0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. K.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #60 : Ağustos 03, 2013, 19:54:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İlke, Umut haklı .
Akünün kaç amp olmasına bakmaz. Irgatı korumak için düşük amp sig takılmış olabilir.ırgatınının özelliklerini incele.Sanırım demiri  motor çalıştırmadan almıyorsundur.
Peki. Ters bir yerde ırgat ama markasını modelini görmeye çalışıp bakarım internetten.
Sana bir soru: Demiri alırken zinciri gerdirerek ,ırgatın üzerine yük bindirerek mi alıyorsun;yoksa zincirin olabildiğince gevşek ,bir nevi apiko durumuna gelmesini bekleyerek ırgata fazla yük bindirmeden mi alıyorsun?
0 rüzgar durumları hariç demiri alırken rüzgarın etkisiyle zincir gerilir ırgat üzerinde yük oluşturur.Bu durumda demiri almaya ısrar etmek ırgatın ömrünü kısaltır. zaman içinde  dişliler sıyırabilir.veya sık sık sigortan atabilir.İleriki bir zamanda kafanın ve cebinin sigortasını attırır.Artık elinle demir almaya başlarsın.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Demiri alırken o anki rüzgar gücüne bağlı olarak motorunu zincir üzerine hani gitti gidemez bir minimum hızda ayarla. Dikkat et zinciri altına alacak kadar değil....Bu durumda zincir gevşek iken ırgata yük bindirmeden seri bir şekilde topla bakalım sigortası atacak mı???
SORU: Demir bıraktıktan sonra zincirine bosa vuruyormusun?Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap??

« Son Düzenleme: Ağustos 03, 2013, 19:57:46 Gönderen: Nezih Kılıçkını »
*

    İ. N.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #61 : Ağustos 04, 2013, 22:49:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
SORU: Demir bıraktıktan sonra zincirine bosa vuruyormusun?Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap??
Daha gelmemiştim o üniteye ama en kısa zamanda çalışmaya başlarım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    N. K.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #62 : Ağustos 04, 2013, 23:09:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
SORU: Demir bıraktıktan sonra zincirine bosa vuruyormusun?Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap??
Daha gelmemiştim o üniteye ama en kısa zamanda çalışmaya başlarım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güldürme beni çalışmayı gerektirecek bir şey yok.Demirdeyken zincirin-demirin ırgat üzerindeki yükünü ortadan kaldırıyorsun. yani.Zincire taktığın kancalı halatı koçboynuzuna bağlıyorsun.zinciri Irgat üzerinden boşluyorsun.
Kancalı bosa halatın yoktur senın. Zincirin baklasından sağlam bir halatı geçir bağla diğer ucu da koçboynuzuna toka et. Tamam mıdır:)

*

    İ. N.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #63 : Ağustos 04, 2013, 23:47:10 »
03 Ağustos Cumartesi
Şehir dışından gelen babamla beraber Çam limanına gitmek üzere saat 12:30 da Tuzladan avara olduk. Yolda tüm rekorlarımı kırarak 6 knot'u gördüm. Saat 3 civarı hedefe vardık. Babamı ırgatın başına gönderdim. Demirimizi attık. Pırıl pırıl bir Beneteau'ya çok yakın düştüğümüz için yerimizi beğenmedim. Babamı ne kadar kaloma bırakması gerektiği konusunda eğitip biraz ileride tekrar demir attım.
İskelemde ki küçük motorlu tekneden bir adam
-Hanfendi 2 metre daha kaloma verseydiniz iyi olurdu dedi.
-Denizde kaç metre zincirim var diye sordum.
-Ben nereden bileyim dedi
-O zaman boş konuşuyorsunuz deyip havuzluğa geri döndüm. Paletimi maskemi takıp demire bakmaya indim, babalar gibi tutmuştu...
Yemek yedik, denize girdik, sağa sola bakınırken az önce çok berisine park etmeye çalıştığımız Benetteau'ya Geko bayrağı çekilmeye başlandığını gördüm. İki haftadır ne zaman boş vaktim olsa asmayı unuttuğum, ne zaman işim olsa bir şekilde gözüme takılan bayrağımı bulup ben de astım. (Biraz yamuk oldu ama bir ara düzeltirim). Komşu Geko'nun teknesinin ismini görmek için uygun bir açı bulmak umuduyla suya girdim. Öteye yüzdüm göremedim, beriye yüzdüm göremedim... Ben de tekneye yüzüp bizzati kaptanına "Niye yazmıyorsunuz teknenin adını yoruyorsunuz insanı" diye söylenmeyi uygun gördüm.

Emre Şimşek ile Serdar Serhatlı'nın teknesi Fansea imiş. Buyur ettiler sağolsunlar  bir soğuk Aystilerini içtim. İlk tanıştıkları korsan benmişim. Bayrağı çekeli yarım saat olmamıştı ki sudan Geko toplamaya başladılar... Neyse umarım kolleksiyon yapacak kadar toplarlar. Bu arada teknenin adı botta yazıyormuş....

Rüzgar dönünce tekrar suya atlayıp Minerva'ya döndüm. Babam yelken açınca motoru havaya kaldırma yöntemimi beğenmemiş icat yapmaya çalışıyordu. Furling halatını motor-yeke bağlantısından geçirmiş, vince takmış, vinçle motoru çekecek... Sanki 150 beygirlik motor kaldırıyoruz hey allahım yaa...
Halat motor-yeke ara bağlantısının mafsalına sıkışmış, vinçle furling halatını çok zorlayınca da furling halat boşaltmış. Saat olmuş beş buçuk. Daha geçe kalırsak karanlığa kalacağız.... Sıkışan halatı kurtarması için babamı motora yolladım. Halat kurtulunca da furlingi tekrar elle sardım. Demir aldık, (sigortayı attırdıktan sonra elle). Burnu açmak için bir tornistan vereyim dedim hoop motor havaya kalktı... Babam motoru kilitlemeyi ben de yaptığı işi kontrol etmeyi ihmal etmişim... Boşuna denmiyor denizde acele olmaz diye.

Limanın içi tıkış tıkış ve biz ben diyeyim 40 feet siz deyin 50 feet üzerinde eşşek gibi Chorum yazan bir motoryata doğru sürükleniyoruz. Muhtemelen limandaki en pahalı tekne! Çorumluya 5-10 metre kala motoru tekrar suya indirmeyi becerdim. Kilitleyip tornistan verdim. Kurtardık. Saat olmuş 6:30. Rüzgar tam Tuzla'dan esiyor. Doğal olarak karanlığa kaldık. İlk gece seyrimi böylece zorunluluktan yapmış oldum.

Tuzla açıklarında üzerinde herhangi bir ışık olmayan 2 tane eşşek kadar demir duba var. Onlardan tırsa tırsa bizim koyun ağzına kadar geldik gelmesine de Mercan Restoran'ın attraksiyon olsun diye denize doğru yerleştirdiği yeşil ışıklar beni kör etti. Hiç ama hiç bir şey görmüyorum. Neyse ki botla bir arkadaş geldi de bizi bağladı.

*

    H. E.

Minerva Günceleri
« Yanıtla #64 : Ağustos 04, 2013, 23:55:04 »
Chorum'u yanlış telaffuz ediyorsun. Söylemek istediği "Çorum" değil! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    İ. N.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #65 : Ağustos 05, 2013, 00:04:20 »
04 Ağustos Pazar
Bugünü Hakan Tiryaki'nin Yengeç'inde geçirdik. Bir senedir dalış yapmıyordum çok iyi geldi. O yengeç katili hain ağı temizledik. Hakan bize mantı yaptı. Serpil Korsan kahvaltı hazırladı. Balıkçı adasında kayaların arasında palet vurarak dalga roller coasterına bindik. O adanın dip yapısı büyüleyici. Vadiler ovalar filan var. Sanırım iki dalış toplamda 4 saat filan sürdü. 10 metrelerde hiç kasmadan keyifli keyifli dolandık.

Dönüşte yelken bile açtık. Yengecin kendisi zaten çok keyifli bir tekne. Bir de geyiğin dibine vurunca harika bir gün oldu.
*

    İ. N.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #66 : Ağustos 05, 2013, 00:05:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Chorum'u yanlış telaffuz ediyorsun. Söylemek istediği "Çorum" değil! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Nerden biliyorsun? Ben Çorumlu, zengin ve motoryatçı olsam Chorum marka tekne alırdım.


*

    H. E.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #67 : Ağustos 05, 2013, 01:11:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Chorum'u yanlış telaffuz ediyorsun. Söylemek istediği "Çorum" değil! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Nerden biliyorsun? Ben Çorumlu, zengin ve motoryatçı olsam Chorum marka tekne alırdım.

Tekneme dokunursan "korum" demek istiyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    İ. N.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #68 : Ağustos 05, 2013, 09:52:14 »
Oy oy oy, ucuz atlatmışım.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. S.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #69 : Ağustos 05, 2013, 11:26:38 »

Bizde Fansea ekibi olarak İlke korsaniçeyle tanışmaktan çok mutlu olduk. Aynen anlattığı gibi daha Gezgin Korsan bayrağımızı toka etmemizin üzerinden 10 dakka geçmişti ki denizden bir gezgin korsan çıktı. Eh demek ki bu bayrağın önemi çok büyük. Umarım hep orda kalır. Daha nice Gezgin Korsan cılarla tanışmak mutluluğuna ulaşırız.

Hayat Paylaştıkça Güzeldir........

Serdar 
*

    İ. N.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #70 : Ağustos 08, 2013, 10:19:25 »
07 Ağustos 2013 Çarşamba

En küçük kardeşim Barlascan ve onun AFS'den iki arkadaşı ile beraber sert hava tahminleri nedeniyle ne olur ne olmaz diye saat 08:15'de avara olduk. Önceki akşam amaç büyükadaya gitmekti ama geri dönüşte 2.5 -3 saat orsada dayak yemeyi gözümüz yemedi. Koç adasında karar kıldık.

Windguru ve windfindera göre rüzgarın o saatte 11-13 knot esmesi gerekiyor, Navionicse göre 11 knot esiyordu, velhasıl hava o kadar yanıktı ki ergenliğin son demlerini yaşayan misafirlerim deniz yüzeyine bakıp sivilcelerini patlatabilirlerdi.

Deniz harp okulunun burnunu dönünce şöyle su yüzeyini titreştirecek kadar bir rüzgar esti, cenovayı açtım hızım 0.2 knot arttı...

Koç adasına demirledik. Demire bakmak için aşağı indim. Saplanmamıştı, elle sapladım. Yukarı çıkarken gözüme hayal meyal bir halat ilişti. Tekrar dalıp baktım, birisi çıpasını atmış.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Yedek çıpa alsam mı diye düşünüyordum evren bana bir tane yolladı. Dalıp halatın ucundan tuttum, teknedeki kardeşime verip çektirdim. Çekemedi. Arkadaşları yardıma geldiler, onlar da çekemedi. Bir baktım çıpa, baklaları küçük parmak boyunda bir zincire takılmış. Biraz boşlattım, daldım kurtardım. Yeni çıpamızı güverteye çektik. Takıldığı zincirin ne işe yaradığını merak ettim ama bir ucu uçurumdan meçhule diğer ucu tonla kekamozun altından adaya gidiyordu. Gizemi çözme işini uygun bir zamanında Hakan Tiryaki'ye devretmeyi planlıyorum.

Annemin siparişi üzerine midye topladık, ayıkladık. Kardeşim ben balık tutacağım diye tutturdu. Gitti içerden çapariyi çıkarttı, midyeleri iğnelere takmaya başladı. 3-4 tane iğneyi yemlemiş, yemlediklerini çapariz çıkarmasın diye suya sallandırmıştı ki iki tane iri istavrit daha doğru dürüst su içinde olmayan çapariye atladılar! Ne yazık ki genetik olarak bahtsız bedevi olan birader hülooooğ! fotoğraf çekin fotoğraf çekin derken balıklar kaçtı, çapari karıştı...

Yeni çaparinin başında 1.5 saat bekleyip onca dil döktü ama nafile. Bir daha bir şey gelmedi.

Saat 17 civarı dönerken hava çok sertleşmişti. Gene yelken açamadım. Deniz harp okulunun burnunu dönerken rüzgarı tam karşımıza aldık ve hızımız akıntı yüzünden 5 milden 1 mile düştü...

Eve leş gibi yorgun geldik, o yorgunlukla bir de midyeli pilav yaptık ama midyeler incili çıktı.   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap O kadar da dikkat etmiştim kayalardan toplamaya...
« Son Düzenleme: Ağustos 08, 2013, 10:19:51 Gönderen: İlke Nahi »
*

    İ. G.

Minerva Günceleri
« Yanıtla #71 : Ağustos 08, 2013, 14:44:34 »
Ne güzel bir gün olmuş, beden yorgunluğu dinlenince geçer nasılsa, kafa yorgunluğu giderilmiş ne güzel ..... Finaldeki midyeli pilv ise 10 numara Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


HAYAT PAYLAŞTIKÇA GÜZEL
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. T.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #72 : Ağustos 08, 2013, 19:15:30 »
Mesaj alındı, ilk Çarşamba dalışında ilgilenilecek gizemli zincirle:) Bu arada çapa ihtiyacınız oldukça benimle paylaşın, artık çıkartmıyorum barındırmak zor oluyor diye Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bu arada dün yelkene bulaşmamak iyi fikirdi. Kurşunburnu'nda demirde bile uçuşuyorduk, insafsız bir rüzgar vardı.
*

    B. S.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #73 : Ağustos 08, 2013, 23:38:52 »
Bir ara marmarada midye çıkartma ve yeme konusunu araştırmıştım... Pek iç açıcı yazılar okumadım!! Araştırmakta fayda var İlke..
*

    İ. N.

Ynt: Minerva Günceleri
« Yanıtla #74 : Ağustos 08, 2013, 23:43:45 »
Endişeye mahal yok, satıcı değil yiyiciyim.