0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. D.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #30 : Kasım 04, 2011, 02:12:20 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hasan Korsanım tasarladığınız devre teknelerdeki
özellikle elektronik aletler için oldukça önemli sakıncalar doğurur.
 
Şöyleki;
faz ve nötr uygun takıldığında,
yani 1 nolu terminale faz,
2 nolu terminale nötr geldiğinde  tekneye uygun bağlantı olacağı için
yeşil led yanacak ve herşey normal çalışacaktır.

Birinci sakınca;
Ancak faz ve nötr ters takıldığında,
yani 1 nolu terminale nötr,
2 nolu terminale faz geldiğinde  tekneye uygun bağlantı
olmayacağı için kırmızı led yanacak aynı zamanda K kontaktörü
enerjilenecek normalde açık kontaklarını kapatarak faz ve nötürün
uygun bir şekilde tekneye gelmesine yardımcı olacaktır.
Ammaaaa ilk bakışta çözüm olarak sunduğunuz bu özellik,
şöyle bir sakınca doğuracaktır.

Ponton pedastalından fişe ters taktığınızda akım ilk önce
K kontaktörünün normalde kapalı kontaklarından geçerek
tekne üzerinde o anda açık olan alet ve cihazlara
faz ve nötr hattı ters te olsa enerjilendirecek,
(elektrik akımının hızı en hızlı kontaktörün hızından daha hızlıdır)
ardından kontaktörün bobininin enerjilenip paletini çekmesi
ve tekneye faz ve nötr sıralamasını düzelterek tekrar vermesi
anında milisaniyelikte olsa gerilimde bir gidip gelme oluşacaktır.
İşte bu çok kısa süreli enerjinin kesilip tekrar gelme esnasında
tekne içinde açık olan özellikle elektronik cihazlar olumsuz etkilenecek,
kuvvetle muhtemel  besleme devreleri zarar görecektir.

İkinci sakınca;
yeşil led'e paralel tasarladığınız 1N 4007 diyodu
2 nolu terminale faz geldiğinde akım diyod üzerinden akarak
direnç üzerinden geçecek ve nötüre ulaşarak kısa devre oluşmasına
neden olucaktır.

Özellikle DC devrelerde  röle bobin uçlarında kullanılan ters diyodlar
röleyi alternatif etkiden korumak ve rölenin zırıltı yapmasını
önlemek içindir.
Burada kullanmak bahsettiğim sakıncayı yaratacaktır.

Üçüncü sakınca;
Fiş ters takıldığında yani 2 nolu terminale faz geldiğinde kontaktör
bobininden ve kırmızı ledden geçen akım marina toprağına giderek
hem kırmızı ledi hem de kontaktörü çalıştıracaktır,
işte bu anda miliamper düzeyinde de olsa tekneye gelen fazdan
marina toprağına akan bu akım teknenizi,
galvanik korozyon etkisinde eller havaya durumuna sokacaktır.




*

    C. D.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #31 : Kasım 04, 2011, 03:03:57 »
Alıntı içinde kırmızı renkle yazayımda daha iyi anlaşılsın.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şehir şebekesini faz nötr ayrımı yapmadan evimizde kullanıyoruz.
Yanlış 1: Prizlerin toprak terminali hariç diğer iki terminaline yani fişin uçlarının girdiği iki delik.
Faz sağamı solamı gelmiş, fişle çalışması dizayn edilmiş aletlerde çok önemli değildir ancak lamba paterlerine buattan direk nötr gider faz anahtardan dolanarak lamba paterine gider. sizin dediğiniz gibi yaparsak tavanda avize takmaya çalışan kişi odanın lamba anahtarı kapalı birşey olmaz mantığıyla kabloya dokunursa,  tavanda avize yerine kızarmış bir surat parlar.


Teknede de aynı şekilde kullanabiliriz. Bana göre kontaktör veya röle kullanmak yerine ters polarite ışığını söküp atmak en  doğrusu.
Yanlış 2: Hele teknede bu dediğinizi şaka olarak algılamak istiyorum.
Karaca Ahmet ten yer ayırtmadan bu dedikleriniz yapmayı düşünmesin bile dostlar.


Çok isterseniz fişin teknedeki her iki ucuna da bir sigorta olacak şekilde değişiklik yaparsınız. Aslında bu bile gerekli değil.
Yanlış 3 : Siz öyle sanabilirsiniz ama teknik konulardan anlamayan dostların can güvenliğiyle oynuyorsunuz bu forumda işe yeni başlayan korsan dostlar sizi tekne uzmanı sanıyorlar.

Tek sorun, ters polarite varken nötr ucunun toprak ucu ile kısa devresi olması halinde sigorta koruması olmadığından sigortanızın atmaması olacaktır. bu koşulda ise marina bağlantısındaki sigorta atacaktır.  Bunu önlemenin en doğru yolu ve emniyetlisi ise  devreye bir kaçak akım rölesi koymaktır. Böylece faz ve nötr akımları arasında oluşacak en küçük bir farkta bile röle devreyi kesecektir ve teknede çarpılma olasılığı da ortadan kalkacaktır. 
Doğru 1 ama eksik: Neyseki bozuk saat bile günde iki kere zamanı doğru gösterirmiş.

Kaçak akım rölesi nötr, faz ve toprak hattının bağlandığı bir sigortadır ve kolaylıkla tesisata eklenebilir.

Yanlış 3: Tek fazlı Kaçak akım rölesine sadece faz ve nötr girer ve çıkar
toprak iletkeni kaçak akım rölesine bağlanmaz.

Şekildeki tek fazlı kaçak akım rölesi.
Reklam oluşturmaması için  değişik firmalara ait ürün resimlerini koydum.
Resimlerde de görüldüğü gibi 2 giriş 2 de çıkış olmak üzere
4 bağlantı terminali var.
Toprak hattını nereye sokacaksınız.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Tüm şehir şebekesi ile çalışan ev aletleri  nötr ve faz ayrımı yapmazlar, evde kullandığınız gibi teknede de kullanabilirsiniz.

Doğru 2 ama yine eksik. Dedim ya bozuk saat bile günde iki kere doğruyu gösterirmiş ama anlık...



*

    H. E.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #32 : Kasım 04, 2011, 08:12:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Birinci sakınca;
Ancak faz ve nötr ters takıldığında,
yani 1 nolu terminale nötr,
2 nolu terminale faz geldiğinde  tekneye uygun bağlantı
olmayacağı için kırmızı led yanacak aynı zamanda K kontaktörü
enerjilenecek normalde açık kontaklarını kapatarak faz ve nötürün
uygun bir şekilde tekneye gelmesine yardımcı olacaktır.
Ammaaaa ilk bakışta çözüm olarak sunduğunuz bu özellik,
şöyle bir sakınca doğuracaktır.

Ponton pedastalından fişe ters taktığınızda akım ilk önce
K kontaktörünün normalde kapalı kontaklarından geçerek
tekne üzerinde o anda açık olan alet ve cihazlara
faz ve nötr hattı ters te olsa enerjilendirecek,
(elektrik akımının hızı en hızlı kontaktörün hızından daha hızlıdır)
ardından kontaktörün bobininin enerjilenip paletini çekmesi
ve tekneye faz ve nötr sıralamasını düzelterek tekrar vermesi
anında milisaniyelikte olsa gerilimde bir gidip gelme oluşacaktır.
İşte bu çok kısa süreli enerjinin kesilip tekrar gelme esnasında
tekne içinde açık olan özellikle elektronik cihazlar olumsuz etkilenecek,
kuvvetle muhtemel  besleme devreleri zarar görecektir.
Evet çok kısa süreli akım yönü değişikliği olacaktır. Bu durumu telafi edebilmek devrenin çıkışına 1 saniye kadar zaman gecikmesi sağlayacak bir zaman rölesi kullanılabilir. Bu haliyle kullanmak çok kısa süreli olarak akım yönü değişeceğinden bazı elektronik cihazların zarar görmesi söz konusu olabilir.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


İkinci sakınca;
yeşil led'e paralel tasarladığınız 1N 4007 diyodu
2 nolu terminale faz geldiğinde akım diyod üzerinden akarak
direnç üzerinden geçecek ve nötüre ulaşarak kısa devre oluşmasına
neden olucaktır.

Özellikle DC devrelerde  röle bobin uçlarında kullanılan ters diyodlar
röleyi alternatif etkiden korumak ve rölenin zırıltı yapmasını
önlemek içindir.
Burada kullanmak bahsettiğim sakıncayı yaratacaktır.
Bilindiği üzere alternati akımın + sı - si yoktur. Uçlar periyodik aralıklarla yön değiştirir. 2 nolu terminal pozitifken led doğru yönde polarize olur ve ışık verir. Bu anda diyot ters polarize olacağından iletime geçmez. 2 nolu terminal negatif iken led ters polarize olacağından ışık vermez fakat bu anda diyot doğru polarize olarak iletime geçer, uçlarında yaklaşık 0,7 V olur. Böylece ledin yüksek voltajda ters polarize altında kalarak bozulmasını engeller. Buradaki kullanım amacı rölelere ters paralel bağlanan diyottan farklıdır. Lede ve diyoda seri bağlı direnç olduğu için de kısa devre durumu söz konusu değildir.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Üçüncü sakınca;
Fiş ters takıldığında yani 2 nolu terminale faz geldiğinde kontaktör
bobininden ve kırmızı ledden geçen akım marina toprağına giderek
hem kırmızı ledi hem de kontaktörü çalıştıracaktır,
işte bu anda miliamper düzeyinde de olsa tekneye gelen fazdan
marina toprağına akan bu akım teknenizi,
galvanik korozyon etkisinde eller havaya durumuna sokacaktır.
Doğru demişsiniz. Galvanik korozyon konusunda hatırı sayılır bilgim olmadığı için daha fazla yorum yapmayacağım.

Can Korsanın söylediği:
Alıntı
Yanlış 1: Prizlerin toprak terminali hariç diğer iki terminaline yani fişin uçlarının girdiği iki delik.
Faz sağamı solamı gelmiş, fişle çalışması dizayn edilmiş aletlerde çok önemli değildir ancak lamba paterlerine buattan direk nötr gider faz anahtardan dolanarak lamba paterine gider. sizin dediğiniz gibi yaparsak tavanda avize takmaya çalışan kişi odanın lamba anahtarı kapalı birşey olmaz mantığıyla kabloya dokunursa,  tavanda avize yerine kızarmış bir surat parlar.
Şemayı dikkatle incelerseniz bu durumun gerçekleşmediğini görebilirsiniz.

Yine Can Korsanın söylediği:
Alıntı
Yanlış 2: Hele teknede bu dediğinizi şaka olarak algılamak istiyorum.
Karaca Ahmet ten yer ayırtmadan bu dedikleriniz yapmayı düşünmesin bile dostlar.

Çok isterseniz fişin teknedeki her iki ucuna da bir sigorta olacak şekilde değişiklik yaparsınız. Aslında bu bile gerekli değil.
İstediğiniz yere ya da yerlere sigorta kullanabilirsiniz. Sigortaların zaten bağlı olduğu varsayıldığından devreye sigorta çizilmemiştir.

Can Korsandan
Alıntı
Siz öyle sanabilirsiniz ama teknik konulardan anlamayan dostların can güvenliğiyle oynuyorsunuz bu forumda işe yeni başlayan korsan dostlar sizi tekne uzmanı sanıyorlar.

Tek sorun, ters polarite varken nötr ucunun toprak ucu ile kısa devresi olması halinde sigorta koruması olmadığından sigortanızın atmaması olacaktır. bu koşulda ise marina bağlantısındaki sigorta atacaktır.  Bunu önlemenin en doğru yolu ve emniyetlisi ise  devreye bir kaçak akım rölesi koymaktır. Böylece faz ve nötr akımları arasında oluşacak en küçük bir farkta bile röle devreyi kesecektir ve teknede çarpılma olasılığı da ortadan kalkacaktır. 
Bir teknem yok. Tekne uzmanı değilim. Mevcut elektrik ve elektronik bilgilerimden yararlanarak yardımcı olmaya çalıştım.
Tek sorun, ters polarite varken nötr ucunun toprak ucu ile kısa devresi olması halinde sigorta koruması olmadığından sigortanızın atmaması olacaktır. bu koşulda ise marina bağlantısındaki sigorta atacaktır demişsiniz doğru. Teknedeki sigorta atmaz. İkinci bir sigortayı nötr hattına da bağlamak sorunu çözebilir.


