0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. N.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #90 : Ağustos 18, 2013, 23:37:56 »
17 Ağustos Cumartesi

10:30 Tuzla - Koç Adası seferini yapmakta olan Minerva 11:45'de Koç adasına demir attı. Önceki haftalarda demir taraması işinden ağzım yandığı için dalıp zinciri geniş bir 8 şeklinde kayaların arasından geçirdim. Yetinmedim, çıpayı 7 metre civarında bir kayaya taktım. Rüzgar dönünce kıyıya biraz fazla yaklaştık ama bir 5 metre zinciri toplayınca keçi gibi tutunduk.

Balık tutmaya çalıştık, Asu iki tane gariban lapin çekti, başka bir şey gelmedi, o işten vazgeçtik. Saatler ilerledikçe koyun tamamen bize aitt olduğunu farkettik. Birkaç saat boyunca açıktan bile tekne geçmeyince biz de ıssız koy bulan görmemiş İstanbullu ne yapabilirse yaptık... Keyfimiz son derece yerinde olunca dönüşte dayak yiyeceğimizi bilmemize rağmen kalış süremizi uzattık.

Saat 15:30'da geri dönüşe geçtik, sadece cenova ile 6.6 mil hız gördük. Şu Tekne boyunun karekökü x 1.34 formülüne göre benim kızın çıkabileceği maksimum hız 6.5... O'da su hattı boyu değil tam boyundan hesaplayınca... Biraz tırstık. Cenovayı toplamaya yeltendik ve furlingde hiç halat kalmadığını gördüm. Yekeyi Asu'ya bırakarak elle toplamaya koyuldum. Toplayana kadar Deniz harp okulu burnundan 2 mil kadar açığa sürüklenmiştik. Neyse efenim hoppidi zıppıdı, yer yer kafamızı vurarak barınağımıza döndük.

18 Ağustos Pazar

Hava muhteşemdi! Deniz daha da muhteşemdi! Kayığı kıyıya bırakıp yüzerek döndüm, arada çaktırmadan denizi öptüm. Haketmeyen denizi öpmem...

Furlingi tamir etmek biraz uzun sürdü 11'e doğru çıkabildik. Sedef adası etrafında balık bulucu ile balık arandık. Bir şey göremeyince değişik bir yere demirlemek adına Büyükadanın Küçükdil koyuna yollandık. Demir attım, tutsun diye tornistan yaptım. Tutmadı tabi namert şey... Zaten kıyıdan oldukça açıdaydık, yakında başka tekne yoktu. Rüzgar adadan denize doğru esiyordu, bir şey olmaz diye demirle daha uğraşmadım. Denize girdik, yemek yedik. Bir korsan teknesi daha vardı, 15-20 metre uzağımızda olmasına rağmen adı dürbünle bile okunmuyordu.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Oltalarımızı belki bir şey çıkar diye salladık, (çıkmadı ama sonra dönüş yolunda kakıçla can yeleği avladık). Hava dönmeye başladı, Asu'ya hadi gidelim dedim. Son bir denize girmek istedi. Merdivenin ordan atlayıp, motorun üstünden denize düştü. Demir denizde olmasına rağmen baya bir sürüklenmeye başlamışız. Asu denizde ben teknede... Hemen motoru çalıştırıp başa koştum sigortayı attırmamaya çalışarak yarı elle yarı ırgatla zinciri topladım. Kıça koşup tornistan verdim, boşa aldım. Asuya doğru kayarak onu da denizden topladım.

Arada bizim çaparilerden tekini motora dolamışız....

Yengeç Neandrosdaydı, ona gittik. Cemiyet dalgıcımız Hakan Tiryaki motoru kurtardı. Geri dönüş seyri gayet keyifliydi. İnanmayacaksınız hiç aksilik çıkmadı. Yolda otomatik pilotumuzun ismini Hamza koyduk. Çıkabilecek komplikasyonlardan dolayı da tekneye Trakyalı almamaya karar verdik.

Gene de Erol bu hafta da sigortayı değiştirmeye gelmezse Hamza'yı Erôl'e çevirme hakkımız saklıdır.



*

    İ. N.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #91 : Ağustos 18, 2013, 23:39:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar,

Bugün 18/8 Büyükada Sedef arsındamıydınız?

Evet oradaydık.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. T.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #92 : Ağustos 19, 2013, 01:30:13 »
Önceki hafta Kurşunburnu'nda kaçırdığınız yunus silsilesi bu hafta da gidişinizi müteakiben Neandros'ta şovlarına devam ettiler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    V. P.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #93 : Ağustos 19, 2013, 01:46:45 »
Ben hala sizin demiri çözemedim... Neden devamlı tarıyor...
*

    İ. N.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #94 : Ağustos 19, 2013, 16:27:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Önceki hafta Kurşunburnu'nda kaçırdığınız yunus silsilesi bu hafta da gidişinizi müteakiben Neandros'ta şovlarına devam ettiler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biz uzaktan meraba meraba o kadar yüzgöz oluyoruz o ciddiyetsiz hayvanlarla.

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*

    İ. N.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #95 : Ağustos 19, 2013, 16:54:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben hala sizin demiri çözemedim... Neden devamlı tarıyor...
Bilmiyorum. Bir bilebilsem...
Yunusu ayrı gıcık, demiri ayrı gıcık... Neyse denizle aramız iyi.

Söz konusu çıpa aşağıdaki gibidir:

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aramızdaki rutinde rüzgara dönmek, hafif tornistan vererek demiri atmaya başlamak, rüzgarda akarak kalomayı döşemek, dalıp bakmak, kuma gömülmediyse yan yattıysa vs düzeltip gömmek şeklindedir. Kendisine şimdiye kadar değil bir fiske vurmak, en ufak bir kırıcı söz sarf etmemişimdir. Buna rağmen tuttu gibi görünüp, ufacık bir rüzgar değişmesinde beni zor durumda bıraktığı çok olmuştur.

Aydın Korsana resmini söz verdiğim havlulara sarılmış çıpa, ki kendisi sopası benim çıpanın oturduğu makaralar için çok kalın olduğundan takılamamaktadır, aşağıdaki gibidir:
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    B. S.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #96 : Ağustos 19, 2013, 17:08:05 »
okuduklarımdan öğrendiğim tekneyi denizde tutan, demiri derinde tutan demirin kendisi değil zincirin ağırlığıdır..

Acaba zincirde mi bir sıkıntı var..   


*

    K. K.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #97 : Ağustos 19, 2013, 17:30:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
17 Ağustos Cumartesi

 Geri dönüş seyri gayet keyifliydi. İnanmayacaksınız hiç aksilik çıkmadı.




Hadi canım...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    K. K.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #98 : Ağustos 19, 2013, 17:35:58 »
Demirin hafif kalıyor bence...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Elindeki çapayı yedek yap... 10-15 kg arası yukarıdakilerden bir tanesini al...rahat et!
*

    İ. N.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #99 : Ağustos 26, 2013, 13:25:36 »
Bu haftaki maceralarımız 23 Ağustos Cuma gününden başlıyor. Pendik Marina'da Mave ile Zafer Korsan'ın teknesi arasında uzun eşşek oynarken telefonumu denize düşürdüm. Mave'nin kibar komşusu tüple dalıp 7 metreden alma nezaketini gösterdi. Telefon halen yoğun bakımda. Çiçek gönderilmemesi, 234*'e yeni telefon fonu yazıp gönderilmesi rica olunur. Her bir SMS kendi tarifeniz üzerinden 5 Tl 75 kuruş ücretlendirilecektir.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Telefonum olmadığı için diğer teknelerde yaşanan olayların ayrıntılarından bihaber kaldım. Plana göre Minerva, Mave, Ayna ve Yengeç, çıkıp bir yerlerde geceleyecektik. Mave'de tecrübeli denizci eksikliği ile Ayna'da yelken eksikliği bu iki teknenin birleştirilmesini zorunlu kıldı. Yengecin mazereti çıktı, iki tekne kaldık...

24 Ağustos Cumartesi

Asu ile beraber Tuzla'dan öğleden sonra avara olduk. Çok güzel ve kolayına rüzgar vardı, Asu'da birkaç haftadır nefis pişmiş, çıtır çıtır olmuş, onu boşla bunun boşunu al demeye gerek kalmadan ben dümende Asu iskotada 5 mil ortalama ile herhangi bir yere gitme amacımız olmadan laylaylom seyrine koyulduk.  Pendik marina hizasına geldiğimizde Mave'yi aradık ve nihai destinasyonun Sivri Ada olmasına karar verdik. Biz rotamızı Büyükadanın arkasına çevirdik, Yeşim ve Kadir Korsan adaların ön tarafından gitmeyi tercih etti. Mave çok hızlı bir kayık olduğundan Burgaz hizasına geldiğimizde kınalının Sivri tarafından çıktıklarını görürüz diye tahmin ediyorduk ama ufukta bir türlü gözükmedi.

Minerva Sivriada limanının girişinde arzı-ı endam eylediğinde, Yeşim’e neredesiniz diye telefon ettik ve dümenin koptuğunu öğrendik. Dümeni tekneye bağlayan alt iğnecik cıvata ile değil, kaynakla tutturulmuş, kaynak kırılmış. Burgazada civarına demir atıp tamirata koyulmuşlar. Yardım teklif ettik ama biz sivriye gelsek de diğer teknelerden uygun malzeme aransak daha iyi olacak dediler. kara kara şimdi nasıl bağlanacağız diye düşünürken, bayrağı gören Mahir korsan yardımımıza koşup Resneli Niyazi, Cevat Korsanla beraber bizi Pupa Yelken'in arkasına, iskeleye bağladı. Sea Monkey, Mehmet Korsan ile cıvıltılı eşi Didem Hanım ile Hayta ve İrfan Korsan'da 24 Ağustos Sivriada yoklama defterine kayıtlarını yaptırmışlardı. İlerleyen saatlerde Orfoz Kaptan'da imzasını attı.

Birkaç saat sonra Mave deli bağlar gibi bağlanan dümeni ile aramıza katıldı. (Tam da mangal yakılmış, suşiler sarılmışken) Yeşim sabah sigarayı bırakmaya karar vermişti, tekneye sigara almamış. Bir rivayete göre Burgaz'da demirdeyken açıktan geçen tekneleri durdurup sigara istemiş...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.

Muhabbet, yıldızlar, rüzgar, deniz, likit... Her şey çok güzeldi. Heyhayt uykudan önceyi izleyip yatmaya programlanmış Minerva ekibi gene 22:30 civarında esnemeye başladı ve kafaları koyacak yer bulmak üzere kayığa çekildi.

Bu arada Minerva'nın iskelede yediği dayağı denizde yememiştik... Sivriada çok pis solugan alıyormuş. dışarıda yatarken sorun yoktu ama sabaha karşı çiğden sırılsıklam olmuşum. Uyku tulumunun içi kuru fakat yastığım resmen ıslak. İçeri girip yatınca uyumamın imkanı yok, çok sallanıyorum, midem bulanıyor, her sese çıkıp bakma güdüsünü bastırmakta zorlanıyorum. Islak yastıkta yatmaktan boynum tutulmuş kafamı çeviremiyorum.  Uyuyamayınca saat 5'de kalktım, güneşin doğuşunu izledim. Devriye gezdim. Yıldızlar ne güzel bir ne küçüğüz psikolojisine girdim. Vukuatım yoktur!

25 Ağustos Pazar

Mucize eseri limanda bağlı motoryatlardan tekinde matkap ve onu çalıştıracak kapasitede bir invertör olduğu duyumunu aldık, saat 1000 civarında motoryatı (Daphne, Kalamış Marina) abluka altına almıştık. 2 uç pahasına Mave'nin dümeninin yarım cm'lik paslanmaz çelik zımbırtısını deldik. Bu arada birinci çoğul şahıs kullanıyorum ama asıl işi Cevat Korsan ve Daphne'nin sevgili kaptanı yaptılar. Sonuçta dümen yeni gibi oldu...

İlerleyen saatlerde limana gezi teknelerinin gelmesiyle gerek Rus Revüsü seyrederek eğlendik, gerek ilahi dinleyerek, mendirek üzerinde namaz kılanları izleyerek maneviyatımızı kuvvetlendirdik. Daha limanın içine girmeden ikinci katından insanların suya atladığı bir çıkartma gemisi geldiğinde Gezgin Korsan ekibinin geri kalanı çil yavrusu gibi dağıldı fakat Minerva kahramanca rüzgarı beklemeye devam etti...

Rüzgar her zaman Tuzla'dan geldiği için dönüş seyrimiz o kadar keyifli değildi ama sorunsuzdu.

İlgililere arz ederim efenim

Saygılarımla
İlke NAHİ
S/Y Minerva Kaptanı
*

    Ö. K.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #100 : Ağustos 26, 2013, 14:16:20 »
Hem baş demirin (delta) hem de yedek demirin (danfort) Minerva'ya gayet yeterli gözüküyor. Sorun ya hiç uygun olmayan bir zemine (plaka kaya, yoğun erişte v.s.) atıyorsundur yada derinliğe bağlı olarak yeterli kaloma vermiyorsundur.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Demirin hafif kalıyor bence...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Elindeki çapayı yedek yap... 10-15 kg arası yukarıdakilerden bir tanesini al...rahat et!
*

    İ. N.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #101 : Ağustos 26, 2013, 14:28:24 »
Yeşim'in Kamerasından hafta sonuna ek, Sucuk-ekmek suşi kombinasyonu.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hem baş demirin (delta) hem de yedek demirin (danfort) Minerva'ya gayet yeterli gözüküyor. Sorun ya hiç uygun olmayan bir zemine (plaka kaya, yoğun erişte v.s.) atıyorsundur yada derinliğe bağlı olarak yeterli kaloma vermiyorsundur.

Sivriadada aydınlanma geldi ve sorunu anladım. Gene çok saçma birşey, akıl tutulması durumu... Sonardan bakıyorum 5 metredeyiz 15 -20 metre kaloma veriyorum. Fakat kazın ayağı öyle değil 5 metre dediği zaman aslında 8 metredeyiz.

*

    M. B. A.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #102 : Ağustos 26, 2013, 14:36:36 »
Yukarıdaki fotoğraf çok hazin bir öykü de barındırıyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Fotoğraf çekilmeden 10 saniye önce oradaki sucuklar üç kardeştiler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şaka bir yana süper bir gündü, Bora'yla ikimiz pek hazırlıksız çıkmış ve kalma niyetiyle gelmemiştik Sivriye ama ama bir kez daha anladık ki bir yerde GeKo varsa orada çözüm vardır  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Midyesini yediğimiz, likitini köftesini tükettiğimiz, suşisine bayıldığımız tüm korsanlara teşekkürler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. C. Ö.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #103 : Ağustos 26, 2013, 14:41:11 »
Evet, çok hoş güzel bir gezi oldu bizim içinde. Yen GeKo'larla tanışmak, paylaşmak güzeldi. Kaan (Oğlum) yeni bir arkadaş (Bora) edindi. Yenildi, içildi eğlenildi. Yok'tan VAR edildi. Soluganlara direnildi.

Güzeldi tek kelimeyle, emeği geçenlere ve katılanlara teşekkürler  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    F. T.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #104 : Ağustos 26, 2013, 21:46:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yeşim'in Kamerasından hafta sonuna ek, Sucuk-ekmek suşi kombinasyonu.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hem baş demirin (delta) hem de yedek demirin (danfort) Minerva'ya gayet yeterli gözüküyor. Sorun ya hiç uygun olmayan bir zemine (plaka kaya, yoğun erişte v.s.) atıyorsundur yada derinliğe bağlı olarak yeterli kaloma vermiyorsundur.

Sivriadada aydınlanma geldi ve sorunu anladım. Gene çok saçma birşey, akıl tutulması durumu... Sonardan bakıyorum 5 metredeyiz 15 -20 metre kaloma veriyorum. Fakat kazın ayağı öyle değil 5 metre dediği zaman aslında 8 metredeyiz.

Sonarın aynası su kesiminden aşağıda demek istedin sanırım ilke ama o kadar olacağını zannetmiyorum.Bu arada sushi nizin namını duyduk bizde isteriz:).
« Son Düzenleme: Ağustos 26, 2013, 21:47:40 Gönderen: Fatih Tanış »