0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Her kara bağlantısı için ayrı ayrı üretmek gerekir. Bir ucu kara bağlantısına uygun fiş diğer ucu ise teknenin fişine uygun priz olmalı. Bağlantı ise mutlaka ters kutuplanma yaratmayacak şekilde doğru yapılmalıdır. Şehir şebekesi kara elektrikçisinin işi gibi görünse de deniz bağlantısı karad elektirkçilerin çok da dikkat etmedikleri nötr faz bağlantlaırnın doğru yapılmasını gerektiriyor. Her yerde bağlantınız doğru ise Mandalya Marinanın kutusundaki bağlantı yanlış demektir. Marina müdürü Çağlar Bey soruna geçici çözüm üretmek yerine marina elektrikçisine bağlantıyı kontrol ettirmeliydi. Bu bağlantılarda fişlerde ve prizlerde kablo bağlanan yerde nötr, toprak ve faz uçları kabartma yazıveya elektrik işaretleri ile belirtilmiştir. Kablolar da Sarı yeşil toprak, mavi nötr ve kahverengi veya siyah faz olarak kullanılmalıdır. Belirli bir standart vardır ve tüm elekrtrikçilerin bu standarda uyması gerekir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapYatmarinde reverse polarity sorunu yoktu , mandalyaya geldiğimde oluştu ,sağolsun marina Müdürü Çağlar Bey ile bir ara kablo yaptık sorun çözüldü. Geçenlerde benim pedestalda bir çıkışta problem olunca kabloyu zar zor diğerine uzattığımda boş olan prizin kafası uygun değildi . Aklıma gelen şu , hazır varsa şu üç kafalı kablolardan alayım , tamam , ancak güvenlik açısından rahatsız oldum , her ne kadar ağızları kapalıysa da ortalıkta 220 volt olacak , coluk çocuk maazallah... Yanılıyormuyum? doğrusu her bir farklı çaptaki çıkış için ayrı ayrı mı üretmek acaba ? Emin korsanım ,adaptörlerin ağzı açık olanlar çok tehlikeli ,ben bile dikkat ederım kaç kere ısırdı...
Yatmarinde reverse polarity sorunu yoktu , mandalyaya geldiğimde oluştu ,sağolsun marina Müdürü Çağlar Bey ile bir ara kablo yaptık sorun çözüldü. Geçenlerde benim pedestalda bir çıkışta problem olunca kabloyu zar zor diğerine uzattığımda boş olan prizin kafası uygun değildi . Aklıma gelen şu , hazır varsa şu üç kafalı kablolardan alayım , tamam , ancak güvenlik açısından rahatsız oldum , her ne kadar ağızları kapalıysa da ortalıkta 220 volt olacak , coluk çocuk maazallah... Yanılıyormuyum? doğrusu her bir farklı çaptaki çıkış için ayrı ayrı mı üretmek acaba ?
Galiba memlekette ufaktan bir " Tekne bağlama hizmeti veren yerlerde elektrik bağlantı standardizasyonu " kararnamesi eksikliği var, ya da bir yönetmelik var pek iplenmiyor bizim de doğal olarak bilgimiz yok. Bence ciddi bir denetleme lazım... Çelenoğlu üstad teşekkürler bu arada güncellendik...
Öncelikle kendi bağlantınızın doğru olduğundan eminseniz, marinaya söyleyin bağlantılarını düzeltsinler. Elektrik ihtiyacınız varsa ve düzeltmiyorlarsa geçici olarak siz fişinizin arkasından kabloları değiştirin. Ters polarite varsa, teknenizde bir kaçakolursa teknenizin koruma rölesi sizin çarpılmanızı önlemeyecektir. Tehlikeleri söyledikten sonra sabit bağlı cihazların örneğin akü şarj cihazının çalışmaya devam edeceğini söyleyebiliriz. Prize takacağınız cihazlar da çalışacaktır. Yüksek akım çektiğinizde sigortalarınız da görev görecektir. Sadece sizi koruyan kaçak akım rölesi çalışmaz. Çok yakın bir tarihe kadar karada ve denizde kaçak akım rölesi olmadan elektrik kullanıyorduk. Bu koşullarda seçim sizin.