0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. C.

Ynt: YİNE GÖCEK GİNE GÖCEK :)
« Yanıtla #45 : Ağustos 12, 2016, 22:56:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mehmet Korsan doğrumu anladım bilmiyorum ama. Çapanızda  siz zincir halat kombinasyonu kullanıyorsunuz. Fakat halat ve zincirin birleşme noktasında 50-60 cm aşağıda zincire başka bir halat bağlıyorsunuz. Bu halatı balon donanımınızdaki makaraları kullanarak balon için kullandığınız vince taşıyorsunuz. Çapayı atıyorsunuz. Çekerken vinç ve halat yardımıyla çapayı çekiyorsunuz. Zincirle kombine ettiğiniz ana halatın boşunu  ırgatla alıyorsunuz. Ya da ırgatla çekip 2.halatın boşunu vinçle alıyorsunuz. Amaç ırgatın yıpranmasını azaltmak.Yükünü almak. Sonra 2. halatın bağlandığı noktaya gelindiğinde de halatı söküyorsunuz sanırım.Ya da yeni bir noktadan bağlıyorsunuz. Irgatın devre dışı kaldığı hallerdeki tekniği uyguluyorsunuz.
Böyle mi?
Evet Teknemin orjinal halinde 40 mt zincir 60 mt halat kombinasyonu vardı.
30 mt üstü yerlerde zincir 12 lik İrgat 12 volt zorlanıyor du
zincir İrgat gelince bir daha Baglamaya gerek kalmıyor.halatı çözüyorsun.
nasılsa artık halat kopma riski kalmıyor zincire buyuk  kısmı apiko durumda olduğundan daha kolay gelmiye başlıyor.
İrgat belli bir metreden sonra rahatladığı için Sök tak yapmaya gerek kalmıyor.
tecrübeli denizcilerin uyguladığı bir yöntemdir.


*

    S. Z.

Ynt: YİNE GÖCEK GİNE GÖCEK :)
« Yanıtla #46 : Ağustos 13, 2016, 11:27:56 »
Özlemişim Göcek'i kaleminize sağlık... Zevkli bir anlatım...
Selametle.


*

    K. B.

Ynt: YİNE GÖCEK GİNE GÖCEK :)
« Yanıtla #47 : Ağustos 13, 2016, 13:45:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Özlemişim Göcek'i kaleminize sağlık... Zevkli bir anlatım...
Selametle.

Teşekkürler Suat korsanım.