0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. K.

"M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« : Mart 20, 2019, 14:25:07 »
Merhaba;

2012 yılında suya indirdiğimiz özel yapım, sac gövde, Bruce Roberts PCF40 model yelkenli trawler teknem Atlas K'nın bu yılki kara bakımı detaylarını paylaşacağım. Bu yıl, 7 yıl sonra ilk defa borda boya tamirleri olacağı için sac teknesi olan veya bu konuda bilgisi olan Korsanların deneyimlerinden faydalanmak ve kendi tecrübelerimi paylaşmak amacı ile böyle bir karar verdim. Çekek alanımız Bodrum İçmeler'de yer alan Etemoğlu tersanesi, yaşadığım yere oldukça yakın. 

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Son kara bakımını 2018 yılı, Haziran ayında kendim yapmıştım. Zehirli olarak 4 yıldır Duratek kullandım, sonuçlar genel olarak fena değil. Geçen yıl ilk defa kendim zehirli boya işini yaptım.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Pervane zehirlisi olarak International kullanmıştım, 10 ay sonra sonuçlar:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İlerlemeler oldukça görüşmek üzere, sevgiler..


*

    S. Ş.

Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #1 : Mart 20, 2019, 15:20:03 »


cüsseli agır birsey benziyor bu  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    B. K.

Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #2 : Mart 20, 2019, 15:42:11 »

23 toncuk Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. D.

Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #3 : Mart 20, 2019, 16:42:12 »
Alttan 1 ve 2 inci resimlerde dümen palasın da ve 3 resimde tekne gövdesinde tutya bağlanmış.Bu işlem neden yapılmış acaba? Galvanik korozyon a mani olmak için denirse bu tür korozyon olması için  su altında iki farklı metalin bir birine değmesi gerekir.Örnek olarak Çelik pervane mili ile üstüne sıkı geçmiş pirinç bronz veya başka metalden pervane.Böyle durumlarda galvanik korozyon yani elektriksel paslanma oluşur sisteme kurbanlık anot denen Tutya (çinko) ilave edilir.pervane yerine tutya erir pervanemizi korumuş olur.Bu teknede resimdeki tutyaların olduğu yerde galvanik korozyonu meydana getirecek farklı iki metal yok ki.


*

    S. Ş.

Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #4 : Mart 20, 2019, 17:56:39 »
Huseyın kaptan,

Pala metal olabilir , agır olsa da tasıyan kontruksıyon var

*

    A. Ç.

Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #5 : Mart 20, 2019, 18:20:39 »
Aslında çok fazla rastlanmasa da çok korkulan bir galvanik korozyon türü de aynı yerden sahil elektriği alan teknelerdeki toprak hatlarının su altı metallerine bağlı olması nedeni ile birbirlerini etkilemeleridir. Tutyalar bunun için koyulmuş olabilir. Bu tür bir tehlikeden korunmanın yöntemi ise tutya yerine galvanik izolatör olmalıdır.

Bir tekne üreticisinin Türkiye temsilcisi, gelen yeni teknelerin tamamının salmalarına tutya bağlamaktadır.

Çelik galvanik olarak döküme göre daha fazla korozyondan etkilenebilirse de epoksi ile kaplanmış ve üstünde de zehirli astarı ve zehirli boya gibi ek katmanlar bulunan metalin galvank korozyondan etkilenmesi pek olası görünmüyor. Aslında saç teknelerin başka tür korozyonlaerdan etkilenmesine daha çok rastlanır, bu nedenle üzerindeki epoksi korumanın sağlıklı olmasına dikkat etmek gerekir. Saç teknelerin en çok zarar gördüğü bölge motorun altında ve tekne içinde gövdede paslanmadır. Korozyon bir çok sebebe bağlı olabilir, galvanik korozyon bunlardan sadece bir tanesidir ve diğer tür korozyona karşı tutya koruyucu değildir.
*

    B. K.

Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #6 : Mart 20, 2019, 19:10:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alttan 1 ve 2 inci resimlerde dümen palasın da ve 3 resimde tekne gövdesinde tutya bağlanmış.Bu işlem neden yapılmış acaba? Galvanik korozyon a mani olmak için denirse bu tür korozyon olması için  su altında iki farklı metalin bir birine değmesi gerekir.Örnek olarak Çelik pervane mili ile üstüne sıkı geçmiş pirinç bronz veya başka metalden pervane.Böyle durumlarda galvanik korozyon yani elektriksel paslanma oluşur sisteme kurbanlık anot denen Tutya (çinko) ilave edilir.pervane yerine tutya erir pervanemizi korumuş olur.Bu teknede resimdeki tutyaların olduğu yerde galvanik korozyonu meydana getirecek farklı iki metal yok ki.

Dümen palası da sac.. üzerindeki tutyalar -diğer tutyalara göre daha az olmakla birlikte- çalışmış durumda. Palayı taşıyan mil krom, bu nedenle olabilir mi?
*

    S. Ş.

Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #7 : Mart 20, 2019, 19:13:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alttan 1 ve 2 inci resimlerde dümen palasın da ve 3 resimde tekne gövdesinde tutya bağlanmış.Bu işlem neden yapılmış acaba? Galvanik korozyon a mani olmak için denirse bu tür korozyon olması için  su altında iki farklı metalin bir birine değmesi gerekir.Örnek olarak Çelik pervane mili ile üstüne sıkı geçmiş pirinç bronz veya başka metalden pervane.Böyle durumlarda galvanik korozyon yani elektriksel paslanma oluşur sisteme kurbanlık anot denen Tutya (çinko) ilave edilir.pervane yerine tutya erir pervanemizi korumuş olur.Bu teknede resimdeki tutyaların olduğu yerde galvanik korozyonu meydana getirecek farklı iki metal yok ki.

Dümen palası da sac.. üzerindeki tutyalar -diğer tutyalara göre daha az olmakla birlikte- çalışmış durumda. Palayı taşıyan mil krom, bu nedenle olabilir mi?

Evet , ıhmal etmeyın  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. D.

Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #8 : Mart 20, 2019, 19:16:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Huseyın kaptan,

Pala metal olabilir , agır olsa da tasıyan kontruksıyon var
Dümen palasını taşıyan ve çalışması için gereken yapı farklı metal olabilir.Galvanik yani elektrik akımı ile oluşan aşınmada belli voltaj vardır  ve kurban anottan yani tutyadan  aşınma olacak yere belli değerde elektrik akımının gitmesi için akımın gideceği yolun elektrik direncinin çok küçük olması gerekir. Yani kurban tutya kendini tüketecek olan metale çok yakın pratikte ona değiyor,yaslanmış ,yapışmış olması gerekir.Bu yüzden pervane tutyası hem mile yapışıktır hemde pervaneye.Şimdi böyle palanın ortasına konan tutya ile pala milinin yatakları arasında çok mesafe yani elektrik direnci olduğundan  pala kaması ve burcu arasında elektrik akımı kendi aralarında olur uzaktaki tutyanın suratına bakmazlar
*

    B. K.

Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #9 : Mart 20, 2019, 19:19:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aslında çok fazla rastlanmasa da çok korkulan bir galvanik korozyon türü de aynı yerden sahil elektriği alan teknelerdeki toprak hatlarının su altı metallerine bağlı olması nedeni ile birbirlerini etkilemeleridir. Tutyalar bunun için koyulmuş olabilir. Bu tür bir tehlikeden korunmanın yöntemi ise tutya yerine galvanik izolatör olmalıdır.

Bir tekne üreticisinin Türkiye temsilcisi, gelen yeni teknelerin tamamının salmalarına tutya bağlamaktadır.

Çelik galvanik olarak döküme göre daha fazla korozyondan etkilenebilirse de epoksi ile kaplanmış ve üstünde de zehirli astarı ve zehirli boya gibi ek katmanlar bulunan metalin galvank korozyondan etkilenmesi pek olası görünmüyor. Aslında saç teknelerin başka tür korozyonlaerdan etkilenmesine daha çok rastlanır, bu nedenle üzerindeki epoksi korumanın sağlıklı olmasına dikkat etmek gerekir. Saç teknelerin en çok zarar gördüğü bölge motorun altında ve tekne içinde gövdede paslanmadır. Korozyon bir çok sebebe bağlı olabilir, galvanik korozyon bunlardan sadece bir tanesidir ve diğer tür korozyona karşı tutya koruyucu değildir.

