0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. T.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #30 : Nisan 12, 2020, 21:58:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Su kullanımı kesinlkle kişiye bağlıdır.  Yaklaşık 10 lt hatta daha altı ile duş yapabilirsiniz. Islanıp suyu kapatacak ve sabunlanacaksınız, suyu açıp durulanacaksanız (saatlerce değil. Hamamlarda kurnayı düşünün, bir kurna su ile yıkanılır. Diş fırçalama için 20-30 litre su da harcanabilir, suyu açarsınız, dişlerinizi çok uzun fırçalarsınız, ağzınız çalkalamanız fırçayı yıkamanız derken, bakmışsınız su bitivermiş.

Su deposu için baş altı müsaitse de yelkenli bir teknede yükü mümkün olduğu kadar kıça yakı  taşımak doğru olur. Yelken seyrinde rüzgarın etkisi ile tekne başı basılma eğilimindedir, bunu mümkünse arttırmamak gerekir. Mecbur kalırsanız kullanabilirsiniz. 

Katiliyorum Ahmet korsan ama benim icin ne kadar gec biterse o kadar iyi. Bu boyda bir tekneye bence su kapasitesi az, muhadil diger markalarda en az 500 litre depo var.


*

    A. Ç.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #31 : Nisan 12, 2020, 22:08:36 »
46 ft bir teknede başa 200 kg ek yük çok büyük bir fark yaratmaz. Bir gezi teknesinde her ne kadar yelken performansı düşse de sonuçta bir yarış teknesi değildir ve performans kaybının çok iyi bir yarışçı dışında farkına varılacağını zannetmiyorum. Yine de teknede diğer ağırlıkların kıça kaydırılmasında ve öncelikle baştaki deponun kullanılmasında yarar vardır.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #32 : Nisan 12, 2020, 22:14:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Horizon yacht charter firmasi filosundaki bir Bavaria 46 icin hazirladigi dokumanda hem bas tarafta hem de kic tarafta tatli su dolum kapaklarini gostermis. Basa ilave bir tank mi yapmislar diye dusundurmekte ancak kapasite olarak 96 galon ( 363 litre ) yazmislar.

Bu tekne de ayni depo icin cift dolum kapagi mi var kolaylik olsun diye?
360lt tek depo değil zaten. 210+150lt depo var.

Kıç iskele kamara yatak altında 210lt var.
Su doldurma girişi havuzlukta iskele dümen önünde zemindeki kapak (orsa seyri denge basamağı) altında.

Baş portuç farşlarının altında, sabit vidalı-kapalı yerde (zincirlik ile baş kamara arası) 150lt var
Su doldurma girişi baş portuç kapağının kenarında.

Bu baş tanka su doldururken başında biri durmaz ise tank dolunca girişten taşan su portucun içine doluyor, portucun gideri olmadığı için süngerle bi sürü temizlik işi çıkıyor.. Çoğu charter teknelerinde bur portuca minik bir miço (sintine pompası) koyarlar.. C45 ve C46'ların bilinen kötü tasarım noktalarından biridir.

Hidrofor ve tank seçim vanaları da iskele kıç wc lavabo dolap içindedir.
Vanalar yuvarlak olduğu (kollu değil) için ilk bakışta hangisi açık hangisi kapalı anlamak zor oluyor. Her defasında ya ikisini de elleyip birini bir tarafa diğerini diğer tarafa almak veya kafayı lavabo içine sokup pozisyonlarını üstlerinden okumak gerekiyor.
Bu da minik bir tasarım hatası işte.


*

    M. A.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #33 : Nisan 12, 2020, 22:18:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
46 ft bir teknede başa 200 kg ek yük çok büyük bir fark yaratmaz.
Ahmet bey 36 fit beneteau da çok fark yaratır mı? 40+40 zincir halattan, 90 metre zincire geçtim. Üstelik başta temiz su deposuda var. Barındığım iskelede derinlik 25 m falan olunca kendimi güvende hissetmediğim için böyle bir şey yaptım. Özellikle güneyden estiğin de.


*

    E. D.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #34 : Nisan 12, 2020, 23:03:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

360lt tek depo değil zaten. 210+150lt depo var.

Kıç iskele kamara yatak altında 210lt var.
Su doldurma girişi havuzlukta iskele dümen önünde zemindeki kapak (orsa seyri denge basamağı) altında.

Baş portuç farşlarının altında, sabit vidalı-kapalı yerde (zincirlik ile baş kamara arası) 150lt var
Su doldurma girişi baş portuç kapağının kenarında.

Bu baş tanka su doldururken başında biri durmaz ise tank dolunca girişten taşan su portucun içine doluyor, portucun gideri olmadığı için süngerle bi sürü temizlik işi çıkıyor.. Çoğu charter teknelerinde bur portuca minik bir miço (sintine pompası) koyarlar.. C45 ve C46'ların bilinen kötü tasarım noktalarından biridir.

Hidrofor ve tank seçim vanaları da iskele kıç wc lavabo dolap içindedir.
Vanalar yuvarlak olduğu (kollu değil) için ilk bakışta hangisi açık hangisi kapalı anlamak zor oluyor. Her defasında ya ikisini de elleyip birini bir tarafa diğerini diğer tarafa almak veya kafayı lavabo içine sokup pozisyonlarını üstlerinden okumak gerekiyor.
Bu da minik bir tasarım hatası işte.

    Benim 42 feet 1999 model Bavaria'da da aynıydı. İskele yatak altında 210, baş yatak altında da 150. Vana ve hidroforun yeri de aynı. Demek ki 21 yıl geçmiş bazı şeyleri hiç değiştirmemişler. İlginç, demek ki herkes memnun. Ben iskele yatak altındaki 210 litreliği pis su tankına çevirmiştim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap,  Koylarda alargada uzun süre kalabilmek için. Temiz suyu nasıl olsa bidonlarla da depolarım diye. Hiç sıkıntı çekmedim. Ama genelde yalnız ya da iki kişi oluyorduk.

*

    M. T.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #35 : Nisan 13, 2020, 04:42:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Horizon yacht charter firmasi filosundaki bir Bavaria 46 icin hazirladigi dokumanda hem bas tarafta hem de kic tarafta tatli su dolum kapaklarini gostermis. Basa ilave bir tank mi yapmislar diye dusundurmekte ancak kapasite olarak 96 galon ( 363 litre ) yazmislar.

Bu tekne de ayni depo icin cift dolum kapagi mi var kolaylik olsun diye?
360lt tek depo değil zaten. 210+150lt depo var.

Kıç iskele kamara yatak altında 210lt var.
Su doldurma girişi havuzlukta iskele dümen önünde zemindeki kapak (orsa seyri denge basamağı) altında.

Baş portuç farşlarının altında, sabit vidalı-kapalı yerde (zincirlik ile baş kamara arası) 150lt var
Su doldurma girişi baş portuç kapağının kenarında.

Bu baş tanka su doldururken başında biri durmaz ise tank dolunca girişten taşan su portucun içine doluyor, portucun gideri olmadığı için süngerle bi sürü temizlik işi çıkıyor.. Çoğu charter teknelerinde bur portuca minik bir miço (sintine pompası) koyarlar.. C45 ve C46'ların bilinen kötü tasarım noktalarından biridir.

Hidrofor ve tank seçim vanaları da iskele kıç wc lavabo dolap içindedir.
Vanalar yuvarlak olduğu (kollu değil) için ilk bakışta hangisi açık hangisi kapalı anlamak zor oluyor. Her defasında ya ikisini de elleyip birini bir tarafa diğerini diğer tarafa almak veya kafayı lavabo içine sokup pozisyonlarını üstlerinden okumak gerekiyor.
Bu da minik bir tasarım hatası işte.

Ozgur korsan bas kamara yatak altlarinda ne var? Bos mu? Oraya ekstra depo konurmu acaba...
*

    A. Ç.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #36 : Nisan 13, 2020, 07:49:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet bey 36 fit beneteau da çok fark yaratır mı? 40+40 zincir halattan, 90 metre zincire geçtim. Üstelik başta temiz su deposuda var. Barındığım iskelede derinlik 25 m falan olunca kendimi güvende hissetmediğim için böyle bir şey yaptım. Özellikle güneyden estiğin de.

Baştaki her ağırlık her teknede performansı etkiler ama dediğim gibi bunu belki usta yarışçılar hissedebilir. Bir gezi teknesinde çok önemli olmaz. Başta zincir olması ve su deposu başta ağırlık demektir ama bu ağırlık bir gezi teknesinde teknenin diğer taraflarına koyulan ağırlıklarla dengelenir. Genel olarak tüm ağırlık artışları teknenin yelken performansını etkiler ama bir gezi teknesinde bir sürü ağırlık taşımaya mecburuz (mecbur muyuz?). Mümkün olduğu kadar gereksiz malzemeleri tekneden çıkarmak, performansa katkı yapacaktır. Geri kalan malzemeleri ise mümkün olduğu kadar kıça koymakta yarar var.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #37 : Nisan 13, 2020, 09:28:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Horizon yacht charter firmasi filosundaki bir Bavaria 46 icin hazirladigi dokumanda hem bas tarafta hem de kic tarafta tatli su dolum kapaklarini gostermis. Basa ilave bir tank mi yapmislar diye dusundurmekte ancak kapasite olarak 96 galon ( 363 litre ) yazmislar.

Bu tekne de ayni depo icin cift dolum kapagi mi var kolaylik olsun diye?
360lt tek depo değil zaten. 210+150lt depo var.

Kıç iskele kamara yatak altında 210lt var.
Su doldurma girişi havuzlukta iskele dümen önünde zemindeki kapak (orsa seyri denge basamağı) altında.

Baş portuç farşlarının altında, sabit vidalı-kapalı yerde (zincirlik ile baş kamara arası) 150lt var
Su doldurma girişi baş portuç kapağının kenarında.

Bu baş tanka su doldururken başında biri durmaz ise tank dolunca girişten taşan su portucun içine doluyor, portucun gideri olmadığı için süngerle bi sürü temizlik işi çıkıyor.. Çoğu charter teknelerinde bur portuca minik bir miço (sintine pompası) koyarlar.. C45 ve C46'ların bilinen kötü tasarım noktalarından biridir.

Hidrofor ve tank seçim vanaları da iskele kıç wc lavabo dolap içindedir.
Vanalar yuvarlak olduğu (kollu değil) için ilk bakışta hangisi açık hangisi kapalı anlamak zor oluyor. Her defasında ya ikisini de elleyip birini bir tarafa diğerini diğer tarafa almak veya kafayı lavabo içine sokup pozisyonlarını üstlerinden okumak gerekiyor.
Bu da minik bir tasarım hatası işte.

Ozgur korsan bas kamara yatak altlarinda ne var? Bos mu? Oraya ekstra depo konurmu acaba...
Baş kamara yatak altının en ön kısmında başpervane tüneli ve motoru var, ama gerisi boş ve çok geniş alan.

Biz teknenin yedek havlu çarşaf deposu olarak kullanıyoruz.

öZgür (mobil)