0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. Ç.

Ynt: Pongo'nun 2019 Kıbrıs Gezisi
« Yanıtla #15 : Eylül 25, 2019, 23:18:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Metin bey, ilgi ile takip ediyorum.
Lütfen devam...
Hemen geliyor...Teşekkür ederim.


*

    M. Ç.

Ynt: Pongo'nun 2019 Kıbrıs Gezisi
« Yanıtla #16 : Eylül 25, 2019, 23:20:57 »
21 Haziran 2019  Kumlubük-GÖCEK (Büyükağa Koyu) 33 mil
Bu gün yolumuz biraz daha uzun (33 mil) bize göre erken sayılacak bir saatte 08:00 de kalktık, koy içinde 14-15 knot esiyor. Hemen demir alıp yelkenleri bastık ama koydan çıkınca 11 knota düştü. Buna da şükür, yavaş da olsa yelken yapıyoruz şeklindeki avunmamız da kursağımızda kaldı.
12:00 Rüzgar 7 knotlara düşüp, ölü dalgalarda bordadan gelince bir sancak-bir iskele sallanan teknede seyir keyifsizleşti üstelik, tekne yalpaladıkça boşalan yelkenlerin durumunu görünce daha fazla hırpalamak istemedik, motor seyrine geçtik..
17:20-Nihayet Büyükağa Koyu’na vardık ve demir atıp bu kez kıçtan kayaya çıma verdik.. Hava buralarda iyice ısınmış, altımızda su baştan çıkarıcı, davetkar…Biz de kırmadık tabii, bol-bol yüzdük. Akşam ay ful haliyle arz-ı endam ediyor. Yıldızlar göz kamaştırıcı. ‘’İşte şimdi tatil başlıyor…’’dedik.
Her şey yolunda….mı?


22 Haziran 2019 Büyükağa-D-Marin Göcek 9,5 mil
Sabah kalktığımızda buzdolabının çalışmadığını fark ettik. Geçen yıl Okluk’da buzdolabındaki akım eksikliğinden kaynaklanan sorunu sağ olsun Erol Şar Korsan halletmişti. Onun gösterdiği gibi gelen akımı ölçtüm. Sorun yok. Bu kez buzdolabının kendi sorunu gibi görünüyor. Moralimiz bozuldu tabii.
Neyse telefonlar edildi, D-Marin’le sözleşmemiz olduğu için Göcek’te de ücretsiz bir hafta kalabiliyoruz.  Orada yer ayırttık ve benim talebim üzerine bir buzdolabı tamircisinin adını verdiler …
Demir alıp marinanın mendireğinin dışına (içerde o gün için yer yokmuş) bağlandık ve buzdolapçıyla randevuleştik. Dediği gibi saat 17:00 gibi geldi. Kartının değişmesi gerektiği, termostatın da çalışmadığını söyledi ve fiyatları toplamının 290 euro olacağını (hepsi orijinalmiş) söyledi..290 kulağa fazla gelmiyorsa da altı ile çarpınca ortaya hiç de iç açıcı bir durum çıkmıyor……
   Buzdolabı ağzına kadar dolu, tatildesiniz, Kıbrıs diye yola çıkmışsınız…Başka bir buzdolapçı bulsak onun fiyatının daha ucuz olacağının garantisi yok, ayrıca tam sezon ortası, hepsinden fiyat alayım desem başka tanıdığım, bildiğim de yok…Ayrıca bizim de ne sabrımız ne zamanımız var…Neyse paşa-paşa ödedik. Ben yine de adını telefonunu vereyim en azından sizin teklif alma şansınız olur.
Buzdolabı tamircisi Sedat:0538 402 96 35
Buzdolabı sorunu hal olduktan sonra Didim’den tanıdığımız Mairmaid  teknesinden Amerikalı yelkenci dostlarımızla (Hugh&Claudia) akşam yemeğini birlikte marinada yedik ve teknelerimize döndük.
23 Haziran 2019 D-MARİN-BOYNUZBÜKÜ 3,3 MİL
Sabah kalkar-kalkmaz ilk işim buzdolabını kontrol etmek oldu. Çalışıyor… Hazır marinadayken kumanyada eksilenleri tamamladıktan sonra marinadan avara olduk, atık vermek ve akaryakıt almak için D-marin’in koyun kuzey batı köşesindeki (Marintürk’ün yanı) yerine aborda olduk. Atığımızı vererek mavi karta işlettik 150 liralık mazot aldıktan sonra geceyi geçirmek üzere Boynuzbükü’nde girişte iskelede kalan müsait bir yere demir atarak kıçtan kara bağlandık…
Bu koyu severiz. Daha önceki gelişimizde de (2017)birkaç gece kalmıştık. Bol-bol yüzdük ve akşam rakı eşliğinde radyodan İstanbul’un yenilenen seçimlerini dinlemeye başladık. Rakı mı daha güzeldi, yıldızlar mı daha göz kamaştırıcıydı bilmiyorum. Ama o akşam her şey çok güzeldi. Buzdolabının faturasını dahi unutmuştuk.
« Son Düzenleme: Eylül 25, 2019, 23:24:51 Gönderen: Metin Çakmakçı »


*

    M. Ç.

Ynt: Pongo'nun 2019 Kıbrıs Gezisi
« Yanıtla #17 : Eylül 25, 2019, 23:32:57 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. Ç.

Ynt: Pongo'nun 2019 Kıbrıs Gezisi
« Yanıtla #18 : Eylül 25, 2019, 23:35:31 »
24 Haziran 2019 BOYNUZBÜKÜ-KARACAÖREN 16 mil
Kıbrıs yolculuğumuzun bundan sonraki bölümünde seyir yapacağımız yerler bizim için ilk olacak, daha önce Göcek’e kadar gelmiştik. Bu yüzden daha hevesli daha heyecanlıyız. Eski öğrencilerimizden Sera, teknesiyle buralarda, Fethiye’de teknelerinde kalan diğer İngilizlerle Karacaören’deki restoranda buluşacaklar. Biz ve arkadaşlarımız (Mairmaid teknesi) da davetliyiz.
Boynuzbükü’nden demir alıp, tramolalarla geçen, vakit alsa da çoğunu yelkenle yaptığımız için şikayet etmediğimiz bir seyir sonunda Karacaören’e vardık ve aynı isimli adanın arkasındaki restoranın tonozuna bağlandık, yavaş-yavaş diğer tekneler de gelerek tonoz aldılar.  Tonozu veren görevli yemek için hepimizi teknelerimizden alacağını hazır olduğumuzda bir ıslık çalmamızın yeteceğini söyleyerek ayrıldı. Akşam yemekte 6 tekneden toplam 12 kişiydik.
Kendi fırınlarında yaptıkları ekmekleriyle, harika mezeleriyle lezzet olarak beğendik. Fiyat olarak da fikir sahibi olmak adına Kiremitte köfte 100, bira 25 liraydı. Benim için tek olumsuz yanı merdivenlerinin dik ve özellikle tuvaletinin 3. Katta olmasıydı.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. Ç.

Ynt: Pongo'nun 2019 Kıbrıs Gezisi
« Yanıtla #19 : Eylül 27, 2019, 00:45:39 »
25 Haziran 2019 KARACAÖREN-KALKAN 30 mil
09:30 Kahvaltı sonrası Mairmaid mürettebatı botla gelerek eşimi aldılar ve daha önce kararlaştırdıkları üzere Karacaören Adası’ndaki harabelerini görmeye gittiler. Ben de tekneyi yola hazırlamaya giriştim. Motor tatlı suyunda biraz eksilme fark ettim, onu antifrizle tamamladım. Depodaki tatlı suyumuza da yedek depoyu ekledim. Yağı-suyu tamam..Pongo hazır.
10:45 Ekip tamamlanınca diğer kaptanlara veda edip biz Kalkan’a yol verdik. Geri kalanların bir kısmı Fethiye’ye dönecek bir kısmı Gemiler Adası’na (biz de dönüşte inşallah)….Güneyli rüzgarda ana yelken+motor başladık, yaklaşık bir saat sonra Lodosa dirise edince cenovayı da açtıysak da 7-8 knotı geçmiyor, mecburen motor da devrede.
18:10 Kalkan Balıkçı Barınağı girişine geliyoruz. Önce 16. Kanaldan çağrı yapıyorum, cevap gelmiyor. İkinci anonsumda kendini tanıtmayan biri ‘’telsizleri yok, boş gördüğün yere bağlan..’’ diyor. ‘’yardımcı olacak görevli var mı?’’ şeklindeki soruma: ‘’yardım eden bulunur’’ diye cevap veriyor, bu kez. Yavaş-yavaş giriyoruz. Sadun Babanın Vira Demir’de yazdığı gibi küçük ve kalabalık bir liman. ‘Çapa takılabilir’ uyarısı da aklımda girişte iskelede boş bir yeri kestiriyorum, ama giriş daha da dar olduğundan ileride daha iyi bir yer varmı? Diye ilerliyorum. Yine telsizden sesin sahibi meçhul bir anons: ‘’ileride yer yok..’’ Neyse ilk gözüme kestirdiğim yere tornistanla yanaşırken karşıda ki guletten bir genç, ‘’karşıya yakın demir at ortada tonoz var, takılırsın..’’diye uyardı. Tonoz var, tonoz halatı yok-demir atıyorsun??? Nasıl bir yere geldik? Neyse karşıdaki teknelerin arasına yanaşarak demiri salıyor ve yanaşıyoruz, koltuk halatımı da iskelemdeki alman tekneden alıyorlar. Sorunsuz bağlandık ta tonoza takılma ihtimali şimdiden kafama takılıyor.
Bir süre bir görevli beklediysek de gelen-giden olmayınca hemen barınak içindeki restoranda yemeğimizi yedik. Dağın yamacına kurulmuş şirin Kalkan’ı akşam ışıl-ışıl sevimli bulduk. Karşı köşede market de var. Sonradan fark ettik görevlinin ofisi de orada. Soğuk biralarımızla günü tamamladık. Bu arada restoran da köfte 55, bira 25. (hep köfte yemiyoruz tabii -zaten eşim vegetarian, mukayese anlamlı olsun diye aynı örneği veriyorum) …


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Eylül 27, 2019, 00:58:03 Gönderen: Metin Çakmakçı »

*

    M. Ç.

Ynt: Pongo'nun 2019 Kıbrıs Gezisi
« Yanıtla #20 : Eylül 27, 2019, 00:49:48 »
26 Haziran 2019 KALKAN-KAŞ 15 mil
09:30 Kalktık, kahvaltı yapıyoruz., iskelemizde bağlı üç alman tekne var (biri palamar halatımızı alan) onlar da sırayla çıkıyorlar. İlk teknenin çapası takıldı, dört kişiler ileri geri zar zor kurtardılar. İkincisi şanslydı o sorunsuz çıktı. Üçüncüsü de taktı. 360 derece döndü, yarım saatten fazla uğraştılar güç bela onlar da çıktı…Onları seyrederken ben gerildim.
Barınak başındaki ofise giderek (gelen olmadı) bağlanma parası olan 100 lirayı ödedik. Tanka su alıp, avara olduk ve demirimizi almaya başladık ve bingo biz de takıldık. Zinciri boşaltıp karşıdan çektim, yandan çektim ileri verdim…Olmadı…Bu ara gezi tekneleri de tek-tek çıkmaya başladılar, biz de tam girişe yakın (en dar yeri de orası) noktada tam ortadayız. Çözümün çabuk olması lazım o 4-5 metreye de biz dalamayız. Normal bir zincire taksam yukarıda askıya alır, çapamı kurtarırdım, daha önce de bu sistemi yapmışlığım var ama bu kez üç ağızlı Bruce çapa sağlam takılmış….
Dün akşam yanaştığımızda biralanan gençler vardı, onlardan biri yine orada atmaca gibi bekliyor, ‘’Dalgıça ihtiyacım var’’ diye seslendim. Böyle bir talebe hazır ve deneyimli olduğunu belli eden haliyle, ‘’ben varım abi, 200 liranı alırım’’ dedi. Teklemeden…Hazır asker. ‘’Ayıptır ya, burada misafiriz üç metreye beş dakika dalacaksın,  sana 100 lira veririm’’ dedim. Daldı, 5 dakikada çapa yukarıdaydı. 100 lirasını aldı…
Tonozlar var dipte, tonoz halatı vermeyip, oraya demir attırıyorsun ve takıldı diye para alıyorsun. Kalkan gençlerinin işsizlik sorununa böyle bir çözüm mü buldular acaba diye düşünmedim değil…
Çıkarken Kalkan’ın o kadar da sevimli olmadığına karar verdik.
15:00 Rüzgarsız ve bütün yolu motor seyri ile yaptığımız yolculuğumuzu Kaş Limanı’nın karşısındaki Bayındır Limanı’nda tamamladık (36 10’43’’ N, 29 38’43’’ E). La Moda isimli bir Otelin önünde 7 metreye demirledik.  Alargadayız. Buradaki plaj ve otel ile Kaş arasında sürekli insan taşıyan teknelerin biri gidiyor biri geliyor. Hızlı geçtiklerinde rahatsız oluyorsunuz. Koyun güney doğu köşesinde iskelesi olan bir işletme olduğu gibi onun tam karşısına koyun doğusuna kıçtan kara olup Likya mezarlarının hemen altında da kalınabilir. Girişte sancakta kalan İnce burun kıyılarına da kıçtan kara kalınabilir. Gezi motorlarının etkisi orada daha az olacaktır. Ama biz ilk kez geldiğimiz ve sadece bir gece kalacağımız için demir tazelemeye üşendik.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bayındır Limanı-La Moda otel önü
*

