0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. Ç.

12 V Çakmak Girişi.
« : Haziran 23, 2015, 19:13:29 »
Tekne içindeki tüm çakmak girişlerinde telefon vb şeyler rahatlıkla şarj edilebiliniyor..Bu sisteme yük olmasın diye,servis akülerinden,havuzluktaki kontrol panelinede bu çakmak girişlerinden yapmıştım (kablolar marin ve en küçüğü 2*75 lik kablo uzunluğu 3 mt.)ve lamba,chartplotter gibi şeylerin enerjilerini bu girişlerden sağlıyordum..Fakat bir şey dikkatimi çekti..bu akülerden direk gelenlerde kesinlikle telefon vb cihazlarda şarj yapılamıyor..bunun bir nedeni varmı..


*

    A. A.

Ynt: 12 V Çakmak Girişi.
« Yanıtla #1 : Haziran 23, 2015, 22:47:49 »
Merhaba,

Ben de teknemde değişik yerlere 12V çakmak prizi yaptım. Direkt akü'den beslediklerim de var (Elektrik panosundan hiç geçirmeden). Bir sıkıntı yok, şarj ediyor. Çakmak adaptörünüz tam oturmuyor veya bir süre sonra yerinden oynuyor (yaylı bir mekanizma olduğundan) ve temassızlık yapıyor olabilir. Bir de küçük hatırlatma: Teknede hiç bir zaman sigortadan (cam yada minik bıçak) geçirmeden doğrudan aküden akım çekmemenizi tavsiye ederim. Kısa devre durumunda yangın bile çıkabilir. Ben 5TL'den cam sigorta yuvası alıp + kabloya seri bağlıyor sonra çakmak adaptörüne veriyorum. İçine de gereken güç ihtiyacına göre 5, 10A veya daha büyük cam sigorta takıyorum. Bir keresinde kapağını açık unutmuşum içine deniz suyu girdi. Sigorta atması ile kurtulduk.

Saygılar.


*

    A. A.

Ynt: 12 V Çakmak Girişi.
« Yanıtla #2 : Haziran 23, 2015, 22:51:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu kanapenin altına yaptığım ve doğrudan akü ile beslediğim indoor priz. Su kaçan havuzluktaki benzeri idi.


*

    S. Ç.

Ynt: 12 V Çakmak Girişi.
« Yanıtla #3 : Haziran 23, 2015, 22:53:40 »
Ali korsanım benimkilerde sigortadan geçiyor..ama çok uğraştım şarj etmiyor..amperajla ilgili birşeymi acaba bilmiyorum..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. A.

Ynt: 12 V Çakmak Girişi.
« Yanıtla #4 : Haziran 23, 2015, 23:16:22 »
O çakmak soketine taktığınız bahsettiğiniz diğer ekipmanlar çalışıyor mu?
Eğer çalışıyorsa, sokete (dişi) 12V geliyor demektir. Amperaj ile hiç alakası yok, cep telefonu genelde 1A, tabletler 2,1A ile şarj olur. Bahsettiğiniz diğerleri çok daha fazla akım çeker. Ben hala kullandığınız şarj soketinin (erkek olan yani üzerinde USB olan) diğer çakmak soketlerine (dişi) tam oturduğuna ve çalıştığına, çalışmadıklarına ise tam oturmadığına inanıyorum. Bir de mümkünse bir başka USB'li şarj soketi ile deneyin isterseniz.

*

    Ö. A.

Ynt: 12 V Çakmak Girişi.
« Yanıtla #5 : Haziran 24, 2015, 06:07:34 »
Voltaja dikkat!

Sanırım 12 Voltta kablo uzadıkça -kesiti abartılı büyümez ise- voltaj inanılmaz düşüyor.
*

    M. A.

Ynt: 12 V Çakmak Girişi.
« Yanıtla #6 : Haziran 24, 2015, 09:20:33 »
+/- kutuplardan emin misiniz gibi basit bir soru sorsam?
*

    S. Ç.

Ynt: 12 V Çakmak Girişi.
« Yanıtla #7 : Haziran 24, 2015, 09:44:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
+/- kutuplardan emin misiniz gibi basit bir soru sorsam?

+/- doğruki diğer cihazları takınca sorunsuz çalışıyor.Yalnızca şarj olan cihazları şarj etmiyor.
*

    M. A.

Ynt: 12 V Çakmak Girişi.
« Yanıtla #8 : Haziran 24, 2015, 10:03:40 »
Uzaktan ahkam kestiğim için sabır dilerim ama şunu da belirtmeden duramayacağım.
Bazı cihazlar için +/- farketmiyor biliyorsunuz.
Ben kutuptan emin olmak için bir portatif vantilatör denendim. Çalıştı ama havayı arkaya üfledi; sonra haliyle kutupları değiştirdim.
*

    K. T.

Ynt: 12 V Çakmak Girişi.
« Yanıtla #9 : Haziran 24, 2015, 18:28:22 »
Serdar abicim senin çakmak soketi bozuk olmasın ?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. T.

12 V Çakmak Girişi.
« Yanıtla #10 : Haziran 24, 2015, 19:11:22 »
Açık hava etkisiyle soket içindeki metalde paslanma olmuş olabilir.
« Son Düzenleme: Haziran 24, 2015, 19:13:50 Gönderen: Ali Taşkıran »
*

    Y. T.

Ynt: 12 V Çakmak Girişi.
« Yanıtla #11 : Haziran 25, 2015, 08:34:29 »

   cam sigortalar + kablolara mı bağlanmalı ?
*

    S. Ç.

Ynt: 12 V Çakmak Girişi.
« Yanıtla #12 : Haziran 25, 2015, 10:12:03 »
Sistem normal gözüküyor..+/- kontrol edildi..soketler ve usb ler kontrol edildi herşey normal..ama yinede şarj olmuyor..bence bu kablo uzunluğuyla ilgili..çünkü bu sefer çakmak soketine araç invertörünü bağladım cebinde 220 fişini kullandım şarj etmedi..
Bu çakmak tipi usb lerin üzerinde 1000 mA yazıyor belki bu değerle ilgili bir yetersizlik olabilir..
Chartplotırında enerjisini bu çakmak soketinden alıyorum o çalışıyor.
*

    O. B.

Ynt: 12 V Çakmak Girişi.
« Yanıtla #13 : Haziran 25, 2015, 11:48:04 »
1. Soketin içindeki voltajı ölç
2. Şarj olmayan cihazın hangisiyse onun 220 şarj aletinde çıkış (output) voltaj ve amper değerlerine bak
3. Bu değerler sokete taktığın uç tarafından sağlanıyor mu kontrol et
4. Sokete taktığın uç şarj olmayan cihaz ile uyumlu mu?(Örneğin cihazın samsung ise başka cihazların soketiyle voltajı ve amperajı tutsa bile  şarj edemezsin)
« Son Düzenleme: Haziran 25, 2015, 11:48:48 Gönderen: Orhan Barut »
*

    A. A.

Ynt: 12 V Çakmak Girişi.
« Yanıtla #14 : Haziran 25, 2015, 12:45:42 »
Merhaba,
12V gerilim ve 1-2A'lik akımlarda, 3m'lik 0,75'lik kabloda (öyle yazmışsınız) kayda değer bir gerilim düşümüne sebep olmaz. Ama içiniz rahat etmesi için bir voltmetre ile ölçün isterseniz.
Sigortaları + (canlı dediğimiz) uca bağladığınızda atması durumunda kablonun herhangi bir nedenle (yalıtkanın soyulması, erimesi veya bir metal aksama değmesi vb.) tehlike yaratmayacağından tercih edilir.
Hatta genelde cam sigorta yuvası kablonun bağlanacak prize yakın yerine takılıyor. Ben teknemde aküden doğrudan aldığım 12V'luk bağlantılar için sigortayı hemen akünün çıkışına koyuyorum. Böylece kısa devre durumunda kablonun uzun kısmında hiç gerilim kalmıyor. Bahsettiğim soyulma, erime vb. durumlarda tehlike kalmıyor.
Soruna gelince, gittikçe ilginç olmaya başladı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) ama hepimiz teknikte mantıksızlığın olamayacağını biliriz. Bir yerde gözden kaçırdığımız bir şey var demek ki. Yeni bir USB'li şarj soketi le denemekte fayda var. Belki sizin kullandığınızın çıkışı (USB tarafı) yandı. Yada aynı soket ile mesela arabada şarj etmeyi deneyin isterseniz. Bakalım olacak mı?
Bir de aklıma telefona taktığınız şarj kablosunun bozulması ihtimali geliyor. Özellikle orijinal olmayan kablolarda çok sık yaşanan sorun.
Invertör bağlayıp 220V çıkışından şarj denediğinizi söylemişsiniz. Acaba invertör çıkışına başka bir 220V cihaz bağlayıp denediniz mi? Yani invertör demi çalışmıyor?