Giriş Yap
Kayıt Ol
Giriş Yap
Bağlı kalma süresi:
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Giriş Yap
Kayıt Ol
Configuration
Boxed Container
Hide Carousel
Gezgin Korsan
Makine Dairesi
Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi
(Moderatör:
Özgür Ökten
)
Açavela Gönderli yelkenli tekneler..
« önceki
sonraki »
Yazdır
Sayfa:
1
2
[
3
]
Aşağı git
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
M. E.
Ynt: Açavela Gönderli yelkenli tekneler..
«
Yanıtla #30 :
Eylül 07, 2016, 20:44:50 »
Bildiğimiz konuda yazdığımız, cevap verdiğimizde de fark etmiyor ki... Beğenmeyen yine beğenmiyor, yine beğenmiyor.
Kimse kusura bakmasın, birileri beğenecek ya da beğenmeyecek diye doğru bildiğim bir şeyi farklı ifade etmem.
Ben de sizin yelken çözümlerinizi beğenmiyorum mesela.
Balık tutmak için yelkenli teknesinin armasını değiştirmeye çalışan birisiyle uzun uzun yelken ve arma tartışmalarına girmeyi şahsen anlamsız buluyorum. Eğer amaç başkaysa teorik bir tartışma yaratmaksa o zaman zaten gelecek her tür cevaba hazır olmak gerekmez mi?
Soru sordunuz ama gerekçesi yanlış. Buna dikkat çekilmesin mi? Hayatında yelkenle balık tutmaya çalışmamış birisinin yanlış sorusuna, onun istediği cevabı versek ne olacak? Vermesek ne olacak?
«
Son Düzenleme: Eylül 07, 2016, 20:51:46 Gönderen: Mehmet Erem
»
Kayıtlı
E. B.
Ynt: Açavela Gönderli yelkenli tekneler..
«
Yanıtla #31 :
Eylül 08, 2016, 03:11:59 »
efendim şöyle ifade edeyim..
Şimdi benim gözlemim sadece forum için değil de ülkemizde var olan bir şey aslında bana göre..
Bu Amerikalı mühendis ile özellikle ODTÜ 'lü mühendis ten örnek vereyim..
Şimdi Diyelim bir tasarıma ihtiyaç var. Hadi gerçek bir örnekten gidelim. İş bankası kulelerinin üzerine , o dönem en yüksek kule idi İstanbul da , yetmezmiş gibi Banka devasa bir bayrak direği de sipariş verdi.
Üstelik bu bayrak direğinin desteğine de o zaman adı neydi unuttum , İş bankasının da iştirak ettiği yeni cep telefonu operatörü aynı taşıyıcının üzerine kendi antenini de dikecek. O zaman Rahmetli Ecevit başbakan. İlk konuşmayı da başbakan olarak o yapacak.
Günler sayılı. Taşıyıcıyı ve bayrak direğini önce tasarlamamız, sonra imal edip,acilen dikmemiz gerekli. Çağırdım bizim tasarımcıyı , Gökhan dı sanırım ismi. ODTÜ den oda... Genç bir arkadaş.
-Gökhan kardeş.. şöyle şöyle.. Acil tasarla getir Çarşambaya. Tamam mı uygun mu . Yoksa yanına adam vereyim mi.?
-Yok patron ben hallederim.. ya da hallederim abi ben..
BU memlekette birisi "hallederim abi ben" , " bende ,sen merak etme abi".. "unut sen o işi bende o " gibi cümleler duydunuz mu korkacaksınız. Tecrübe ile sabit.
Çarşamba günü geldi .. Gökhan yok.. Çağırdık adamı gelsin diye..
-Gökhan .. Ne oldu lan şu bayrak direği..
-haaa. abi ben baktım.. Omuyo o direk oraya.. altındaki kiriş kurtarmıyo..
-Tamam Gökhan.. senin dötüne dikelim .. senin o koca dötün kesin taşır.. Ne dersin.. ?
