Ocak 02, 2014, 13:10:30 »
Yonlu anten karasal denemeler icin tabiki hocam..
mesela ben uskudara kurdugum bir yuksek kazancli yagi anten ile uygun havalarda canakkale bogaz girisindeki sinyalleri bile aliyordum.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yönlü anten.... ne kadar doğru olur? Denizde 360 derece görmemiz gerekir ki tüm yayınları alabilelim. Yönlü anten ise adında da anlaşılabileceği gibi yönlü, yani bir yöndeki yayınları almak için tasarlamıştır. Bir Omni (yönsüz) anten bu iş için daha doğru görünüyor.