0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    D. E.

Ynt: Sert Hava Seyri - Heavy Weather Sailing Kitabı Özet Çeviri
« Yanıtla #15 : Ekim 31, 2016, 12:22:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ellen MacArthur 2005'te dünya rekorunu kırdıktan sonra ülkesinde Kraliçe tarafından onurlandırıldı. Yapılan törende Kraliçe orada olanlara seslendi: Arise! (Ayağa kalkın) ve Ellen'e seslendi: Dame MacArthur! Birleşik Krallık bu yürekli insana "Dame Commander of the Order of the British Empire" ünvanını verdi.  Ülkemdeki devlet maalesef umarsız, değer bilmez, insanları cesaretlendirmez, ilham vermez. Ne yapılıyorsa kişilerin kendi çabaları. Ben en azından kendi kendime, yapanların ve hatta bu şartlarda bile niyet edenlerin önünde saygı ile eğiliyorum.


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
Onu da geç..1997'de 17 Yaşında, kendi onardığı 21 feet'lik La Poisson isimli teknesiyle mini transat yarışını bitirdiğinde RYA onu ''Yılın Denizcisi'' seçti.. Ayrıca Fransa'da ''Yılın umut veren denizcisi'' ünvanı ile ödüllendirdi.. Dur daha geliyor 20043 nolu asreoid Ellen MacArthur adını aldı..

Sen şimdi sor çevrene Tolga Pamir kim bilen var mı...

« Son Düzenleme: Ekim 31, 2016, 12:23:03 Gönderen: Dilek Ergül »


*

    K. B.

Ynt: Sert Hava Seyri - Heavy Weather Sailing Kitabı Özet Çeviri
« Yanıtla #16 : Ekim 31, 2016, 14:52:55 »
Dilek korsanım, verdiğim link ile amacım tabiki sizin konunuzu bölmek değildi.Bu yüzden özür dilerim.
Bir çok arkadaş zaten bu seyrin en az bir kaç bölümünü kesin izlemiştir, bilgisi olmayanlara hatırlatmak maksadıyla yazdım.Başka bir topic de paylaşmak daha mantıklı haklısınız.
Moderasyondan rica edeyim son Yazdığım linki ve Yazıyı kaldırırlarsa sevinirim.
Ellen MacArthur' da bir çok belgeselini seyretmiştim, Gözüpek gerçek bir denizci kadın.
Bu konudaki yazınızı da ilgiyle takip ediyorum, emeğinize sağlık.Sevgiler.


*

    D. E.

Ynt: Sert Hava Seyri - Heavy Weather Sailing Kitabı Özet Çeviri
« Yanıtla #17 : Ekim 31, 2016, 16:21:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dilek korsanım, verdiğim link ile amacım tabiki sizin konunuzu bölmek değildi.Bu yüzden özür dilerim.
Bir çok arkadaş zaten bu seyrin en az bir kaç bölümünü kesin izlemiştir, bilgisi olmayanlara hatırlatmak maksadıyla yazdım.Başka bir topic de paylaşmak daha mantıklı haklısınız.
Moderasyondan rica edeyim son Yazdığım linki ve Yazıyı kaldırırlarsa sevinirim.
Ellen MacArthur' da bir çok belgeselini seyretmiştim, Gözüpek gerçek bir denizci kadın.
Bu konudaki yazınızı da ilgiyle takip ediyorum, emeğinize sağlık.Sevgiler.

Alsında ben; hem burada dursun hem de ayrı yerde de açalım da özellikle herkes faydalansın demek istedim..asıl ben özür dilerim yanlış anlaşılmaya mahal verdim.. Sibel ve Osman benim için o kadar kıymetliler ki, onlarla ilgili bir belgesel ayrı konuda da mutlaka ele alınmalı diye düşündüm.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 31, 2016, 16:21:36 Gönderen: Dilek Ergül »


*

    K. B.

Ynt: Sert Hava Seyri - Heavy Weather Sailing Kitabı Özet Çeviri
« Yanıtla #18 : Ekim 31, 2016, 16:54:46 »
Dilek korsanım sizin özür dilemenizi gerektiren bir durum yok, lütfen.
Hatayı ben yaptım.Topiğinize limon sıkmış gibi oldum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada Osman Atasoy'u, Sibel Karasu'yu, ve hatta hakkını yemek istemem Zuhal Atasoy'u(şimdiki soyadını bilmiyorum,özür.) sadece denizcilik camiası değil tüm Türkiye tanıyor.Başarıları ortada.
Forumu tam incelemedim ama onlar hakkında forumda açılmış konu başlığı mutlaka vardır.
Bu arada siz yazınca çok iyi hatırladım Tolga Pamir'i.Yelken dünyasından takip etmiştim.
Değeri anlaşılmamış,tek başına çok çabalamış ,mini transatyarışçısı iyi bir denizciydi.Bu camiada bile çok tanındığını sanmıyorum.
Yeterli bilgi toplayabilirsem onun hakkında bir topic açmak isterim.


*

    H. E.

Ynt: Sert Hava Seyri - Heavy Weather Sailing Kitabı Özet Çeviri
« Yanıtla #19 : Ekim 31, 2016, 19:45:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dilek korsanım sizin özür dilemenizi gerektiren bir durum yok, lütfen.
Hatayı ben yaptım.Topiğinize limon sıkmış gibi oldum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada Osman Atasoy'u, Sibel Karasu'yu, ve hatta hakkını yemek istemem Zuhal Atasoy'u(şimdiki soyadını bilmiyorum,özür.) sadece denizcilik camiası değil tüm Türkiye tanıyor.Başarıları ortada.
Forumu tam incelemedim ama onlar hakkında forumda açılmış konu başlığı mutlaka vardır.
Bu arada siz yazınca çok iyi hatırladım Tolga Pamir'i.Yelken dünyasından takip etmiştim.
Değeri anlaşılmamış,tek başına çok çabalamış ,mini transatyarışçısı iyi bir denizciydi.Bu camiada bile çok tanındığını sanmıyorum.
Yeterli bilgi toplayabilirsem onun hakkında bir topic açmak isterim.

Tolga Pamir'e Gezgin Korsan destek olmuştur. Bkz. forum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    K. B.

Ynt: Sert Hava Seyri - Heavy Weather Sailing Kitabı Özet Çeviri
« Yanıtla #20 : Ekim 31, 2016, 21:32:52 »
Ooo bu iyiymiş ya. O yıllarda olmadığım için haberim de olmamış.Demek forumda denk de gelmemişim.

Ya Hakan bir de konu başlığını verseydin iyi olacaktı, şimdi forum kazan ben Çay kaşığı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dilek korsanı daha fazla kızdırmadan çekiliyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Ynt: Sert Hava Seyri - Heavy Weather Sailing Kitabı Özet Çeviri
« Yanıtla #21 : Ekim 31, 2016, 22:42:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ooo bu iyiymiş ya. O yıllarda olmadığım için haberim de olmamış.Demek forumda denk de gelmemişim.

Ya Hakan bir de konu başlığını verseydin iyi olacaktı, şimdi forum kazan ben Çay kaşığı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dilek korsanı daha fazla kızdırmadan çekiliyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Arama kutucuğuna "Tolga Pamir" yazdım. 0,04 sn. sürdü.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    D. E.

Ynt: Sert Hava Seyri - Heavy Weather Sailing Kitabı Özet Çeviri
« Yanıtla #22 : Ekim 31, 2016, 22:57:44 »
BÖLÜM 1- Yazar / Olin Stephens

Tekne tasarımı ve ağır hava şartları için kondisyonu.

Öncelikle yazar tekne tasarımcılarının takip ettiği üzere ünlü Olin James Stephens II yani Sparkman&Stephens yatlarının tasarımcısı.. Hal böyle olunca da elbette yazacakları kendi tasarımlarına göre olacaktır.. Ama unutmayın.. 21.yüzyıldayız ve bu tasarımlarda üretilen  bir bir artık eskimekte.. Yenilerini ise almak mümkün değil..eee ne yapalım..ölelim mi..? derseniz eğer..yok derim.. ben almam ayrı konu ama Cyclades ile Dünya Turu atan bu sevimlilik canavarı çiftin maceralarını takip edin derim..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Şimdi bölümün özet çevirisi:


Her tür ve boyutta gemi ve hayatta kalanlar ağır havadan nasiplerini almışlardır.. Ağır havanın sunacağı en kötüye hazır olan tekne mi yoksa onu abramak mı değerli olandır? Suyun etrafında geçen ömrüm bana pek çok extrem hava şartlarına dayanan tekneleri öğretti. Kardeşim Rod ile birlikte  Harry Pigeon'un Islander'inde New Rochelle limanındaydık. Onu bu kendi yaptığı 34 foot'luk yawl arma teknesiyle attığı Dünya turu sonrası kutlamaya gitmiştik. Teknenin ne hafifliği ne de basit ''vee'' alt formu ağır şartlar için üretilmemişti. Bizi en çok etkileyen ise ne motor, ne elektriksel donanım ne de diğer gerekli donanımı vardı. Hemen sonrasında duyduk ki Alain Gerbault Firebird isimli teknesi ile City Island'daydı.. Hemen gittik tabiki.. İki tekne arasında ki farklılık barizdi.. ve bu ağır eski tekne bir hayli ağır havayla karşılaşmıştı.
En büyük saygımızı da Dr Claud Worth'un 1920'lerde ürettiği Tern isimli teknelerdi...Her zaman standart bir genişliği, değişik ağırlıklarda ki teknelerde ve uzun salma ile savundular.. ( Kitapları Yacht Crusing - Yacht Navigation and Voyaging)



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Tekne tasarım ve yapım tekniği olarak 12-15 metre dalgaları ve 60-80 knot havayı kaldıracak yapıda olmalıdır.. Teknenin Ağırlık/Boy rasyosu (ki bunlar Ted Brewer hesaplamalarıdır) ile su hattı arasında matematiksel bir denge vardır. Ağırlık; güç,denge,konfor,iç yaşam alanı ve hareket kabiliyeti gibi istekler ile değişir, şekil alır.  Teknenin toplam ağırlığı aynı zamanda mürettebat ve alınacak ihtiyac malzemelerinin de ağırlığını karşılıyor olmalıdır. Ve tabi ki balastı da üzerinde taşıyacağı yelken yükünü karşılayacak miktarda olmalıdır. Gerçekte en iy materyallerin akıllıca kullanımı sonucunda, hafif gövde ve armalı, yeterli balastı olan dengeli, ağırlık rasyosunun güvenli sınırın en altında olacak tekneler yapılabilir. Burada önemli olan hangi malzemeden yapıldıkları değildir.. Ağaç, Grp ya da benzeri hafif başka malzeme olabilirler. Karbon fiber gibi hafif, aynı zamanda güçlü gövdeli tekneler yapılabilir. Hafif tekneler mutlaka hafif malzemeler ve akıllıca balast ile üretilmelidirler. Ağır teknelerin ise malzeme seçimi bu kadar hassas olmayabilir.
Teknenin yer çekimine dikey merkezi ve gövde geometrisi birlikte pozitif dengeyi sağlar. Bu rasyoda ki iyi değeri yakalamak önemlidir. 120 derece ve üstünde tekne devrilir ise doğrulacak demektir. Altında değerlerde tam tersi olma olasılığı yüksektir.  Derinlik tekneye daha rahat hareket,daha rahat iç alan imkanı, sintine suyuna daha çok alan sağlar. Ama yüksek hızlarda daha az iletkendir.. Ağır tekneler ise denge demektir ve yüksek hızlarda çabuk tepki verir.

Derinlik ve genişlik rasyosuna gelirsek orta seviye bana  ideal görünüyor.

-Dilek Hemen burada bazı rasyolar vereyim: Ör Eos ( benim teknem)

Ağırlık/Su hattı rasyosu

Ağırlık/Su hattı rasyosu    233,98
Balast/Ağırlık Rasyosu      40,18
Yelken alanı/ağırlık rasyosu   16,61
Hareket rahatlığı                   24,30
Devirldiğinde dönme            2,02

Bu rasyolara göre benim teknem:

Ağırlık/Su hattı rasyosu

Very light racer 100-150
Light cruiser/racer 150-200
Light cruiser 200-250
Average cruiser 250-300
Heavy cruiser 300-350

Yelken alanı-ağılık rasyosu

Motor-sailers below 14
Ocean Cruisers 14-17
Coastal Cruisers 16-18
Ocean racers 18-20
Radical racers 20 plus

Balast/ağırlık rasyosu

45% olmalı..

Şimdi tüm bu veriler ile çıkaracağımız sonuç şu:

1. Ben Eos'u dengeli yüklemeliyim.
2. Erken camadan vurmalıyım
3. Teknem rahat
4. Devrilirse doğrulacak

Gibi.. yani nasıl kullanmanız gerekiyor teknenizi bunu veren sayılar aslında...

Bu bölüme yarın devam edeceğim
« Son Düzenleme: Kasım 01, 2016, 17:45:55 Gönderen: Umut Korkmaz »
*

    K. B.

Ynt: Sert Hava Seyri - Heavy Weather Sailing Kitabı Özet Çeviri
« Yanıtla #23 : Kasım 01, 2016, 13:26:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ooo bu iyiymiş ya. O yıllarda olmadığım için haberim de olmamış.Demek forumda denk de gelmemişim.

Ya Hakan bir de konu başlığını verseydin iyi olacaktı, şimdi forum kazan ben Çay kaşığı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dilek korsanı daha fazla kızdırmadan çekiliyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Arama kutucuğuna "Tolga Pamir" yazdım. 0,04 sn. sürdü.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben 0,02 sn. de bulmuştum.Moderatörlere yavaş tepki veriyor bu forum.   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. Ş.

Ynt: Sert Hava Seyri - Heavy Weather Sailing Kitabı Özet Çeviri
« Yanıtla #24 : Kasım 01, 2016, 19:16:31 »
Dilek korsan

6000 kilo  yuklu agirligim, su hattimda 9m desek 666 cikiyor oran

Ver very heavy cruiser sahibi miyim simdi?
*

    D. E.

Ynt: Sert Hava Seyri - Heavy Weather Sailing Kitabı Özet Çeviri
« Yanıtla #25 : Kasım 01, 2016, 20:53:40 »
😀😀😀 teknik aksakliktan devam edemedim.. rasyolarin formullerini verecegim yarin..
*

    D. E.

Ynt: Sert Hava Seyri - Heavy Weather Sailing Kitabı Özet Çeviri
« Yanıtla #26 : Kasım 03, 2016, 21:08:47 »
Kaldığımız yerden devam edelim..

Bu bölümde Olin Stephens kısca Ted Brewer rasyolarında Moderate ve üstü olan teknelerin daha güvenli olduklarını belirtmiş. Diğer teknelerin ise gereken önlemleri alarak seyir yapmalarını öğütlemiş. Buraya bir ek yapmak istiyorum: Hani diyoruz ya bazen 50 knot gördüm diye..görmedik..inanın görmedik.. nice denizler var 50 Knot sizi yutar.. toplam şartları değerlendirmek gerekir.. Deniz hali bu her şey başımıza gelebilir.. Ayrı konu.. Kendi teknemden örnek verdim ya.. 34 foot teknenin dolu hali 7470Kg.. Bilge Keel.. yani salma yarı uzun.. ve hangskeg.. Ben Güney Okyanusu'na gitmem.. Ama giden var.. hem de bir iki değil.. dümende ki kişinin kabiliyeti ve alacağı riskin kat sayısı ile ilgili bir durum bu..

Bu riskleri alana aptal denmez..almayana korkak..Deniz bu.. dur daha denir dur daha neler göreceğiz bak.. (Güneşli günler göreceğiz..)

Evet devam edelim:

Ted Brewer rasyoları..

Ted Brewer tekne tasarımcısıdır. Az çok denizcilik ile alakası olan ve olmaya başlayanlar kendisini bilir.. Ted Brewer kendi verdiği matematik formülleri le şaşmaz bir rasyolar zinciri oluşturmuş..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yukarıda ki linkte bununla ilgili bilgi var ama İngilizce..başka bir başlıkta bunu da çeviririz..

Olin Stephens'in özel yorumu:

2001 yılında, iki İngiliz Farr 38 ( Rising Farrster) devrildikleri ve salmayı gövdeden kırdıkları şeklinde anons yaptılar. Sonrasında John Abernathy'nin yorumu salmanın bulunduğu bölgede ki gövde yeterince güçlü değildi ve teknenin dönmesine dayanamadı. Bu arada gövde Avustralya yasalarının tanıdığı min standartları sağlıyordu.. ( Dilek- Adamların gövde kalınlığı hakkında yasası var!) Avustralya ''Cruising and Yacht Club'' Sydney-Hobart yarışına katılan teknelerden gövde kalınlıklarını kontrol etmelerini istedi.. Ki Farr'lar Bruce Farr tasarımı olarak zaten yarıştaydılar.. Bu yaşanan üzücü olay tek de değildi..başka tasarımcıların da teknelerinde benzeri durumlar oluştu hatta insanlar öldü.. Avrupa yasaları sonradan yarışa çıkacak teknelerde RCD sertifikası koşulu getirdi. Bu ISO/CEN 12215-5 standartının gelişmiş haliydi. 24 metreye kadar yatlarda uygulanması zorunlu hale geldi. Ve bu standartta tasarımın dayanıklılığı, tasarım üzerine binecek güçlere göre yapılması gibi elementler öne çıkarıldı..Sonradan pek çok Avrupa'lı tekne bu standartta üretilir oldu..

Dilek- Bu acaba şu demek mi oluyor.. Eos 40% bir salma ağırlık rasyosuna sahip ki bu iyi bir değer.. ama caba bakalım salma çevresi gövde yeterince kalın mı..? İşte bunu da Lloyd Belgesi ve okyanusa çıkabilir onayı veriyor.. Capsize rasyosu 2,05.. Aslında 2 ve altı daha da makbul.. Eh marka vermeyeyim şu anda kullandığınız markalı pek çok teknenin ki 2,14'ler de... ama bir sürü tekne Dünya etrafında seyahette.. Peki nedir bu devrilme rasyosu?

Devamı aşağıda..

« Son Düzenleme: Kasım 03, 2016, 21:11:38 Gönderen: Dilek Ergül »
*

    D. E.

Ynt: Sert Hava Seyri - Heavy Weather Sailing Kitabı Özet Çeviri
« Yanıtla #27 : Kasım 03, 2016, 22:07:53 »
2. Bölüm Kırılan dalgalarda teknelerin stabilitesi:

Bu bölümüAndrew Claughton yazmış.. Kendisi Mühendis ve özellikle kırılan dalgalar ve teknelerin hareketi konusunda uzman...


Bir tekneyi deviren sebep nedir?

Tecrübeler göstermiştir ki düz bir suda tekneyi devirecek rüzgar gücü yoktur.. Hatta dalgalı ve dalgalar yüksek ve dik olursa da tekneniz devrilmez..
Tekneyi deviren net olarak ''kırılan dalgalar''dır.. Peki ne büyüklükte kırılan dalga teknenizi devirir?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ne yazık ki cevap '' çok da büyük'' değil.. Gövde uzunluğunuzun 60% si kadar kırılan dalga teknenizi devirir.. Ama asıl olan etkenlerden biri de teknenizin gövde şeklidir..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şimdi asıl konu bundan nasıl uzak kalırsınız?

Cevap basittir.. Kırılan dalgalardan uzak durun..

1979 Fast Net yarışında;pek çok tekne aslında yoluna devam etme pozisyonundaydı ve dalgalara karşı gittiler.. Kırılan dalgalardan uzak kısımda seyir yapmak istediler. Aslında kırılma olmayan kısımdaki dalga kırılma olan kısımdan büyüktü.. ve bu da teknelerin yalpalaması ama kırılan dalga olmadığı için devrilmeden uzak kalmaları demekti.. Aynı zamanda denizde yelkenle akmaya devam etmek de teknenin gövdesini devrilmekten uzak tutan bir koşuldur. genellikle risk yanlış dümencilikten gelir.. Güçlü dümenci ve tayfa ile aslında dalgalarda gitmek tekniği işe yarar ancak dalgalar kırılmaya başladığında 1979 Fastnet yarışında olduğu gibi her zaman teknenizi dalgalardan uzak tutamayabilirsiniz..



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Aşağıda ki çizelgelerde Gövde planları ve doğrulma momentumunun ağırlığa oranı ile ilgili çizelgeler göreceksiniz; Salma modellerinin karşılaştırması 32 feet tekneye göre uygulanmıştır...


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Aşağıda ki çizelgeye göre teknenize düşen yer çekimi ve kaldırma kuvveti oranları devrilme 90 derece ulaştığında doğrulması zor bir alana girmektedir..bir iki derece sonra artık suyun kaldırma kuvveti ve yer çekimi birlikte devreye girmekte ve istenmeyen sonuç ortaya çıkmaktadır..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Yukarıda ki ilk çizelge yaptığımız bir testi gösteriyor.. 3 ana gövdeyi kıyasladık. Biri geleneksel tekne formu, diğeri modern fin salma ve üçüncüsü yüksek gövde, fin salma  ve (skeg) gövdeye bağlantılı pala.. Bu üç teknede birbirlerinden bağımsız 3 ayrı harekete mahal verdiler:

1. Denge ve sağlamlığın bileşkesi olan hidrostatik performans
2. Kırılan dalgalara verilen hareketsel karşılık
3. Abranabilirlik, devrilmeye önlem olacak kadar sürekli yelken yapabilme ( gidebilme) kabiliyeti

Şimdi bu 3 maddeyi teknenin tasarımına göre ayrı ayrı inceleyelim:

Devamı gelecek.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap







« Son Düzenleme: Kasım 03, 2016, 22:12:28 Gönderen: Dilek Ergül »
*

    A. Ü.

Ynt: Sert Hava Seyri - Heavy Weather Sailing Kitabı Özet Çeviri
« Yanıtla #28 : Kasım 03, 2016, 22:22:38 »
Dilek korsanım,Dost meclisi sohbetlerinde sizin kulaklarınızı çınlatıyoruz.Bayanlar duyduklarına inanamıyorlar. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denizcilik adına çok iyi bir örneksiniz,yukarıdaki yararlı bilgiler için çok teşekkürler..
*

    E. O.

Ynt: Sert Hava Seyri - Heavy Weather Sailing Kitabı Özet Çeviri
« Yanıtla #29 : Kasım 04, 2016, 10:51:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dilek korsan

6000 kilo  yuklu agirligim, su hattimda 9m desek 666 cikiyor oran

Ver very heavy cruiser sahibi miyim simdi?

Semih Korsan ım
sailboatdata.com  adlı site,  tekne modeline göre bu oranları ( sail area/disp,  ballast/displacement vs ) veriyor. Hesaplamalarda foot, inch vs gibi farklı ölçütler kullanıldığından biz yanılabiliyoruz