0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    G. B.

"Reverse Polarity" ne demek?
« : Haziran 15, 2011, 11:36:13 »
Pendik Marina'daki ilk günümden başlayarak, aynı servis ünitesindeki farklı prizlerde kablo bağlantılarının belli bir standardı olmadığını gördüm. Teknedeki elektrik panosunda "reverse polarity" uyarı ışığı yandığında, çözüm olarak, teknemdeki kablonun ucundaki fişin bağlantılarını değiştirerek bu sorunu çözmeye kalkıştılar, çünkü servis ünitesindekileri düzene sokmak, o sistemi kuranların sorumluluğunda imiş henüz.
Son olarak da Trilye'deki rıhtımdan cereyan aldığımda yine bu lamba yandı.
Merak ettiğim, bu uyarı ışığını görmemezlikten gelsem ne olur?


*

    İ. D.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #1 : Haziran 15, 2011, 12:02:46 »
Bende yok ama ters polarite ışığı hangi durumda (faz-nötr tersliğinde mi yoksa faz-toprak tersliğinde mi) yandığına göre durum değişir.
Faz-nötr ters polaritesi varsa sigortanın bağlı olduğu kablo faz değil nötr olur. Siz sigortayı indirip tamirat yapmaya kalkarsanız herhangi bir yerden toprak alıp çarpılırsınız. Bunun dışında tekne iç tesisatında, nötr'den toprak alma gibi bir yanlışlık yoksa cihazlarınız ve siz zarar görmezsiniz.
Diğer durumda yani faz-toprak ters polaritesi varsa çok tehlikeli!

Pendik Marinada elektrikle ilgili bir problem de elektronik anahtar ile elektriği kapattığınızda faz değil nötr kesiliyor. Aman dikkat, kapattım diye güvenip elektrik işlerine kalkışmayın. Ben de yeni fark ettim. Marinaya bildirip düzelttirmeyi düşünüyordum ama sizin söylediğinize göre yapamayacaklar!!!
Ayrıca 1 senede 2 sefer akü şarj aletim bozuldu. Nedenini araştırıyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. G.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #2 : Haziran 16, 2011, 02:04:58 »
genelde birşey olmaz. pedestalı ters yapmışlardır bence.


*

    H. Z.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #3 : Haziran 16, 2011, 02:11:00 »
Bende reverse polarity durumlarında kullanılacak 30cm kablo boyunda bir adaptör var. Tek farkı Faz ve nötrün asimetrik bağlanmış olması. Fakat benim teknede buna gerek yokmuş. Çünkü benim AC sigortalarım çift kutuplu. Yani toprak hariç ikisini de kesiyor.
« Son Düzenleme: Haziran 16, 2011, 02:12:15 Gönderen: Hakan Zorlu »


*

    U. S.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #4 : Ekim 28, 2011, 11:21:05 »
Selamlar Korsanlar
Bu hafta başı zibidi  ataköyden marmaris yachtmarine e taşındı.Temizledik akladık pakladık dönerken 220v elektriğide bağladık ki panoda "reserve polarity" ışığı yandı ama kapıda taxi beklediği için bi şey yapamadan öylece bıraktım(dün öğlen 12 de).
Bugün araştırınca topraklamayla ilgili birşey olduğunu öğrendim.Marinayı arayıp 220 den kabloyu çıkartmalarını istedim ,26 kasım hafta sonu tekrardan marmarise gittiğimde reserve polarity  ışını söndürmek için ne yapmam gerek? 22ov da bağlı kalsaydı herhangi bir problem çıkartırmıydı?

uğur

*

    A. Ç.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #5 : Ekim 28, 2011, 11:35:10 »
Reverse polarity bizde çok kullanılmayan bir kavramdır. 220 V bir aktif hattan ve ve bir nötr hattan oluşur. Bazı ülkelerde  cihazlar da nötr ve aktif hatlara bağlanırken dikkate alınır.  Bizim prizlerimizde ayırd edici bir özellik yoktur (marinalardaki prizler aslında ayıredicilidir ama bağlantıda dikkat eidlmez). Bu nedenle teknede bağlı cihazları sorunsuz kullanabilirsiniz. Umarım "reverse polarity" ikazı bağlantıyı da kesmiyordur.  marinada kendi yerinizde bağlı iken bu ikazı alıyorsanız, bağladığınız fişin içinde iki kablonun yerini değiştiriseniz sorun ortadan kalkar. nötr ile aktif bağlantının yerlerini değiştireceksiniz. genelde sarı yeşil olan topraklama hattının yerini değiştirmeyin.
*

    U. S.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #6 : Ekim 28, 2011, 11:38:26 »
evet reverse polarity olucakmış  özür dilerim.

peki ahmet korsan başka bi yere gittiğimde yine kabloların yerlerini değiştirmem mi gerekiyor( allah korusun tekrardan ataköye dönersek)
*

    Ö. B.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #7 : Ekim 28, 2011, 11:44:37 »
Ters polarite elektronik cihazlarınıza ciddi bir sıkıntı yaratmaz, netice itibari ile +/- kutuplar halen cihazlarınızı beslemektedir. Ancaaaak, bildiğiniz üzere sigortaların üzerinden tek bir kablo geçer, normalde bu kablodan da + kutbun akması gerekir ki, siz sigortayı indirdiğinizde çarpılmayasınız. Ters polarite lambası, + kutbun sigortalar üzerinden değil, - kısmından, yani sigorta ile koruma altına alınmamış kablodan geçtiğine işaret eder ki, sigortayı indirdim zannedip 220v'a kapılmayasınız. Bu aşırı akım altında sigortalarınızın atmayacağı anlamına gelmez, sigortalarınız yine atar. Yeter ki siz sigortadan önce bir yerde yanlışlıkla nötr ucuna dokunmayın, böyle bir durumda marinanın ana sigortasına güvenmek zorunda kalırsınız ki zaten orada ki sigorta da 16 ya da 32A gücündedir, ve üzerinde kaçak akım rölesi bulunmamaktadır, bu sebeple canınız yanabilir, hatta hayatınızı kaybedebilirsiniz.

Velhasıl kelam; eğer reverse polarity lambanız yanıyorsa hemen panik yapmayın, ancak elektrikli cihazlarınız üzerinde sökme takma gibi bir işlem yapacaksanız mutlaka düzeltip, o şekilde devam edin.
*

    A. Ç.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #8 : Ekim 28, 2011, 11:53:54 »
Yanlış hatırlamıyorsam, eskiden teknelerde her iki uca da sigorta takılıyordu. "Reverse polarity" uyarısı olan teknelerde sigorta tet hat üzerinde takılmış görünüyor. Aldığınız yerdeki sigorta yine koruyacaktır. Aslında sigortaların insan çarpılması konusuda ciddi bir koruyuculuğu yoktur, aşırı akım çekilmesi halinde atarlar. Bence her iki hatta da sigorta olmalı ve teknede de bir kaçak akım koruma rölesi olmalı. Bu sistem, nötr ve faz hatlarından aynı miktarda akım geçmemesi veya toprak hattından akım geçmesi prensibine dayanıyor ve çok düşük akımlarda bile kısa sürede atıyor.
*

    H. Z.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #9 : Ekim 28, 2011, 12:30:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanlış hatırlamıyorsam, eskiden teknelerde her iki uca da sigorta takılıyordu. 
Bende öyle, iki kutbu da kapayan anahtar var. Ayrıca çarpılmalara karşı kaçak akım rölesi de.
*

    Z. T.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #10 : Ekim 28, 2011, 13:29:31 »
Uğur korsanım, sizi kaygılandıran bu durum birçok yerde başınıza gelecek. Çözüm bir ara parça yapmak  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ara parçanın iki ucundaki erkek ve dişi fişlerden birinde aktif ve nötr uçların bağlantısını değiştirin. Bağlantı sırasında Ahmet korsanımın dediği gibi topraklama kablosuna dikkat edin o değişmeyecek.

Böyle "Reverse polarity" olduğu zaman "ara parça"yı kullanıp kutupları düzeltmiş olursunuz.
Benim de başıma çok sık geldiği için bu yöntemi uyguluyorum.

Bir ara parça da bağlanma yerindeki büyük prizi küçük prize "redüksiyon" için yaptım. Bir çeşit muslukçuluk yani  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bir ara parça daha yaptırmak gerekiyorki ben o kadarını da yapmadım artık. O da ütü fişi gibi olanlar prizler için. Bazı yerlerde o çeşit bağlantı prizleri de var çünki.

Forumda bir yerlerde bu ara parçalar çok önceden anlatılmıştı sanırım(MereM korsanım ?) bağlantıyı bulamadım.

Benim anlattıklarım rahatlık için. Yoksa kullandığınız fişin aktif ve nötr bağlantılarını yer değiştirerek de bağlandığınız yere uyumlu yapabilirsiniz. Ancak bu durum sık olduğunda vidalarda aşınmalar sıkıntı yaratıyor.

Keyifli ve güvenli  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap seyirler dilerim.

*

    U. S.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #11 : Ekim 28, 2011, 14:58:15 »
cevaplarınız için teşekkür ederim.
zafer korsanın dediği gibi bir ara parça yapıcam.
şimdi düşününce pontondaki birkaç teknede böyle ara parçalar görmüştüm.
*

    F. S.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #12 : Ekim 29, 2011, 04:38:01 »
fabrıkasyon teknelerde bulunan ters polarite lambasının bağlantısı aşagıdaki şemadaki gibi  mi?
 şemada yeşil lamba faz -notr geldiğınde faz tersde olsa yanacak , kırmızı lamba ise sadece nötr toprak hattına bağlı ise yanacaktır.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 29, 2011, 04:39:12 Gönderen: Fatih Say »
*

    Z. T.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #13 : Ekim 29, 2011, 16:11:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
fabrıkasyon teknelerde bulunan ters polarite lambasının bağlantısı aşagıdaki şemadaki gibi  mi?
 şemada yeşil lamba faz -notr geldiğınde faz tersde olsa yanacak , kırmızı lamba ise sadece nötr toprak hattına bağlı ise yanacaktır.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Fatih korsanım güzel bir noktaya değindi.

Benim yaptığım ara parçada uyguladığım durum önce yazdığım gibidir. Karadan elektrik aldığımda normalde "yeşil" yanıyor, "kırmızı" yanarsa yaptığım ara parça ile tekrar "yeşil" yanmasını sağlıyorum.

Kesintili "kırmızı" yanıyorsa bağlantıda "kontakt" eksikliği var demek oluyor. Bu durum kendi teknem için geçerli.

Ancak şemadaki durum benim anlattıklarıma uymuyor gibi görünüyor. Konuyu açıklayacak uzman korsanlar aranıyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap .



*

    Ö. B.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #14 : Kasım 02, 2011, 14:11:23 »
Bu şema daha çok toprak hattından faz gelmesi durumunda yanar gibi duruyor, ters polarite gösteren bir devre değil.