0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. D.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #60 : Ağustos 26, 2019, 15:54:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hatta Bizim Motoryatçılar ve Yelkenciler Çok benimsemişler Havacılığı

Teyyare Stobe'lerinin Çin Malı olanını Kullanıyorlar  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Göcek Koylarda Çin Bilmemnesi gibi her renkten Stobe Çakıyor....


Bu yazdıklarınız Ticari hava koridorlarını kullananların uyması gereken şeyler.Ben ne ticari hava koridoruna yanaşırım  Nede TCA nın (hava trafiği kontrolünün yetki alanı) çobanlık ettiği meraya girerim.Uymam gereken bir kural yerleşim yerleri üstünden en az 1000 feet  irtifadan kat edilecek.Ticari meydana mecbur değilsem inmem,çayırlar  ne güne duruyor?Sevdiğim bir şey de Kuşadası taraflarından batıya uçup TC hava sahasından çıkıp  uluslararası deniz üstünde uçup  deniz seviyesinden 10 feet yukarıda büyük yelkenlilerin arasında sekizler çizmektir.
« Son Düzenleme: Ağustos 26, 2019, 15:58:05 Gönderen: Hüseyin Durmaz »


*

    S. Ç.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #61 : Ağustos 26, 2019, 16:27:45 »
Yazımı bitirmeden önce ,pırpırın benzer görsellerini koyayımki daha anlaşılır olsun..

Benim bindiğim pırpır 1969 Cessna 172 idi ..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bunlar düşünüldükleri kadar pahalı değil..ve uygununu bulursan tekneden bayağı hesaplı..ama bilindik şeyler aynı teknede olduğu gibi huzur bozucu..devamlı çıkan ve öteliyemeyeceğiniz bakım masrafları,hangar kiraları vs.vs..

Mesela benim bindiğim pırpır o yıllarda satılıktı ve 20 bin dolardı..



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Şu anda bile sahibinden com.da satılıklar var..yepisyeni bir pırpır..paraşütü var..yani düşerse paraşütü açılıyor..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

80.000 Euro ya alabilirsin..






Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Daha ucuzunu istersen 90 bin TL..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Şimdiki dönemde daha farklı olduğunu sanmıyorum..

Daha öncede yazmıştım..

Dersin saati 110 dolardı..
50 saat uçtuğunda,pilot brövesini alıyorsun,ve bunları uçuruyorsun..

Haa..50 saat az gibi görüksede..esasında çok uzun bir süre..öğrenmek için yeterli..zor olan aynı bizdeki KMT gibi teorik dersler..

Biraz para ve birazda zaman harcayarak,bröveyi alıp,bakan gibi,Ankara dan kalkıp dört saat sonra Trabzon a inersin..Oradan kalkıp Antalya ya gidersin..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Tabii aynı deniz gibi..hava müsade ederse..

Ankara dan Eskişehir e gitmek istersen bence biraz süratli araban varsa bunlardan daha çabuk varırsın..

Çünkü benim bindiğim pırpırın azami sürati 80 knot dı..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ağustos 26, 2019, 16:29:48 Gönderen: Serdar Çırak »


*

    O. E.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #62 : Ağustos 26, 2019, 16:29:59 »
Devriyelere
Yakalanmayasın Hüseyin Korsanım !!
Hem Komşunun Hem Bizim ikişer adet Avcı Uçağımız var havada 7/24...

Bir Çiftte Pist başında  Bekler ...(Nöbetçi)

Aman Ha !!!
Lazımsın Sen Bize
« Son Düzenleme: Ağustos 26, 2019, 16:31:54 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    O. E.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #63 : Ağustos 26, 2019, 16:33:14 »
Serdar çok güzelmiş ...
Ama Marinası pahalı bunların ... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bildiğim kadarı ile,


*

    S. Ş.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #64 : Ağustos 26, 2019, 16:37:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yazımı bitirmeden önce ,pırpırın benzer görsellerini koyayımki daha anlaşılır olsun..

