0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ş. K.

Kızıldeniz rotamızı birlikte çizelim
« : Ağustos 10, 2014, 16:35:28 »
Sevgili korsanlarım Akdeniz ve Süveyş üzerinden yelkenle Kızıldeniz'e inmeyi planlıyorum.Daha önce bu rotayı kullanmış tecrübeli korsanlarımızın tavsiyelerine ihtiyacım var. Tecrübeli korsanlarımızın iletişim bilgilerine yönlendirebilirseniz görüşebiliriz. veya topikte değerli tecrübelerini bizimle paylaşabilirlerse daha güzel ve kalıcı olabilir. Hatta bu güzel korsanlarımızla birlikte Kızıldeniz seyri ne kadar hoş olur düşünsenize Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Gelelim soru başlıklarına 1- uygun rüzgarlar ve seyir tarihinin belirlenmesi 2-Saatte  ort 5 mil ile uğranabilecek limanlar ve rota 3-süveyş kanalı geçiş prosedürü 4- rota üzerindeki ülkelerde vize trans Log gibi liman prosedürleri 5- dönüş güzergahı (aynı rotadan dönüş veya farklı bir rota) Ekipte dalış hocamız var. Sharm,da dalış düşünüyoruz. 7.40 jeanneau mevcut. Fakat benim yelkenliye gidelim diyene açığız. Masraflar bizden olur. Yok ben teknemle floya katılırım grup gideriz diyenlerde buyursunlar. Öncelikle olumsuz eleştirileri alalım ki eksiklerimizi görüp tamamlayabilelim  korsanlarım. Hadi bakalım yıllanmış tadı doruk yapmış korsanlarımızın kapaklarını açma, tecrübelerinizi tattırma ve bilgeliğinizin zekatınızı verme vakti geldi. Seyri  4 kategoride düşünüyorum. 1- Ege seyri 2- Akdeniz seyri  3- Süveyş seyri 4- Kızıldeniz seyri Not: seyrimiz tatil gezisinden ziyade sportif amaçlı ve konfordan ziyade güvenlik ön planda olacak şekilde planlanmalıdır. Saygılarımla


*

    A. Ç.

Ynt: Kızıldeniz rotamızı birlikte çizelim
« Yanıtla #1 : Ağustos 10, 2014, 16:52:52 »
1.Mısır vizenizi alın.
2.Süveyş geçişi için yola çıkmadan önce bir acenta bulun. Bizim bulduğumuz beş para etmezdi. Geçebilmek için birkaç gün bekledik ve geçiş parası kadar da rüşvet verdik (adı da bahşiş.) Acenta tüm vesaik işinizi halledecektir.
 3. Ege için bu forumda bir çok yazı var.
 
Sanırım en son Kaş veya Finike'den Mısır'a  vurmak da yarar var. Sonrasını ben bilmiyorum. Sahilden gitmek, Suriye, İsrail denince benden uzak olsun diyorum. Kıbrıs Rum kesimi alternatif olabilir ama vize sorun olur.

Süveyş geçişini Mısırlı kaptanlar yaptırıyor. Tekneyi onlar kullanıyor. İlk gün (adını hatırlamadım) kanalın ortasında bir yere kadar gidiyorsunuz, ertesi gün başka bir kaptan alıyor ve geçişi tamamlıyor.  Süveyş'te güneye inecekseniz Mısır sahilleri dışında şansınız yok.


*

    Ş. K.

Ynt: Kızıldeniz rotamızı birlikte çizelim
« Yanıtla #2 : Ağustos 10, 2014, 17:07:45 »
Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederiz Ahmet kaptanım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Madem öyle Mısır vizesi ve süveyş işlemleri için iş bitirici firma yönlendirmesi (özelden)Akdenizin geçiş zamanı ve uygun düzgarı ne olmalı başka rota tavsiyesi olan varmı Mısır'a ?


*

    S. Z.

Ynt: Kızıldeniz rotamızı birlikte çizelim
« Yanıtla #3 : Ağustos 10, 2014, 17:29:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bir göz atın derim, sonrasında hobi ve zevklerinize göre bir şeyler çizeriz nasılsa. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ş. K.

Ynt: Kızıldeniz rotamızı birlikte çizelim
« Yanıtla #4 : Ağustos 10, 2014, 23:03:06 »
Suat Kaptanım bakmamı tavsiye ettiğiniz topike zaman zaman kısmen girmişsemde tavsiyeniz üzre alıcı gözüyle baştan aşağı hatmettim. Iyi sindirebilmek adınada tekrar tekrar okumam gerektiğini anladım. Ayrıca sizede burdan çok sorum çıkacak diye tahmin ediyorum kaptanım.şimdiden özür Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Muhterem kaptanım öncelikle itiraf edeyimki bu seyir öyle kolay yutulur cinsten değil doğruya doğru! Ya sizin gibi bir kaptana miçoluk yapa yapa pişicez yada o kaptanı teknemizin başına geçirip o sulara gidicez görünen o  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bu arada varsa Kızıldeniz'e seyriniz bırakın tayfalığı kaçak fare sıfatıyla beni makine dairenizde bulabilirsiniz yola çıkınca bir koloçan edin, söylemedi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap demeyin kaptanım. Birde şuna hayret ettim korsanlarım. Sudan korsanlarını Mısır teröristlerini bildirdikte şu Suud balıkçıları ne menem bir şeydir ? Ilk defa duydum şaşırdım. 7,50 mt yelkenli onların ilgi sahasına girermi yoksa daha büyük ganimet peşindelermi? Duyumu olanların paylaşmasını rica ederim. Birde benim hedefim Suud cidde limanı şimdilik dönüş yolunda tecrübeli kaptan adayıma tabiyim.Onun için Suud sularında seyri irdeliyorum. Suud bayrağı çekmek Suud prenslerinden izin belgesi almak bu suudlu korsanlara sökermi sizce Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap?

*

    N. B.

Ynt: Kızıldeniz rotamızı birlikte çizelim
« Yanıtla #5 : Ağustos 11, 2014, 00:16:19 »
Ben sizin yerinizde olsam tecrübeli korsanlara öncelikle 7.5 metrelik
bir tekne ile böyle bir seyire çıkılır mı çıkılmaz mı diye sorardım.
« Son Düzenleme: Ağustos 11, 2014, 00:17:01 Gönderen: Noyan Bakır »
*

    B. B.

Ynt: Kızıldeniz rotamızı birlikte çizelim
« Yanıtla #6 : Ağustos 11, 2014, 02:35:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben sizin yerinizde olsam tecrübeli korsanlara öncelikle 7.5 metrelik
bir tekne ile böyle bir seyire çıkılır mı çıkılmaz mı diye sorardım.

Yaş-alınca sizin gibi olacağım diyorum, kızıyorsunuz Noyan abi!
*

    Ş. K.

Ynt: Kızıldeniz rotamızı birlikte çizelim
« Yanıtla #7 : Ağustos 11, 2014, 03:36:21 »
Aynen soruyorum bu arada Noyan Kaptanım. 7,40 mt yelkenliye Marmaristen Mısır'a  geçilebilirmi ? Uygun zaman rüzgar ne zaman ?Rota nasıl olmalı ?Birde Kızıldeniz'de kıyıdan kıyıdan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ister Mısır sahilini takip edip Mısır bitiiminden Kızıldeniz yatay geçilerek, yada Suud kıyılarını takiben Cidde Limanı'na kadar bu ebatta yelkenliyle gidilebilirmi ? Tekraren belirtiyorum seyrimiz tatil veya gezi amaçlı olmayıp sportif seyir kapsamında konfordan ziyade güvenlik, önceliklidir. Korsanlarımın değerli yorumlarını bekliyorum. Bu arada tüm masrafları karşılamam üzre teknesiyle ve tecrübesiyle bende bu macerada varım diyebilen korsanların tekliflerinede açığım.İlla 7.40 mt gideceğiz diye bir takıntımda yok.Gönül isterki  çift armalı falan.... Ama aslolan bir şekilde güvenlik çizgilerini zorlamadan imkanlar dahilinde seyri gerçekleştirebilmek ve hedefe varmaktır. Saygılarımla
« Son Düzenleme: Ağustos 11, 2014, 03:39:04 Gönderen: Şerafettin Kolcu »
*

    A. Ç.

Ynt: Kızıldeniz rotamızı birlikte çizelim
« Yanıtla #8 : Ağustos 11, 2014, 08:35:31 »
7,40m tekne ile Akdeniz geçilebilir ama hava şartlarının iyi kollanması gerekir.  Hava kötü bile olsa iyi bir tekneye açık denizde kolay kolay bir şey olmaz da içindekiler ne olur? Bu sorunun cevabının iyi düşünülmesi gerekir.

Süveyş geçişi öncesi Port Said'de kanala değil Doğu'sundaki diğer giriş ağzından içeri gireceksiniz. Bu kanalı karşıdan karşıya geçen   motor/vapurlara gelmeden hemen önce  marina var. Oraya bağlanacaksınız. Marina dediysem kanal üzerinde küçük bir bölüm, bir kaç tane gezi teknesi umarım görürsünüz.

Geçişin ilk gününde İsmailiye'de bir gece konaklayacaksınız.
« Son Düzenleme: Ağustos 11, 2014, 08:41:26 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »
*

    S. Z.

Ynt: Kızıldeniz rotamızı birlikte çizelim
« Yanıtla #9 : Ağustos 11, 2014, 12:47:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
..........................
Süveyş geçişi öncesi Port Said'de kanala değil Doğu'sundaki diğer giriş ağzından içeri gireceksiniz. Bu kanalı karşıdan karşıya geçen   motor/vapurlara gelmeden hemen önce  marina var. Oraya bağlanacaksınız. Marina dediysem kanal üzerinde küçük bir bölüm, bir kaç tane gezi teknesi umarım görürsünüz.
................................

''Batı'' olacak, sanırım küçük bir dil sürtmesi oldu. Doğu girişi transit yük, savaş ve yolcu gemileri tarafından kullanılmakta. Yatlar batı girişini kullanıp girişin 500 yarda kadar iskele tarafında kalan yat limanına girmek zorundalar.

Port Said
31015'.5N 32019E Admiralty Chart 234
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yaklaşma;
Kuzeyden yaklaşmada 20DM'de başlayan petrol platformlarına özellikle gece yaklaşmasında çok dikkat edilmeli. Kanal P.Said'de iki giriş halinde olup P.Said'i pas geçecek gemiler doğu girişini kullanmaktalar. Kanalın her iki girişi de gemi bekleme ve pilot alama noktaları olduğundan çokca demirde gemiler bulunmakta olup, gece yaklaşmasında şehrin ışıklarıyla demir fenerlerinin ışıkları uzak mesafeden karışmaktadır. Yatların özellikle Batıda bulunan demir yerlerine yönelmeleri yada o bölgede demirlemeleri, kanal trafiğini ve de yük gemilerinin bekleme yerlerini işgal etmemeleri açısından yasaktır. Kanalın iki girişi olmasına rağmen yatlar için ister transit isterlerse ülke girişi yaparak olsun, sadece batı girişi kullandırılmakta olup yat klübe yönlendirilmekteler. Bunun da sebebi daha öncesinde açıkladığım gibi konvoy oluşturma amaçlıdır. Her iki giriş de çok iyi şamandıralanmış olup, kuralına göre seyir yapıldığında elinizle koymuşcasına gideceğiniz nokta yada yola rahatlıkla hakim olabilirsiniz.
P.Said'e 2 saatlik yaklaşma mesafesinde VHF16'dan mutlak surette temasa geçilip kendinizle ve ETA ile ilgili bilgi verilmesini istemekteler. Kanal geçişi için acentanız yoksa bu temasda acenta da talep edebilirsiniz. Bu temas esnasındaki taleplerinize göre siz liman girişinize vardığınızda istekleriniz hazır edilmekte. Prosedüre göre liman dışında pilotla buluşup yat klübe onun nezaretinde gidiyorsunuz. Ama daha öncesinde bu tecrübeyi tadanlar ve de limanı bilenler ''pardon'' diyerek pilotla buluşmadan yat klübe demirliyorlar.
Kanal Geçişi; (bu konuya öncesinde değinmişdim)
Suez Yat Club;
29057'N 32034'.5E
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kanal çıkışından hemen önce girişi sancak tarafda olup 159 nolu kanal şamandrasının hemen karşı istikametindedir. Demirlemeye izin verilmemekte olup şamandraya bağlanılması gerekmektedir. Şamandraya da 2 şekilde bağlanma yapılmakta olup, bunlardan bir tanesi baş ve kıçtan bağlanma diğeri ise, baş ve kıç omuzluklardan 4 şamandraya bağlanma şeklindedir. Acenta çalışanına iyi bir bahşiş verilmesi durumunda iskeleye de bağlanılabilmekte. Yada oyalanmak istemeyen kanal çıkışındaki gemi bekleme noktasında bir yere funda demir edebilir. Suez güvenli olup rüzgar ve deniz fazla tutmamakta (eğer Kızıldeniz'in kuzeyinde fırtına yoksa).
NOT: reklam olmaması açısından acenta ismi ve tlf ile VHF bilgilerini yazmamakla birlikte, o yöne doğru planlama yapmak isteyenlere özelden tavsiye edeceğim acentanın bilgilerini geçerim.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Suat Kaptanım bakmamı tavsiye ettiğiniz topike zaman zaman kısmen girmişsemde tavsiyeniz üzre alıcı gözüyle baştan aşağı hatmettim. Iyi sindirebilmek adınada tekrar tekrar okumam gerektiğini anladım. Ayrıca sizede burdan çok sorum çıkacak diye tahmin ediyorum kaptanım.şimdiden özür Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Muhterem kaptanım öncelikle itiraf edeyimki bu seyir öyle kolay yutulur cinsten değil doğruya doğru! Ya sizin gibi bir kaptana miçoluk yapa yapa pişicez yada o kaptanı teknemizin başına geçirip o sulara gidicez görünen o  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bu arada varsa Kızıldeniz'e seyriniz bırakın tayfalığı kaçak fare sıfatıyla beni makine dairenizde bulabilirsiniz yola çıkınca bir koloçan edin, söylemedi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap demeyin kaptanım. Birde şuna hayret ettim korsanlarım. Sudan korsanlarını Mısır teröristlerini bildirdikte şu Suud balıkçıları ne menem bir şeydir ? Ilk defa duydum şaşırdım. 7,50 mt yelkenli onların ilgi sahasına girermi yoksa daha büyük ganimet peşindelermi? Duyumu olanların paylaşmasını rica ederim. Birde benim hedefim Suud cidde limanı şimdilik dönüş yolunda tecrübeli kaptan adayıma tabiyim.Onun için Suud sularında seyri irdeliyorum. Suud bayrağı çekmek Suud prenslerinden izin belgesi almak bu suudlu korsanlara sökermi sizce Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap?

Aslında genel olarak Suudi kıyıları yatlarca pek tercih edilmemekte. Güney seyri yaparken genelde tercih edilen Mısır sahilleri olup daha sonrasında Doğuya geçerek Yemen sahilleri takip ediliyor.
Önceki mesajımda belirttiğim gibi burada önemli olan sizin ilgi alanınız olmakta. Cidde aslında ticari bir liman olduğundan benim ilgimi hiç çekmedi. Ama sizin amacınız limandan sonra iç topraklara gitmek, kutsal yerleri falan da görmekse tabi o zaman başka oluyor Cidde planlaması?
Bence taslak planınızı bizimle paylaşın ki bizlerde daha spasifik irdeleyip yardımcı olmaya çalışalım.
NOT; hakim rüzgarlar Kızıldenizin yarısına kadar; kuzeyinde kuzey, güneyinde de güneydir.
Kesinlikle kıyı seyri planlanlamalı, mümkün olduğunca transit yollardan kaçınılmalı.
*

    A. Ç.

Ynt: Kızıldeniz rotamızı birlikte çizelim
« Yanıtla #10 : Ağustos 11, 2014, 15:05:12 »
Benim yazdığım yani Doğu doğru idi. Biz doğudan girdik ve tarif ettiğim yere bağlandık.  Eğer yanlış bilmiyorsam Suudiler yatlara sıcak bakmıyorlar hatta hiç bakmıyorlar ve istemiyorlar. Bu nedenle Batıdaki Mısır liman ve marinalarını tercih edin. 
*

    S. Z.

Ynt: Kızıldeniz rotamızı birlikte çizelim
« Yanıtla #11 : Ağustos 11, 2014, 15:18:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim yazdığım yani Doğu doğru idi. Biz doğudan girdik ve tarif ettiğim yere bağlandık.  Eğer yanlış bilmiyorsam Suudiler yatlara sıcak bakmıyorlar hatta hiç bakmıyorlar ve istemiyorlar. Bu nedenle Batıdaki Mısır liman ve marinalarını tercih edin. 

Port Said
31015'.5N 32019E Admiralty Chart 234
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Harita kuzeyi gösterdiğine göre (sol altta), Yat Limanı girişi de haritanın solunda olduğuna göre, ''batı''. Doğu hattı haritanın sağında olup transit hattır. Benim bildiğim kadarıyla birleşim noktasına kadar da hiç yat limanı yok üzerinde.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Kızıldeniz rotamızı birlikte çizelim
« Yanıtla #12 : Ağustos 11, 2014, 15:52:06 »
Doğu ile Batıyı karıştırmadım.  Ben Doğuya yönlendirildim.
*

    Ş. K.

Ynt: Kızıldeniz rotamızı birlikte çizelim
« Yanıtla #13 : Ağustos 11, 2014, 17:52:38 »
Saygıdeğer Ahmet korsanım Saygıdeğer Suat korsanım  her birinize bizimle paylaştığınız kıymetli tecrübeleriniz için ayrı ayrı teşekkürlerimi arz ederim. Çok güzel bir birikim ortaya çıkıyor bence. İnanın çok istifade ediyorum ve edilecektirde. Bu arada Suat korsanım sportif bir seyir olmakla birlikte mistik bir yönüde ver seyrimizin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Rahmetli dedem deniz yoluyla, gemiyle Süveyş üzerinden ilk hacca gidenlerden ve ben küçüklüğümden beri bu yolculuğun hikayeleri ve anlatılanları,  hayalimde  canlandırarak büyüdüm. Şimdi bir nevi dedemin yolundan gitmek gibi  benim için kutsal bir vazife var artık. Artık yaşta kemale gidiyor ! Yol göründü bize.
« Son Düzenleme: Ağustos 11, 2014, 17:53:34 Gönderen: Şerafettin Kolcu »
*

    Z. T.

Ynt: Kızıldeniz rotamızı birlikte çizelim
« Yanıtla #14 : Ağustos 11, 2014, 18:03:16 »
Kızıldenizi ben de düşünüyordum Şerafettin korsan. Uygun bir zamanda bir başlık açıp katılmak isteyen korsanları soracaktım. 3-5 tekne var gibi görünüyor şimdiden. Önce bir araştırmamız gerekiyor tabi. Sonra duyuracağım.

Selamlar.