0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. K.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #15 : Nisan 10, 2020, 15:02:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tabiki vermedim..çatır çatır kullandım çartplotırı yıllarca..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Simrad süper bir aletti..


Cevabı görmeden yorum yapmak istemedim ama hukuken de o plotter sizindi zaten...

Şimdi bundan satın alınan teknedeki her şeyin mülkiyeti alana geçer anlamı çıkmasın... Her durum kendi içinde değerlendirilmeli.. Örneğin satın aldığınız teknede, hani bazı büyük teknelerde olan master kabindeki makyaj masaları var ya onlarda unutulmuş şu veya bu değerdeki bir takı veya makyaj seti varsa o sizin değil teknenin eski sahibinin malı kalmaya devam eder...

Hatta bir adım öteye gidelim; portuçta yedek yelkenin altında unutulmuş bir dalgıç tüpü ve kıyafeti ile zıpkın -aksi açıkça kararlaştırılmamış ise - eski sahibine ait kalmaya devam ederken; aynı portuçta bir çanta içerisinde yine aynı dalış takımı ve onun yanında gövde kazıma aletleri, dolanan halatı teli kesme edevatı gibi "bu ekipman bütün halinde bu teknenin alt temizliğinde kullanılıyor" izlenimi bırakan bir eşya varsa, bu defa o çanta ve içindekiler -aksi açıkça kararlaştırılmamış ise - tekneyle birlikte teknenin yeni sahibine aittir... Nasıl ki yelken dolabındaki yedek yelkenler verilmeyecekse bunun açıkça belirtilmesi şartsa; sizin durumunuzdaki Simrad teknede kurulu bir tane varken ikincisi alınmış bir yedek chartplotter  dahi olsa mülkiyeti yine prensip olarak satışla birlikte yeni sahibine geçer... Yani bu anlamda o mütemmim cüz veya aksesuarın monte edilmiş olup olmamasının da bir anlamı yok...


*

    A. Ç.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #16 : Nisan 10, 2020, 16:55:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cevabı görmeden yorum yapmak istemedim ama hukuken de o plotter sizindi zaten...

Şimdi bundan satın alınan teknedeki her şeyin mülkiyeti alana geçer anlamı çıkmasın... Her durum kendi içinde değerlendirilmeli.. Örneğin satın aldığınız teknede, hani bazı büyük teknelerde olan master kabindeki makyaj masaları var ya onlarda unutulmuş şu veya bu değerdeki bir takı veya makyaj seti varsa o sizin değil teknenin eski sahibinin malı kalmaya devam eder...

Hatta bir adım öteye gidelim; portuçta yedek yelkenin altında unutulmuş bir dalgıç tüpü ve kıyafeti ile zıpkın -aksi açıkça kararlaştırılmamış ise - eski sahibine ait kalmaya devam ederken; aynı portuçta bir çanta içerisinde yine aynı dalış takımı ve onun yanında gövde kazıma aletleri, dolanan halatı teli kesme edevatı gibi "bu ekipman bütün halinde bu teknenin alt temizliğinde kullanılıyor" izlenimi bırakan bir eşya varsa, bu defa o çanta ve içindekiler -aksi açıkça kararlaştırılmamış ise - tekneyle birlikte teknenin yeni sahibine aittir... Nasıl ki yelken dolabındaki yedek yelkenler verilmeyecekse bunun açıkça belirtilmesi şartsa; sizin durumunuzdaki Simrad teknede kurulu bir tane varken ikincisi alınmış bir yedek chartplotter  dahi olsa mülkiyeti yine prensip olarak satışla birlikte yeni sahibine geçer... Yani bu anlamda o mütemmim cüz veya aksesuarın monte edilmiş olup olmamasının da bir anlamı yok...

