0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. B.

MELODY II SEYİR DEFTERİ
« : Ekim 04, 2014, 00:37:20 »
Trılye'den Yalova'ya - 30 Eylül 2014

1 Aralık 2013'te geldiğim ve bugüne kadar pineklediğim Trilye balıkçı barınağından sabah erkenden palamar çözdüm. Buraya 3-4 aylığına kışı geçirmek için gelmiştim ama şu 10 ayın nasıl hızla geçtiğini bir türlü anlayamadım...  Zaten teknede yaşadığım ve çalıştığım için bulunduğum yerde internet bağlantısı varsa nerede olduğumun pek önemi yoktu, ama Trilye şirin evleri ve sokakları, lezzetli zeytinleri ve zeytinyağları ile bende çok güzel anılar bıraktı.

Teknemin hala direği ve yelkenleri yok, İzmir'de Selden direklerinin mümessili olan Tahsin Öğe'den 28 Ekim 2014 tarihine söz aldım. Rüzgar göstergesi ve autopilotum da hala yok, önceliği genoa için elektrikli furling ve iç istralya'ya konacak olan manuel furling ile tabii ki yelkenlere vermeyi düşünüyorum. Zaten pahalı olan bu ekipmanları satın almak için gene gırtlağıma kadar borca batacağım herhalde...

Trilye'de bulunduğum bu süre zarfında 10-15 millik kısa geziler haricinde Melody II'yi yerinden pek kıpırdatmadım. Yelken yapamadan teknemi motoryat gibi kullanarak sağa sola gitmek bana cazip gelmiyordu. Ama yaklaşan kış mevsiminde Marmara'nın serin havasından kurtulmak ve güneyin ılık maviliklerine ulaşmak özlemiyle yelkensiz de olsa yola çıkmaya karar verdim.

Ancak önümde bir engel vardı: Trilye balıkçı barınağındaki ve Marmara'daki genel su koşulları nedeniyle teknemin altı ciddi derecede kekamoz bağlamış ve 3-4 kez ayrı tarihlerde dalarak tümden temizlememe rağmen artık başedemez olmuştum. Burada dalarak kekamoz temizliği yapmayı kimseye tavsiye etmiyorum, bir daha kendim de yapmayacağım.  Bu nedenle önce zehirli konusunu halletmek için Yalova Setur Marina'da karaya çekmek istedim ve 30 Eylül 2014 sabahı yola çıktım. Tekne personeli: Ahmet, Katya, Çuku.

Artık Melody II'nin seyir hayatı başlamıştı...

Tek motorla yelkensiz olarak Güneye kadar inmek hem masraflı, hem de riskli olabilir ama "artık yeter" dedim.
"Ya motor şimdi duruverirse" korkusunu yenebilmek için kendi kendime hala uğraşı veriyorum doğrusu...   

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sabah 06.30'da güzel bir havada yola çıktık...

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Trilye balıkçı barınağı ve bazı güzel anılar böyle geride kaldı.
       
Trilye-Bozburun arasında denizde bir sabah sakinlği vardı, öğleden sonraları esen deli poyraz henüz başlamamıştı.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gemlik semalarından güneş işte böyle doğdu... Bir kez daha yerimin denizler olduğunu, nefis gündoğumları ve günbatımlarına şahit olmak duygusunun beni mutlu ettiğini hissettim...

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Köpeğimiz Çuku <3  O 5 aylık bir Labrador Retriever, çukulata renkli Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Teknede köpek sahiplenmek ve beslemek hakkında ayrıca bir yazı yazmayı düşünüyorum.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bozburun'u böyle geçtik...

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kuzeydoğu'ya yöneldikçe rüzgar biraz sertleşti ve kafadan 12-15 knot gelmeye başladı. Dalgalar küçük olduğu için pek etkilenmedik doğrusu.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çınarcık-Yalova sahilleri

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Setur Yalova Marina önümüzde göründü.

Olaysız geçen bu geziden sonra selametle Yalova'ya vardık ve Melody II'yi karaya çekmak için doğru lifte yönlendik.
35 millik bu seyri 2000 devirde ortalama 6,36 knot süratle 5,5 saatte tamamladık, teknenin altı temiz olsaydı belki daha çabuk ulaşabilirdik.


*

    N. B.

Ynt: MELODY II SEYİR DEFTERİ
« Yanıtla #1 : Ekim 04, 2014, 01:36:15 »
Yapımı bitti mi teknenizin?
 
Son gördüğümde karinası kaplanıyordu.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. B.

Ynt: MELODY II SEYİR DEFTERİ
« Yanıtla #2 : Ekim 04, 2014, 06:14:49 »
Takibe alınacak bir seyir defteri daha Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. B.

Ynt: MELODY II SEYİR DEFTERİ
« Yanıtla #3 : Ekim 04, 2014, 09:02:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yapımı bitti mi teknenizin?
 
Son gördüğümde karinası kaplanıyordu.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yapım aşamalarını hazırlıyorum Noyan Korsanım... Bayram tatilinden istifade ederek yeni bölümleri yayınlayacağım. İstiyorum ki kaliteli ve dikkatli bir anlatım olsun...


*

    N. B.

Ynt: MELODY II SEYİR DEFTERİ
« Yanıtla #4 : Ekim 04, 2014, 14:53:17 »
Özeninize hayranım. Zaten olağanüstü kaliteli bir anlatım.Teşekkür ediyorum.
Öyle olması da normal. Ne de olsa anlatan bir Bakır!

*

    A. B.

Ynt: MELODY II SEYİR DEFTERİ
« Yanıtla #5 : Ekim 10, 2014, 19:35:43 »
Yalova Marina'da Zehirli İşi Yaptırmak  30 Eylül - 03 Ekim 2014

Yapacağım uzun seyir öncesi teknemi yavaşlatan kekamozlardan kurtulmak için Yalova Marina'ya gelmiştim. Doğru lifte yanaştık ve tekneyi kaldırdık, alt yıkaması basınçlı suyla hemen yapıldı, Liftçi Osman bizi petrol istasyonunun hemen arkasında denize nazır bir yere yerleştirdi ve karaya kavuşan Çuku tasmasından tutan biz kölelerini peşinden sürükleyerek tüm çekek yerini tarumar etti...

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teknenin altı felaket durumdaydı... Önceden anlaştığım Faruk isimli boyacı arkadaş bir adamıyla beraber 1 saat içinde sökün etti ve hemen zımpara işlemine başladılar. Akşama doğru zımpara işi kolaylandı, benim teknenin altı aynı şu belgesellerdeki balinalara benziyordu... Yalova Setur Marina ile GeKo indiriminden faydalanarak 3 gün için anlaştığımdan zaman bayağı kısaydı... (Bu konudaki desteğinden dolayı Umut Korkmaz kardeşime teşekkür ediyorum.)

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknemin altı zımparadan sonra aynı bir balinaya benziyordu, bu fotoğrafta sanki Moby Dick bana bakıyordu...

Zımpara işini zemini ıslatarak 60 lık el zımparası ile yaptılar, neden makine kullanmadıklarını sorduğumda o işin kuru olarak yapıldığını ve ortalığı toza buladığını, ayrıca maske bile kullanılsa bir sürü toz yuttuklarını söylediler. Ayrıca mevcutta olan Mikron Extra üzerine aynısı uygulanacağı için bana da mantıklı geldi ve sesimi çıkarmadım. İlk gün böylece geçti.

İkinci gün anlaştığımız üzere Tuzla'dan Hüseyin Usta geldi ve zaten önceden satın alarak hazır ettiğim PSS marka ithal şaft körüğünü ve Spurs marka ithal halat kesiciyi yerine taktı. İthal ürün meraklısı değilim ama yerlisi iş görmeyince (Markasını söylemesem daha iyi) ve habire şafttan su gelince pahalı olduğunu bile bile şaft körüğünü değiştirmek zorunda kaldım. Bu teknede işçilikten başka herşey ithal değil miydi ki zaten ?
Kerestesi tamamen tropik ağaçlar ve ithal, yapıştırıcı epoxy ithal, makine ithal, kullanılan tüm silikon ve hermetikler ithal, Teak kaplamalar, boyalar ithal, direk ve yelkenler (henüz yok gerçi) ama onlar da da ithal....
Zaten geriye ne kaldı ki??

Aynı gün boyacılar ufak tefek tamiratlar ve sağda solda oluşan çizik vb.leri yoklama macunu çekmeyle uğraştılar, akşama doğru da 1 kat astarı tam olarak kurumuş yerlere 1 kat olarak sürdüler. Altında aynı boyadan olduğu halde gene astar kullanmamın nedeni, habire dalıp altını temizliyeyim derken alttaki epoxy macuna kadar kazınan birçok yer oluşmuştu ve astar gerektiriyordu. Bir daha zehirliye elimi kesinlikle sürmeyeceğim, fiziksel temizlik sonucunda zehirli boya daha beter oluyor.

Üçüncü gün sabahı erkenden boyacılar ilk katı vurdular, kuruyan macunların üzerine de astar eksikleri tamamlandı. Ben de bu arada yol için alış-verişle uğraştım, bir Veteriner bulup Çuku'nun eksik aşılarını tamamladık, öğleden sonra teknenin kenar bantlarının peşine düştüm. 5-6 Saat geçince öğleden sonra ikinci zehirli katı vuruldu. Eksilen tutyaları yerine taktım. Liftçi Osman daha sonra gelip ahşap dayanakların yerini değiştirdi, onların altında kalan yerlerin de ilk kat zehirli boyası vurulup gece kurumaya bırakıldı. Yalova'da kenar bantlarını sipariş ettiğim reklamcı bunu maalesef yetiştiremedi - sabaha bıraktılar, benim de onları karada iskelede yapıştırma hayallerim suya düştü tabii, artık zaman kalmamıştı. Ama geçici mavi bantları tutturabildim.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Katlanır pervane ve yeni takılan halat kesici

Dördüncü gün sabahı (o gün tüm çalışanlarda bayram arife günü telaşı başlamıştı) eksik boyaların 2. katları ve suyla daha fazla sürtünmeye maruz kalan salma ve dümenin ön taraflarına 1 kat daha zehirli sürdürdüm. Bu arada bayram nedeniyle erkenden kaçmak isteyen Liftçi o günkü yoğun çekme-atma temposundan bir boşluk bulmuş ve başımıza dikilmişti bile. Tekne liftteyken salmanin altının da son boyaları vuruldu. Faruk Usta'nın da hesabını kesip yolladım.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Melody II yeniden suya kavuşmuştu...
*

    D. E.

Ynt: MELODY II SEYİR DEFTERİ
« Yanıtla #6 : Ekim 10, 2014, 20:43:40 »
   Ahmet Korsan'ım,

Ellerinize sağlık olsun, tekneniz çok güzel olmuş...
   Detay anlatımlarınızı merakla bekliyoruz...

    Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. D.

Ynt: MELODY II SEYİR DEFTERİ
« Yanıtla #7 : Ekim 10, 2014, 22:16:19 »
Ahmet korsanım,
teknenizin  yapım esnasında ki titiz çalışma, resimlerde kendini belli ediyor.
Elinize sağlık çok güzel bir şey ortaya çıkmış.
Altından su havuzluğundan neşe eksilmesin.

İzmire yolculuğunuzda herşeyin kolayınıza geçmesini ve mutlu bir seyir dilerim. (sçastlivogo puti)
Ancak bazı konularda dikkat etmenizi önerirsem umarım çok bilmişlik yapmam.

Malum Tekneniz bir yelkenli tekne.
Üzerinde taşıyabileceği direk ve yelkenlere göre tasarlanmış, ölçülendirmiş bir salmaya sahip.
Teknede direk olmadan,
Yalovadan İzmire seyir umarım sizi yormaz.

Ağır deniz şartlarında direksiz bir yelkenli tekneyle seyirin,
oldukça zorlu ve yıldırıcı olduğunu bir yerlerden okumuştum.
Bu konuda daha deneyimli korsanlar sanırım bu konuda birşeyler söylerler.

Salmanın ağır denizlerden aldığı etkiyi, direk sönümlüyor.
Aynı bir saatin pandülü gibi.
Direk olmaksızın salınımlar oldukça uzun ve sert oluyor diye biliyorum.
Yanılıyorsam düzeltin lütfen.

Artı bunca yol esnasında yakıt masrafı,
masrafı geçtim herhangi bir sebeble motorun sessizliğe bürünmesi gibi durumlarda,
küçümencik te olsa bir yelken işinizi daha kolaylaştırır gibime geliyor.

Bunlar benim çekincelerim.
Umarım herşey gönlünüze göre olur ve yolda sorun yaşamazsınız.

Midilliden İzmir istikametinde ki seyrinizde, Çandarlı körfezi kısmını sabah erken saatlerde geçmeye çalışın.
Yolunuz açık ola.






*

    H. D.

Ynt: MELODY II SEYİR DEFTERİ
« Yanıtla #8 : Ekim 10, 2014, 23:15:29 »
sondan ikinci resimde pervane şaftının tam ortasına takılmış olan TUTYA nereyi nasıl koruyacak?
*

    D. E.

Ynt: MELODY II SEYİR DEFTERİ
« Yanıtla #9 : Ekim 11, 2014, 00:17:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet korsanım,
teknenizin  yapım esnasında ki titiz çalışma, resimlerde kendini belli ediyor.
Elinize sağlık çok güzel bir şey ortaya çıkmış.
Altından su havuzluğundan neşe eksilmesin.

İzmire yolculuğunuzda herşeyin kolayınıza geçmesini ve mutlu bir seyir dilerim. (sçastlivogo puti)
Ancak bazı konularda dikkat etmenizi önerirsem umarım çok bilmişlik yapmam.

Malum Tekneniz bir yelkenli tekne.
Üzerinde taşıyabileceği direk ve yelkenlere göre tasarlanmış, ölçülendirmiş bir salmaya sahip.
Teknede direk olmadan,
Yalovadan İzmire seyir umarım sizi yormaz.

Ağır deniz şartlarında direksiz bir yelkenli tekneyle seyirin,
oldukça zorlu ve yıldırıcı olduğunu bir yerlerden okumuştum.
Bu konuda daha deneyimli korsanlar sanırım bu konuda birşeyler söylerler.

Salmanın ağır denizlerden aldığı etkiyi, direk sönümlüyor.
Aynı bir saatin pandülü gibi.
Direk olmaksızın salınımlar oldukça uzun ve sert oluyor diye biliyorum.
Yanılıyorsam düzeltin lütfen.

Artı bunca yol esnasında yakıt masrafı,
masrafı geçtim herhangi bir sebeble motorun sessizliğe bürünmesi gibi durumlarda,
küçümencik te olsa bir yelken işinizi daha kolaylaştırır gibime geliyor.

Bunlar benim çekincelerim.
Umarım herşey gönlünüze göre olur ve yolda sorun yaşamazsınız.

Midilliden İzmir istikametinde ki seyrinizde, Çandarlı körfezi kısmını sabah erken saatlerde geçmeye çalışın.
Yolunuz açık ola.




     Can Korsan'ım, sana katılıyorum...   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tekneye takılacak : min. 20 mt. direk ve Bumba, çarmık ve ıstralya telleri, mandar ve iskota halatları ile Förling ve yelkenlerin ağırlığını  düşündüğünüzde ; en az 500- 600 kg  ilave ağırlık konacak.  Ağır denizlerde salınım yapan teknenin salması , tekneyi  doğrultmaya çalışırken  bu doğrulmaya karşı arma ağırlığı da yavaşlatıcı etki yapacak. Yani: salmanın doğrultma momenti + moment ise, Arma ağırlığının yarattığı karşı moment de ( - moment ) , teknenin sert salınım yapmasını engelleyecek ...
   Dolayısiyle Direksiz bir yelkenli teknenin ağır denizlerde seyir yaparken sert salınımlara maruz kalacağı düşüncenize katılıyorum.   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    B. B.

Ynt: MELODY II SEYİR DEFTERİ
« Yanıtla #10 : Ekim 11, 2014, 07:56:30 »
Çok güzel bir kız olmaya doğru yol alıyor. Allah kuvvet versin.
Ben bu işleri çok anlamam. Ama Demir ve Can abi Korsanların dedikleri kafama yatıyor.
Selametle.
*

    E. L.

Ynt: MELODY II SEYİR DEFTERİ
« Yanıtla #11 : Ekim 11, 2014, 09:36:31 »
Mühendislik olarak % 100 katiliyorum
*

    A. B.

Ynt: MELODY II SEYİR DEFTERİ
« Yanıtla #12 : Ekim 11, 2014, 15:20:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Malum Tekneniz bir yelkenli tekne.
Üzerinde taşıyabileceği direk ve yelkenlere göre tasarlanmış, ölçülendirmiş bir salmaya sahip.
Teknede direk olmadan,
Yalovadan İzmire seyir umarım sizi yormaz.

Ağır deniz şartlarında direksiz bir yelkenli tekneyle seyirin,
oldukça zorlu ve yıldırıcı olduğunu bir yerlerden okumuştum.
Bu konuda daha deneyimli korsanlar sanırım bu konuda birşeyler söylerler.

Salmanın ağır denizlerden aldığı etkiyi, direk sönümlüyor.
Aynı bir saatin pandülü gibi.
Direk olmaksızın salınımlar oldukça uzun ve sert oluyor diye biliyorum.
Yanılıyorsam düzeltin lütfen.

Artı bunca yol esnasında yakıt masrafı,
masrafı geçtim herhangi bir sebeble motorun sessizliğe bürünmesi gibi durumlarda,
küçümencik te olsa bir yelken işinizi daha kolaylaştırır gibime geliyor.

Çok haklısınız Can Korsanım... 2 ay kadar önce Trilye açıklarında dediğiniz olayı ciddi olarak yaşadım ve artık mutlaka rüzgarsız veya az rüzgarlı havaları kollayarak yola çıkıyorum. Motor durması konusunda da gerçekten ciddi risk altındayım ve bazen rüyalarıma dahi girdi.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Tekneyi yürütmek için ikinci bir alternatifim yok, bir olası bir arıza durumunda yanımda yedek kayış, impeller bulunduruyorum, tabii bunlar basit arızalar ve daha ciddi bir arızada yapacak bir şey yok. Bir yandan sürüklenirken (kabus gibi !!) sağı-solu tüm bildiklerimi arayıp yedeklenmeye çalışacağım, bir yandan da derinliğe göre uzun kalomalı zincirle demirlemeye çalışacağım. (Ultra çapa, 170 m 13 bakla zincirim var) 2. çapa (pulluk) 10 m zincir ve 150 m 24lük halatla aleste bekliyor.

Motorum Yanmar, 135 saate ve yeni.  Öte yandan, güneyde mavi tur yapan guletlerin de bildiğim kadarıyla tek motoru var ve büyük mesafeler aşıyorlar. İşte böyle kendimi rahatlatıp bu konuyu düşünmemeye çalışıyorum...

Şimdilik planım Ayvalık'a kadar iyi havaları kollayarak gitmek...

Güney'e gitmek zorunda mıyım?? Evet. 1 senedir Trilye'de çakıldım bu mevzu yüzünden, bu kışı da Marmara'da geçirmeyeceğim artık.
*

    C. D.

Ynt: MELODY II SEYİR DEFTERİ
« Yanıtla #13 : Ekim 11, 2014, 16:35:59 »
Evet, havayı kollayarak temkinli bir seyirle İzmire ulaşmanız mümkün görünüyor.
Benim çekincem  direksiz seyirde sert havaya yakalandığınızda hırpalanmanız.

Güverte üzerinde direk tabanı ve ıstralyaları bağlayacağınız noktaları görebilsek belki geçici bir çözüm üretebilirdik.
Aslında Emrahların (Tahsin Öge'nin oğlu) elinde sizin tekneye göre küçük ama geçici çözüm için kullanabileceğiniz
direk olduğunu sanıyorum.

Ama sonucunda atla deve değil iyi havayı kollayarak sabah erken yola çıkarak
iyi planlanmış birkaç etapla işin üstesinden gelebilirsiniz.
İzmire geldiğinizde nerede arma işini yapacaksınız bilmiyorum.
Ben Teosta ikamet ediyorum olaki bir ihtiyacınız olursa elimden geleni yapacağımı bilmenizi isterim.

Tekrar iyi seyirler yolunuz açık ola.
*

    N. B.

Ynt: MELODY II SEYİR DEFTERİ
« Yanıtla #14 : Ekim 11, 2014, 16:44:20 »
Sert hava ve çok dalgalı denizde, bu durumdaki tekne, sizce bir motoryattan daha çok mu sıkıntı verir?