0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bu gün bu tekne ile bu sezon girilen 8. yarışta bir kez daha birinciliği aldık Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Çok eğlenceli bir tekne olduğu kısmına katılıyorum elbette Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAma cesur olmak yerine tedbirli ve akılcı olmak çok daha iyidir diye düşünüyorum.Bu tekne broşa düşer. Hem de öyle hızlı düşer ki, ne olduğunu bile anlayamazsınız. Alper korsan dediğinde çok haklı. Tepkileri çok hızlı bir tekne. Dikkatli olmak lazım. Dalgaya karşı tepkilerine özellikle dikkat edin derim...Bir de güvenlik halatını uzun tutmayın. 1 metreden fazlası korumaktan çok zararı büyütücü hale gelebilir...
Brosa dusmemek icin ne yapmamiz gerekli ?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBrosa dusmemek icin ne yapmamiz gerekli ?Koşullar oluştuğunda broşa girmeyecek tekne veya denizci yoktur diye biliyorum...Ama koşulları oluşturmamak için yapılabilecek şeyler olabilir;Mesela, dümencinin konsantrasyonunu hiç kaybetmemesi gibi, ki bu en önemli konulardan biri diye düşünüyorum.Teknenin ve/veya denizcinin kabiliyetlerini aşan havalarda çıkmamak gibi,Uygun büyüklükte yelken kullanmak gibi...Özellikle bunun gibi çabuk hızlanan ve plane olabilen teknelerde broş değil de taklaya gelmek çok daha tehlikeli ama sizinkullanım koşullarınızda bu çok gündeme gelmeyecektir.[/quoteCok temkinli biriyim isallah tehlike arzedecek sinircizgisinden uzak dururuz , en bu tekne ile yazin canakkale ayvalik izmir antalya yapacagim kafamda tasarladim iyi bir hava plani yapip yola cikmak tabi birde yol guzergahindaki balikci baeinaklarini giris derinliklerini ogrenmek gerek ,yada aniden hava patlarsa yelkenleri tehlike gecene kadar kisarim yani benim amacim bu gibi hafif ve aniden hizlanan bir tekne ile uzun yol yapmak sikilirmiyim bunalirmiyim bilwmem pratik yapinca belli olur adalar.modalar her yobe rahat gidiyor denedim,sadece kac havada ne karsilik veriyor ve kac mil hiz yapiyo gorecez
Maksimum hızı 17-18 knot olarak veriliyor. Tabi bu 5 kişilik ekip ve asimetrik balonla. 20 knot hıza ulaşanların videolarını gördüm. Bizim tecrübemiz 14 knot ile sınırlı. Ufak ve hafif olduğu için dalgadan etkileniyor ve sürat kesiyor. Tekne hızı 10-11 knot seviyelerinegelince plane olmaya başlıyor.Tam ekip, 2.camadan ve en ufak flok ile 25-30 knot rüzgar hızından sonra idare edilebilirliği bitiyor. Elbette daha deneyimli denizciler daha yüksek rüzgarda seyir yapabilirler. Solo seyirde sanırım 15-17 knot ve üzerinde rüzgar sizin için fazla olacaktır. Sorun zaten rüzgardan çok dalga yüksekliği kaynaklı. Tek kişi trapeze çıkamayacağınız için tekneyi doğrultma şansınız olmayabilir.Yapılamaz demiyorum, sadece her türlü tedbiri alın.Bol şans dilerim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cok temkinli biriyim isallah tehlike arzedecek sinircizgisinden uzak dururuz , en bu tekne ile yazin canakkale ayvalik izmir antalya yapacagim kafamda tasarladim iyi bir hava plani yapip yola cikmak tabi birde yol guzergahindaki balikci baeinaklarini giris derinliklerini ogrenmek gerek ,yada aniden hava patlarsa yelkenleri tehlike gecene kadar kisarim yani benim amacim bu gibi hafif ve aniden hizlanan bir tekne ile uzun yol yapmak sikilirmiyim bunalirmiyim bilwmem pratik yapinca belli olur adalar.modalar her yobe rahat gidiyor denedim,sadece kac havada ne karsilik veriyor ve kac mil hiz yapiyo gorecez
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapCok temkinli biriyim isallah tehlike arzedecek sinircizgisinden uzak dururuz , en bu tekne ile yazin canakkale ayvalik izmir antalya yapacagim kafamda tasarladim iyi bir hava plani yapip yola cikmak tabi birde yol guzergahindaki balikci baeinaklarini giris derinliklerini ogrenmek gerek ,yada aniden hava patlarsa yelkenleri tehlike gecene kadar kisarim yani benim amacim bu gibi hafif ve aniden hizlanan bir tekne ile uzun yol yapmak sikilirmiyim bunalirmiyim bilwmem pratik yapinca belli olur adalar.modalar her yobe rahat gidiyor denedim,sadece kac havada ne karsilik veriyor ve kac mil hiz yapiyo gorecez Balıkçı barınaklarının derinliklerinden öte,Reha bey ve Alper kardeşimin önerilerine kulak verin derim.Nihayetinde balıkçı barınağı derinliği yetersizse, en fazla tekne salması bir parça çizilir felan.Oysa hazırlıksız yakalanılan bir havanın, sevimsiz sonuçlara neden olması muhtemeldir.Deniz kendisiyle çekişeni değil, ona sevgi ve saygıyla yaklaşanı kucaklar, kollar.Denizin kucağında neşeli seyirleriniz ola.
Bir de örnek vereyim:Geçmiş zamanda bir gün Güney'den İstanbul'a dönüyorum, bulunduğumu yer Bozcaada ve limanda nedere ise yer kalmamış, güney yarışına kaılan tekneler İstanbul'a dönüyorlar. bir gece yattık, ertesi sabah havaya baktım, sert ama denize çıkılmayacak kadar değil. Tüm yarış tekneleri Bozcaada'da geçirdikleri günlere bir gün daha eklemeyi uygun buldular ve hareket etmediler, bizim teknemiz ise bir gezi teknesi idi ve hemen hemen hiç hırpalanmadan Çanakkale Boğazına girdik. Ne biz o havada denize çıkılmaz denilecek kadar aptal veya maceracı ne de limanda kalmayı seçen yarış tekneleri personeli acemi idi. Seçimleri hava şartları ile birlikte üzerinde olduğunuz tekne birlikte belirlemelidir.
Yelkenli bir teknenin ters dönmesi olasılığı hemen hemen hiç yok gibidir. Broşa girmek ise yarışta keyifli bile olabilir ama bir gezide tekneyi 15 derecden daha fazla yatırmak bile rahatsız edicidir. Yelkenli teknelere çok sert havalarda bile kolay kolay bir şey olmaz, biraz sallanırlar o kadar, ama bu sallantı içindekileri kesinlikle kötü etkiler. Sürat ise dikkat edilmesi gereken bir konudur. Orsa seyrinde çok düşük bir süratle belki motor yardımı ile gitmek daha rahatlatıcı olsa bile pupada hızınızı korumak bir alternatif olabilir. Hızınız arttıkça tekneye vuran dalga sayısı da azalacaktır ve etkilenmeniz asgari olacaktır. Pratik teorisi olan işler için yapılır. Hava şu kadar esiyorsa denize çıkma deniyorsa denize çıkılması pratik yapmak değil macera sayılır.