Hukuki açıklaması böyle ama denizcilikte bu kural Şpkanı alıp çıkacaksın şeklinde açıklanır. Sadece kişsel eşyalar alınır ve çıkılır. Neyi kişisel neyin tekneye ait olduğu çok güzle örneklerle açıklanmış. Örneğin dalış tüpü soru işaretli duruyor. Bunun bana göre en kolay yolu, tekne satılıksa, sadece tekne ile verilecek aksesuarları teknede bırakmak gerisini evinize götürmektir.  Bu chartplotter tekneden çıkarılmış olsa idi böyle bir konu gündeme gelmeyecekti. Bu konuda yazdığım 'tekneyi satışa hazırlamak' konulu yazıyı:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

sayfasından okuyabilirsiniz.


*

    E. D.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #17 : Nisan 10, 2020, 17:20:32 »
    Ben tekneyi satışa çıkarmadan önce bırakmak istemediğim her şeyi tekneden çıkardım. Böylece gelen alıcılar teknede ne gördüyse öyle kabul edip alıcı oldular. Hiç bir sorun da yaşamadım. Ama tekne satılık olsun bu arada ben de satılıncaya kadar kullanmaya devam edeyim derseniz, mutlaka detaylı bir envanter listesi çıkarıp alıcılara vermenizde yarar var. Aksi takdirde sorun yaşanabilir.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #18 : Nisan 10, 2020, 19:09:47 »
O Chartplotter tekneye ait değil,  demonte ve daha da önemlisi  bir dolapta vs değil,  vidalanmis bir bölmede saklanmış.  Belki yurtdışından kaçak sokuldu.  Ben böyle gizlenmiş bir malzemeyi sahibi isteyince verirdim. İster mücevher olsun ister marin malzeme.  Zulalanmis bir mal sonuçta.


*

    S. Ç.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #19 : Nisan 10, 2020, 20:25:32 »
Tekneyi uzun süre terkedeceğim zaman bende elektroniklerimi zulalara kaldırır,zula yeri vidalıysa da vidalarım..burada bir sorun yok..

Sonuçta bulunan şey şahsi kullanım eşyası değil..telefon,mücevher,şahsi sağlık gereci,pc,ipad bence şahsi dir ve zaten geri verilir..

Bulunan şey,teknede kullanılan teknenin bir parçası gibi..örneğin bir invertör bulsaydım onuda vermezdim..

Ha..kutusunda olan jelatini bile açılmamış ve hiç kullanılmamış bir chartplotter olsaydı dururdum..

Böyle bir cihazı bir sene boyunca unutuyorsan,belki ondan da önceki sahibinin olabilir..safça söylendiğinde..aa o benim denebilir..bende öyle algıladım.

Zaten tekneyi sattığımda,otomatikman yeni sahibine de geçti..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Ö. Ö.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #20 : Nisan 10, 2020, 21:47:05 »
Zaten verilmelidir demekten sakındim " ben olsam verirdim " dedim.  Bazı durumlar yasa haricinde kişisel tercihle devam eder.  Mesela bir malın satışından karşı taraf cayar ama geçerli sebebe inanırsan talep etmese bile kaporayı geri verirsin, için rahat eder. 

Eğer o plotter tekne envanterine kayıtlı değil ve sahibinin elinde adına  faturası olsaydı ne olurdu?  Yasal olarak çatır çatır alırdı malını geriye.  Bir de bu pencereden bakın bakalım olaya.
« Son Düzenleme: Nisan 10, 2020, 21:51:21 Gönderen: Ömer Öge »
*

    S. Ç.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #21 : Nisan 10, 2020, 23:08:00 »
Esasında doğru tabi..
Yanlız fatura olayına girilirse bir sürü şeyi geri isteyebilir,bende isteyebilirim..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ayrıca bu kendi başımızada gelebilir..alıcı satıcı arasındaki ilişkide burada çok önemli..
Ben bile bir iki ay sonra benim için önemli olan bir cd yi istedim..ne bileyim aylar sonra depoda bulduğum tekne için alınmış yedek parçaları gönderdim..ama sevdiğim biri olduğu için..
Yani burada nasıl isteneceği ve karşındaki kişide çok önemli..
*

    S. K.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #22 : Nisan 11, 2020, 02:19:33 »
İşte bu noktada sorunu çözecek kavram "özgülenme"... Chartplotter teknede kullanılan bir alet; satılan bir teknede bulunuyorsa bu durumda karine olarak tekneye özgülenmiş demektir, aksini iddia eden bunu güçlü delillerle ispat etmelidir...


Bunun hukuki anlamı için bir de şöyle örnek vereyim:


Binek bir aracın arka koltuğunda veya bagajda çuvallar içinde 250kg esrar ele geçirildiğinde aracı kullanan ceza alır; araç da sahibine iade edilir (sahibi ceza alan kişi olsa dahi)..


Binek bir aracın teybinin arkasına gizlenmiş bölmede önceki örneğin 1/100'ü kadar yani 2,5kg esrar ele geçirildiğinde ise ceza verildiği gibi araç da müsadere edilir; çünkü o zula ile araç uyuşturucu kaçakçılığına "özgülenmiştir" suçta kullanılan eşyadır artık...
*

    Ö. Ö.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #23 : Nisan 11, 2020, 10:09:51 »
Zula deyince olayı uyuşturucuya baglamak anlamlı olmamış konumuzda . Uyuşturucu bir suç unsuru,  bizim konumuza uygun emsal değil.

 Esasında yasayı değil de hoşgörü,  niyet ve  raconu konuşuyoruz.  Şimdi racon deyince birisi de mafyaya bağlamaz inşallah.

Evde kal Türkiye. ..
« Son Düzenleme: Nisan 11, 2020, 10:11:06 Gönderen: Ömer Öge »
*

    S. K.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #24 : Nisan 11, 2020, 12:16:11 »
Örneği verirken zula kelimesinden gelmedim; hatta zula lafı hangi mesajda geçti, onu bile hatırlamıyorum... Demek istediğim; birinde araçla az miktardaki malzeme arasında illiyet bağı var, diğerinde ise çok miktarda malzeme ile araç arasında illiyet bağı yok... Aynı noktada simrad yerine bir laptop olsaydı bu eski sahibinin olacaktı çünkü laptopla tekne arasında illiyet bağı yok...


Hoşgörü vs. niyet okuması gerektirir -ki bunu yapmaya imkan yok... Satıcı o malı gerçekten başka bir tekneye, mesela yeni alacağı teknesine takmak için bile almış olabilir (hiç sanmıyorum ya neyse) ama tekneyi sattıktan 1 yıl sonra, üstelik kendi aklına gelmemiş de alıcı arayınca hatırlamış; üstüne bu ürün öyle 100 liralık kolay unutulacak bir ürün değil... Tüm indikatörler burada satıcının Serdar korsanın en ufak bir hoşgörü kıvılcımı parlatmasından yararlanmaya çalışacağını gösteriyor...


Maç sonrası hakem otopsisi programlarının meşhur deyimiyle: "oyna, devam"...
*

    M. T.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #25 : Nisan 12, 2020, 13:54:45 »
Ozgur korsan Bavaria 46 ile ilgil bir soru daha.. bu teknenin sanirim 360 litre su deposu var ve ekstra su tanki yok. Dogru mudur?

360 litre yetiyor mu? Kac gun gidiyor 3-4 kisiyle...
*

    Ö. Ö.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #26 : Nisan 12, 2020, 14:52:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ozgur korsan Bavaria 46 ile ilgil bir soru daha.. bu teknenin sanirim 360 litre su deposu var ve ekstra su tanki yok. Dogru mudur?
360 litre yetiyor mu? Kac gun gidiyor 3-4 kisiyle...
Evet ne yazık ki 4 kamara 8-10 kişi kapasiteli tekne için 360lt gibi düşük bir tatlı su kapasitesi var..

