0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. A.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #60 : Mart 04, 2019, 13:10:40 »
Yine harika bir gezi notu... Yaz mevsimini iyice özletiyor...

Fuarda hem sizi hemde Ali abiyi 2019 rota önerileri için baya bir yordum... Ama usanmadan, bıkmadan verdiğiniz öneriler ve tavsiyeler çok önemliydi. Hepsini evde bir çırpıda nota döktüm... Tekrar çok teşekkür ederim...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. Ç.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #61 : Mart 06, 2019, 00:49:13 »
Siz bol-bol gezin ve lütfen paylaşmaya devam edin, harikasınız Özlem Korsanım. Şimdiye dek yakın Yunan adaları için giriş-çıkış yaparken hep acenta kullandım. Çanakkale'de kendiniz yaptığınızı yazmıştınız. ''Transitlogu elle mi dolduruyorsunuz ve giriş- ve  çıkışta başvuru sıralaması nasıl oluyor bizimle paylaşır mısınız?'' desem şansımı çok mu zorlamış olurum?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ö. B.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #62 : Mart 06, 2019, 01:03:16 »
Andros’dan Kea’ya
9 Temmuz 2018 Pazartesi

Saat 07.30’da uyandığımda, güneşin ışıkları içeriye sızmaya başlamıştı bile.
Güne başlamak üzere, kahve suyunu ocağın üzerine koyduktan sonra, kahveler hazır olana kadar,
fırına gitmek üzere yola koyuldum.
Gökyüzü, dünkü gibi bulutlarla kaplıydı.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Akşamın kalabalığı çekildikten sonra, sabah sesizliğinde çevre çok güzel görünüyordu.
Sanki gizli bir el, kalabalığı bir kenara itivermişti. Pek acele etmeden yavaş yavaş yürüyerek fırına gittim.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Mis gibi iki çikolatalı kruvasan ile tekneye geldiğimde kahveler havuzlukta yerlerini almaya hazırlanıyorlardı.
Kahvelerimizi içtikten sonra, sabahın güzelliğini daha iyi görebilmek için, kıyı boyunca güzel bir yürüyüş yaptık.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Hava ısınmaya başlayınca tekneye döndük. Saat 10.10’da, halatlarımızı çözüp, demir alıp, Batsi’den ayrıldık.
Biz ayrılırken, gökyüzünde bulutlar, gösterilerine devam ediyorlardı.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Niyetimiz, Kea adası Vourkari’ye gitmek. Yaklaşık 27 deniz mili yolumuz var.
Koydan çıkar çıkmaz rüzgarı görünce Kiklatlar’da olduğumuzu hatırladık. Hemen yelkenlerimizi açtık.
Rüzgar karayelden 5 kuvvetinde esiyor.








Kea göründü  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Kea adasına ilk defa geliyoruz. Ayios Nikolaou oldukça büyük bir koy. Hatta koy içinde koylar var.
Teknelerin bağlanabileceği koylardan biri kuzeydoğu tarafındaki Vourkari, diğeri güneydeki Livadhi.
Bizim isteğimiz, yer bulursak, daha güzel olduğu söylenen, Vourkari’de kalmak.
Önce çevreyi tanımak amacı ile Livadhi koyuna gittik.
Burada mendireğin arkasında feribot rıhtımı var.
Feribot rıhtımının yanında Korissia’daki rıhtıma kıçtan kara bağlanmış teknelerin arasında boş yer olduğunu gördük.
Koyun dibinde kumsal plajın açığında demirde kalma imkanı da var.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Koyda bir tur attıktan sonra Vourkari’ye geldik.
Restoranların önündeki teknelerin arasında boş yer olduğunu görünce çok sevindim.
Demir atıp, kıçtan kara bağlanmak üzere manevramıza başladık. Burada demir atarken dikkatli olmak gerekiyor.
Rıhtımın yaklaşık 30 m dışında derinlikler birden artıyor. 10 metreden fazla derinlik var.
Demirimizi atıp, kıyıya doğru yaklaşırken, karşıdaki restorandan birisi gelerek halatımızı aldı.
Saat 14.30’da bağlanma işlerimiz bitmişti. Kıyıda elektrik ve su var. Biraz sonra görevli geldi.
Bağlanma ücreti olarak, elektrik ve su dahil 15,73 Euro ödedik.


37°39'58"N  24°19'29"E
Bu koordinatı kopyalayıp, Google earth'un arama kutusuna yapıştırabilirsiniz.



Google earth olmayanlar için link aşağıda
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Vourkari küçük, sevimli bir köy. Neredeyse herşey önümüzdeki cadde üzerinde sıralanmış.
Restoranlar, kahvehaneler, dükkanlar yan yana. Koyun doğusunda demirde ve tonoza bağlı tekneler var.
Hava çok sıcak. Seyir halindeyken durum iyi ama günün en sıcak saatlerinde limana bağlanınca, sanki bir alev topunun içine girmiş gibi olduk.
Bu sıcak saatleri geçirmek üzere botumuza atladık.
Kendimize uygun sakin bir kumsal bulduk. Deniz berrak, pırıl pırıl.
Burada denize girdik. Bir süre vakit geçirdik.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Daha sonra botla koyları dolaşarak teknemize geldik.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Otobüs durağı tekneden birkaç adımlık mesafede. Ioulida yani Hora’ya gitmek için otobüs var.
Otobüs saatlerini kontrol ettikten sonra Ioulida’ya gitmek üzere hazırlandık.
Tabii ki otobüsü beklerken, vaktimizi boşa harcamayıp, değerlendirdik.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Vaktinde gelen otobüse binip Hora’ya gittik. Kişi başı 2,5 Euro ödedik.
Hora’nın bu kadar etkileyici bir coğrafyaya sahip olabileceğini hiç düşünmemiştim.
Beyaz evlerin dizildiği tepe, tepenin aşağısı olağanüstü güzellikte.
Gökyüzü ve deniz bu muhteşem coğrafya ile birleşip güzelliklerini sergiliyorlar.
İnsan kendisini büyülü bir atmosferin içinde hissediyor.



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Hora’nın daracık taş sokakları eski zamanları hatırlatıyor. İşaretlenmiş yürüyüş yolları var.
O yollar yürürken nasıl güzellikler sunacaklar kim bilir?


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Güneş yavaş yavaş batmaya başladığında ise çevredeki renk cümbüşü içinde kaybolmuş gibi olduk.
Doğanın bize sunduğu bu muhteşem güzellikleri güneş kaybolana kadar izledik.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Daha sonra küçük meydanda, büyük ağaçların altındaki restorana oturduk.
Yemekten önce beyaz ev şarabı içerken, bulunduğumuz ortama duyduğumuz hayranlık biraz daha arttı.
Limon soslu keçi ve salatadan oluşan yemeklerimiz de çok lezzetliydi.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Yemekten sonra bir süre daha oturduk.
Son otobüs çoktan gitmiş olduğu için, Vourkari’ye teknemize taksi ile döndük. Taksi için 12 Euro ödedik.
Çevrede pek kimse yoktu. Restoranlarda birkaç masada son müşteriler kalmıştı.
Böyle güzel bir geceyi “night cap” içmeden bitirmek haksızlık olurdu.
Teknenin baş tarafında “night cap” lerimizi bu güzel coğrafya için içerek geceyi sonlandırdık.



*

    E. O.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #63 : Mart 06, 2019, 13:55:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu sıcak saatleri geçirmek üzere botumuza atladık.
Kendimize uygun sakin bir kumsal bulduk. Deniz berrak, pırıl pırıl.
Burada denize girdik. Bir süre vakit geçirdik.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Daha sonra botla koyları dolaşarak teknemize geldik.


Bota elektrikli motor takmıştınız diye hatırlıyorum. Forumda başka bir başlık altında elektrikli motorlar konusu tartışılıyordu.

Sizin çeşitli deniz ve hava şartlarında kullandığınız için düşünceleriniz önemli.

Rica etsem, senin ve Ali'nin bu konudaki deneyimleriniz ve düşünceleriniz nelerdir, yazar mısınız?

........................

Fotograflar, videolar ve anlatımın herzaman ki gibi çok güzel.. merakla takip ediyorum.

Selametle


*

    Ö. B.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #64 : Mart 06, 2019, 22:39:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Siz bol-bol gezin ve lütfen paylaşmaya devam edin, harikasınız Özlem Korsanım. Şimdiye dek yakın Yunan adaları için giriş-çıkış yaparken hep acenta kullandım. Çanakkale'de kendiniz yaptığınızı yazmıştınız. ''Transitlogu elle mi dolduruyorsunuz ve giriş- ve  çıkışta başvuru sıralaması nasıl oluyor bizimle paylaşır mısınız?'' desem şansımı çok mu zorlamış olurum?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Merhaba Metin Korsan,
Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yurt dışına çıkış, yurda giriş işlemleri limanlara göre değişiyor. Bazı limanlar, transit logun bilgisayar ile doldurulmasını istiyor. Bazen bu yüzden en azından arzuhalcilik kısmını bir acenteye yaptırmanız gerekiyor. Bunları ayrıca değerlendirmek gerek.
İşlemleri kendimiz nasıl yapıyoruz onu yazacağım.

Yurt dışı çıkış:

Herşeyden önce elinizde teknenizin bir önceki yurda girişinde kullanılmış Transit Logun olması ve dönüşte kullanılmak üzere de iki adet boş Transit Log olması gerekiyor. (Transit Log= Seyir izin belgesi)
Teknenizi yeni aldıysanız ve ilk defa çıkış yapıyorsanız veya bir öncekini kayıp ettiyseniz, elinizde 3 adet boş Transit Log olmalı.

Transit Log  Deniz Ticaret Odası’ndan alınıyor. Deniz Ticaret Odası bazı yerlere şube ve temsilcilikler de açtı. Biz en son 2017 yılında Bodrum’dan tanesini 30 liraya almıştık. 2018 yılında 50 lira olmuş. 
Transit Log’da Y1 ve Y2 bölümleri var.
Yurt dışı çıkış için Y2 bölümü dolduruluyor. Dönüşte bu belgenin Y1  bölümü boş olsa dahi kullanamazsınız. Her girişte yeni bir belge kullanmak zorundasınız.

Peki 3. belge niye gerekli?

a-) İlk kez doldururken hata yapabilirsiniz veya “sistem değişti, el ile doldurduğunuz için kabul etmiyoruz” diyebilirler. Tekrar doldurmak zorunda kalabilirsiniz.
b-) Belgenizin bir sayfasının eksik olduğu ortaya çıkabilir
c-) “Girişte kullanılan belgenin 12 ayı dolmuş, bunu kullanamazsınız” diyebilirler.
d-) Teknede yedek evrak her zaman iyidir. Gelecek yaza nasıl olsa gene çıkacaksınız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
e-) Hiçbiri Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çıkış işlemleri için Transit Logun (Seyir izin belgesi)  Y2 sayfasının altındaki imza bölümündeki sıralamayı takip ederek işlemleri yapmak gerekiyor.

İmza sırası da şöyle:

1- Teknenin kaptanının imzası
2- Liman Başkanının imzası
3- Gümrük Muhafaza imzası
4- Pasaport polisi

Teknenin kaptanı imzaladıktan sonra, gerekli evraklar ile ( tekne ruhsatı, tekne sigortası, Amatör Denizci Belgesi, telsiz kullanma belgesi,  bir önceki transit log, pasaportlar, 15 liralık ayak çıktı pulları, hatta mavi kart ) Liman Başkanlığı’na gidiliyor. Çanakkale Liman müdürlüğünde fotokopilerini de isteyebilirler. Şimdiye kadar başka isteyen olmadı. Zaten odalarında fotokopi makinası da var.
Teknenizin başka ortağı varsa, onun muvafakatnamesini de sorabilirler. Söylemedi demeyin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Daha sonra gümrük memuruna gidiyorsunuz. Gümrük memuru %63.7 olasılıkla bir önceki çıkışınızda kapatılmış olan belgenizin de yanınızda olup olmadığını soracaktır. Varsa işleri kolaylaşıyor. Bulundurmakta yarar var.

Ve pasaport polisi ile işlemleriniz tamamlanıyor. Artık limandan dışarı teknesiz çıkamazsınız…

Not-1: Evrakların birinci sayfa dışındaki nüshaları da sizde kalmış ise, onları da muhataplarına dağıtımını sizin yapacağınız ön görülüyor demektir. Onları da alıp gitmeyin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sizde, sadece Y2'nin bir nüshasının kalması gerekiyor.

Yurda giriş,

Yeni bir Transit Log’un Y1 sayfasını dolduruyoruz. Teknenin kaptanı imzalıyor.
Transit Log’un altında bulunan imza sıralamasını takip ediyoruz.
Eskiden önce Sağlık kontrolüne gidiliyordu. Geçen sene bu uygulama kaldırıldı.
İmza bölümündeki sıralama ile önce Pasaport polisine, sonra Gümrük ve son olarak Liman Başkanlığı’na gidiliyor. Çanakkale’de istisnai olarak, pasaport polisi sizi dışarı salmadığı için, Liman ve Gümrük memuru limana geliyor. Birilerinin onları telefon ile çağırması gerekiyor. Pasaport polisinin bu konuda desteğini biz hiç görmedik. Yat Limanındakiler arayıp haber veriyor.
Siz de telefon edip çağırabilirsiniz ama numaralarını pasaport polisi bilmiyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bilgi olarak kalması için, bizim son üç yılda, farklı limanlardan yaptığımız giriş/çıkış işlemlerimiz şöyle oldu.

2016 yılında Turgutreis’den çıkış yaptık. Transit log’un bilgisayar ile doldurulmasının zorunlu olduğu ve bu işlemin de sadece acenteler tarafından yapıldığı söylendi. Biz de, sadece Transit log’u bilgisayar ile doldurma işlemi için acente kullandık (Başka seçenek olmadığı için). Diğer işlemleri kendimiz yaptık. Transit Log doldurma işi için ise, diğer işlemleri kendimiz yaptığımız için daha düşük bir ücret ödedik.
2016 yılında Turgutreis’den yurda giriş işlemleri için de aynı yolu izledik.
Deniz Ticaret Odası’ndan aldığımız transit log ücreti, yurt dışı çıkış harcı (kişi başı 15 lira), Transit Log’un bilgisayarda doldurma ücreti olarak acentaya 50 lira ya da 80 lira (şu an net olarak hatırlayamıyorum) dışında hiçbir ücret ödemedik.

2017 yılında, Güllük’den, farklı zamanlarda iki kez giriş/çıkış yaptık. Transit log’u el ile doldurduk. Bütün giriş/çıkış işlemlerimizi kendimiz yaptık. Deniz Ticaret Odası’ndan aldığımız transit log ücreti, yurt dışı çıkış harcı (kişi başı 15 lira) dışında hiçbir ücret ödemedik. Sadece gümrük biraz uzak olduğu için taksi ile gittik.

2018 yılında, Çanakkale’den giriş/çıkış yaptık. Transit Log’u el ile doldurduk. Bütün giriş/çıkış işlemlerimizi kendimiz yaptık. Deniz Ticaret Odası’ndan aldığımız transit log ücreti ve yurt dışı çıkış harcı (kişi başı 15 lira) dışında hiçbir ücret ödemedik.



*

    M. A.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #65 : Mart 08, 2019, 00:10:52 »
Yine harika bir yazı daha... Elinize sağlık... bekliyoruz devamını Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. Ç.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #66 : Mart 08, 2019, 12:44:58 »
Tüm detayları ile adım-adım yazmışsınız, emek vermişsiniz, zaman ayırmışsınız.... Harikasınız, iyi ki varsınız. Çok teşekkür ediyorum.
*

    N. D.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #67 : Mart 09, 2019, 22:38:19 »
Avrupa birliği kara sınırları uygulaması denizde yok mu ? Yunanistandan giriş yapıp Fransaya kadar gidemezmisiniz ? Her Avrupa birliği ülkesinden ayrı ayrı giriş çıkış mı lazım ?
*

    C. A.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #68 : Mart 10, 2019, 21:32:20 »
Süper.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Selametle...

*

    Ö. B.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #69 : Mart 10, 2019, 21:56:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu sıcak saatleri geçirmek üzere botumuza atladık.
Kendimize uygun sakin bir kumsal bulduk. Deniz berrak, pırıl pırıl.
Burada denize girdik. Bir süre vakit geçirdik.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Daha sonra botla koyları dolaşarak teknemize geldik.


Bota elektrikli motor takmıştınız diye hatırlıyorum. Forumda başka bir başlık altında elektrikli motorlar konusu tartışılıyordu.

Sizin çeşitli deniz ve hava şartlarında kullandığınız için düşünceleriniz önemli.

Rica etsem, senin ve Ali'nin bu konudaki deneyimleriniz ve düşünceleriniz nelerdir, yazar mısınız?

........................

Fotograflar, videolar ve anlatımın herzaman ki gibi çok güzel.. merakla takip ediyorum.

Selametle

Güzel yorumların için teşekkür ederim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Benim açımdan, motoru halat çekmeden çalışan, çok kolay kumanda edilen, tek bilek hareketi ile tornistan yapabilen bot kullanmak ayrı bir keyifti.
5 beygir motorun halatını çekip çalıştırmak çok zor oluyordu.
Ayrıca elektrikli motor kullandığımız her yerde çok ilgi çekti. Tekneden el edip, bizi durdurup, soranlar oldu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elektrikli motor hakkında Alinin daha kapsamlı cevap verebileceğini düşünüyorum. Fakat Ali forumda yok.

*

    E. O.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #70 : Mart 10, 2019, 22:18:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim açımdan, motoru halat çekmeden çalışan, çok kolay kumanda edilen, tek bilek hareketi ile tornistan yapabilen bot kullanmak ayrı bir keyifti.
5 beygir motorun halatını çekip çalıştırmak çok zor oluyordu.
Ayrıca elektrikli motor kullandığımız her yerde çok ilgi çekti. Tekneden el edip, bizi durdurup, soranlar oldu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elektrikli motor hakkında Alinin daha kapsamlı cevap verebileceğini düşünüyorum. Fakat Ali forumda yok.

Niye ki? sanırım dikkatimden kaçmış olsa gerek..

Eski bir konuyu tekrar kaşımanın gereği yok aslında ama dönse iyi olurdu..

Madem öyle Ali'nin konu hakkındaki düşüncelerini sen iletsen..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Selam ve sevgiler..
*

    Ö. B.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #71 : Mart 10, 2019, 22:39:36 »
Kea’dan Hydra’ya
10 Temmuz 2018 Salı


Sabah 08.00’e doğru uyandık. Hava tam anlamıyla parçalı bulutlu. Gökyüzünde gümüş renkli bulutlar dolaşıyor.
Aralarından kaçan güneş ışıkları ise yeryüzüne ulaşmaya çalışıyorlar. Koy içinde hava çok sakin.
Hava durumuna göre dışarıda da rüzgar az, yelkenle gitmek için yeterli değil gibi görünüyor.
Belki ilerleyen saatlerde rüzgar çıkar diye düşünerek, biraz geç yola çıkmaya karar verdik. Bu zamanı teknede çalışarak değerlendireceğiz.
Ali, motor yağını ve yağ filitresini değiştirirken (yola çıkmadan önce değiştirmemiştik) ben de tekneyi yıkayıp, su deposunu doldurdum.
İşlerimiz bitince, yolluk kahvelerimizi hazırlayıp, saat 11.00’de Kea adası, Vourkari limanından halatlarımızı çözüp, demir aldık.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Aslında, niyeti İyon Denizi’ne gitmek olan bir teknenin, Kea’dan yola çıkıp, Aegina ya da Poros adası’na gitmesi daha uygun bir rota iken,
biz Hydra’ya gitmeye karar verdik. Hydra’ya geçen sene gitmiş ve çok sevmiştik.
Bu senede giderken ya da dönerken mutlaka uğramak niyetindeydik.
Dönüşte belki yolumuz üzerinde kalmayabilir düşüncesiyle rotamızı Hydra’ya çevirdik. Yaklaşık 45 deniz mili yolumuz var.
Tahmin ettiğimiz gibi rüzgar yok. Motor ile ilerliyoruz. 6-7 knot esen rüzgarda yelkenlerimizi açtık. Bir süre motor-yelken seyrettik.
Saat 14.30’da rüzgar 9-10 knot olunca motoru kapatıp, yelkenle seyretmeye devam ettik.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap






En sevdiğim yelken seyri. Hava sakin. Rüzgar en çok 12 knot hızla esiyor. Motor gürültüsü yok. Sağanak ve dalga yok.
Hızımız 7 knot altına düşmüyor. Önümüz açık, tekne trafiği de yok derken önümüzde bir gemi belirdi. Çatışma rotasında değiliz.
O güneye doğru gidiyor sorun yok. Yelkenlerimiz tam arma açık.
Fakat gene de takipteyiz. Ne de olsa bizden çok hızlı. Bu arada Ali aşağıya kamaraya indi. Kontrol bende.
Bizim tekneden daha çok önümüzdeki gemiyi izliyorum. Bir süre sonra sanki çatışma rotasına giriyormuşuz gibi gördüm.
Yelkenlerimiz tam arma açık olduğu için tek başıma rota değiştirmeyi tercih etmedim.
Oysa ki, motor ile gidiyorken hiç düşünmeden istediğim gibi rotayı değiştiriyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tam olarak kontrol etmeden, en pratik yol olarak Ali’ye seslendim. Ali aşağıdan, merdivenin yanından kafasını uzattı.
Heyecanla, “gemi ile çatışma rotasındayız” dedim. Olduğu yerden, yukarıya çıkıp, gemiye bile bakmadan,
büyük bir sakinlikle, “kerteriz sabit mi? Bearing’e baktın mı?” dedi. Öylece kaldım. Ne diyeceğimi bilemedim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Herşeyden önce, bu kadar sakin sakin soru sormasına çok şaşırmıştım. Acele ile cevap verdim.
“Bakmadım. Baksam, büyük bir olasılıkla çarpışma rotasında olmadığımızı göreceğim. Ama gözümle bakınca çatışma rotasındaymışız gibi görünüyor…”
Ali hiç telaş etmeden önce havuzluğa çıktı. Gemiye baktıktan sonra, şimdi “bearing’i kontrol edelim” dedi.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Ben biraz oflayıp puflarken, beraber AIS ten’ bearing’i (kerterizi) kontrol ettik. Değişiyordu. Yani çatışma rotasında değildik.
Gemi önümüzden geçip gidiyordu. Ali, bana dönerek “gördün mü? Ne kadar kolaymış. Bearing’i kontrol edince, telaş yapmaya gerek kalmıyor” dedikten sonra
“şimdi bana ne ikram edeceksin?” demeyi de ihmal etmedi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
“Önce gemi geçip, gitsin bir görelim…” diyerek ikram kısmını atlatmaya çalışsam da, gönlüm razı olmadı.
Biraz da suçluluk duygusuyla, soğuk biranın yanında, kuru yemiş ikram ettim. Biz atıştırırken gemi önümüzden geçip, gitti.
Bundan sonra “bearing” aramızda hep espri konusu oldu. Hala aklımıza geldikçe hatırlayıp, gülüyoruz. “Bearing’e baktın mı?”  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap





Gemiyi de atlattıktan bir süre sonra, Hydra adası önümüzde iyice belirginleşti.
Temmuz ayında akşam üzeri ana limanda yer bulamayacağımızı tahmin ederek, Mandraki koyuna doğru ilerledik.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Saat 17.50’de koydan içeri girince, koyun her iki yakasının da teknelerle dolu olduğunu gördük.
Tekneler, yan yana dizilmiş, kıyıya koltuk almışlardı. Biz de daha önce geldiğimizde kaldığımız yere, koyun dibine doğru ilerledik.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Burada bulunan küçük yerel teknelere fazla yaklaşmadan, 8 metreye demir atıp, kıyıya koltuk aldık.


37°21'13"N  23°29'3"E
Bu koordinatı kopyalayıp, Google Earth arama kutusuna yapıştırabilirsiniz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Google Earth olmayanlar için link  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Kendimize uygun bir yer bulduk, temiz bir şekilde bağlandık derken,
koyun batı yakasına bağlı olan teknelerden ayrılan bir botun bize doğru geldiğini fark ettik.



*

    Ö. B.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #72 : Mart 11, 2019, 23:17:50 »
 Hydra
 10 Temmuz 2018 Salı

Botu ile teknemize yaklaşan genç adam, “hoşgeldiniz” dedikten sonra, “biz epey uzun demir attık. Sizin zincir bizimkinin üzerinde olabilir. Yarın burada mısınız?” diye sordu.
Biz de yarın sabah 9.00 / 10.00 gibi çıkacağımızı söyledik.
Adam gülümseyerek, “bizim çocukların kalkıp, kahvaltı etmesi öğleni bulur. İyi tatiller” diyerek ayrıldı.
Biz de teknemizi neta ettikten sonra kıyıya çıkmak için bota bindik. Mesafe kısa olduğu için Ali kürek çekmeyi tercih etti. 


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Mandraki koyundan ana limana gitmek için iki seçenek var. Bunlardan biri deniz taksi.
Diğeri ise yaklaşık 2,5 kilometrelik yolu yürüyerek, bir taraftan da manzarayı seyrederek ana limana ulaşmak. Biz yürümeyi tercih ediyoruz.
Çünkü aşağıya eklediğim, bana göre, çok güzel olan manzaraları deniz taksi ile süratle giderken, yakalamak mümkün değil.
Botumuzu küçük beton iskeleye bağlayıp, kıyıya çıktığımızda koy yavaş yavaş akşam renklerine bürünmeye başlamıştı.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Homeros’un şarap rengi denizlerini hatırlatan renk cümbüşünü hayranlıkla seyrederek, ana limana doğru yürüdük.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Senin için kandiller tutuştu kendisinden... 
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Akşamın muhteşem renkleri limandaki kalabalığı bile güzelleştirmişti.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Hydra’da (resmi hizmet araçları dışında) motorlu kara taşıtı yok denir ama bu pek doğru değil.
Tekerlekli taşıt yok demek daha doğru. Bisiklet bile yok. At arabası veya fayton da yok.
Tekerlekli taşıt olarak yük taşımaya destek olan el arabası gibi insanlar tarafından itilen çekilen şeyleri, bebek arabalarını falan saymazsak tabii ki.
Ulaşım eşekler, deniz taksi ve yürüyerek sağlanıyor.
Ana karaya bu kadar yakın ve popüler olan bir adada motorlu taşıt olmaması Hydra’ya ayrı bir güzellik katıyor.
Limanın kıyısından denizi sağımıza alıp, karşıda yükselen yolu takip ederek yürüdük.
Yol üzerindeki haritadan önünüzdeki koy ve köyleri görmek mümkün.



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Akşam üzeri serinliğinde bu yolu yürürken, aralıklarla küçük yerleşimleri görmek mümkün.
Arada özenle düzenlenmiş barlar, restoranlar göze çarpıyor. Gündüz ise yüzme molası vermek için kıyıda pek çok seçenek var.
Hydra adasının güzellikleri yürüdükçe keşfediliyor. Yürümenizi özellikle tavsiye ederim.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Son gün ışığı kaybolana kadar yürüdükten sonra, küçük bir mola verip, kıvrılarak giden yolu takip ederek limana geri geldik.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Daha önce geldiğimizde, bir adalının tavsiye ettiği içerilerde küçük bir meydandaki restoranda yemek yemiştik.
Biz de çok iz bırakmadığı için ve su kenarından uzak durmanın bütçeye yararlı olacağını hissettiğimiz için, bu kez neşeli kalabalıklarla dolu taverna ve barların olduğu sokağı tercih ettik.
Kendimize uygun bir yer bakarken, boşalan bir masayı görünce fazla düşünmeden oturduk.
Sokak üzerindeki masamızdan çok memnun kaldık. Etrafımızı seyrederek, yemek yerken vaktin nasıl geçtiğini anlamadık.
Gece yarısını geçtikten sonra, bu kez gecenin kendine has ışıltılarını seyrederek, teknemizin olduğu Mandraki koyuna (2.2 Km) yürüdük.
Küçük iskelede bağlı botumuz bizi bekliyordu. Küreklerin denizle buluşma sesi ve ağustos böceklerinden başka etrafta ses yoktu.
Gece bütün ihtişamıyla koya yerleşmişti. Tekneye gelince, bu güzel geceyi “nightcap” içerek sonlandırdık  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




*

    E. O.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #73 : Mart 12, 2019, 02:05:01 »
Hydra, bu kadar güzel anlatılır!

Süper..
*

    Y. E.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #74 : Mart 12, 2019, 04:22:08 »
Ozlem korsanim oyle guzel roman tadinda yazmissiniz ki zevkle takipdeyiz sagolun varolun.
Carry on enjoying those nightcaps..