Benim bindiğim pırpır 1969 Cessna 172 idi ..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bunlar düşünüldükleri kadar pahalı değil..ve uygununu bulursan tekneden bayağı hesaplı..ama bilindik şeyler aynı teknede olduğu gibi huzur bozucu..devamlı çıkan ve öteliyemeyeceğiniz bakım masrafları,hangar kiraları vs.vs..

Mesela benim bindiğim pırpır o yıllarda satılıktı ve 20 bin dolardı..



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Şu anda bile sahibinden com.da satılıklar var..yepisyeni bir pırpır..paraşütü var..yani düşerse paraşütü açılıyor..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

80.000 Euro ya alabilirsin..






Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Daha ucuzunu istersen 90 bin TL..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Şimdiki dönemde daha farklı olduğunu sanmıyorum..

Daha öncede yazmıştım..

Dersin saati 110 dolardı..
50 saat uçtuğunda,pilot brövesini alıyorsun,ve bunları uçuruyorsun..

Haa..50 saat az gibi görüksede..esasında çok uzun bir süre..öğrenmek için yeterli..zor olan aynı bizdeki KMT gibi teorik dersler..

Biraz para ve birazda zaman harcayarak,bröveyi alıp,bakan gibi,Ankara dan kalkıp dört saat sonra Trabzon a inersin..Oradan kalkıp Antalya ya gidersin..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Tabii aynı deniz gibi..hava müsade ederse..

Ankara dan Eskişehir e gitmek istersen bence biraz süratli araban varsa bunlardan daha çabuk varırsın..

Çünkü benim bindiğim pırpırın azami sürati 80 knot dı..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

ruzgar altına zincir takmıyorlar galiba  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

takoz falan koyarlar cok komik geliyor ,rüzgar alıp sürüklemiyor mu bu minnakları  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    M. G.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #65 : Ağustos 26, 2019, 17:38:58 »
Başlık içerisinde konu ile ilgisi olmayan mesajlar kaldırılmıştır.
*

    H. D.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #66 : Ağustos 26, 2019, 18:23:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Devriyelere
Yakalanmayasın Hüseyin Korsanım !!
Hem Komşunun Hem Bizim ikişer adet Avcı Uçağımız var havada 7/24...

Bir Çiftte Pist başında  Bekler ...(Nöbetçi)

Aman Ha !!!
Lazımsın Sen Bize
Devriye dediğiniz uçakların uçabileceği en yavaş hızdan çok ama çok daha yavaş uçuyorum ben.Yani 60 hava mili ile uçabiliyorum ki o devriye uçakları bu kadar yavaş uçabilmeleri mümkün değil.Ayrıca ben kimsenin şahsi malı deniz üzerinde değilim ki olsa ne yazar ayrıca.Beni radar zaten göremiyor tekneler ise kendilerine eğlence buldu diye mutlu oluyor ben deniz üstünde  açık pencereden deniz havasını koklaya koklaya sadece mayo ile uçağı kullanma keyfini yaşıyorum.
Serdar korsanım lisans almak için sadece 50 saat uçmak yetmiyor en az iki kere ara imtihan geçerli not alırsanız sonunda ehliyet sınavına giriyorsunuz ve öyle pek te kolay değil.Ben sınava girdiğim sırada ben uçak içinde tek başıma havada;sınav komisyonu yerde ellerinde telsiz beni imtihan ederken pistte yerde bir kırım oldu pist kapandı ben havada kaldım zaten ögleden sonra idi imtihan heyeti bana telsizle imtihanın  iptal edildiğini yarın yine imtihan olacagını söyleyip arabalarına binip gittiler ben havada terkedilmiş kedi yavrusu gibi kaldım.hemen ögretmen frekansına geçip hocamı aradım ne yapcaz dedim bana ne kadar yakıtın var diye sordu ben allahtan tedbirli olduğum için imtihan için kalkıştan evvel iki depoyuda full doldurtmuştum uçak max agırlığında olduğu için imtihan daha zor gecer genelde çeyrek depo ile kalkarlar neyse hocam hemen em az yakan mahluta ve hatveye geç dedi ki ben zaten yapmıştım bile eh dedi seni bu durum 6 saat idare eder havada bekle  pist açılınca inersin dedi ve hocada gitti.Amanın dön allah dön meydan üstünde saatler geçmiyor güneşte battı ne ufuk kaldı ne istikamet her yer oldu zifirikaranlık allahtan aşagıda meydan lambaları yanıyor.Emniyet için meydan üstünde turlarımı 2000 feet te atıyorum arasıra kırım kurtarma ekibi ne yapıyor diye kırım yapmış yan yatmış uçagın olduğu yerden 500 feette geçiyorum hayda kuleden fırca:ÖĞRENCİ PİLOT İRTİFANI KORU.El cevap Kule anlaşıldı EBR (eko bravo remeo) öğrenci pilot.Zaman geciyor ama aşagıdaki leş pistten çekilmiyor yahu karnım açıktı susadım ihtiyaç giderme sinyalleri ikişer ikişer gelmeye başladı ben havada dört dönüyorum.Artık kule ile havadan sudan konuşmaya başladık bir süre sonra kuleye toplam yakıtımın yarısını tükettiğimi rapor ettim.Açtım busterpompu depolardaki yakıtı bir birine aktarmaya başladım dengem düzgün olsun diye,oldumu  gece yarısı bende kaldı çeyrek depo yakıt öf öf diye telsizden bağırıyorum hem kule frekansında hemde TCA frekansında neyse kuleden arayıpdediler ki enkazı biraz yakına çektiler bir kontrol et inebilirmisin hemen iniş farlarını yaktım çoook uzun yaklaşma ile enkazı inme yere dokunma noktası gibi planlayıp  pistın o noktasını kolaçan ederek yaklaşmaya başladım baktım ki şayet o noktada en azından ana dikmelerim yerde olursa ucu ucuna geçerim,enkaza yaklaşınca uçagın başını biraz çekerek enkazın hemen üstünden geçtım ve tamam dedim.Meydan turu yüksekliğine çıkınca kuleden uzun yaklaşma ile iniş talimatı ve izni istedim biraz oyalan ambulans ve itfayeyi enkaz yanına yolluyorum dedi.Yahu dedim depoda degil yangın çıkartacak yakıt hiç bir şey kalmadı depo boş lambası arada bir göz kırpıyor; güldü bol şanslar diledi bende enkazdan en uzak noktada teker koymak için pistten olabildiğince uzaklaşıp alçaldıktan sonra pist iniş istikametine dönünce gece yarısının o zifiri karanlığında hemen hemen stol hızına yakın (yani uçağın uçabilecegi en yavaş hız) bir hızda ve milim milim dikkatle alçalarak hemen pist başını kat eder etmez ana dikmeleri yere koydum ama nasıl koyduğumu gelin bana sorun her yer karanlık yer nerde ben ne kadar yukarıdayım anlamak mümkün değil.Neyse hemen burun dikmesini de kibarca yere temas ettirdim gözüm enkazda hızla yaklaşıyorum fren fren fren enkaz geldi önüme ben araba sollar gibi pistin tamamen soluna geçtim ve hopppp enkazın yanından sağ kanadım yalar gibi geçti  hemen pist ortasına geldim saldım uçağı tıngır mıngır gitti gitti durdu pistin ortasında .Kuleye seslendim telsizden haydi dedim bana rüle talimatı ve park yeri adresi ver heyt be dedi her yer senin nasıl istersen öyle rüle yap istediğin yere park et.Gittim park yeri sahasına uygun bir yere park ettim benden başka kimse yok.Takozları buldum her iki ana dikmenin önüne ve arkasına sımsıkı yerleştirdim sonra halat daha doğrusu el incesi aradım bulamayınca  uçagın kendi kriko torbasındaki el incelerini çıkardım uçağı kanat uçlarındaki bu iş için konmuş halkalarından yerdeki yine bu iş için konmuş kancalara bu iplerle sımsıkı bağladım. Uçağı emniyete almıştım ama yapa yalnızdım saat gece yarısını geçmişti bende uçağın içinde uçuş kombinezonu ile kıvrıldım uyudum.
Bu yazdıklarımın hepsini ben gerçekten  yaşadım.Bu imtihana girerken zaten planör brövem vardı.
Sabah olunca ekip otelden gelmiş birisi beni dürterek uyandırıyor gözümü açtım ki benim hocam:Anlat neler oldu dedi bende peki dedim.
Arkası yarın.
*

    S. Ş.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #67 : Ağustos 26, 2019, 18:37:38 »
Kombinezon mu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İç yelek üzeri tulum falan denıyor biliyordum
« Son Düzenleme: Ağustos 26, 2019, 18:39:09 Gönderen: Semih Sener »
*

    N. D.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #68 : Ağustos 26, 2019, 18:50:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Başlık içerisinde konu ile ilgisi olmayan mesajlar kaldırılmıştır.

Samimiyetle teşekkür ederim.
*

    S. Ç.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #69 : Ağustos 26, 2019, 18:57:04 »
Bitireyim artık..

Sağ elinle,kafanın üstünden sol kulağını tutarsın ya, öyle dönüyoruz..yol bitmek bilmiyor..
Dedimki biraz daha yükselsek birşey değişirmi...
Evet dedi pilot..rotamız değişmez ama,kabin ısısı değişir daha çok üşürüz..hakikattende nereden geldiğini bilmiyorum bir soğuk..ayak parmaklarım dondu resmen...

Pisti zor gördüm..garip Ankara nın meşhur sisi..neyse şööle bir dolandık ve piste alçalmaya başladık..rüzgar küt küt vuruyor..koca pist bir sağda kalıyor bir solda...o arada pilot galiba yönetimi biraz eline geçirdi ve yaklaşırken bizimkine tekrar bıraktı...
İçimden ne dua biliyorsam okuyorum ama duanın ortalarında karıştırıyorum..bir türlü dualarım bitmiyor..bu tip durumlarda ateistlikte bitermiş zaten...
Piste güzelce süzüldük..ilk defa bir pisti böyle görüyorum...acaip geniş,alabildiğince uzun..sonu gözükmüyor resmen..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bişey oldu..güzelce süzülen pırpır öyle bir vurduki yere..kemerim takılı olsa belimden kopardım..kafam tavana eğik bir biçimde yaslı durduğu için oradan bir problem yok...

Ahaa..dedim , takımları bıraktık..içimdende neyse allaha şükür derken..o vurmayla pırpır tekrar havalandı..
Flapmı neyse tam kapatılmadığı için rüzgar bişeyler yapmış diye konuşuyorlar ikisi..

Pilot..madem havalandık biraz gaz ver,iki saatin dolmasına az kalmış onu kullanalım bari demezmi..başlıcam iki saatine dedim içimden...
Velhasıl eve geldim..olayları neden anlattım bilmiyorum,hanımdan iyi bir fırça yedim..” düşseydin esameni bulamazlardı,bu çocuklar ne olurdu”..allahh uzattıda uzattı..

Zaman geçti..Taner brövesini aldı..ve bana telefon..
“ Serdar..hanıma süpriz yapıcam..uçağı üç günlüğüne kiraladım çocuklarla beraber ailecek Antalya ya gidicez”
Ee..iyi dedim..süper..
Cuma sabahı on gibi aradı” biz birazdan kalkıcaz,hepsi çok heyecanlı..pazartesi görüşürüz”...hadi iyi yolculuklar..dikkat et..
Akşam haber çıkmayınca ben aradım..
“ Aramadın olm..nasıl geçti..hanım beğendimi..”
“ Garip bir ses..yok yaw..ankarada evdeyim”....ahaa..”hayırdır ne oldu”..
Hanımı çocuklarla annesine bıraktım..boşanacam senden diye bağırıp durdu..bence pek problem yoktu ama..hayatımızı kararttın deyip duruyor..

Sen güzelce kalk..pırpırpır taa toroslara kadar git..nasıl bir hava varsa..yüz metre çık yüz metre in..defalarca...geçemedik geri döndük dedi...”allah iyiliğini vermesin taner...bin şu son mmodel mersedesine git be anam ..aklın havalarda...

Birkaç yıl sonra,yine ailecek görüştüğümüz ve işlerini yaptığım ensesi kalınlardan,Taner dahil,üç arkadaşımız..havacılık şirketi kurdular..ilk olarak 7 milyon euroya bir falcon jet aldılar..daha sonra jet sayını üçe çıkarttılar..5000 er bin dolar maaşla dört pilotla anlaştılar..hostesler vs..teknik elemanlarla kadroyu genişlettiler..Jetler hiç yerde kalmadılar..devamlı kiradalar...

“ Serdar..yarın jetle İsviçre Cenevre ye gidiyorum..sen merak ediyordun oraları gelsene..”

“ Vizem yok Tanercim”..

“ Gerek yok..senin için vizeye.. uçaktan inmezsin..en azından havadan görürsün..Genova gölünü falan”

“Aaa..iyimiş..pilot kim”

“Ben..ben kullanıcam..merak ediyorum zaten yeni jeti..hadi”

“Sen mi kullanıcan.......”

“Aloo..Serdar...aloooo.....koptu heralde...kızım,şu Serdar beyi bir daha ararmısın...”


    BİTTi.....allaha şükür..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. Ş.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #70 : Ağustos 26, 2019, 19:26:47 »
 

Hanımlar ucan kaçan dengesiz seyleri sevmez ,motosiklet, yatan dogrulan tekne , bu yazıyla ekledik dusen kalkan ucak... 
*

    H. D.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #71 : Ağustos 27, 2019, 08:01:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kombinezon mu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İç yelek üzeri tulum falan denıyor biliyordum.
Giydiğimiz tulumun havacılıktaki adı uçuş kombinezonu.
*

    N. B.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #72 : Ağustos 27, 2019, 13:42:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hac ise maddi imkanın var ise farz vs. vs
Bu bilgi yanlış.

Ayrıca "hacca gidenin tüm günahları affedilir" anlayışı da külliyen yalan ve yanlış.
*

    S. Ş.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #73 : Ağustos 28, 2019, 21:13:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Devriyelere
Yakalanmayasın Hüseyin Korsanım !!
Hem Komşunun Hem Bizim ikişer adet Avcı Uçağımız var havada 7/24...

Bir Çiftte Pist başında  Bekler ...(Nöbetçi)

Aman Ha !!!
Lazımsın Sen Bize
Devriye dediğiniz uçakların uçabileceği en yavaş hızdan çok ama çok daha yavaş uçuyorum ben.Yani 60 hava mili ile uçabiliyorum ki o devriye uçakları bu kadar yavaş uçabilmeleri mümkün değil.Ayrıca ben kimsenin şahsi malı deniz üzerinde değilim ki olsa ne yazar ayrıca.Beni radar zaten göremiyor tekneler ise kendilerine eğlence buldu diye mutlu oluyor ben deniz üstünde  açık pencereden deniz havasını koklaya koklaya sadece mayo ile uçağı kullanma keyfini yaşıyorum.
Serdar korsanım lisans almak için sadece 50 saat uçmak yetmiyor en az iki kere ara imtihan geçerli not alırsanız sonunda ehliyet sınavına giriyorsunuz ve öyle pek te kolay değil.Ben sınava girdiğim sırada ben uçak içinde tek başıma havada;sınav komisyonu yerde ellerinde telsiz beni imtihan ederken pistte yerde bir kırım oldu pist kapandı ben havada kaldım zaten ögleden sonra idi imtihan heyeti bana telsizle imtihanın  iptal edildiğini yarın yine imtihan olacagını söyleyip arabalarına binip gittiler ben havada terkedilmiş kedi yavrusu gibi kaldım.hemen ögretmen frekansına geçip hocamı aradım ne yapcaz dedim bana ne kadar yakıtın var diye sordu ben allahtan tedbirli olduğum için imtihan için kalkıştan evvel iki depoyuda full doldurtmuştum uçak max agırlığında olduğu için imtihan daha zor gecer genelde çeyrek depo ile kalkarlar neyse hocam hemen em az yakan mahluta ve hatveye geç dedi ki ben zaten yapmıştım bile eh dedi seni bu durum 6 saat idare eder havada bekle  pist açılınca inersin dedi ve hocada gitti.Amanın dön allah dön meydan üstünde saatler geçmiyor güneşte battı ne ufuk kaldı ne istikamet her yer oldu zifirikaranlık allahtan aşagıda meydan lambaları yanıyor.Emniyet için meydan üstünde turlarımı 2000 feet te atıyorum arasıra kırım kurtarma ekibi ne yapıyor diye kırım yapmış yan yatmış uçagın olduğu yerden 500 feette geçiyorum hayda kuleden fırca:ÖĞRENCİ PİLOT İRTİFANI KORU.El cevap Kule anlaşıldı EBR (eko bravo remeo) öğrenci pilot.Zaman geciyor ama aşagıdaki leş pistten çekilmiyor yahu karnım açıktı susadım ihtiyaç giderme sinyalleri ikişer ikişer gelmeye başladı ben havada dört dönüyorum.Artık kule ile havadan sudan konuşmaya başladık bir süre sonra kuleye toplam yakıtımın yarısını tükettiğimi rapor ettim.Açtım busterpompu depolardaki yakıtı bir birine aktarmaya başladım dengem düzgün olsun diye,oldumu  gece yarısı bende kaldı çeyrek depo yakıt öf öf diye telsizden bağırıyorum hem kule frekansında hemde TCA frekansında neyse kuleden arayıpdediler ki enkazı biraz yakına çektiler bir kontrol et inebilirmisin hemen iniş farlarını yaktım çoook uzun yaklaşma ile enkazı inme yere dokunma noktası gibi planlayıp  pistın o noktasını kolaçan ederek yaklaşmaya başladım baktım ki şayet o noktada en azından ana dikmelerim yerde olursa ucu ucuna geçerim,enkaza yaklaşınca uçagın başını biraz çekerek enkazın hemen üstünden geçtım ve tamam dedim.Meydan turu yüksekliğine çıkınca kuleden uzun yaklaşma ile iniş talimatı ve izni istedim biraz oyalan ambulans ve itfayeyi enkaz yanına yolluyorum dedi.Yahu dedim depoda degil yangın çıkartacak yakıt hiç bir şey kalmadı depo boş lambası arada bir göz kırpıyor; güldü bol şanslar diledi bende enkazdan en uzak noktada teker koymak için pistten olabildiğince uzaklaşıp alçaldıktan sonra pist iniş istikametine dönünce gece yarısının o zifiri karanlığında hemen hemen stol hızına yakın (yani uçağın uçabilecegi en yavaş hız) bir hızda ve milim milim dikkatle alçalarak hemen pist başını kat eder etmez ana dikmeleri yere koydum ama nasıl koyduğumu gelin bana sorun her yer karanlık yer nerde ben ne kadar yukarıdayım anlamak mümkün değil.Neyse hemen burun dikmesini de kibarca yere temas ettirdim gözüm enkazda hızla yaklaşıyorum fren fren fren enkaz geldi önüme ben araba sollar gibi pistin tamamen soluna geçtim ve hopppp enkazın yanından sağ kanadım yalar gibi geçti  hemen pist ortasına geldim saldım uçağı tıngır mıngır gitti gitti durdu pistin ortasında .Kuleye seslendim telsizden haydi dedim bana rüle talimatı ve park yeri adresi ver heyt be dedi her yer senin nasıl istersen öyle rüle yap istediğin yere park et.Gittim park yeri sahasına uygun bir yere park ettim benden başka kimse yok.Takozları buldum her iki ana dikmenin önüne ve arkasına sımsıkı yerleştirdim sonra halat daha doğrusu el incesi aradım bulamayınca  uçagın kendi kriko torbasındaki el incelerini çıkardım uçağı kanat uçlarındaki bu iş için konmuş halkalarından yerdeki yine bu iş için konmuş kancalara bu iplerle sımsıkı bağladım. Uçağı emniyete almıştım ama yapa yalnızdım saat gece yarısını geçmişti bende uçağın içinde uçuş kombinezonu ile kıvrıldım uyudum.
Bu yazdıklarımın hepsini ben gerçekten  yaşadım.Bu imtihana girerken zaten planör brövem vardı.
Sabah olunca ekip otelden gelmiş birisi beni dürterek uyandırıyor gözümü açtım ki benim hocam:Anlat neler oldu dedi bende peki dedim.
Arkası yarın.

yarın oldu  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap