0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. Ö.

Ynt: Kırım - Kerç Limanı
« Yanıtla #75 : Temmuz 02, 2018, 12:22:34 »
Harika bilgiler!
Gezen ayağınıza, yazan klavyenize sağlık! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

öZgür (tapatalk)



*

    O. E.

Ynt: Kırım - Kerç Limanı
« Yanıtla #76 : Temmuz 02, 2018, 14:09:30 »
Bu kadar güzel bir yere yakışır Harika bir anlatım ÇOK YAŞŞAYIN ANIL YILMAZ


*

    M. A.

Ynt: Kırım - Kerç Limanı
« Yanıtla #77 : Temmuz 02, 2018, 16:14:00 »
Anıl Korsan ;

Ben bu kadar güzel bir yer beklemiyordum açıkçası. Samsun ile kıyasladım ama kıyaslayamadım. Samsun'u bitirdiler, her şehiri bitirdikleri gibi.
Politik açıdan sıkıntılı bir yer olduğunu bilmesem önümüzdeki bayrama tatile kesin giderdim fotolarınızdan ve anlatımlarınızdan sonra.

Yazık bizim coğrafyamıza dahil olan çoğu ülke oligarkların, otokratların elinde heba oluyor. Sinirlenmemek elde değil.

Çok güzel paylaşımlarınız için teşekkürler.


*

    C. Ü.

Ynt: Kırım - Kerç Limanı
« Yanıtla #78 : Aralık 19, 2018, 18:10:50 »
Müthiş bir seyahat korksam mı kıskansam mı karar veremedim, düşünsenize herşey planladığınız gibi rutin gitse böylesine torunlarınıza bile keyifle anlatacağınız bir hikayeniz olmazdı. Hayat biriktirebildiğiniz hikayelerle renklenir sağlıkla kalın


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


*

    E. S.

Ynt: Kırım - Kerç Limanı
« Yanıtla #79 : Ocak 07, 2020, 20:49:57 »
Özgür kaptan, bu linki vermekle ne iyi etmişsiniz, hem nefesimi tutarak okuduğum bir macera, hemde Anıl kaptanın eşsiz tanıtım yazısı.. Çok teşekkürler sizlere...

*

    Ö. T.

Ynt: Kırım - Kerç Limanı
« Yanıtla #80 : Ocak 07, 2020, 23:37:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Verdigim sozu tutayim da daha bismillah "ne ruzgar adam cikti bu da" demesinler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Konumum itibariyle ben hep Kirim a dogu tarafindan girerdim de, sanirim bati basindan baslayarak anlatmak daha ......


Ben bu yazıyı görmemişim , ne kadar akıcı ve güzel bir dille anlatmışsınız , elinize ve dilinize sağlık Anıl Korsan.
*

    C. B.

Ynt: Kırım - Kerç Limanı
« Yanıtla #81 : Ocak 08, 2020, 01:24:14 »
Her iki yazı içinde çok teşekkürler,
*

    Ö. Ö.

Ynt: Kırım - Kerç Limanı
« Yanıtla #82 : Ocak 08, 2020, 21:37:48 »
Bana da nostalji oldu valla, zaman ne çabuk geçiyor!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    i. t.

Ynt: Kırım - Kerç Limanı
« Yanıtla #83 : Ocak 08, 2020, 23:38:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bana da nostalji oldu valla, zaman ne çabuk geçiyor!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bende soluksuz okudum maceranizi.
teoride bir haftalik bir olay  sanirim bir aya tekabul eden bir duruma donmus.
hele motorlardan biri  (ozelikle direksiyon asistenin bagli oldugu)motorun arizali olmasi tam bir dert yumagina sarmis sizi.
ama anlamadigim  asiste olmayan motorda dahi olsa direksiyonun bahsetigijniz kadar sert olmasi..
birde ani sapmalar yapmasi bana biraz  acaip geldi..
bende zaman zaman tek motor kulaniyorum esit saatlere denk dususun diye sirali kulaniyorum tek motorlari.
asiste olmayan  motoru kulandigumda bahsetiginiz  sertligi yada zorlugu yasamadim hic.
hele oyle sapmalarlada karsilasmadim henuz.
neyse sonucta cok guzel bir tecrube olmus sizin icin.
denizci olmanain en guzel yanlarindan biride  bana gore.
olmadik olaylarala karsilasip  pratik cozumlerle var olan sorunla bas edebilmektir bence.
siz bunu gayet guzel idare etmisiniz.
guzel bir ani olmus sizin icin ve bizler icinde iyi bir paylasim olmus
« Son Düzenleme: Ocak 08, 2020, 23:43:40 Gönderen: Ismail Tas »
*

    Ö. Ö.

Ynt: Kırım - Kerç Limanı
« Yanıtla #84 : Ocak 10, 2020, 13:01:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...ama anlamadigim  asiste olmayan motorda dahi olsa direksiyonun bahsetigijniz kadar sert olmasi..
Hidrolik dümen sistemi, küçük bir tank içindeki yağı pompa motorunun gücü ve dümenin yönlendirmesi ile yekeye bağlı pistonlara iletiyor. Eğer bu motor devreden çıkarsa tüm yağ basıncını dümenin manual pompası sağlamak zorunda kalıyor ve bu oldukça güç.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bazı teknelerde/sistemlerde (dümeni çok turlu olan, gulet gibi) ayrı bir hidrolik pompaya gerek olmuyor, dümen pompası (çok turlu olduğundan) tek başına iş görüyor ama motoryat gibi hızlı/seri teknelerde dümen çok turlu ol(a)mıyor, bu yüzden gerekli yağ basıncı/sirkülasyonu için ayrı bir pompa kullanılıyor..

Kiminde bu pompa elektrikli olabilirken bizimki gibi eskilerde motor üzerinden gücünü alıyor.
İşte bu pompa eğer sadece tek motorun üzerindeyse ve bu motor çalışmıyorsa sonuç hiç eğlenceli değil! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu tip dümen hidrolik pompası motora akuple olanlara mutlaka ikinci bir pompayı diğer motor üzerine takmaları ve/veya hortum/pompa sistemini diğer motora aktarabilecekleri ekipmanları ve tecrübeyi teknede bulundurmalarını tavsiye ederim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bizim belalı pompa aşağıdaki resimlerde (aynı motor değil ama benzer) en sağ alttaki pompa;
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ocak 10, 2020, 13:02:46 Gönderen: Özgür Ökten »
*

    i. t.

Ynt: Kırım - Kerç Limanı
« Yanıtla #85 : Ocak 10, 2020, 16:44:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...ama anlamadigim  asiste olmayan motorda dahi olsa direksiyonun bahsetigijniz kadar sert olmasi..
Hidrolik dümen sistemi, küçük bir tank içindeki yağı pompa motorunun gücü ve dümenin yönlendirmesi ile yekeye bağlı pistonlara iletiyor. Eğer bu motor devreden çıkarsa tüm yağ basıncını dümenin manual pompası sağlamak zorunda kalıyor ve bu oldukça güç.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bazı teknelerde/sistemlerde (dümeni çok turlu olan, gulet gibi) ayrı bir hidrolik pompaya gerek olmuyor, dümen pompası (çok turlu olduğundan) tek başına iş görüyor ama motoryat gibi hızlı/seri teknelerde dümen çok turlu ol(a)mıyor, bu yüzden gerekli yağ basıncı/sirkülasyonu için ayrı bir pompa kullanılıyor..

Kiminde bu pompa elektrikli olabilirken bizimki gibi eskilerde motor üzerinden gücünü alıyor.
İşte bu pompa eğer sadece tek motorun üzerindeyse ve bu motor çalışmıyorsa sonuç hiç eğlenceli değil! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu tip dümen hidrolik pompası motora akuple olanlara mutlaka ikinci bir pompayı diğer motor üzerine takmaları ve/veya hortum/pompa sistemini diğer motora aktarabilecekleri ekipmanları ve tecrübeyi teknede bulundurmalarını tavsiye ederim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bizim belalı pompa aşağıdaki resimlerde (aynı motor değil ama benzer) en sağ alttaki pompa;
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
ozgur kaaptanim  bu bahsetigin seyleri zaten ben biliyorum.
benimde motor yatim var. iki carpi  200 beygir (volvo penta tamde 41P )
dedigim gibi bende yakit tasarufu nasil yaparim diye kendimce denemlerim var.
ben senin kadar hisetmedim demek istedim  o ani manevra ve sertlikleri.
neyse kaptanim asil sen onca yolu tek motorla geldin ya!!
hangi hizla surekli seyir yaptin?
ne kadar yakit yaktin gibi konularda biraz daha bilgi veirirmisin.
tskler simdiden. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: Kırım - Kerç Limanı
« Yanıtla #86 : Ocak 10, 2020, 17:37:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
ozgur kaaptanim  bu bahsetigin seyleri zaten ben biliyorum.
benimde motor yatim var. iki carpi  200 beygir (volvo penta tamde 41P )
dedigim gibi bende yakit tasarufu nasil yaparim diye kendimce denemlerim var.
ben senin kadar hisetmedim demek istedim  o ani manevra ve sertlikleri.
neyse kaptanim asil sen onca yolu tek motorla geldin ya!!
hangi hizla surekli seyir yaptin?
ne kadar yakit yaktin gibi konularda biraz daha bilgi veirirmisin.
tskler simdiden. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İsmail hocam, siz elbet biliyorsunuzdur ama forumda bilmeyen, merak eden pek çok arkadaşımız da vardır mutlaka, o yüzden forumlarda yazışıyoruz, bildiklerimizi yaşadıklarımızı uzun uzun yazıyoruz, herkes okusun, tarihe bir not düşülsün diye.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

problemlerden dolayı 245mil yolu 30 saatte bitirdik, ortalama 8kn'a gelir, ilk romörkörü arama kısmını çıkartsak açık denizi 9-10kn ortalama yapmışızdır sanırım, ki 10kn üstünde zaten dümeni hiç kontrol edemiyordum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

tüketim olarak da depodaki 1100lt 'nin yarısını filan harcadık, 15-16lt/saat tüketim olmuş gibi..
Normal beklentimiz 150lt/saat yakıp 9,5 saatte gelmek, depo+bidonların yarısı (~400lt) civarı benzin harcamaktı..
hayaller gerçekler! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu sayede o dönem Kırım'daki alış fiyatımız 35 küsür Ruble (bu günkü kur ile ~3TL) ile Türkiye'ye ~1300lt kaçak benzin sokmuş olduk!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    i. t.

Ynt: Kırım - Kerç Limanı
« Yanıtla #87 : Ocak 10, 2020, 22:50:47 »
Bu sayede o dönem Kırım'daki alış fiyatımız 35 küsür Ruble (bu günkü kur ile ~3TL) ile Türkiye'ye ~1300lt kaçak benzin sokmuş olduk!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

ne guldum ya Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
cok sagol bilgiler  icin.
ama acaip sansliymisiniz!!
ikinci motorda bir ariza gosterse tamamen kabus yasiyicaktiniz.gecmis gerci ama yinede gecmis olsun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
ayni zamanda inadiniza ve kararliginiza hayran kaldim gercekten.
o durumda bir cok insan  yola cikmazdi kesin.....
« Son Düzenleme: Ocak 10, 2020, 22:55:51 Gönderen: Ismail Tas »
*

    Ö. Ö.

Ynt: Kırım - Kerç Limanı
« Yanıtla #88 : Ocak 11, 2020, 11:23:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...o durumda bir cok insan  yola cikmazdi kesin.....
Ben de olsam çıkmam! Aklı olan çıkmaz zaten! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
ama bütün olayların ilerlemesi ile oluşan bir durum ve yarattığı psikoloji ile alınan yanlış kararlar oluyor işte.

Bunu vardığımızın ertesi günü itiraf ettim zaten, yanlış yaptım dedim ama bu yanlış sayesinde normal hayatımda mümkün olmayacak (sağlamcıyımdır normalde) bir tecrübe kazandım. (öldürmeyen acı güçlendirir -Nietzsche)

Bence profesyonel denizcilik (gemiadamlığı) "güvenlik ve risk yönetimi" işidir. Tekne kullanmak vb süsü püsü, hikayesi..
Yanına bir de "insan yönetimi" yeteneği eklenince "kaptan" rütbesini hak ediyorsun işte..
*

    H. V.

Ynt: Kırım - Kerç Limanı
« Yanıtla #89 : Ocak 11, 2020, 12:37:35 »
Özgür abi
daha yeni fırsat buldum da okudum yazını büyük geçmiş olsun.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap