İstanbul'a döndüm. Hikayesi sonra, şimdilik sadece bir şikayet:
Kuşadası marinaya girdik bağlandık. Kayıt yaptıracağız. Tansit log ile büroya gittik. Cevap Biz bu belge ile işlem yapmıyoruz. Teknenin orijinal kayıt belgesini getirin. Kardeşim bu tekne Amerkan bayraklı, bu da Türkiye Cumhuriyet'inin bize verdiği resmi belge, Türkiye'de olduğumuza göre itibar emeniz gerekne belge bu.
- Tamam da o belge yanlış olabiliyor.
- Bu belge yanlış olabilemez. Olmamalı, eğer oluyorsa sorumlusu bu belgeyi dikkate almayarak ve gerekli yerlere şikayet etmeyerek, sizlersiniz.
Nuh diyor peygamber demiyor, ona verilen emir böyuleymiş. Marinanın öbür ucundaki tekneye kadar gidip belge getirme eziyetini çekiyoruz.
Hanım kızımınz bizi rahatlatıyor. Artık teknenizin kaydını yaptık. Marinaya geldiğinizde belge istemiyeceği, tekne ismi ile giriş yapabileceksiniz.
Yer Ayvalık Marina, işletmeci aynı, kayda gidiyoruz. Bu sefer tekneni tüm dosyası elimizde. Bankoda:
-Biz birkaç gün önce işletmenizin Kuşadası marinasında bağlandık. Yani sizde kaydımız var. Oradan alabilirsiniz.
-Bizim öyle bir bağlantımız ve çalışmamız yok. Yeniden kayıt yapacağız.
Bilgisayarların bu kadar kolay ve çabuk iletişim kurabildiği bir zamanda aynı işletmenin iki değişik kuruluşu birbirinden veri alıp vermeyi gereksiz görmüş.
Transit log yabancı bayraklı bir teknenin Türkiye'deki resmi belgesidir. Türk şirketi olarak buna itibar edilmesi gerekir. Eğer hatalı olduğuna inanıyorsan gider tekneyi ölçersin. Sonuçta Türk teknelerin kaydını da aynı liman başkanlığı yapıyor yani Türk bayraklı yatların tüm belgeleri yanlış olabilir. Bundan şikayetçi isen şikayet edersin veya etkilenen müessese olarak gerekili yerlerle temasa geçer düzeltilmesini talep edersin. Altında koskoca kırmızı TC mührü olan belgeyi kabul etmemek olmaz.
Bir işletmede kayıt olmuş bir teknenin bilgisini aslında tüm marinalar paylaşmalı, madem ki bu tekne türkiye'de dolaşıyor, kayıt bir kere yapıldığına bir daha sadece tekne adı yeterli olmalı. Hele hele iki marinanın işletmecisi aynı firmaysa ve bu firmanın sahibi yatçılık ve denizciliğe hizmet vermeyi ticaretin üstünde tuttuğunu her seferinde belirtiyorsa.
Gün birlik bağlanmanın eziyetinden bahsetmek istemiyorum. Elektrik aldık, su aldık, sabah da erkenden ayrılacağız. Ayrılamazsınız, sabah mesaimiz 9:00 da başlıyor, ondan sonra ayrılırsınız.
Böyle bir mantık olmaz. günlerce, aylarca, yıllarca kalmıyoruz, bir gece konaklıyoruz. Bir gecede tekneleirn kullanacağı su ve elektrik miktarının ortalaması bellidir. Bunu da fiyata koyar akşamdan alırsın, tekne de istediği saatte çıkar ve gider.
Zaten marina ücretlerini şişirebildiğin kadar şişrmişsin, üç kuruş eksik alsan bile zarar etmezsin.