(o zamanlar şantiyeciydim böyle kibar yelkenci değildim kusura bakılmasın.. )
-Sittir git p...venk .. Git öğlene kadar getir. Yoksa sahiden sokucam sana bişiyler..
Şimdi olsa Mobbing diye şikayet ederler her halde.. Böyle bir muhabbet.
Şimdi ne yazık ki , Amerikalı bir mühendisten ya da orada Eğitim almış bir Türk mühendisten benzer bi iş istediniz mi olay şöyle gelişiyor.
Bir kere Çarşamba günü geldi mi adamı sen aramıyosun bile . O zaten sen daha aramadan gelmiş oluyor. Konuşma şöyle oluyor.
- abi günaydın..
-sittr et günü münnü.. Direk nerede.. ?
-Burada abi.. Ama ben baktım altındaki kiriş kurtarmıyo..
-ne demek lan kurtarmıyo , biliyom ben o kirişi . kol gibi kiriş o.. Kardeşim Anteni takacak başka yer yokmuş. Açısı kurtarmıyomuş..
-dur abi .. Sinirlenme hemen.
-Ben şantiyeyi aradım. anteni takacak teknik ekip oradaymış. Onlara durumu anlatıp , olası yerleri önerdim. Benim önerdiğim bir bölüm daha iyiymiş. Oraya koyucaz direği ve anteni eğer uygun görürsen abi.
-Kontrolü de aradın mı.. ?
-Abi tasarımı da gönderdim. Bakıyo, öğleden sonraya dönecek..
-Söyleseydin acil diye İ...neye ..
-Söyledim abi ama İ..ne demedim..
-İyi onu ben derim..
-Onay gelir gelmez imalata yollayın..
-Mittiminin binası bitemedi gitti zaten..
Böyle bir sıradan şantiye konuşması işte..
Yani ben diyorum ki.. Önce adamın istediğine , sorusuna bir yanıt versek.. En azından neden olmadığını anlatsak. Sonra yeni bir şeyler önersek.. ? Daha iyi olmaz mı.. ?
Hani direk git bi çıkrık al uğraşma demek çok doğru değilmiş gibi geliyor bana.
Yoksa geyiğin de dibine vuralım, her istediğimizi de yazalım.. Sonuçta Forumdayız.. Bu vesile ile bunu yaparken fikrine beğenmedik diye kimseyi aşağıamayalım, küçük görmeyelim, hakaret etmeyelim. Yanlış giden bir şey varsa, düzeltelim.
«
Son Düzenleme: Eylül 08, 2016, 03:14:22 Gönderen: Ersin Böke
»
Kayıtlı
E. B.
Ynt: Açavela Gönderli yelkenli tekneler..
«
Yanıtla #32 :
Eylül 08, 2016, 03:22:30 »
Tabi benim konu şu yüzden ilgimi çekti. Şimdi her kaynakta bu tekne tipleri , arma tipleri anlatılıyor ya. Hepsinin bir evrimi , kullanım nedeni var. Ancak ben kendi adıma çoğunu bilmiyorum bile.
BU açevela gönderli arma bu açıdan çok ilginç geldi bana. Tam bir küçük balıkçı teknesi için ortaya çıkmış bir şey. Zaten 20 feet e kadar olan teknelerde tercih ediliyormuş. Bana çok kullanışlı ve iyi düşünülmüş bir arma gibi geldiydi..
Merem , sen neyini beğenmedin ki bu armanın. Balıkçılık açısından soruyorum.
Kayıtlı
M. E.
Ynt: Açavela Gönderli yelkenli tekneler..
«
Yanıtla #33 :
Eylül 08, 2016, 09:47:13 »
Eğer balıkçıysa zaten günümüzde kimse balığa yelkenle çıkmıyor, dolayısıyla bize yelken sormasını geçelim
Eğer yelken yaparken balık tutacaksa, standardın en az %30 fazla kaloma alan bir düzenek tavsiye ederim amcaya...
Eğer sorduğun balıkçılıkla ilgiliyse çıkrık düzeneği yoksa istavritten büyük balığı zaten kayığa alamaz, kaçırır
Eğer yelken açısından soruyorsan pupa harici tüm seyirlerde ve tüm tip armalarda, iskotanı laçkalayıp tekneyi yavaşlatacaksın, sonra rüzgara döneceksin.
Eğer kafadan rüzgara dönersen, tekne hızlanacağı için misinayı kopartıp, hem balığı kaçırırsın hem de oltanı kaybedersin.
Eğer sorduğun arma ve düzenekle ilgiliyse, "ürettiğin çözüm sorunun kendisinden büyük olmayacak" düsturunu tavsiye ederim sana...
Eğer amacın eğlenmekse o zaman ne yaparsan yap!
Kayıtlı
E. B.
Ynt: Açavela Gönderli yelkenli tekneler..
«
Yanıtla #34 :
Eylül 08, 2016, 14:31:11 »
Şimdi bu verdiğin bilgileri şöyle derleyeceğim ben..
Sayın coni..
Öncelikle kimsenin yelkenle balık tutmaya çalışmadığı bir dönemde, sizin gerçekten eski gelenekleri yaşatmak adına yelkenli tekneniz ile balık tutuyor olmanız gerçekten takdir edilecek bir durum.
Elbette balık tutmak için yelkenli bir tekne kullanacak iseniz armasının da buna uygun olması önemli . Ancak;
Hangi Tür arma kullanırsanız kullanın , balık tutmanın kimi gerekleri değişmeyecektir. Şöyle ki ;
Yelkenli tekne ile balık tutacaksanız en az %30 kaloma vermeniz gerekebilir.
Ayrıca , bir çıkrık sistemi,eskiden olduğu gibi , bugün de bir elzemdir. Muhtemelen vardır ancak yok ise edinmenizi öneririm.
Seninkinden farklı olarak şunu söylemek mümkün..
Mevcut arma yapınız ile de kolayca çözüm üretebilirsiniz aslında. Önce ıskotalarınızı boşlamalı , sonra rüzgar üstüne dönmelisiniz.
Yok eğer , ıskotanızı boşlamadan rüzgar üstüne dönerseniz , önce bir miktar hızlanacağınızdan , misinayı kopartıp, balığı da kaçırabilirsiniz.
Gelelim benim önerdiğim Açevela gönderli yelken çözümüne. Eğer , bu armanın basit kullanımı ve akılcı çözümleri sana "mevcut problemden daha problemli " geliyorsa ;
O zaman Mustafa abinin, eğer kısmet olursa bir Atkins tasarımı olan ve kendi yaptığı , Aşırtma serenli ve omurga salmalı yelkenlisi ile seyir yaparken video çekeriz..
Kendi adıma konuşmam gerekirse ben faklı armaları , özellikle geleneksel olanları kullanmaktan çok hoşlanıyorum. İmkansızlıklar içinde bulunmuş olan bu armaları incelerken ya da kullanırken onları, zor kullanılan problemli zımbırtılar olarak görmüyorum.
Ürettikleri basit ama akılcı ve kullanışlı çözümler beni çok etkiliyor. Dedim ya diğer konuda işin "ruhu " önemli diye..
Kayıtlı
M. E.
Ynt: Açavela Gönderli yelkenli tekneler..
«
Yanıtla #35 :
Eylül 08, 2016, 15:40:00 »
Yahu sorduğum tek bir şey var, bahsi geçen donanımla daha mı hızla tekneyi hareketsiz hale getireceksiniz. Yeni yeni gönderler, donanımlar ne için?
Bana soruyorsan evet aynen çok gereksiz buluyorum. Balık tutmaksa konu adamın yapacağı en iyi yatırım çıkrık makine.
Bunu hiç anten dikemeyen mühendis konusuyla filan bulandırmaya çalışma.
Sorduğun soru yanlış...
Cevabı belli...
Bu arada adamcağızın adını bilmiyorum, coni diyorsan conidir...