Yetip yetmeme durumu genelde misafirlerin su kullanma alışkanlıklarına bağlı..
Bir günde de bitiren gruplar oluyor, 5-6 gün yettiren de.
İnsanların teknede yemek yapma ve bulaşık ihtiyacı, denize girip çıkanların duş ihtiyaçları, uzun saçlı insanların sayısı, çoluk çocuğun musluklarla ilişkisi gibi bir sürü kriter var! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bavaria ile görüştük bu konuda, orijinal ve tavsiye ettikleri bir kapasite arttırma yöntemi yok.
Mantıken baş kamara yatak altları veya baş portuç zemini gibi yerler en kolay su deposuna dönüştürülebilir görünüyor.

Biz çoğunlukla Fethiye-Göcek bölgesinde seyir yapıyoruz, buralarda heryerde bolca su ikmali imkanı olduğundan sıkıntı çekmiyoruz.
Ama bu tekne ile Hisarönü veya Gökovada geziyor olsaydık ek depo mutlaka yapardım sanırım..
*

    A. Ç.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #27 : Nisan 12, 2020, 15:16:51 »
Su kullanımı kesinlkle kişiye bağlıdır.  Yaklaşık 10 lt hatta daha altı ile duş yapabilirsiniz. Islanıp suyu kapatacak ve sabunlanacaksınız, suyu açıp durulanacaksanız (saatlerce değil. Hamamlarda kurnayı düşünün, bir kurna su ile yıkanılır. Diş fırçalama için 20-30 litre su da harcanabilir, suyu açarsınız, dişlerinizi çok uzun fırçalarsınız, ağzınız çalkalamanız fırçayı yıkamanız derken, bakmışsınız su bitivermiş.

Su deposu için baş altı müsaitse de yelkenli bir teknede yükü mümkün olduğu kadar kıça yakı  taşımak doğru olur. Yelken seyrinde rüzgarın etkisi ile tekne başı basılma eğilimindedir, bunu mümkünse arttırmamak gerekir. Mecbur kalırsanız kullanabilirsiniz. 
*

    Ö. Ö.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #28 : Nisan 12, 2020, 15:28:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Su deposu için baş altı müsaitse de yelkenli bir teknede yükü mümkün olduğu kadar kıça yakı  taşımak doğru olur. Yelken seyrinde rüzgarın etkisi ile tekne başı basılma eğilimindedir, bunu mümkünse arttırmamak gerekir. Mecbur kalırsanız kullanabilirsiniz. 
Ne yazık ki C46'larda kıç kamaralarda ekstra bir depo için yer yok.
Salon zemininde farşların altında belki birkaç birbirinden ayrı 80-100lt esnek depo koyacak yer var, ama tesisat çok zor olur..

Baş kamara ve baş portuç haricinde sadece havuzluk kıç taraf zeminde, muhtemelen jeneratör-su yapıcı gibi donanımlar için ayrılmış kocaman bir portuç var, oraya belki 1tonluk depo sığabilir, ama orası da el altındaki pek çok malzemeyi (can salı, kova, deniz merdiveni, su oyuncakları, yedek çapa-halat vb.) saklamak için kullanılıyor genelde..

Düzgün bir planlama ile olmayacak şey değil tabi.
Zira baş portuç da 8 tane büyük boy usturaçayı rahatça alan bir alan sağlıyor.
*

    M. T.

Ynt: Bavaria 46 On kamara donusumu
« Yanıtla #29 : Nisan 12, 2020, 21:56:20 »
Ozgur korsan, bu model tekne icin bas portuca esnek bir su deposu ( 100-200 litre ) dusundum ama ilave agirligin teknenin bas kic hattini , yelken performansini kadar bozabilecegini bilemiyorum.

Horizon yacht charter firmasi filosundaki bir Bavaria 46 icin hazirladigi dokumanda hem bas tarafta hem de kic tarafta tatli su dolum kapaklarini gostermis. Basa ilave bir tank mi yapmislar diye dusundurmekte ancak kapasite olarak 96 galon ( 363 litre ) yazmislar.

Bu tekne de ayni depo icin cift dolum kapagi mi var kolaylik olsun diye?

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap