Horizon yacht charter firmasi filosundaki bir Bavaria 46 icin hazirladigi dokumanda hem bas tarafta hem de kic tarafta tatli su dolum kapaklarini gostermis. Basa ilave bir tank mi yapmislar diye dusundurmekte ancak kapasite olarak 96 galon ( 363 litre ) yazmislar.
Bu tekne de ayni depo icin cift dolum kapagi mi var kolaylik olsun diye?
360lt tek depo değil zaten. 210+150lt depo var.
Kıç iskele kamara yatak altında 210lt var.
Su doldurma girişi havuzlukta iskele dümen önünde zemindeki kapak (orsa seyri denge basamağı) altında.
Baş portuç farşlarının altında, sabit vidalı-kapalı yerde (zincirlik ile baş kamara arası) 150lt var
Su doldurma girişi baş portuç kapağının kenarında.
Bu baş tanka su doldururken başında biri durmaz ise tank dolunca girişten taşan su portucun içine doluyor, portucun gideri olmadığı için süngerle bi sürü temizlik işi çıkıyor.. Çoğu charter teknelerinde bur portuca minik bir miço (sintine pompası) koyarlar.. C45 ve C46'ların bilinen kötü tasarım noktalarından biridir.
Hidrofor ve tank seçim vanaları da iskele kıç wc lavabo dolap içindedir.
Vanalar yuvarlak olduğu (kollu değil) için ilk bakışta hangisi açık hangisi kapalı anlamak zor oluyor. Her defasında ya ikisini de elleyip birini bir tarafa diğerini diğer tarafa almak veya kafayı lavabo içine sokup pozisyonlarını üstlerinden okumak gerekiyor.
Bu da minik bir tasarım hatası işte.