Tek bir düzeltme %30 fazla kaloma ver demedim, %30 fazla kaloma kapasitesine sahip çıkrık düzeneği (yani bu kadar misinayı saracak bobin) lazım dedim.
Ama kafan karşındakini mat etmeye o kadar odaklanmış ki okuduklarını da anlamıyorsun.
Anlayamadığın gibi, merak da etmiyorsun "neden fazla kaloma verilsin ki?" diye sormuyor, çok övündüğün araştırma yeteneğini de kaybediyorsun demek
Kayıtlı
E. B.
Ynt: Açavela Gönderli yelkenli tekneler..
«
Yanıtla #36 :
Eylül 08, 2016, 20:17:12 »
Tek bir düzeltme %30 fazla kaloma ver demedim, %30 fazla kaloma kapasitesine sahip çıkrık düzeneği (yani bu kadar misinayı saracak bobin) lazım dedim.
Ama kafan karşındakini mat etmeye o kadar odaklanmış ki okuduklarını da anlamıyorsun.
Anlayamadığın gibi, merak da etmiyorsun "neden fazla kaloma verilsin ki?" diye sormuyor, çok övündüğün araştırma yeteneğini de kaybediyorsun demek
A -) Belki biliyorumdur da sormuyorumdur..
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol
veya
Giriş Yap
Sen bunu benim bilmediğimi nereden biliyorsun ki..?
B -)Belki de bu işi senden daha iyi bildiğini düşündüğüm arkadaşlarım vardır. Onlara soruyorumdur.
C-)Ya da bilmeyenleri öyle aşağılayarak cevap veriyorsun ki , sormak istemiyorumdur.
D-) Hepsi.
Doğru cevap.. tahmin edeceğin gibi D şıkkı oluyor..
«
Son Düzenleme: Eylül 08, 2016, 20:22:51 Gönderen: Ersin Böke
»
Kayıtlı
E. B.
Ynt: Açavela Gönderli yelkenli tekneler..
«
Yanıtla #37 :
Eylül 08, 2016, 21:11:59 »
Neyse , konumuza geri dönelim..
aynı tip teknenin farklı iki arma ile görüntüsü.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol
veya
Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol
veya
Giriş Yap
Üstteki aşırtma gönderli olan tip.. BU yelken ile ilkine göre daha rahat ediyormuş başka bir coni. Flok teknesinin dengesini bozmaktaymış.
Kayıtlı
E. B.
Ynt: Açavela Gönderli yelkenli tekneler..
«
Yanıtla #38 :
Eylül 08, 2016, 22:01:28 »
Bir kaç güzel örnek daha..
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol
veya
Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol
veya
Giriş Yap
Anlaşılan, bu arkadaşlar, bildiğimiz klasik, flok ve ana yelken kombinasyonu yerine , aşırtma yelkenleri tercih etmekteler.
«
Son Düzenleme: Eylül 08, 2016, 22:02:48 Gönderen: Ersin Böke
»
Kayıtlı
K. Ö.
Ynt: Açavela Gönderli yelkenli tekneler..
«
Yanıtla #39 :
Eylül 08, 2016, 22:12:00 »
Bu resimlerini koydukların,
Sprit Rig değil de Lug Rig. Değil mi ?
Kayıtlı
E. B.
Ynt: Açavela Gönderli yelkenli tekneler..
«
Yanıtla #40 :
Eylül 08, 2016, 22:27:49 »
evet evet.. Lug rig.. Yani aşırmalı serenli yelken.. Dedim ya açevela gönderli benim öneridiğimdi. Ancak çoğu bu Lug rig'i kullanıyormuş conilerin anlaşılan. Hepsi bu yönde örnekler veriyor.
Nitekim Mustafa abinin de Atkins tasarımı yelkenlisi aşırma serenli yelken..
Kayıtlı
Yazdır
Sayfa:
1
2
[
3
]
Yukarı git
« önceki
sonraki »