Galvanik izolatör konusunu araştıracağım, çok teşekkürler.
*

    A. Ç.

Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #10 : Mart 20, 2019, 19:24:10 »
Dümen mili ile dümen palasının değişik metalden olması tutya ile korurnmayı gerektirebilir ama dümen plası zaten epoksi ile kaplı olduğu için elekrik akımının devreyi tamamlaması mümkün değildir. Olmayan bir elektrik akımını devreye tutya koyarak siz sağlarsanız, epoksi ile korunan pala yine etkilenmez ama açıkta bulunan tutya galvanik korozyon nedeni ile erir. tutya açlışması normaldir ama ortada koruma olduğunu sanmıyorum. Boşu boşuna eriyen bir tutya var.
*

    S. Ş.

Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #11 : Mart 20, 2019, 19:26:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Huseyın kaptan,

Pala metal olabilir , agır olsa da tasıyan kontruksıyon var
Dümen palasını taşıyan ve çalışması için gereken yapı farklı metal olabilir.Galvanik yani elektrik akımı ile oluşan aşınmada belli voltaj vardır  ve kurban anottan yani tutyadan  aşınma olacak yere belli değerde elektrik akımının gitmesi için akımın gideceği yolun elektrik direncinin çok küçük olması gerekir. Yani kurban tutya kendini tüketecek olan metale çok yakın pratikte ona değiyor,yaslanmış ,yapışmış olması gerekir.Bu yüzden pervane tutyası hem mile yapışıktır hemde pervaneye.Şimdi böyle palanın ortasına konan tutya ile pala milinin yatakları arasında çok mesafe yani elektrik direnci olduğundan  pala kaması ve burcu arasında elektrik akımı kendi aralarında olur uzaktaki tutyanın suratına bakmazlar

Burada krom milden zıyade yakınına gelen baska bir tekne ile palanın munasebete girmemesi için dusunulmuş
*

    B. K.

Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #12 : Mart 20, 2019, 19:26:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Huseyın kaptan,

Pala metal olabilir , agır olsa da tasıyan kontruksıyon var
Dümen palasını taşıyan ve çalışması için gereken yapı farklı metal olabilir.Galvanik yani elektrik akımı ile oluşan aşınmada belli voltaj vardır  ve kurban anottan yani tutyadan  aşınma olacak yere belli değerde elektrik akımının gitmesi için akımın gideceği yolun elektrik direncinin çok küçük olması gerekir. Yani kurban tutya kendini tüketecek olan metale çok yakın pratikte ona değiyor,yaslanmış ,yapışmış olması gerekir.Bu yüzden pervane tutyası hem mile yapışıktır hemde pervaneye.Şimdi böyle palanın ortasına konan tutya ile pala milinin yatakları arasında çok mesafe yani elektrik direnci olduğundan  pala kaması ve burcu arasında elektrik akımı kendi aralarında olur uzaktaki tutyanın suratına bakmazlar


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O zaman resimde milin pembe renkli pervane zehirlisi görünen bölümüne bir şaft tutyası (sığarsa) koymak daha faydalı olabilir anladığım kadarı ile..Çok teşekkürler!
« Son Düzenleme: Mart 20, 2019, 19:27:58 Gönderen: Berke Kardeş »
*

    Ö. Ö.

Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #13 : Mart 20, 2019, 19:54:54 »
Berke kaptan, 

 Bu tekneyi Kaya bey yapmış olabilir mi Kaklic bölgesinde.  Tersanede denk gelmiş olabilirim imalat sırasında. Sevgiyle.
*

    B. K.

Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #14 : Mart 20, 2019, 19:58:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Berke kaptan, 

 Bu tekneyi Kaya bey yapmış olabilir mi Kaklic bölgesinde.  Tersanede denk gelmiş olabilirim imalat sırasında. Sevgiyle.

Evet, Asyat yaptı.