Kaçak akım rölesinin ne amaçla kullanıldığı forumlarda defalarca yazılmış. Ben de teknelerinizde kaçak akım rölesi kullanmanızı öneririm. Fakat kaçak rölesi kullanılacak yerlerde tesisatın çok düzgün olması gerekir ki toprağa kaçak olmasın. Aksi taktirde enerjiyi röle kesecektir.


Yorumlarınız da güzeldi. Güzel yorumlar gelmiş. Teşekkür ederim. İyi forumlar.





« Son Düzenleme: Kasım 04, 2011, 08:17:40 Gönderen: Hasan Ertürk »


*

    H. E.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #33 : Kasım 04, 2011, 08:52:01 »
+ olarak teknedeki nötürün toprakla kısa devre olması sorun teşkil etmez. Bahsettiğiniz ters polarize varken teknedeki nötr toprakla temas ederse kısa devreye neden olmaz. Şemayı dikkatli incelerseniz durumun yazdığınız gibi olmadığını görebilirsiniz.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 04, 2011, 08:56:02 Gönderen: Hasan Ertürk »


*

    Ö. B.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #34 : Kasım 04, 2011, 10:28:20 »
Devreye kontaktör, geciktirici zaman saati vs takarak iyice büyütmek yerine, size sorunu 5 TL'ye çözeceğimi iddia ediyorum!

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

fişinizin üzerinde nötr ve faz bacaklarını öğrenmeniz yeterli, pedestaldeki dişi fiş üzerindeki bacakların hangileri olduğunu bulup fişi ona göre takmak çok daha pratik, güvenli ve hızlı bir çözüm olacaktır.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben de teknelerinizde kaçak akım rölesi kullanmanızı öneririm. Fakat kaçak rölesi kullanılacak yerlerde tesisatın çok düzgün olması gerekir ki toprağa kaçak olmasın. Aksi taktirde enerjiyi röle kesecektir.

Can güvenliği için "çok düzgün" olması zaten en doğrusu değil mi?

*

    Z. T.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #35 : Kasım 04, 2011, 10:34:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Devreye kontaktör, geciktirici zaman saati vs takarak iyice büyütmek yerine, size sorunu 5 TL'ye çözeceğimi iddia ediyorum!

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

fişinizin üzerinde nötr ve faz bacaklarını öğrenmeniz yeterli, pedestaldeki dişi fiş üzerindeki bacakların hangileri olduğunu bulup fişi ona göre takmak çok daha pratik, güvenli ve hızlı bir çözüm olacaktır.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben de teknelerinizde kaçak akım rölesi kullanmanızı öneririm. Fakat kaçak rölesi kullanılacak yerlerde tesisatın çok düzgün olması gerekir ki toprağa kaçak olmasın. Aksi taktirde enerjiyi röle kesecektir.

Can güvenliği için "çok düzgün" olması zaten en doğrusu değil mi?


Birde ara parça yaparsanız. Fiş-Kablo-Priz orjinali 30 TL kadar sanırım. Basit çözüm bu gibi görünüyor. Önerilen devrelerin başka özellikleri de var tabi. Seçim yapılmalı.

*

    C. D.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #36 : Kasım 04, 2011, 10:56:55 »
Hasan korsanım elmayla armutları karıştırmayın lütfen.
Sizin çizdiğiniz şemanın sakıncalarını belirttim,
ardından başka bir iletiyle Ahmet korsanın görüşlerinin yanlış
olduğunu anlatan bir ileti gönderdim

Siz az ordan az burdan alıntı yaparak mesaj yazmışsınız ama
bazı kısımlarda neyi kime söylediğiniz tam anlaşılmadı.

Teknem yok tekne uzmanı değilim demişsiniz.
Ben; sizi  tekne uzmanı sanıyorlar  teknik konulardan
anlamayan dostların can güvenliğini tehlikeye atıyorsunuz
derken Ahmet korsanın yazdıklarının altına kırmızı
yazıyla yazdım siz niye üstünüze alındınız ki
Lütfen alıntı yaparken alıntı yaptığınız konuları kırpmayın.

Bir artı (+) da ben yazayım;
Teknede yapılacak işlemler basit ama güvenilir
sade ama sağlam ve dayanıklı çözümler olmalıdır.

Bir artı daha (+) benim mevcut elektrik bilgilerim yok,
sadece elektrik elektronik öğretmeniyim 27 yıldır,
artı eğitim süresini de katarsanız toplam 37 yıldır
elektrik elektronik denen şeyle can ciğer
kuzu sarması durumundayım yani.

*

    H. E.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #37 : Kasım 04, 2011, 11:52:57 »
Bir elektronik öğretmeninin bu kadar küçük bir devrenin çalışmasını yorumlarken diyodun kısa devreye neden olduğu, mevcut bağlantı ile 2 nolu terminale faz hattı denk geldiğinde lamba ucuna faz gittiğini iddaa etmek, teknedeki nötürün toprakla temas ettiğinde kısa devreye neden olacağını iddaa etmek gibi hatalı yorumlarda bulunmamasını beklerdim. Sanırım şemayı incelerken gözünüzden kaçan noktalar olmuş ya da dikkatli incelememişsiniz. Şemayı verdim isteyen kullanabilir. Devre diğer ihtiyaçlara göre geliştirilebilir. Bu arada ben de elektronik öğretmeniyim. 1990 yılından beri Milli Eğitim Bakanlığına bağlı farklı kurumlarda elektronik öğretmeni ve idareci olarak görevlerde bulundum. Meslektaşmışız. Ama benim hiç teknem olmadı. Tekne tecrübem yok. Trabzon'da çalışıyorum. Daha iyi şartlarda görüşme umuduyla iyi forumlar dilerim Can Korsan.
*

    C. D.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #38 : Kasım 04, 2011, 11:59:33 »
Hasan korsanım aynı şeyleri söylüyorsunuz,
lamba hattına faz gelme durumunu ahmet korsanın yazdıklarına cevaben yazdım
tekrar okuyun lütfen
*

    H. E.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #39 : Kasım 04, 2011, 12:14:41 »
Peki can Korsan. O halde Ahmet Bey ile sizin mesajlarını karıştırmışımdır. Kolay gele.
*

    E. A. A.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #40 : Ağustos 20, 2017, 18:49:56 »
Ayrı bir konu başlığı açmadan şu topiği canlandıralım gündeme getirelim. Reverse polarity sorununu tekli ara kablo yaparak çözdüm. Ancak pedestaldaki farklı çıkışlara uyan ara kablolarda gerekebilir. Bir arkadaşta 3 lü adaptörlü bir çevirici gördüm. Kendileri yapmışlar, bunlardan hazır satılan hiç görmedim bildiğiniz bir yer marka var mı? Yoksa bir günü buna ayırıp oflaya puflaya kendimiz mi yapalım ?   Hiç bir şey yapmamak sanırım çözüm değil tekne üzerindeki sigortanın bypass edilmesi sorunu ortaya çıkıyor denmiş topikte. Bilenleri dinlemekten zevk alacağız ama dükkanı dağıtmayalım sadece üzüm yiyelim bağcıyı ıslatmayalım ...

*

    A. Ç.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #41 : Ağustos 20, 2017, 19:03:28 »
Hemen her marina artık üç uçlu standart bağlantı prizi kullanıyor. Elektrik bağlantıları da genellikle doğru yapılıyor. Yapılmayanlar için uçları ters bağlı bir adaptör işe yarayabilir. Yani bir fişi toprak, nötr ve faz uçlarını doğru bağlayacaksınız, kablonun diğer ucunda ise toprak ucunu doğru yere bağlayıp, nötr yerine faz faz yerine de nötr bağlayacaksınız. Eğer karadaki bağlantı yers se siz de ters bağlantıyı doğruya çevireceksiniz. Bu bağlantıda yapılan hatalardan biri normalde 16A taşıma gücü olan kalınlıkta kablo kullanılmamasıdır. lütfen kaln kablo kullanın.

Yurt dışında bu ve buna benzer adaptörler var. Ben teknede pontonda çalışırken kullanmak üzere pontondaki elektrik bağlantısına giren fiş ucu bulunan, arkası ise bizim  ev tipi topraklı priz olan tek parça yani arada kablo olmayan bir adaptör almıştım. hala kullanıyorum. Özellikle avuç içi taşlama ile çalışırken işe yarıyor. 
« Son Düzenleme: Ağustos 20, 2017, 19:05:07 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »
*

    E. A. A.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #42 : Ağustos 20, 2017, 19:15:02 »
Yatmarinde reverse polarity sorunu yoktu , mandalyaya geldiğimde oluştu ,sağolsun marina Müdürü Çağlar Bey ile bir ara kablo yaptık sorun çözüldü. Geçenlerde benim pedestalda bir çıkışta problem olunca kabloyu zar zor diğerine uzattığımda boş olan prizin kafası uygun değildi . Aklıma gelen şu , hazır varsa şu üç kafalı  kablolardan alayım , tamam , ancak güvenlik açısından rahatsız oldum , her ne kadar ağızları kapalıysa da ortalıkta 220 volt  olacak , coluk çocuk maazallah... Yanılıyormuyum? doğrusu her bir farklı çaptaki çıkış için ayrı ayrı mı üretmek  acaba ?
*

    A. Ç.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #43 : Ağustos 20, 2017, 20:02:58 »
Her kara bağlantısı için ayrı ayrı üretmek gerekir. Bir ucu kara bağlantısına uygun fiş diğer ucu ise teknenin fişine uygun priz olmalı. Bağlantı ise mutlaka ters kutuplanma yaratmayacak şekilde doğru yapılmalıdır. Şehir şebekesi kara elektrikçisinin işi gibi görünse de deniz bağlantısı karad elektirkçilerin çok da dikkat etmedikleri nötr faz bağlantlaırnın doğru yapılmasını gerektiriyor.

Her yerde bağlantınız doğru ise Mandalya Marinanın kutusundaki bağlantı yanlış demektir. Marina müdürü Çağlar Bey soruna geçici çözüm üretmek yerine marina elektrikçisine bağlantıyı kontrol ettirmeliydi. Bu bağlantılarda fişlerde ve prizlerde kablo bağlanan yerde nötr, toprak ve faz uçları kabartma yazıveya elektrik işaretleri ile belirtilmiştir. Kablolar da Sarı yeşil toprak, mavi nötr ve kahverengi veya siyah faz olarak kullanılmalıdır. Belirli bir standart vardır ve tüm elekrtrikçilerin bu standarda uyması gerekir.
*

    S. Ş.

Ynt: "Reverse Polarity" ne demek?
« Yanıtla #44 : Ağustos 20, 2017, 20:04:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yatmarinde reverse polarity sorunu yoktu , mandalyaya geldiğimde oluştu ,sağolsun marina Müdürü Çağlar Bey ile bir ara kablo yaptık sorun çözüldü. Geçenlerde benim pedestalda bir çıkışta problem olunca kabloyu zar zor diğerine uzattığımda boş olan prizin kafası uygun değildi . Aklıma gelen şu , hazır varsa şu üç kafalı  kablolardan alayım , tamam , ancak güvenlik açısından rahatsız oldum , her ne kadar ağızları kapalıysa da ortalıkta 220 volt  olacak , coluk çocuk maazallah... Yanılıyormuyum? doğrusu her bir farklı çaptaki çıkış için ayrı ayrı mı üretmek  acaba ?

Emin korsanım ,adaptörlerin ağzı açık olanlar çok tehlikeli ,ben bile dikkat ederım kaç kere ısırdı...