    F. G.

Ynt: Pongo'nun 2019 Kıbrıs Gezisi
« Yanıtla #21 : Eylül 27, 2019, 02:22:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hocam bu koylara yerel bazlama, gozleme servisi ilginc birsey. Baska neler var? Dondurma ve market malzameside oluyor sanirim. Civar ulkelerde de mesela Yunanda oluyormu boyle seyler koylarda?
Göcek'de Migros ve Carrefour'un kocaman tekneleri bütün gün görevde. Arıyorsunuz, sizi teknenizden alıyorlar ve alışveriş sonrası tekrar geri bırakıyorlar. Benim favorim küçük balıkçı kayıklarıyla kendi yetiştirdikleri ürünleri, (bal, meyve çeşitleri, balık, bazlama) satanlar. Gökova'da dondurmacı geliyor, bir gün öncesinden sipariş verirseniz veya telefon ederseniz, sabah gazete, rakı, kavun siparişinize de hayır demiyor.
Yunan adalarında bu ayağa (tekneye) servisi hiç görmedim. Örneğin Didim'in karşısındaki Leros Adası'nın Pandelli Koyu çok popüler. (Son Gidişimde 32 teknenin 30'u Türk teknesiydi) Genelde tekneler alargadadır ve sahilde 4-5 taverna vardır. Market sordğunuzda ''Go Up the mountain to the city(!)'' diyorlar. City'lerini sevsinler. Bir kilometre tırmanıyorsunuz . Eminim herkes de (daha ucuz içki için) marketi soruyordur. Orada bizimkiler olsa market ayağınıza gelmez miydi?
Kesinlikle gelirdi Tesekkur ederim aydinlattiginiz icin.
*

    M. Ç.

Ynt: Pongo'nun 2019 Kıbrıs Gezisi
« Yanıtla #22 : Eylül 28, 2019, 02:20:57 »
27 Haziran 2019 KAŞ-KEKOVA 17 mil
11:20- Her sabah olduğu gibi yüzme ve kahvaltı sonrası demirimizi aldık, İnce Burun Fenerini bordalayarak Kekova’ya yol verdik. 9-10 knot esen rüzgar yaklaşık bir saat sonra yine hevesimizi kursağımızda bıraktı. İki saat motor seyrinden sonra pupadan gelen 10 knot rüzgarla bu kez sadece cenova ile yola keyifle devam ederken motorumuzu da dinlendirdik. Kekova’ya 4 mil kala iskelemizde kalan Ana kara ile İcada arasındaki Akar Boğazı’ndan geçen guletleri görmekle beraber merak etsek de adanın güneyinden geçmenin daha güvenli olduğuna karar verdik. O geçişi de dönüşe bıraktık.
15:30-Daha önce arabayla geçerken çok güzel görünen ama denizden görmediğim ve çok merak ettiğim Kekova’ya nihayet varmıştık. Kara Ada ile Sıcak Burun arasından Ölü Deniz’e genova ile süzülerek girdik. Burası da farklı bir cennetten bir köşeymiş, sancakta Kekova Adası, iskele baş omuzlukta tüm görkemiyle Kaya Köy ve Kalenin muhteşem görüntüsü…Önce sancakta kalan Tersane koyu’na teknenin başını sokup olabildiğince bir tur atıp çıktık, Kekova Adası’nın kuzey kıyılarını gözlerimiz suyun altındaki kalıntılarda, yavaş-yavaş geçip, Hamidiye Koyu’nda da bir tur attıktan sonra Üçağız’a girip girişe göre iskelede 3 metreye demirledik. Dönüşte burada en az 4-5 gün kalıp bu güzelliğin hakkını vermeye kararlaştırdık.  Tatil dönüşte. Yarın yola devam.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    M. Ç.

