0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #30 : Haziran 01, 2018, 15:13:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu sistemden dolayi mi IPS li motorlarda joystik kullanilabiliniyor?
Yok, IPS'in joystickli olması devirle ilgili değil.
Dümen iptal edilmiş, kuyruk pervane tekne altına alınmış ve büyük bir hareket açısı sağlanmış (büyük gemiler ve romörkörlerdeki elektrikli pod sistemlerine benzer)
Beraberindeki elektronik ekipman ile iki pervanenin birbirinden bağımsız yön ve devir değiştirmesi sayesinde her yönde mükemmel bir kontrol sağlanmış.

Hıza göre değişken devir liman içinde daha güvenli bir kontrol sağlamak için.

Böyle bir sistemi olmayan büyük güçlü motoryatlar en düşük rölanti devrinde 6-7 knot hız yapıyor, liman içinde hızı kontrol etmek için gaz/vites boşa alındığında kuyruk pervanelerde dümen olmadığı için (ki şaftlılarda da dümen palası çok küçük) tekneyi kontrol etmek zor ve tehlikeli olmaya başlıyor.

Değişken hızlı şanzıman bunu güvenli hale getiriyor.


öZgür (tapatalk)

*

    Çevrimiçi Cenk Ayvaz

  • * Gezgin Korsan
  • 202
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • No Gossip, Seferihisar
Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #31 : Haziran 01, 2018, 15:34:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu sistemden dolayi mi IPS li motorlarda joystik kullanilabiliniyor?
Yok, IPS'in joystickli olması devirle ilgili değil.
Dümen iptal edilmiş, kuyruk pervane tekne altına alınmış ve büyük bir hareket açısı sağlanmış (büyük gemiler ve romörkörlerdeki elektrikli pod sistemlerine benzer)
Beraberindeki elektronik ekipman ile iki pervanenin birbirinden bağımsız yön ve devir değiştirmesi sayesinde her yönde mükemmel bir kontrol sağlanmış.

Hıza göre değişken devir liman içinde daha güvenli bir kontrol sağlamak için.

Böyle bir sistemi olmayan büyük güçlü motoryatlar en düşük rölanti devrinde 6-7 knot hız yapıyor, liman içinde hızı kontrol etmek için gaz/vites boşa alındığında kuyruk pervanelerde dümen olmadığı için (ki şaftlılarda da dümen palası çok küçük) tekneyi kontrol etmek zor ve tehlikeli olmaya başlıyor.

Değişken hızlı şanzıman bunu güvenli hale getiriyor.


öZgür (tapatalk)


Anladım. Teşekkür ederim.
Teknesiz kara kaptanı.
*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 898
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #32 : Haziran 01, 2018, 15:56:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahanda bu bilgiyi bilmiyordum bi de sözde offshore yarışlarını takip ediyorum. Teşekkürler.
Ben de okuduklarımdan hatırladım, şimdi şöyle bir daha baktım, eskiden daha yaygınmış sanırım bir süredir yarışlarda kullanılmıyor olabilir.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aşağıdaki fotoda ortadaki kolların gaz, iskeledekilerin vites olduğunu düşünüyorum;
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

öZgür (tapatalk)

Abi benim bildiğim iskeledeki kumandalar kuyruk trim ayarları için. Ama senin dediğin gibi de olabilir.
IN BOOST WE TRUST