0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Alttan 1 ve 2 inci resimlerde dümen palasın da ve 3 resimde tekne gövdesinde tutya bağlanmış.Bu işlem neden yapılmış acaba? Galvanik korozyon a mani olmak için denirse bu tür korozyon olması için su altında iki farklı metalin bir birine değmesi gerekir.Örnek olarak Çelik pervane mili ile üstüne sıkı geçmiş pirinç bronz veya başka metalden pervane.Böyle durumlarda galvanik korozyon yani elektriksel paslanma oluşur sisteme kurbanlık anot denen Tutya (çinko) ilave edilir.pervane yerine tutya erir pervanemizi korumuş olur.Bu teknede resimdeki tutyaların olduğu yerde galvanik korozyonu meydana getirecek farklı iki metal yok ki.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAlttan 1 ve 2 inci resimlerde dümen palasın da ve 3 resimde tekne gövdesinde tutya bağlanmış.Bu işlem neden yapılmış acaba? Galvanik korozyon a mani olmak için denirse bu tür korozyon olması için su altında iki farklı metalin bir birine değmesi gerekir.Örnek olarak Çelik pervane mili ile üstüne sıkı geçmiş pirinç bronz veya başka metalden pervane.Böyle durumlarda galvanik korozyon yani elektriksel paslanma oluşur sisteme kurbanlık anot denen Tutya (çinko) ilave edilir.pervane yerine tutya erir pervanemizi korumuş olur.Bu teknede resimdeki tutyaların olduğu yerde galvanik korozyonu meydana getirecek farklı iki metal yok ki.Dümen palası da sac.. üzerindeki tutyalar -diğer tutyalara göre daha az olmakla birlikte- çalışmış durumda. Palayı taşıyan mil krom, bu nedenle olabilir mi?
Huseyın kaptan,Pala metal olabilir , agır olsa da tasıyan kontruksıyon var
Aslında çok fazla rastlanmasa da çok korkulan bir galvanik korozyon türü de aynı yerden sahil elektriği alan teknelerdeki toprak hatlarının su altı metallerine bağlı olması nedeni ile birbirlerini etkilemeleridir. Tutyalar bunun için koyulmuş olabilir. Bu tür bir tehlikeden korunmanın yöntemi ise tutya yerine galvanik izolatör olmalıdır. Bir tekne üreticisinin Türkiye temsilcisi, gelen yeni teknelerin tamamının salmalarına tutya bağlamaktadır. Çelik galvanik olarak döküme göre daha fazla korozyondan etkilenebilirse de epoksi ile kaplanmış ve üstünde de zehirli astarı ve zehirli boya gibi ek katmanlar bulunan metalin galvank korozyondan etkilenmesi pek olası görünmüyor. Aslında saç teknelerin başka tür korozyonlaerdan etkilenmesine daha çok rastlanır, bu nedenle üzerindeki epoksi korumanın sağlıklı olmasına dikkat etmek gerekir. Saç teknelerin en çok zarar gördüğü bölge motorun altında ve tekne içinde gövdede paslanmadır. Korozyon bir çok sebebe bağlı olabilir, galvanik korozyon bunlardan sadece bir tanesidir ve diğer tür korozyona karşı tutya koruyucu değildir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapHuseyın kaptan,Pala metal olabilir , agır olsa da tasıyan kontruksıyon varDümen palasını taşıyan ve çalışması için gereken yapı farklı metal olabilir.Galvanik yani elektrik akımı ile oluşan aşınmada belli voltaj vardır ve kurban anottan yani tutyadan aşınma olacak yere belli değerde elektrik akımının gitmesi için akımın gideceği yolun elektrik direncinin çok küçük olması gerekir. Yani kurban tutya kendini tüketecek olan metale çok yakın pratikte ona değiyor,yaslanmış ,yapışmış olması gerekir.Bu yüzden pervane tutyası hem mile yapışıktır hemde pervaneye.Şimdi böyle palanın ortasına konan tutya ile pala milinin yatakları arasında çok mesafe yani elektrik direnci olduğundan pala kaması ve burcu arasında elektrik akımı kendi aralarında olur uzaktaki tutyanın suratına bakmazlar
Berke kaptan, Bu tekneyi Kaya bey yapmış olabilir mi Kaklic bölgesinde. Tersanede denk gelmiş olabilirim imalat sırasında. Sevgiyle.