Ynt: Pongo'nun 2019 Kıbrıs Gezisi
« Yanıtla #23 : Eylül 28, 2019, 02:21:48 »
28 HAZİRAN 2019 KEKOVA-FİNİKE 18,6 MİL
11:00-Finike Setur Marina’ya doğru yola çıktık, yelkenler açık olsa da motorsuz olacak gibi değil, güneye indikçe Akdeniz iyice munisleşti. Ege’nin o alıştığımız öğleden sonra 15 knotun altına düşmeyen rüzgarını şimdiden özledik. Ha bir motor çalıştırıyoruz, motoryat mıyız, yelkenli mi belli değil. 13 yıldır teknem var, bu süre boyunca bu seyirde olduğu kadar motor çalıştırmamışımdır. Yelkenleri açıyoruz da uzaktan görene güzel bir görüntü vermenin dışında pek işe yaradıkları da söylenemez. Allahtan 18 beygirlik yanmarımız sorunsuz çalışıyor. Nazar değmesin…
Neyse 15:30 Finike Marina’ya giriş yaptık, tüm yol boyunca özlemle beklediğimiz rüzgar meğer marina içindeymiş, 15 knot esiyor. A pontonuna bağlandık, elektrik-su fiyata dahil. Ve suyu içilebilir. Atığımızı verirken öğrendik ki, ondan da para almıyorlar. Pontonlar arası oldukça mesafeli bağlanmak çok rahat. Kalanların  yüzde altmışı yabancı bir kısmı sürekli teknelerinde yaşıyor, öyle ki pontonlara çanak antenler bile kurulmuş.. Bağlanma  ücretinin diğer marinalara oranla uygun olmasının da etkisi büyüktür. D-Marin’in dibinde evim olmasaydı, sezondan-sezona geliyor veya teknemde yaşıyor olsam ben de burayı tercih ederdim.
     Yurt dışı çıkışımızı buradan yaptıracağız, bir yelkenci dostumuzun tavsiye ettiği acentayı (Samet Bey ) aradık ve telefonda boş transitlog benden, çıkış 200, giriş 150 toplam 350 Liraya anlaştık. Gelip evraklarımızı (Bağlama Kütüğü, pasaportları ve tekne sigortası, yurt dışı çıkış harç makbuzlarını) aldı. Elektriği bağlayıp,  su depomuzu da doldurduktan sonra biraları hak etmiştik. Dinlenme ve duşlardan sonra nizamiyenin karşısındaki bahçeli, çok şirin görünen restorana yemeğe gittik. Yediklerimizi beğenmemizin dışında fiyatlarının oldukça uygun olduğunu söyleyebiliriz. Yine bir fikir vermesi için, Kalamar, mantar sote, patates kızartması, salata, karpuz+peynir ve 20’lik rakı 160 liraydı.



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Eylül 28, 2019, 02:31:26 Gönderen: Metin Çakmakçı »
*

    M. Ç.

Ynt: Pongo'nun 2019 Kıbrıs Gezisi
« Yanıtla #24 : Eylül 28, 2019, 02:24:30 »
29 Haziran 2019 Finike
Bugün dinleniyoruz. Hemen yakında olan Migros’dan eksiklerimizi tamamladık. Nizamiyenin karşısındaki büfe de siparişlerinizi tekneye getiriyor. Su ve alkol gibi ağır şeyleri taşımak zorunda kalmıyorsunuz. Akşama doğru Samet bir pasaport polisi eşliğinde gelerek hazırlanmış evraklarımızı verdi, Polis memuru bizi görüp iyi yolculuklar diyerek ayrıldı. Artık yurt dışında sayılırız; ama memleket sularını terk etmeye 100 milin üzerinde yolumuz var.
Acenta Sahibi Samet: 0542 657 43 03
*

    M. Ç.

Ynt: Pongo'nun 2019 Kıbrıs Gezisi
« Yanıtla #25 : Eylül 30, 2019, 12:02:38 »

30 Haziran Finike-Adrasan Koyu 22 mil
12:30 Gideceğimiz koy Adrasan Körfezi. Yelkenler açıksa da keyifsiz, yine mülayim. Bir saat sonra yine emektar yanmarımız görevde. Antalya Körfezi’nin güney batısında, doğuya açık bir koy. Tam karşısı da körfezin güney doğusu ve planımızda körfezi direk geçip yegane barınak olan Gazipaşa Balıkçı Barınağı’na gitmek.  Kışın uzun gecelerinde rotamızın neler olabileceğine çalışırken, liman-koy-marina yavaş yavaş tüm körfezi dolaşmayı da düşündüm. Adrasan-Kemer –Antalya-Alanya ve Gazipaşa gibi…Antalya-Alanya arası dahi 65 mili buluyordu. Gerçi arada Manavgat Nehri de vardı girilebilen, ama orası için fazla bilgi bulamadım. Ayrıca Adrasan-Gazipaşa ise 86 mildi. 20mil fazla yapsam da bir gece seyri ile körfez geçişini tamamlayacaktık.
   Neyse 18:30 gibi Adrasan Koyu’nda plajın karşısına 6 metreye demirimizi bıraktık. Bütün yol boyunca hasretle beklediğimiz rüzgar meğer burayı mekan tutmuş, arada sağanaklar geliyor tabii soluganlar da peşi sıra. Yönleri gündoğusundan ve koyun ağzı da oraya açık. Ege’nin meltemi gibi akşam nefesi kesilir diye umduysak da arttıkça-artıyor. Rodeo yapar gibiyiz. Pongo’nun başı huysuz bir atınki gibi inip kalkıyor. Allahtan rüzgar tam hızını almadan depoya yedek mazotu eklemiştik. Güzel bir havada keyif alacağımız bu güzel koy bizde çok güzel bir anı bırakmadı. Zinciri 10 metre daha salarak yattık, da tabii tilki uykusuydu.
1 Temmuz 2019 Adrasan-Gazipaşa 86 mil
08:30 Kalktık, koy içinde halen 20 knot  civarında esiyor, rüzgar fazla değilse de içeriye giren dalgalar oldukça kaba. Çapamız milim kıpırdamamış, tek kaybımız bir minder ve havludan ibaret. Koyun dışı nasıldır diye merak ediyoruz, iyi uyuyamamışız ve en uzun seyrimizi yapacağız. Üstelik ilk kez milli olacağız gece seyrinde…
10:45 Geçmiş deneyimlerimizden zaman-zaman koy içinde dışarıdan daha fazla rüzgarın olabileceğini biliyoruz. Ayrıca içeride zaten rahatsızız, dışarısı daha ne kadar kötü olabilir diyerek demir alarak yönümüzü batıya çevirdik. Poyrazdan gelen 17-18 knot rüzgara karşı 2. Camadanda ana yelken ve motor yola koyulduk. Sonra 13-14 lere düşünce motoru kapatıp cenovayı da açtık. Moralimiz yerine geldi.
13:00 Rüzgar 6-7 knotlarda, yol uzun motorla takviye ediyoruz. 14:20 de ise tamamen kalıyor ve yine sevimsiz ve tüm gece devam edecek yanmarın beygirlerine kalıyoruz.
Güneş batıyor, yine motor seyri de olsa yıldızların altında gece seyrini umduğumdan çok daha keyifli buluyoruz. Dolunay olmasa da tam zifiri bir karanlık olmadığını, gözünüz alışınca görüşün tamamen kaybolmadığını görünce daha bir hoşumuza gidiyor. Bir gecelik olacağı için nöbet çizelgesine gerek duymuyoruz. Kimin uykusu geldiyse kamaraya girip biraz kestirip  geliyor. Uykumuz yoksa ikimiz de görevdeyiz. Kasmıyoruz. Deniz çarşaf gibi. Tek derdimiz yelken yapamamak.
04:00-Gazipaşa’ya yaklaşık 20 mil kaldı ve Alanya’nın ışıkları iskele kıç omuzluğumuzda, motorda bir titreme hissettik ve ne oluyor demeye kalmadan alarm sesiyle motor durdu. Boşa aldım, bir daha marşa bastım, çalıştı ‘impelerden mi?’ diye baktım, su atışı normal. Korka-korka vitese takınca yine aynı sorun…Belli oldu, pervaneye bir şey taktık kesin. Gece karanlık, yorgunuz. En yakın yer Alanya 11 mil, Gazipaşa 20 mil..Alanya’da marina var en azından gerekirse karaya çekme şansımız var. Rüzgar 4-5 mil varla yok arası… Yelkenleri açtık ama süratimiz 1 mil…Güneşin doğmasını bekliyoruz. Yüzme  konusunda eşim benden çok daha iyi ama dalmak biraz roblemli, ayrıca gündüz gözüyle bakmak istiyor. Neyse hava aydınlanmaya başlayınca snorkella daldı ve topak halinde bir balıkçı ağı parçasını sardığımızı söyledi.
Kakıça plastik kelepçelerle bir bıçak bağlayıp kesmeye çalıştıysa da ağları uzaktan kesemedi, bu kez demir testeresini kakıça bağladık. O da ağın ortasında eğilip takıldı. Bu kez kakıçı da alamıyoruz. İkimiz çektiysek de çıkartamadık. Pervaneye ağ takıldı derken bu kez bir de kakıçımız oldu. Yorgunuz, uykusuz, erken de olsa tepemizde güneş, pervanesinden yana uzanan kakıcıyla oldukça komik bir durumdayız. Bu ara kendime de kızıyorum; Bu tür durumlar için daha donanımlı bir gereçle yola çıkmadığım için. Oysa Ali Ünalan Korsanın bir çizimini hatırlıyorum. ‘’Bundan kesin yatırmalıyım.’’ Demiştim, ama ihmal etmiştim.
Alanya Marina’ya Saat 07:00 lerde başlayıp ancak 08:00 den sonra cevap aldığım telefon görüşmesinde durumumu anlattım nasıl yardımcı olabileceklerini sordum:
-Bizim böyle bir hizmetimiz yok ama bir tanıdık balıkçı bulmaya çalışırız  telefonunuzu alayım, sizi, ararız.
Yarım saati geçen bir süre sonuna tekrar aradığımda bu kez bir hanım kardeşimiz cevaplamıştı. Ona hatırlatmaya çalışınca onun bir şeyden haberi olmadığını anladık. İlgili (!) ile görüşünce de S.G. den yardım alabileceğimiz konusunda aydınlatılmış olduk. 158 den S.G. den Astsubay Melih Komutanla görüşüp, sorunumuzu anlattım ve ilave olarak bir dalgıç gelirse çekmeye gerek kalmayacağını da söyledim. Kendi dalgıçlarının görevde olduğunu, istersek özel bir dalgıç yönlendirebileceklerini söyledi. Kendilerine koordinatlarımızı verdik. Pongo’ya yakın bir S.G. botu geleceğini düşünerek aborda olması için halatlarımı hazırladım, usturmaçaları indirdim. Bot beklerken 92 nolu kocaman bir S.G. Gemisi gelmişti. Hemen bir bot indirerek, üç görevli yanaşarak bir kez daha yüz-yüze sorunu bizzat bizden dinlediler ve dalgıçın Alanya’dan geleceğini söylediler. Kısa bir süre sonra iki bot daha geldi. Birinde  dalgıç..Diğer bottan bizim videomuz çekilirken  Pongo’ya çıkan diğer astsubay da tüm evraklarımızı baştan sonra kontrole başladı. Dalgıç hemen dalarak pervaneyi temizledi, motora biraz yol verip temizlendiğinden iyice emin olunca rahatladık. Hepsi gencecik çocuklar, yardımcıydılar. Evraklara bakan delikanlının ciddi yüz ifadesi de her şeyin tamam olduğunu görünce yumuşadı. 13 yıldır ilk kez evraklarım kontrol ediliyor. Elbette 11 mil gelmişler sorunumuzu halletmişler doğal olarak rapor yazacaklar bu ara evrakları kontol etmeleri de çok anlaşılır bir durum. Ama minik Pongo’nun etrafını sarmış bir S.G. Gemisi, üç bot etrafında vızır-vızır, videolar çekiliyor, evraklar elde görünce bir an için kendimi açık denizde basılan kaçak mal taşıyan gemi kaptanı gibi hissetmedim değil. Neyse problemimiz çözüldü, hepsine teşekkür ettik, dalgıça ücreti 250,-lirayı ödedik ve 92 Nolu S.G. Gemisinin etrafında dönerek el salladık, telsizden teşekkür ettik, onlarda kornalarıyla selamladılar ve pruvamızı Gaziaşa’ya  çevirdik, daha bir mil gitmedik, arkadan botun biri yardıra-yardıra geliyor. Durduk ve ‘’hayırdır?’’dedik. Bu bot Alanya’dan dalgıçı getiren  bottu. ‘’Diğer ekip (gemidekilerden bahsediyor sanırım) evraklarınıza baktı, bizim de bakmamız lazım’’dediler. ‘’Buyrun ‘’ dedik, birkaç evraktan fotoğraf çekip ‘’selametle’’ diyerek ayrıldılar.
Allah eksikliklerini göstermesin. İyi ki varlar. Onlarla gurur duyduk.
Saat 15:00 de maceralı geçen ve 29 saat süren seyirden sonra yorgun, uykusuz Gazipaşa Limanı’na girdik. Fotoğraflardan beynime kazılmış olduğu gibi, sancakta rıhtımsız bağlanmaya müsait olmayan mendirek, girişin karşısında küçük balıkçı kayıkları bağlı, iskelede ise yüksekçe rıhtım. Ellerinde olta balık tutanların da olduğu o rıhtıma aborda olduk. Çok güzel başlanmış ama yarım kalmış, uzun süredir de ihmal edilmiş binalar dikkati çekiyor. Ne elektrik, ne su ne de görevli var. Etrafta çöpler, istiap haddini doldurmuş çöp konteyniri. Umarım fareler ziyaretimize gelmezler. O kadar yorgunuz ki, birer bira içip yattık.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. Ç.

Ynt: Pongo'nun 2019 Kıbrıs Gezisi
« Yanıtla #26 : Eylül 30, 2019, 18:32:25 »
3 Temmuz 2019 Gazipaşa-Bozyazı 46 mil
09:00 Maceralı geçen en uzun seyrimizin sonunda öyle yorulmuşuz ki, deliksiz uyumuşuz. Zinde bir şekilde Gaziaşa’dan avara olduk, motorumuz görevde ama soluganlardan daha az etkilenmek için ana yelken de açık.
13:00 Geniş apaz ve Pupa arası gidip gelen 8 knotluk rüzgarı görünce cenovanın çalışmasını engelleyen ana yelkeni kapattık (soluganda ayı bacağı da çalışmadı) sadece genova ile 3,5-4 knot yapıyoruz.
15:00 Rüzgar 11 knotlara çıktı keyfimiz yerinde bir saat sonra 14-15 knotlarda, kim tutar bizi. Dünkü sıkıntıları unuttuk bile.
Rüzgar ilk kez yüzümüze gülüyor önce 18-20 knot derken Anamur Burnu’nu döner dönmez pupadan 28-30 knotlara çıktı, zahiri olduğunu düşünürsek 35 knotun üzerinde olmalı. Tekne sürekli orsalamak istiyor, cenovayı iyice küçülttük, Pongo tam yol…
18:30-OOH! Dediğimiz bir seyir sonrası Bozyazı Balıkçı Barınağı’na varıyoruz ve girişin karşısındaki rıhtımda görevli eliyle aborda olabileceğimizi söylüyor, dostça bir karşılamayla halatlarımızı alıyor.
Burası Gazipaşa’dan sonra bize modern marina gibi geliyor. Bağlanma ücreti 50, elektrik su 20,-lira
Duş-tuvalet var. Görevli arkadaşımız biz sormadan ‘’internetimiz de var..’’ diyerek Wifi şifresini (haci3333) veriyor. Barınağın girişinde sağda plaj var ve küçük tekneler de orada. İskele tarafta Sahil Güvenlik’in ofisi var.  Eğer geç gelirseniz ortada demirleyebilirsiniz. Oldukça büyük. Ayrıca güvenlik kameralarından giren-çıkanı da görebiliyorlar. Burayı sevdik. Görevli Ecevit:0538 202 79 08


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. B. A.

Ynt: Pongo'nun 2019 Kıbrıs Gezisi
« Yanıtla #27 : Eylül 30, 2019, 18:40:44 »
Metin korsanım benim gibi Kıbrıs'a gitmek isteyenler için müthiş yararlı bir yazı dizisi oluyor... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ü. Ö.

Ynt: Pongo'nun 2019 Kıbrıs Gezisi
« Yanıtla #28 : Eylül 30, 2019, 19:19:53 »
Başınıza birşeyler gelmemiş olsun isterdik ama içinde ufak tefek sorunlar olunca, okuması daha heyecanlı oluyor.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. E.

Ynt: Pongo'nun 2019 Kıbrıs Gezisi
« Yanıtla #29 : Eylül 30, 2019, 22:59:25 »
Metin korsan pek güzel yazıyor,pek güzel betimliyorsunuz.Resmen yaşıyorum okurken.Devamını da merak içinde bekliyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap