0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

Ynt: 8 10 HAVA NASIL BİR ŞEYDİR
« Yanıtla #15 : Eylül 26, 2014, 21:23:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu durumda hala 8 bofor hava kaç knot öğrenememiş oluyoruz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hakan Erim in formülüne göre

8 bofor 42 knot;

Orhan hocam

8 Bofor 35 knot (yuvarlama tekniği ile )

Gülümser korsanıma göre

8 bofor 38 knot

oluyor.

Hangisi doğru..

42 knot, 8 Bofor havanın üst sınırı. 43'ü gördün mü 9 Bofor'dasın artık.

Ne zamana kadar 9 Bofordasın?


*

    K. K.

Ynt: 8 10 HAVA NASIL BİR ŞEYDİR
« Yanıtla #16 : Eylül 26, 2014, 21:30:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
değerli korsanlar cumartesi marmarada 8 10 kuvvet hava veriyor bu nasıl bir kuvettir tekneyi korumak için liman içinde alınması gereken tedbir nedir

Kemal Korsanım iyi akşamlar,

Gelen havanın sizin bağlı olduğunuz yere göre ne taraftan geldiği önemli, Örneğin kıçtan karasınız baş tarafta tonoz var ve rüzgar baş taraftan geliyorsa, sizin tekneye etki eden tüm yükü tonozunuz karşılayacaksa ve tek bir tonozunuz varsa teknede kalmanızı tavsiye edebilirim, geçen sene Foça balıkçı barınağında, bu söylediğim şekilde olup şiddetli rüzgar ve dalga nedeniyle tonozu kopan sonra iskeleye vura vura parçalanan ve batan tekneler oldu. Bu pozisyonda olup iki tonozu olanlar daha emniyette oluyorlar.

Gelen hava bağlı olduğunuz iskeleden geliyorsa, bu durumda havanın ve teknenin yükünü iskeleye verdiğiniz halatlar taşıyacağından, sahile olabildiğince halat vermenizi ve halatlarınıza mümkünse yay/lastik takmanızı tavsiye ederim.

Bu tür havalarda, genelde sıkışık limanlarda en fazla hasarı yan taraftaki tekneler veriyor. Eğer yer varsa, teknelerin arasını açmanızı ve olabildiğince araya usturmaça yerleştirmeniz faydalı olcaktır.

Bunun dışında benim gibi alargada kalıyorsanız bulunduğunuz yeri değiştirip havadan daha az etkilnebilecek bi yere gidip geçici olarak orada kalabilirsiniz,

Saygılar


*

    C. E.

Ynt: 8 10 HAVA NASIL BİR ŞEYDİR
« Yanıtla #17 : Eylül 26, 2014, 21:35:50 »
Konuyla yarı alakalı:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İstanbulun yıllık yağış ortalaması 850 mm dir. Bir günde 250 mm yağış beklenen yerler var!


*

    K. K.

Ynt: 8 10 HAVA NASIL BİR ŞEYDİR
« Yanıtla #18 : Eylül 26, 2014, 21:39:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknem alargada sağlam hava geliyor diye, ekstra önlem olarak, tonoza giden iki halata da yay taktım bi buçuk saat önce. Çok sert havada alargadaki teknelerden koç boynuzu kopma olayı duymuştum, yaptığım doğru mu yanlış bilmiyorum ama ben böyle bir önlem aldım.
Yaylar halatların tekneye yakın tarafındaysa ve yaylar çelikse bence gövde zarar görür.

Önce ben de sizin gibi düşündüm ve tekneyle tonoz halat kasası arasında olan halatlara biraz boş verdim, yaylar tekneden uzaklaştı. Sonra da şöyle düşündüm, suyun içinde kaldığı zaman kasaya bağladığım halaların bağı açılabilir.. Bu yüzden tonozdan gelen halatın kasası hafif suyun dışına çıkacak/halatların bağları su yüzeyinde olacak şekilde, halatların boşunu aldım, bu durumda yaylar tekne güvertesiyle su yüzeyi arasında ortaya yakın bir yerde konumlanmış oldu. Hatta eve gelince doğru mu yaptım, yanlış mı yaptım diye bi türlü karar veremedim, gidip yayları çıkarmayı bile düşündüm, ama çok yağmur yağıyordu, hava kararmıştı, bi tarafım da yaptığımın doğru olduğununu söylüyordu, sonucu herhalde fırtına sonrasında görmüş olacağız..


*

    E. B.

Ynt: 8 10 HAVA NASIL BİR ŞEYDİR
« Yanıtla #19 : Eylül 26, 2014, 21:43:57 »
Aklıma şantiyecilik zamanımdan bir hikaye geldi şimdi.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sanırım 2001 kriziydi.. Yurt Dışında Kazakistan 'da şantiyedeyim.. Çok hızlı çalışmamız ve hakediş yapıp Türkiye ye para göndermemiz gerekiyor. Türkiye de piyasa allak bullak. Bizim gibi taşeron firmalar daha da etkileniyor.

Ortağım, Liseden, Üniversiteden arkadaşım Türkiye den aradı..

Türkiye de yaşanan sıkıntıları anlattı durdu. Son cümlesi ;

-Ersin kardeşim bu sefer  S...... Tuttuk

Ben moralim bozuk oturuyorken yarım saat sonra ortak tekrar aradı..

- Ersin demin tutuğumuz  S..... var ya..
- eee (ben hevesle iyi bir şey duyarım diye bekliyorum)
-onu bırak..
-Niye nooldu.. ?
- Daha kallavisi geldi onu tutucaz..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

(Rahmetli Ecevit 'in kafaya anayasa kitapçığı yediği gün )

Hey gidi günler..

Diyeceğim O ki 9 Bofor havanın bence kaç knot olduğunu bilmeye gerek yok. Pratikte bir işe yaramaz.

8 yeteri kadar kallavi zaten..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap










*

    O. B.

Ynt: 8 10 HAVA NASIL BİR ŞEYDİR
« Yanıtla #20 : Eylül 26, 2014, 21:45:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Haluk Işındağ'ın kolay bir yöntemi var:


4 x 4 = 16 knot  (sadece hatırlamak amacıyla)  = 4 boforun üst sınırıdır
5 bofor 16 + 5 = 21 knot   (5 eklenerek 5 boforun üst sınırı)
6 bofor 21 + 6 = 27 knot
7 bofor 27 + 7 = 34 knot hesabı ile üst sınırlar kolaylıkla bulunabilir.

Bu yöntem  benimkinden daha mı kolay  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hocam senin yöntemini anlamadım ki.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bofor değerini 4, 5 ile çarparsak yaklaşık knot cinsinden rüzgar hızını buluruz.


Bofor değerini 4'le çarpsak farklı, 5'le çarpsak farklı sonuç çıkar.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öyle olması lazım zaten. Tek değer istiyorsan  W=0.836B2/3    w= wind m/s
*

    K. A.

Ynt: 8 10 HAVA NASIL BİR ŞEYDİR
« Yanıtla #21 : Eylül 26, 2014, 22:01:30 »
az önce tekneden geldim rüzgar tutacak ne varsa güverteden söktüm güneş panelleri can simidi vs.
baştan kalın örme halatlarımı bağladım sonra kıçtan açmaz aldım. rüzgarın yönünü karşılıyacak şekilde ben baştan karayım ve yarın rüzgar kıç yandan gelicek duruma göre kontrol edicem halatları
 arkada 2 adet tonoz bağlı birde teknesini üstüme terkeden hakan içli korsan var onuda üstümde taşıyorum artık bekleyip yarın ne oluyor görücez ben çalışıyorum ama tekne bana yakın sıkıntı olursa limandan ararlar cevaplar için teşekkür ederim
*

    M. E.

Ynt: 8 10 HAVA NASIL BİR ŞEYDİR
« Yanıtla #22 : Eylül 26, 2014, 23:10:23 »
Eger ruzgar tek bir yonden esecekse ve bu biliniyorsa, kictan veya bastankara olmus kayiklarda, koltugu ruzgarustune vermek ve mumkun derece kayigi sahilden ve diger kayiklardan acmak gerekir.

Cok siddetli havalarda liman ici bile olsa cirpinti olacagi dusunulerek kiyiya bagli olan yerlere yay veya kaucuk baglamak gerekir. Bu sistemler yoksa motorsiklet lastigi de ise yarayabilir.

Kadir korsanin tonoz baglantisi icin yay yerine bu tarz bir suspansiyon kullanmayi tercih ederdim.

Ancak standart olarak tonoz baglanti tarafina esneme amaciyla yay veya kaucuk koymak yerine agir samandira koymak suretiyle suspansiyon saglanir. Dikine apiko cikan halat veua zincir ucuna bagli 100-200 litrelik samandiradan cikan sancak-iskele koltuklar basomuzluktan kocboynuzuna baglanir. Ruzgar en siddetli estiginde samandiranin suya batma direnci sayesinde halat veya sistem dumduz olmaz, bir dirsek olusturur. Bu sayede su yuzeyindeki dalga veya cirpintilarla bas-kic (karaman) vuran kayigin yuku tonoz veya demire aksedilmemis olur.

Benzer sekilde dipte yerlestirilmis bir agirlik da kumdan kalkarak suspansiyon saglamaya yardimci olabilir.

Eger direk guverte uzerinde sonlanmiyor, karinadaki iskacaya kadar iniyor ise, Unsal beyin yaptigi dogru. Bu ayni zamanda tekne yedekleme icin de kullanilan standart uygulamadir. Ancak genelde guverte seviyesinde sonlananan direklerde bu tip yapilan istirak dusunuldugu kadar kuvvetli olmayabilir. Onun yerine palamarlari guvertede arkaya kadar uzatip genova vinclerine almak daha uygun olur gorusundeyim.

Bu tip havalarda baglanti kadar baglantilarin asinip yipranmamasini saglamak da hayati onem tasiyor. Badarna etmek dedigimiz yontemle halatlarin tekneye giren noktalarini korumak ve buralardan kopmasini onlemek gerekir. Eger teknedeyseniz, altina birseyler koyarak, bez veya havlular sararak filan asinma engellenebilir. Ancak tekneyi birakip gitmek sozkonusu ise tek tavsiye edebilecegim urun yangin hortumu. Asinmalara cok direncli dis kilifi sayaseinde diger hortum duzeneklerine kiyasla cok daha dayanikli.

Eger ruzgar birden fazla yonden esecekse alargaya cikip beklemek uygundur. Gerekirse motor calistirilir.
 
Seneler once sert ve gunlerce devam eden bir lodos firtinasinda hasbelkader Kas limanina siginmis bir ticari kayik ve murettebati ile ilgili bir sahne hatirliyorum. Kayik en az 3-5 yerden bastan sahile bagli, motoru calisir vaziyette bekliyor. Kas liman mendiregi uzerinde kirilan dalgalarin bazisi uzerinden asiyor ve liman icine giriyor.  Icerde baska kayik yok, nedense tek tekne o! Kaptan gelen dagayi goruyor ileri yol veriyor, uzerinden astigi dalga sehrin sokaklarina kadar devam ediyor.  Arada bir kopan koltuklari degistirmek icin habire kosturan birileri var. Bir de mazotu bitince sahilden bagli oldugu tankerin hortumu var!
Bu sekilde 3 gun dayanmislar kayigi kaybetmemislerdi diye aklimda kalmis.

Yanlis hatirlamiyorsam jandarmanin yanindaki lahit (denizden 10 metre yukardadir) ayni firtinada yikilmisti!

Neyse yarin Marmara'da boyle bisey olmayacak nasilsa ))
« Son Düzenleme: Eylül 26, 2014, 23:14:32 Gönderen: Mehmet Erem »
*

    A. K.

Ynt: 8 10 HAVA NASIL BİR ŞEYDİR
« Yanıtla #23 : Eylül 26, 2014, 23:33:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu durumda hala 8 bofor hava kaç knot öğrenememiş oluyoruz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hakan Erim in formülüne göre

8 bofor 42 knot;

Orhan hocam

8 Bofor 35 knot (yuvarlama tekniği ile )

Gülümser korsanıma göre

8 bofor 38 knot

oluyor.

Hangisi doğru..

42 knot, 8 Bofor havanın üst sınırı. 43'ü gördün mü 9 Bofor'dasın artık.

Ne zamana kadar 9 Bofordasın?
54knot a kadar.Bu arada en yaygın  ve kitabi olanı Gülümser Hanım'ın formülü.Hep üst değere yakın verir.
*

    O. B.

Ynt: 8 10 HAVA NASIL BİR ŞEYDİR
« Yanıtla #24 : Eylül 27, 2014, 08:27:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Haluk Işındağ'ın kolay bir yöntemi var:


4 x 4 = 16 knot  (sadece hatırlamak amacıyla)  = 4 boforun üst sınırıdır
5 bofor 16 + 5 = 21 knot   (5 eklenerek 5 boforun üst sınırı)
6 bofor 21 + 6 = 27 knot
7 bofor 27 + 7 = 34 knot hesabı ile üst sınırlar kolaylıkla bulunabilir.

Bu yöntem  benimkinden daha mı kolay  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hocam senin yöntemini anlamadım ki.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bofor değerini 4, 5 ile çarparsak yaklaşık knot cinsinden rüzgar hızını buluruz.


Bofor değerini 4'le çarpsak farklı, 5'le çarpsak farklı sonuç çıkar.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öyle olması lazım zaten. Tek değer istiyorsan  W=0.836B2/3    w= wind m/s
Pardon hatalı olmuş.  W=0.836B3/2  olacak.
B: Bofor skalası
W: Rüzgar hızı m/s
*

    E. B.

Ynt: 8 10 HAVA NASIL BİR ŞEYDİR
« Yanıtla #25 : Eylül 27, 2014, 09:02:13 »
Bu durumda 8 bofor 18,916 m/s  (metre/sec ) oluyor.

1 knot  0,514 metre/sec olduğuna göre

knot = 18,916/0,514 =36.8

Yani 8 bofor 36,8 knot yapıyor..


işte bu kadar . Nasıl dersimi iyi çalışmışmıyım Orhan hocam.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hakan Erim sen B üssü 3/2 yi nasıl hesaplıycan biliyonmu..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. Ç.

Ynt: 8 10 HAVA NASIL BİR ŞEYDİR
« Yanıtla #26 : Eylül 27, 2014, 09:55:19 »
Yarım gün süren 8 kuvvet Karayel fırtınası rüzgarüstü palamarı bağlı olduğu çelik yaydan kopartmıştı geçen yıl. Neyse ki çımasını uzun tutup pontondaki mapaya da bağlamıştım. Artık kasalarına hortum geçiriyorum.
*

    B. S.

Ynt: 8 10 HAVA NASIL BİR ŞEYDİR
« Yanıtla #27 : Eylül 27, 2014, 10:49:59 »
8-10 hava şöyle ki;

1   Sakin / Dumanlar dikine yükselir.
2   Hafif Rüzgâr / Dumanlar meyilli yükselir.
3   Latif Rüzgâr / Rüzgâr yüzde hissedilir, yapraklar sallanır ve hışıldar.
4   Mutedil Rüzgâr / Yapraklar ve bayraklar devamlı sallanır. Su yüzeylerinde kırışıklık olur.
5   Fırışka Rüzgâr / Yapraklı küçük dallar sallanır. Bayraklar düz durur. Durgun sularda dalgalar. Rüzgâr yürüyen insanları rahatsız eder.
6   Kuvvetli Rüzgâr / Büyük dallar sallanır.Telgraf telleri ve saçaklar ses verir. Sularda köpüklü dalgalar belirir. Şemsiyeler güç kullanılır.
7   Mutedil Fırtına / Bütün ağaçlar sallanır. Rüzgâra karşı güçlükle yürünür.
8   Fırtına / Ağaçların ince dalları kırılır. Rüzgâra karşı yürümek imkânsızlaşır.
9   Kuvvetli Fırtına / Bazı binalarda hasarlar olur. Baca kapakları sökülür, kiremitler uçar.
10   Büyük Fırtına / Ağaçları köklerinden söker, binalarda büyük hasar oluşur.

11   Bora    / Yaptığı hasar çok geniştir. Karada pek rastlanmaz. Ardından bereketli yağmurlar getirir.
12   Kasırga /   Büyük ve müthiş tahribat yapar. Daha çok ekvatoral bölgelerde rastlanır.
*

    O. B.

Ynt: 8 10 HAVA NASIL BİR ŞEYDİR
« Yanıtla #28 : Eylül 27, 2014, 11:01:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu durumda 8 bofor 18,916 m/s  (metre/sec ) oluyor.

1 knot  0,514 metre/sec olduğuna göre

knot = 18,916/0,514 =36.8

Yani 8 bofor 36,8 knot yapıyor..


işte bu kadar . Nasıl dersimi iyi çalışmışmıyım Orhan hocam.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hakan Erim sen B üssü 3/2 yi nasıl hesaplıycan biliyonmu..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Süpersin.
*

    H. E.

Ynt: 8 10 HAVA NASIL BİR ŞEYDİR
« Yanıtla #29 : Eylül 27, 2014, 11:29:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu durumda 8 bofor 18,916 m/s  (metre/sec ) oluyor.

1 knot  0,514 metre/sec olduğuna göre

knot = 18,916/0,514 =36.8

Yani 8 bofor 36,8 knot yapıyor..


işte bu kadar . Nasıl dersimi iyi çalışmışmıyım Orhan hocam.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hakan Erim sen B üssü 3/2 yi nasıl hesaplıycan biliyonmu..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Süpersin.

ODTÜ'nün puanı daha düşüktü  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap