0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. Ö.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #15 : Ağustos 23, 2019, 16:12:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki ordunun elinde olduğu söylenen ağır yangın söndürme uçaklarından niye yararlanılmadı?

Bu da vatan savunması değil midir?.

Ordudaki uçaklarda da mı sorun vardı?

İzmir körfezi fotoğraflarını ben çektim ve o fotoları çektiğimde hava kararıyordu ve helikopterlerin uçmaya devam ettiğini gördün (çok sık aralıkla değil). Benim bilgime göre yangın söndürme helikopterleri gece uçuşu yapamıyorlardı. Sabah haberlerde gece görüşü olan helikopterlerin ilk defa yangın söndürmede kullanıldığı haberi dönüyordu.

Esas benim dikkatimi çeken konu; herhangi bir komşu ülkeden yangın söndürme uçak yada helikopterinin İzmir yangınına katılmaması idi. 3 gün sürdü yangın ve kenti tehdit etti.

Hiçbir haber yada gazetede okumadım, duymadım.  Sonuçta 3 gün süren bir yangın. En azından Yunanistan yardıma gelirdi eskiden olsa, duyardık hep Yunanistan'dan yangın uçakları da müdahale ediyor diye. En azından ben duymadım başka ülkeden yardım.


*

    S. Ş.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #16 : Ağustos 23, 2019, 16:58:49 »
Eski yapı çok daha iyi idi.

Toplanan derilerle THK uçak alıyor,yeniliyor ve emekli pilotlarımızı da ucuruyordu.Elinden aldılar sen toplama biz toplayacağız dedi birileri

Şimdi hem bi dünya para ödüyoruz yurt dışına hem de sonuç yok, derilerde birilerinin cebine gidiyor.

Eski sistemleri kuranlar aptal mıydı ,sınırlı kaynakla maksimum iş yapılıyordu bu ülkede...

Şimdi para saçıyrosun ortaya yangını söndürecek teşkilat yok ...
« Son Düzenleme: Ağustos 23, 2019, 17:01:52 Gönderen: Semih Sener »


*

    S. Ç.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #17 : Ağustos 23, 2019, 17:28:07 »
Bunlar ya işi bilmiyorlar,ya da birbirlerinden haberi yok..

Helikopter kullanılan yerde uçak kullanılmazmış..havada denk gelme zafiyeti ve duman görüş azalması yönünden..

Su alınacak yer (göl/deniz) yangına yakınsa helikopter devreye girermiş..

Bu yangın yüklü helikopterin gidiş geliş mesafesi ve uzaklığında (yükseklik/dağ) problemliyse uçak devreye girermiş..

Enazında ABD de böyleymiş..

Bu yangın işinde bir idareci var ve o belirliyor heralde ,şu yapsın bu gelsin diye..bu idareciden bunların haberi varmı millet galeyana geliyor..
« Son Düzenleme: Ağustos 23, 2019, 17:30:14 Gönderen: Serdar Çırak »


*

    N. D.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #18 : Ağustos 23, 2019, 21:38:24 »
Şu anda THK başkanı kimdir ,siyasi olarak nerdedir hiç bilmiyorum . THK eskiden beri bir takım torpilli insanların çifliğinden başka bir şey değildir. Yetiştirdiği pilotlar havacılık camiasının tarzanlarıdır , Allaha emanet uçarlar . Bizzat yaşayarak , THK pilotları ile uçmak zorunda kaldığım için biliyorum. Siyasi görüşle alakasız olarak söylüyorum , sayın Pakdemirli bakan bu işi bilir , 1999 da Samsun 19 mayıs ilçesinde yapılan havacılık şenliklerine kendi tek motor uçağı ile geldiğini gözümle gördüm .


*

    H. E.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #19 : Ağustos 23, 2019, 21:46:52 »
Bugün haberlerde tatbikat uçuşu yapan THK pilotları vardı, sanırım demo idi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    S. Ç.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #20 : Ağustos 23, 2019, 22:58:08 »
Pırpır pilot falan diyince,(iyi pilot arkadaşlarımızı tenzih ederek)pek matah olmayan bu uçak sürme işiyle ilgili bişeyler yazayım bari..konu dışı ama vakti olan okur..okumak istemeyen atlar..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İşinde başarılı olmuş oldukça kilolu arkadaşım onbeş sene önce bir gün beni aradı..”uçak kullanıcam sende gel”
Acaip heyecanlandım hemen Esenboğa havalimanına gittim..bir sürü iş jetinin arasından geçerek hangar gibi bir yerde buluştuk..
Ne zaman öğrendin dedim kullanmasını..
Yok dedi ilk bugün kullanıcam..
Sapsarı olduğumu görünce..korkma be birşey olmaz bir sürü teorik ders aldım ben dedi..sonra yanımıza yaşlıca,zayıf,kısa biri geldi...tanıştırayım..bu usta pilotumuz..benim hocam dedi..
Sonra hep beraber yürümeye başladık..ben hangi jete binicez acaba derken,bu jetlerin arasında kalmış tek pervaneli bir pırpırın önüne geldik..
Bunamı binicez diye nasıl sorduysam,adam telaşlanmayın bu şey diğerlerinden daha güvenlidir dedi..
Dolmuş kapısından hallice kapıyı açtılar ben arkadaki,sert birşeyin üstüne konmuş üç santimlik minderi olan koltuğa oturdum..öyle darki omuzlarımı öne doğru çektim yan camlara değiyor diye..
Dizlerimde ön koltukları delecek neredeyse..iri arkadaşım birde tulum giymiş onun omuzuda yandaki sıkışmış pilotun suratında..pilot resmen dolmuş şöförü gibi yan oturuyor sığmak için..
Pırpır,aynı indiana cons filimlerindeki gibi,tavan sökük,sağsol kaplamalar kirpis içinde,camlar çizik..aman yareppi ne işim var burda dedim kendi kendime..
Sonra motoru çalıştırdılar,ana piste gitmek için yan yolda ilerlemeye başladık..
Pırpır bir sağa gidiyor,bir sola..neredeyse yoldan çıkıcaz,..bağırdım..şu dümeni niye kullanmıyorsun..
Bu dümen,yerde işe yaramaz dedi pilot..ayaklarıyla pedallara basarak yön veriyor dedi..hadiii..
Neyse pistin başına geldik bekliyoruz..bekle ha bekle..şimdi büyük bir uçak gelip tepemize binecek diye ödüm kopuyor..
Neyi bekliyoruz..Tanercim..kuleyi dedi..
Neyse radyodan anlamadığım cizcoz sesler geldi..pervane öyle dönmeye başladıki..dedim şimdi yerinden fırlayacak bizide doğrayacak..pırpırın kıçı başı oynamaya başladı..ama hala biz duruyoruz..pilot tamam deyince..hareketlendik..
İyice hızlandı..yine sert bir şekilde sağa sola gitti pırpır..ilk defa knot lafını orda duydum..keşke bugün çıkmasaydık dedi pilot..25 knot rüzgar var..bunun için az sayılmaz bu rüzgar dedi..arkadaş şimdimi söylenir bu..
Bana saatler gibi geldi pırpırın pistte gitmesi..niye kalkmıyor bu arkadaş..sanki kalksa biraz daha rahatlıcam..
Pilot..biraz ağırız ondan..telaşlanmayın birazdan kesiliriz..dedi..
Benim bu tedirginliğime karşı Taner kıskıs gülüyor..sanki benim bu halimden zevk alıyor gibi geldi..ve tekerler yerden kesildi..hemen yükseldi..ve acaip alçaldı..allahhh diye bağırdım..


*

    S. Ç.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #21 : Ağustos 23, 2019, 23:12:26 »
Sonra tekrar yükselmeye başladık..bir müddet in kalk iyice yükseldik..
Aşşaya bakıyorum sanki havada asılı gibiyiz gitmiyoruz gibi geldi..alışmışız büyük uçaklara..
O arada bir emniyet kemeri gördüm koltuğumun yanında..ucunu elime aldım karşı bağlıyacağım tokayı arıyorum ama yer okadar darki bulamıyorum..
Ne yapıyorsun dedi Taner..uçağı sallıyorsun..kemerin tokasını arıyorum..
Hahahaaa..bence aramana gerek yok..şu saatten sonra işe yaramaz zaten..
Ne diyosun allahaşkına dedim
*

    S. Ç.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #22 : Ağustos 23, 2019, 23:40:33 »
Şimdi bunların kulaklarında büyükçe kulaklık var..ama pilot öyle sıkışık duruyorki,cama değdiğinden sağ kulaklığı burnuna doğru çıkmış vaziyette..
Epey bir gittik..tam Ankara kışı var..bütün dağlar bembeyaz..bende yavaş yavaş alışmaya başladım..kalkarken buz gibi olan kabin iyice ısınmaya başlayınca iyice rahatladım..uzaktan Ankara gözüktü..iyi dedim..biraz şehri seyrederim derken..Taner aniden pırpırı sola doğru döndürdü..midem ağzıma geldi acaip korktum..
Böyle dönme dedi pilot..kanatlara çok yük
bindiriyorsun..biraz öyle gittik..haydii bu sefer aynı şekilde sağa..
Duydunmu dedi pilot Tanere..Duydum o yüzden döndüm.. esen rüzgara sert dönüyorsun..daha sakin lütfen..birşeyleri ayarladılar..
Sert dönüyosun ama yavaş yavaş alışıyorsun dedi..pilot..
Neyi duydunuz dedim..neden döndük..şerhrin üzerinden geçmicezmi..
Kule koridor veriyor bize onun sesini duydunmu diye sordum dedi pilot..şehrin üzerinden geçmek yasak dedi..
Yahu dedim bende duyayım bari..aklım çıktı demin dedim..neyse çızbız radyoyu açtılar..Ankaranın kenarlarında öylece gidiyoruz..bu sefer başka bir ses duydum radyodan..”Askeri sahaya yaklaşıyorsunuz şuşuşu şeye geçin”..tekrar manevra..sonra bilindik ses şuşuşu noktaya geçin hadi bu tarafa..
Yarım saat geçti Gölbaşı üstlerine yeni geldik..göl bembeyaz buz tutmuş..
Ortalık rahatlayınca sordum..ee sürüyosun işte ne olacak bundan sonra..
Kaç para bu iş..
Saati 110 dolar dedi pilot..50 saati doldurunca pilot brövesini alacak..
Aaa iyimiş dedim zaten yarım saati geçti..tırtır gidiyoruz işte..
Gölün üzerine yaklaşınca..gölün üzerine alçal dedi pilot..baksana donmuş pist olmuş...Taner göle doğru alçaymaya başladı...neeee göle mi inicez..
*

    S. Ş.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #23 : Ağustos 23, 2019, 23:47:43 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap küçük jete iki üç sefer bındım ,ilk seferinde was-ny arasında sehrin kulelerın arasında cort aşağı saldı kafa aşağı alçalıyoruz , içim resmen boşaldı , yer beton etraf bina ve hızla alçalıyormuşuz limana megerse...

daha ufak pırpırlıyı  düşünemiyorum kafayı yedirtir bilmiyene
« Son Düzenleme: Ağustos 23, 2019, 23:50:55 Gönderen: Semih Sener »
*

    N. D.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #24 : Ağustos 23, 2019, 23:56:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap küçük jete iki üç sefer bındım ,ilk seferinde was-ny arasında sehrin kulelerın arasında cort aşağı saldı kafa aşağı alçalıyoruz , içim resmen boşaldı , yer beton etraf bina ve hızla alçalıyormuşuz limana megerse...

daha ufak pırpırlıyı  düşünemiyorum kafayı yedirtir bilmiyene
Uçmanın zevki daha ufak pırpırda yaşanır , Alçaktan dakikalarca manzaranın keyfini çıkarırsınız . Bir çok hava yolu pilotu ya pırpır kiralayıp uçar ya da kendi pırpırı vardır. Bunu en iyi Sailorpilot arkadaşımız anlatabilir size buralarda olsa keşke ...
*

    H. D.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #25 : Ağustos 24, 2019, 08:28:18 »
1943 model Piper L18 (rengi sarı  değil) kendim kullanıyorum.2 kişilik Uçakta elektrik sistemi yok,elektrikle çalışan hiç bir şey yok. 4 silindirli 8 bujili motorunu pervaneyi elle çevirip çalıştırıyorum.Uçma keyfi derseniz inanılmaz keyif verici.Şöyle tarif edeyim uçaklara motorsiklet dersek benimki VESPA  karşılığı oluyor.
Orman yangınları söndürmek için aynı anda hem uçak hem helikopter  kullanılır ve kullanılıyordu.
Yangin sahasını havadan rahatça gözetleyen bir yangın söndürme kontrol uçagı arazöz uçaklardan daha yukarıda uçarak saha üstünde tur atar,alevlere doğru gelen su yüklü uçan araçların hepsi ile ayrı ayrı teması vardır.Kontrol uçagında orman müdürlüğünün bu işlerde uzman bir elemanıda kendi telsizi ile beraber bulunur daima aşağı ile temas halindedir.Aşagıdaki orman yangını ile savaşan ekipler  suyun nereye ve ne kadar boşalmasını isterse telsizle yukarıya yangın söndürme kontrol uçagına söyler.Uçaktaki ormancı su boşaltılmasının istendiği noktayı uçagın pilotuna gösterir,yer tespit edilince idare uçagının pilotu kendinden daha aşagıda su dolu uçan araçları o noktaya yönlendirir suyu boşaltırırdı.Aynı anda kendinden daha aşağıdaki bütün uçan araçlara dikkat eder onların uçuş trafiğini yönlendirirdi.Bu böyle yapılırdı.
Nereden mi biliyorum? Bir zamanlar Yangın söndürme kontrol uçagında ikinci pilot olarak görev yapardım.
*

    N. D.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #26 : Ağustos 24, 2019, 08:54:02 »
Hüseyin Kaptanım günaydın , 1999 da neredeyse her hafta sonu Trabzondan Samsuna giderek o zamanlarda 19Mayıs ilçesindeki Sam-Air uçuş okulunda uçtum ve PPL-A lisans aldım. Engizde Samsun Sportif Havacılık Kulubü uçakları da vardı . Klup başkanı ağabeyimiz (herkes tanır kesin siz de ...) kendine ait Piper Cup ile uçardı sürekli ,fakat ben neyse korktum bir defa bek teker ,tandem , joystik  de olması alıştığım C150 ,C152,C172 lerden epeyce fark yaratıyordu . Bir hafta sonu Sam-airin misafirhanesinde kalıyordum , makinist Kazım abi ile (Em. Ast sb. Kara Havacı) ... Başkan ağabeyimiz gecenin ileri vakti geldi , bana "sen hala neden klube üye olmadın?" başladı ... " Yarın benim uçakla uçacağız ..." demesiyle beni aldı bir korku ! Kazım abiye yalvarıyorum abi ne olur yarın bana yardım et şu uçağa binmeyeyim ! Yarın oldu , Başkan ağabey ya durumu anladı ya unuttu ya alkolün etkisi geçince normale döndü ! Allahtan israr etmedi yoksa tabanları yağlayacak , araca atlayıp Trabzona kaçacaktım.
Fakat o tarihlerde bir uçuş noktamızda karşılaştığım ve yakından inceleme şansı bulduğum , profosyonel  Pilot bir ağabeye ait Mauleye hayran kalmıştım , bek teker olmasına rağmen uçağın Kadillahı gibi bir şeydi ...
« Son Düzenleme: Ağustos 24, 2019, 09:05:11 Gönderen: Nevzat Doğru »
*

    H. D.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #27 : Ağustos 24, 2019, 10:37:27 »
Bek teker dediğimiz Uçak yerde iken burnunun yaklaşık olarak 30 derece yukarıya bakması sebebi ile pist başına gitmek için yapılacak olan rule yürüyüşü ve kalkış sırasında önümüzü görmek mümkün olmadığı için rulede iken kontrollü ve ölçülü bir şekilde zigzak yaparak o esnada önümüzü yandan bakarak kontrol ederiz biraz komedi biraz eziyet.Esas sıkıntı kalkışa başlayınca önümüzü göremediğimiz için pistte yana kaçmayı önlemek.Piper de gaz verince uçak kendini sola atar bunun için kalkışta sürekli sag direksiyon uygun şekilde tekrar tekrar verilir iyi hoş ta henüz uçagın kendisi yerde ama burnu havada önümü göremiyorum tek çare pencereden yana bakmak; düşününki gazı açmışsınız uçak hızlanmaya başlamış ama önünüzü göremiyorsunuz bir an evvel hızınızın kuyruk kaldırma hızına ulaşması hız dolunca uçagı düz duruma getirmek henüz yerde tekerlekler zeminde iken uçagın burnunu çok dikkatle ve milim milim bastırır kuyruğu su seviyesi hizasına kadar kaldırırsınız  eh artık önünüzü görmeye başlamış olursunuz.(Uçagın burnunu milim milim ve yavaşça aşagıya indirme kuralına uymazsanız pervaneyi piste temas ettirirsiniz ki sonrası büyük bela)Uçak bir kere ön tekerlekleri yerde kuyruğu yukarıda durumuna geldi mi artık gazı tamamen açar  biraz daha gidince hoppppp uçagı yerden çeker alırsınız sarsıntı bitmiştir göklerdesiniz..... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Not:Piper L18 de yerde iken kuyruk su seviyesine kadar kalkınca yani uçagımız düz duruma gelince pervanenin en alt durumu ile zemin arasında sadece 30 cm boşluk kalıyor
« Son Düzenleme: Ağustos 24, 2019, 10:41:10 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
*

    N. D.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #28 : Ağustos 24, 2019, 11:16:45 »
SSHK den arkadaşlar Piper ile yapmadıklarını bırakmamışlar , kumsala iniş kalkış , havada benzin azalınca Merzifon karayoluna iniş benzinciye girip super benzin alma ! ... Bir defa da 19 Mayıs pistinde gözümle gördüm , Başkan abimiz Piper ile havada o esnada piste bir ambulans girer . Pazar günüdür ,ambulans şöförü kız arkadaşı ile gezmektedir , girilmez yazısını önemsememiştir . Ambulans pistte ilerlerken yukardan ve arkasından bir Piper gelir ,ambulansın hemen önüne teker koyup tauch and go yapar . Bundan sonrası akrobasi Piper de midir ? Yoksa Ambulansta mı ? belli olmaz . O 180 derecelik dönüş ve pistten kaçış görülmeye değer bir durumdu !!! Herhalde hiç bir hasta ambulansla bu kadar hızlı nakledilememiştir .
Siz siz olun bu tabelaları önemseyin , yoksa başınıza ne konar belli olmaz !
« Son Düzenleme: Ağustos 24, 2019, 11:17:48 Gönderen: Nevzat Doğru »
*

    H. D.

Ynt: Orman Yangınları Hakkında
« Yanıtla #29 : Ağustos 24, 2019, 12:29:37 »
Usul dışı uçuşlar konusunu açmayalım.Dağda yamaçtan tepeye doğru iniş ve ters yönde kalkış yapabiliyorum.Marş motoru olmayan L18 piperi  havada motorunu stop edip  sonra  manuelinde yazdığı gibi önce sert bir dalış ve sonra  hafif sola yatışlı ani dik bir çekişle motoru yeniden çalıştırabiliyorum.