0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

16 yaşındaki genç kız İklim Zirvesinde konuşmak için "Sıfır atık" bir yolculuk yaparak Atlantik'i yelkenli tekne ile geçecek.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

16 yaşındaki İsviçrreli iklim aktvisti Greta Thunberg, 23 Eylül 2019 tarihinde New York'ta düzenlenecek İklim Zirvesi'ne katılıp bir konuşma yapmak için Malizia II isimli bir yelkenli ile İngiltere'den New York'a seyir yapacak. Güneş panelleri ve su türbinleri sayesinde sıfır atık üreten tekneyi profesyonel yelken yarışçısı Boris Herrmann kullanacak.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. S.

"Atık üretmeyecek" biraz yanlı bir fikir olabilir mi?

Bir teknenin anahtar teslimi üretimi için yapılan karbon salımı + Kullanım ömrü boyunca salacağı (varsa) karbon + Kullanım ömrü sonundaki (varsa) yıllarda salacağı karbon toplamının karşılaştırılması daha nesnel olur gibime geliyor.


*

    H. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Atık üretmeyecek" biraz yanlı bir fikir olabilir mi?

Bir teknenin anahtar teslimi üretimi için yapılan karbon salımı + Kullanım ömrü boyunca salacağı (varsa) karbon + Kullanım ömrü sonundaki (varsa) yıllarda salacağı karbon toplamının karşılaştırılması daha nesnel olur gibime geliyor.

"zero-emissions journey" diyor aslında.


*

    O. G.

Olmaz öyle şey!
Yok atık üretmiyorum, yok süper çevreciyim..
Tıpış tıpış 15 günde bir atığını verecek, makbuzunu alacak!
Okyanuslar dingonun ahırı değil Greta efendi!!


*

    E. S.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Olmaz öyle şey!
Yok atık üretmiyorum, yok süper çevreciyim..
Tıpış tıpış 15 günde bir atığını verecek, makbuzunu alacak!
Okyanuslar dingonun ahırı değil Greta efendi!!

Allahtan dünya turu Türk Karasularından geçmiyor, Foça Sg tekneyi bağlar ADB si yok diye, Mavi kartı işletmemiş ise 30k küsur da bir ceza yazmadan bırakmaz.

*

    Y. T.

 Sıfır atık olması için bence teknenin de geleneksel yöntemle üretilmesi doğru olurdu. Battı diyelim ne olacak ? Ahşap tekne ve bez yelken olmalı. O resimdeki tekneyi modern malzemeler ile üretmek bile müthiş karbon salınımı gerektirebilir. Ayrıca teknenin önceki isimlerinden biri çok dikkatimi çekti. Bu kız da plan dahilinde olmasın  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teknenin önceki isimleri ;

Gitana16 (August 2015)
Edmond de Rotschild (August 2015)
Malizia II (April 2017)
Seaexplorer - Yacht Club de Monaco (May 2021)

*

    E. D.

   Bu kızcağızı bakalım daha ne kadar kullanacaklar? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. K.

Soylendigi gibi kullaniliyorsa bile... Kullananlarin soylettikleri yanlis mi?

Mesela denizde bilmem kac bin beygirlik motor yat mi yoksa yelkenli mi?

Karada 5000cc 8 silindir motorlu bir otomobil mi yoksa 1400cc 3 silindir motorlu bir otomobil mi?

Komurden elektrik uretimi mi? Yoksa gunesten, ruzgardan mi?

Halojen ampul mu yoksa LED ampul mu?

Rahatsizlik veren durum nedir?
*

    C. İ.

  25 yıllık Açık Radyo dinleyicisi olduğum İçin Gretha Thuberg adını yıllardır  duyuyorum.
Küresel ısınma bir gerçek ve kıyamete giden bir süreç. Bu doğru.
 Ancak Açık Radyo'nun bu konuları fazlaca işlemesinden, Gretha Thunberg'den, etini yediğimiz hayvanların
osurma gazlarının dünyamıza verdiği zarardan, Ozon tabakasınının durumunu dinlemekten bıkkınlık geldi.
Malum radyoyu bir '' radyoman '' olarak dinlemez oldum.
   Düzenin izin verdiği ölçüde muhalefet yapan  bu tür sembolik işlerin boşa kürek çekmek
olduğunu düşünüyorum.
*

    H. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
....
   Düzenin izin verdiği ölçüde muhalefet yapan  bu tür sembolik işlerin boşa kürek çekmek olduğunu düşünüyorum.

Bak, "kürek çekmek" de çevreci bir eylem...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aslında tamamen Cevat Korsan'a katılıyorum. Bu tür "bilmemneye yardım için 50.000 adım koşuyorum" vb. eylemleri manasız buluyorum. Dikkat çek, tamam. Ama "piyaden o toprağa ayak basmadıkça, savaşı kazanmış sayılmazsın."
Topluluğu harekete geçirip, bir yöne götürmedikçe sonuç alınmaz.
*

    Ö. Ö.

Her dikkat çekme, kamuoyu oluşturma hareketi faydalıdır.
Bıkkınlık, işe yaramama psikolojisine sokmak da sistemin bir yöntemi.
Belki biz kıçımızı rahat koltuğumuzdan kaldırmaya üşeniyoruz ama bu sayede haberdar olmuş başka biri kaldırıyordur.

Gördüğü, şahit olduğu hiçbir kötülük için kılını kıpırdatmayan, konfor alanından çıkmayan ama öyle veya böyle ses çıkartan, eylem yapan insanlara "faydasız" yaftası yapıştıranlara "sen ne yaptın?" diye sormak istiyorum.

Diğer yandan iki twit atıp vicdanını rahatlatmak da işin yumuşak karnı tabi..
*

    Y. T.

  David Attenborough belgesel ve filmlerini izlemek, izlettirmek lazım. 95 yaşında kendisi,  tüm hayatı boyunca doğa tarihi konusunda yapımlar ile ilgi kitlelerin ilgisini bu tarafa çekmeye çalışmış İngiliz yayıncı. Tavsiye ediyorum.

 Öte yandan bu Rotschild lerin David'inin bir röportajı var.  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şöyle demiş ;   The next generation, Greta Thunberg’s generation, are a targeted generation. They’re the next big customers. That’s a generation that is actually conscious about animal cruelty or preservatives or staff welfare.

Kısaca insanların artık politikacılara ve devletlere değil markalara , firmalara daha çok güvendiğini markaların da alternatiflerinden sıyrılmak için doğayı koruyan politikalara sahip olması gerektiğini çünkü gençliğin bu ürünleri tercih edeceğini yazıyor. 

  Son derece haklı. Halkı bilinçlendirip tercihlerini doğaya zarar vermeyen firmalara çevirip sınai üretimin de doğaya zarar vermeyecek politikalar izlemesi. Greta kızımız da bu alanda son derece güçlü marka ve örnek olma yolunda ilerliyor.

 Başarılı firma Starbucks'ın da mottosu başlangıçtan beri ; We are committed to buying 100 percent ethically sourced coffee in partnership with Conservation International. oldu.

 Bir örnek henüz bu hafta okudum Burger King tamamen doğayı kirletmeyen pakete geçiyor.  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 

 Yakın zamanda her firma ürün ne olursa olsun doğaya zarar vermeme potansiyelini ortaya çıkarmaya çalışacak. Çünkü gelecek nesil Yeşil ürünleri etik ürünleri seçecek.
*

    E. S.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  David Attenborough belgesel ve filmlerini izlemek, izlettirmek lazım. 95 yaşında kendisi,  tüm hayatı boyunca doğa tarihi konusunda yapımlar ile ilgi kitlelerin ilgisini bu tarafa çekmeye çalışmış İngiliz yayıncı. Tavsiye ediyorum.

 Öte yandan bu Rotschild lerin David'inin bir röportajı var.  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şöyle demiş ;   The next generation, Greta Thunberg’s generation, are a targeted generation. They’re the next big customers. That’s a generation that is actually conscious about animal cruelty or preservatives or staff welfare.

Kısaca insanların artık politikacılara ve devletlere değil markalara , firmalara daha çok güvendiğini markaların da alternatiflerinden sıyrılmak için doğayı koruyan politikalara sahip olması gerektiğini çünkü gençliğin bu ürünleri tercih edeceğini yazıyor. 

  Son derece haklı. Halkı bilinçlendirip tercihlerini doğaya zarar vermeyen firmalara çevirip sınai üretimin de doğaya zarar vermeyecek politikalar izlemesi. Greta kızımız da bu alanda son derece güçlü marka ve örnek olma yolunda ilerliyor.

 Başarılı firma Starbucks'ın da mottosu başlangıçtan beri ; We are committed to buying 100 percent ethically sourced coffee in partnership with Conservation International. oldu.

 Bir örnek henüz bu hafta okudum Burger King tamamen doğayı kirletmeyen pakete geçiyor.  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 

 Yakın zamanda her firma ürün ne olursa olsun doğaya zarar vermeme potansiyelini ortaya çıkarmaya çalışacak. Çünkü gelecek nesil Yeşil ürünleri etik ürünleri seçecek.
Yenilenebilir enerji sektöründe çalışıyorum.  Pek çok firma tüketiminin %5 ini bile karşılamayan  güneş enerjisi santrali olmasına rağmen özellikle fuarlarda "enerjimizi güneşten alıyoruz",  "yeşil enerji kullanıyoruz" sloganlari ile reklam yapıyor. Evet temiz enerji kullanmak ciddi bir pazarlama aracı oldu ancak şimdilik alti tamamen boş, göstermelik olmaktan ileriye gidemiyor.
*

    Ö. Ö.

Zaten tek amacı kar elde etmek olan firmaların ne yaptığı değil vicdan sahibi insan olarak senin ne yaptığın değerli.
Yoksa reklamlarda yeşil olduğunu söyleyen firmaların ürününü tüketip kendini iyi hissediyorsun vay senin haline..

Yediğin, içtiğin, tükettiğin şeyin arkasına bakmıyorsan alıp satılan mal çoktan sen olmuşsun demektir.
« Son Düzenleme: Mayıs 10, 2021, 12:10:40 Gönderen: Özgür Ökten »
*

    Y. T.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zaten tek amacı kar elde etmek olan firmaların ne yaptığı değil vicdan sahibi insan olarak senin ne yaptığın değerli.
Yoksa reklamlarda yeşil olduğunu söyleyen firmaların ürününü tüketip kendini iyi hissediyorsun vay senin haline..

Yediğin, içtiğin, tükettiğin şeyin arkasına bakmıyorsan alıp satılan mal çoktan sen olmuşsun demektir.

Ben anlamadım dediğinizi bir üstteki yorumunuzda iyi bir şey yapmışlar en azından yapmayanlara göre , baltalamamak lazım dediniz bir altta onlara güvenilmez bizi mal yerine koyarlar diyorsunuz   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bilemedim ne demek istediğinizi. Sanırım ne yazarsak yazalım mod aynı kalacak  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Ortada Yeşil ürünler yok ise vicdanınızla baş başa kalırsınız. Seçim şansınızın olacağı doğa dostu ürünler yok ise vicdan ne işe yarar ?
« Son Düzenleme: Mayıs 10, 2021, 12:51:23 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »