0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. O.

Ynt: DEVEKUŞU'NUN SEYİR PLANI
« Yanıtla #15 : Kasım 10, 2011, 23:51:13 »
Mümtaz üstadım
kesinlikle fikirlerine katılıyorum. hava durumu ve bölgesel akıntı vs bilgileri olmazsa olmazlardan .
bende başlangıç 19 mayıs diyorum sadece gerekirse 19 mayısta 50 mt bile gitsem eyvallah.
bitiş zamanı sadece 29 ekim.
29 ekimde illa şurada olacam diye bir iddiam yok olamazda. herhangi bir yerde 29 ekim kutlamalarına katılabilmek arzu ettiğim bi şey sadece.

sadeca ölmez sağ kalır ve sağlığım da bir sıkıntı olmadığı takdirde 19 mayısta yola çıkmak hedefim. sonrası tabi ki allah kerim.

sizler  tecrübe ve önerilerinizi esirgemeyin .

selamlar


*

    İ. O.

Ynt: DEVEKUŞU'NUN SEYİR PLANI
« Yanıtla #16 : Kasım 11, 2011, 22:53:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eğer amaç kıyı kıyı Türkiye ise, Tekirdağ Marmaris hatta Antalya rahatlikla 100 gunde yapılır sanıyorum. En kötü ihtimalle Antalya'dan kayığı kamyona yukler benzin parasina-hatta muhtemel çok altına- tekrar geldiği yere getiririz olur biter... )))
Bakz. Turhan Akman ve She, sene 2009

merem korsanım bahsettiğin topik, She ege sularında isimli topic midir?


*

    K. U.

Ynt: DEVEKUŞU'NUN SEYİR PLANI
« Yanıtla #17 : Kasım 13, 2011, 01:53:12 »
 İsmil Korsan,
 Merhaba,kolay gelsin ama yolun epey uzun ve zorlu olacak gibi.
Anladığım kadarı ile deniz tecrübeniz biraz az galiba.
Kıyı-kıyı giderim bir denizcinin yapacağı iş değildir.Kırılan dalgalar,burun tesirleri,topuklar bir yığın tehlike ve gereksiz rota uzatmaları.
5.60 m ve kabin yüksekliği 110 cm olan bir tekne ile iki kez marmara turu , Erdek-Marmaris-Erdek,Gökçeada bozcaada 2 sefer yaptım.
Sadun Boro nun Vira Demir rehber kitabını almakla işe başlayınız.Sonra büyük olçeklide olsa haritalar edininiz .Bir el GPS i alınız.
Ben bahsettiğim seyirlerde Garmin e trex kullanmıştım.Hala ucuz ve işe yarıyor.
Seyir planlaması yapınız.Varış gideceğiniz yer.Kaçış bir terslikte kaçacağınız yerdir.Rotanızı varış limanı,kaçış limanı olarak tanzim ediniz.
Hava durumunu ve seyir yapacağınız bölgenin rüzgar özelliklerini ve akıntıları araştırınız.
Meteoroloji Egede Karayel der ama koylarda karayel döner batıdan hatta lodos dan bile geldiği yerler olur.

Gökçeada ve Sorozu tavsiye etmem. İlk gidişimde Gökçeadaya 2 mil yaklaşabildim olmadı Seddülbahir e döndüm.
İkinci denememde Güç bele ulaşabildim. Soroz ise hiç giremedim.O bölgede rüzgarlar sert ve uygun barınakta yok.
 Bunları sizin hevesinizi,şevkinizi kırmak için yazmadım.Sizi desteklemek  ve daha büyük bir hırsla çalışmanız için yazdım.


*

    K. K.

Ynt: DEVEKUŞU'NUN SEYİR PLANI
« Yanıtla #18 : Kasım 14, 2011, 12:08:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
arkadaşlar
iyi dilekleriniz için çok teşekkürler
bu gezide ne tür aktiviteler yapılabileceği konusunda önerilerinizi de bekliyorum
saygılar

İsmail korsan,amacınızın tüm insanlarımıza deniz ve yelken sevgisi aşılamak olduğu düşünüldüğünde medya dan faydalanmak gerekir diye düşünüyorum. Belki naviga,yelken dünyası ya da başka dergi ve gazetelerde seyahatinizin tefrika halinde yayınlanması ve takip edilmesi sağlanabilir.


*

    İ. O.

Ynt: DEVEKUŞU'NUN SEYİR PLANI
« Yanıtla #19 : Kasım 14, 2011, 12:21:28 »
kadir korsanım
çok haklısın gerçi burada yazdığım yazıyı yelkendünyasına da yolladım ama pek ilgilenmediler gibi geldi bana. dergilerde tanıdığım hiç kimse yok. Bir şekilde bağlantı kurmama yardımcı olabilecek korsanlardan bu konuda yardım bekliyorum. Belki de starta daha 188 günvar diye de bekliyor olabilirler.

saygılar
ismailoruç

*

    A. Ç.

Ynt: DEVEKUŞU'NUN SEYİR PLANI
« Yanıtla #20 : Kasım 14, 2011, 12:46:47 »
Şimdiden kolay gelsin. Zorlu bir gezi gibi görünüyorsa da ayrılan zaman kısa seyirler yapılması için oldukça uygun. Küçük bir teknenin sığınabileceği yer sayısı büyük teknelere oranla oldukça fazladır. sahilde küçücük bir kayalığın arkası çok derin olmasa bile bu boyda  bir tekneye sığınak olabilir.  Önerim 2 gün yetecek su, gıda ve yakıtı teknede bulundurmanızdır. Koşullar her zaman alışveriş etmenize olanak sunmayacak yerlerde konaklamanızı gerekirebilir.
 
Navigasyon için çok fazla bir desteğe ihtiyacınız olacağına inanmıyorum. Kısa rotalarda ve büyük ölçüde sahil seyri yapacaksınız. Bu tür bir yolculukta GPS cihazı gereksizdir ve bir çok denizci önerilmemektedir. İyi bir yardımcı gibi gözükse de özellikle haritalardaki hatalar nedeni ile ve muhtemel GPS hatalarına bağlı olarak kullanılması doğru değildir. Klasik navigasyon metodları tercih n edilmelidir.   GPS cihazlarının herhangi bir sorun yokken tekneyi karada seyrediyor göstermesi çok yaygın olarak bildirilmektedir.
*

    İ. O.

Ynt: DEVEKUŞU'NUN SEYİR PLANI
« Yanıtla #21 : Kasım 14, 2011, 12:53:11 »
Ahmet korsanım teşekkür ederim.
Tüm korsanlaın bilgi aktarımlarının devam etmesini ümid ediyorum.
*

    E. Y.

Ynt: DEVEKUŞU'NUN SEYİR PLANI
« Yanıtla #22 : Kasım 15, 2011, 17:23:51 »
İsmail korsanım, Devekuşu'n hayırlı olsun. Güzel günlerde kullan.
Gezi fikrin çok hoş. Eminim ki birçok deniz aşığının hayallerini süslüyordur (en azından benim hayallerimi). Dilerim en kısa zamanda harekete geçersin. Yazılan çok doğru şeyler var. Ben bilgi verecek kadar deneyimli değilim, ama;
Söylenenleri, yazılanları dikkatle okumanı, bilgileri toplamanı, yorumlamanı-harmanlamanı ve cehalet ile cesareti birbirine karıştırmadan harekete geçmeni öneririm. Unutma ki, Kon-Tiki papirüsten yapılmış bir sal idi ve Atlantik'i geçti. (Sahi, Hakan Güvenç kaç metre bot ile Adana-Yumurtalık'tan Hopa'ya gitmişti? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)
*

    İ. O.

Ynt: DEVEKUŞU'NUN SEYİR PLANI
« Yanıtla #23 : Kasım 15, 2011, 20:39:53 »
Erol abim
güzel temenni , uyarıların ve verdiğin cesaret için çok teşekkür ederim.
tüm üstat ların bu gezide benden bilgilerini paylaşma  yardımlarını esirgemeyeceklerine inandığım için bu yola çıktım.
başlangıç gününe kadar tüm planlarımı ustalarla paylaşacağım ki olası hatalarımı ve mevcut eksiklerimi sizlerin sayesinde öğreneyim.
gezi başarıya sizlerin destekleriyle ulaşacak.

tüm korsanlara şimdiden teşekkür ediyorum.
« Son Düzenleme: Kasım 15, 2011, 20:45:44 Gönderen: İsmail Oruç »
*

    M. A.

Ynt: DEVEKUŞU'NUN SEYİR PLANI
« Yanıtla #24 : Kasım 16, 2011, 10:58:42 »
İsmail Abi gezi esnasında kendini tekneye bağlayacak bir düzenek bulundurmayı sakın ihmal etme.
Bu iş için hazır malzemelerde var ama... tekneye yapacağın sağlam bir mapaya bağlayacağın 5-6 metre bir halatı beline bağlamanda aynı işi görür bence. Seni fazla rahatsız etmeyecek bir can yeleğinide giyip denizdeyken hiç çıkartmamanıda şiddetle tavsiye ediyorum.
*

    A. Ç.

Ynt: DEVEKUŞU'NUN SEYİR PLANI
« Yanıtla #25 : Kasım 16, 2011, 11:31:46 »
Kendini tekneye bağlayacak bir düzenek fikrine kesinlikle katılıyorum.  Bu tür bağlantılar denize düşmemek içindir. 5-6 metre belinize bağlı bir halatsa intihara eşdeğerdir.  Kesinlikle sizi teknede tutacak boyda bir halatla bağlanmanızı öneririm. Denize düşecek boyda  bir halatla bağlı iseniz tekneye çıkmanız mucizeden öte olur, tek çaresi halatı kesmek veya  bağlantıyı açmaktır. Bu nedenle gelişmiş emniyet kemerlerinde tekne bağlantısı kaza ile açılmayacak, insan bağlantısı ise kolaylıkla açılacak (snap sakıl gibi) bağlantılar kullanılır.
*

    M. A.

Ynt: DEVEKUŞU'NUN SEYİR PLANI
« Yanıtla #26 : Kasım 17, 2011, 09:44:58 »
Ahmet Kaptanım senin tecrübene saygı duyuyorum.
Benim 5-6 metrelik halat ile bağlanma önerim tekne üzerinde gidilebilecek en uzak noktaya bile gidilecek olsa bu uzunlukta bir halatla( İsmail Abinin tekne 5 metre) oraya ulaşılır ve iş halledilir dönülür amacı iledir. Ben havuzluktan çıkmicam deniyorsa sana katılıyorum. O zaman 1 kısa 1 uzun halat hazırlanabilir.
Birde diyelimki 6 metre uzunluğunda bir halatla denize düştük tekne gidiyor bizde arkasından geliyoruz, eğer teknenin merdiveni varsa bu merdivenden tekneye rahatlıkla çıkılır. 5-6 mil hızla giden bir teknenin arkasından normal güçteki bir erkek rahatlıkla halat ile kendisini tekneye merdivenin yanına kadar çekebilir ve merdivenden çıkabilir. Tabi tekne motor ile yol alıyorsa pervaneye dikkat etmek lazım, Allah korusun ayağınız falan kazara değerse çok kötü olur. Tabi denize düşerken Allah korusun Kafamızı falan çarpıp düşersek neticesi ölümcül olabilir. Bu durumda can yeleğimiz varsa kurtulma şansımız olabilir eğer yoksa ve aldığımız darbe neticesinde bilincimizi kaybettiysek kurtulma ihtimali çok düşük.Bu durumda galiba en sağlamı denize hiç düşmemeye çalışmak  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Ynt: DEVEKUŞU'NUN SEYİR PLANI
« Yanıtla #27 : Kasım 17, 2011, 10:17:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tüm korsanların bilgi aktarımlarının devam etmesini ümid ediyorum.

Teknede yol varken denize işemeyin.
*

    T. G.

Ynt: DEVEKUŞU'NUN SEYİR PLANI
« Yanıtla #28 : Kasım 17, 2011, 20:02:23 »
Bence murat korsanımız haklı yalnız burda bağlanacak halatın kalitesi ve kalınlığı konusunuda tartışmalıyız ..... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    K. U.

Ynt: DEVEKUŞU'NUN SEYİR PLANI
« Yanıtla #29 : Kasım 17, 2011, 20:03:16 »
 Emniyet halatı kullanılacak ise havuzluktan başa sancak,iskele  yönünde iki halat serilir sıkıca bağlanır.. Emniyet kemeri şakılı yürünülecek ise  bu halata takılır.İş bitincede şakıl cıkarılır.Denize düşme için seyir halinde kıçtan yüzer bir halat denize bırakılır enaz 30 m kadar.
Denize düştüğünde bu halatı yakalama ve kendini tekneye alma şansın çok azdır ama belki işe yarar.