Korfu'dan Othoni'ye27 Temmuz 2018 Cuma
Sabah 08.00’e doğru uyandık. Dışarıda açık mavi bir gökyüzü var. Havuzlukta sabah kahvelerimizi içtikten sonra hazırlıklarımızı yaptık.
08.50’de Korfu Eski Liman’dan halatlarımızı çözüp demirimizi aldık.
Dönüşte yine geleceğimizi düşünerek, bu etkileyici şehri ve adayı da dümen suyumuzda bırakmış olduk.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapNiyetimiz İtalyaya giderken ve dönerken, İyon denizinin kuzeyindeki küçük Yunan adalarına da uğramak.
Biz kuzeybatıdaki Othoni’ye gitmeyi düşünüyorduk.
Fakat Korfudaki tekne komşularımız Theresa ve Paul Erikoussa’ya yeni liman yapıldığını, aynı zamanda koyda alargada kalma imkanı da olduğunu söylediler.
Hakim rüzgara karşı da Erikoussa’nın daha korunaklı olduğunu da belirttiler.
Sanıyorum biraz yorumlardan etkilendik ve Othoni adası yerine Erikoussa’ya gidelim dedik. (Yolda yine rotayı revize edeceğiz
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap )
Yaklaşık 28 deniz mili yolumuz var. (Revizyondan sonra 36 deniz mili oldu
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap )
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapÖncelikle yüzme molası için hemen karşıdaki küçük Vidho adasına yöneldik.
Vidho, eski limandan yaklaşık 1 deniz mili uzaklıkta minik yeşil bir ada. Eski limandan buraya giden yolcu tekneleri de var.
Liman ve yerleşim, adanın güneyinde. Batı tarafında da plajlar ve demirlenebilecek koy var.
Deniz bana çok cazip gelmediği için, kuzeydeki Ay. Stefanos koyuna doğru rota tuttuk
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapResimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapKorfu çok büyük bir liman, aynı zamanda İtalya, Arnavutluk, Yunanistan’a deniz ulaşımı sağladığı için burada deniz trafiği,
özellikle feribotlar çok yoğun.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapKorfu ile birlikte yavaş yavaş Yunanistan’da dümen suyumuzda kalmış oldu. Sancağımızda artık Arnavutluk var.
Önümüzdeki Arnavutluk ile Korfu arasındaki kuzey kanalı sadece 1 mil genişliğinde.
Arnavutluk’un çorak, çıplak dağlarının karşısında, Korfu yemyeşil ağaçlarıyla çok göz alıcı.
Limandan çıktığımızda 8-9 knot esen rüzgar 12-13 knot esmeye başlayınca yelkenlerimizi açtık.
Korfu kuzey kanalında bulunan Ay. Stefanos koyuna kadar yelken seyri ile geldik. Koyun girişinde yelkenlerimizi toplayıp, içeri girdik.
Koyun kuzeyinde demirlemiş yelkenlilerin biraz açığına 4 metreye demir attık.
39°45'59"N 19°56’57"E
Bu koordinatı kopyalayıp, Google Earth arama kutusuna yapıştırabilirsiniz.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapGoogle Earth olmayanlar için link
Dip çamur, bazı yerler yosunlu. Güneydeki küçük mendireğe yerel tekneler bağlanmış. Kıyıdaki restoranların önünde bağlı olanlar da var.
Deniz berrak. Kıyıdaki çakıl plaj, ahşap iskele ve köy harika bir uyum içerisindeler. Buraya önceki gün karadan gelmiş ve çok beğenmiştik.
Küçük ama bütün güzellikleri ve ihtiyacınız olan hemen her şeyi bulabileceğiniz bir yer.
Dönüş yolunda burada bir gece kalmayı düşündüğümüz için, kıyıya çıkmadık. Vaktimizi denize girerek değerlendirdik.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapResimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapBurada keyifli birkaç saat geçirdikten sonra saat 13.00’de demir alıp, ayrıldık.
Koydan çıktıktan sonra kuzeye doğru yöneldik.
Üzerindeki fenerle dikkat çeken Peristerai adasını geçtikten sonra rüzgarı bulunca yelkenlerimizi açtık.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapRüzgar 13-14 knot aralığında kuzeydoğudan esiyor. Yelkenle gitmek çok keyifli geldi.
Erikoussa adasının yakın olduğunu düşünerek, biraz daha batıdaki aynı zamanda Yunanistan’ın en kuzeybatısındaki ada olan Othoni’ye gitmek üzere rotamızı değiştirdik.
Othoni adası, denizin ortasında yükselen bir kaya parçası olarak uzaktan hemen fark ediliyor.
Adaya kadar rüzgar çok fazla değişmeden esmeğe devam etti. Biz de Avlaki limanı önlerine kadar yelken seyri ile geldik.
Othoni’nin güneyinde tekne ile kalmak için iki yer var. Biri Avlaki limanı, diğeri ise Ammou koyu. Bu iki koyun da çevresi sığlıklarla dolu.
Harita ve pilot kitaptaki uyarıları dikkatlice okumak, aynı zamanda girip çıkarken dikkatli olmak gerekiyor.
Biz Avlaki limanında iskeleye bağlanmak niyetindeyiz. Limanın girişi sığlıkların arasından geçebilmek için şamandıralar ile işaretlenmiş. Şamandıraları takip etmek gerekiyor.
Limanın güneydoğusuna doğru uzanan mendireğin iç tarafındaki ahşap iskelede, aborda olmuş yelkenli tekneler ile iskelenin ucundaki kayalar arasında tek boş yeri görünce oraya aborda olmak üzere hazırlıklarımızı yaptık.
39°50'22"N 19°24’44"E
Bu koordinatı kopyalayıp, Google Earth arama kutusuna yapıştırabilirsiniz.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapGoogle Earth olmayanlar için link
Genellikle yabancı bir limana geldiğimizde, bağlanmadan önce yanaşacağımız yeri kontrol ederiz.
Ama bu kez, arkadan gelen tekneler olduğu için biraz aceleci davrandık. Bu arada rüzgar da şiddetini arttırmıştı.
Tam iskeleye yanaştığımız sırada, ahşap iskelenin altında iskeleden büyük beton ayakların olduğunu gördüm
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap İskelenin ahşap üst kısmı geride, büyük beton ayaklar ise ilerideydi. Yani teknemizin gövdesinin alt kısmı önce beton ayaklar ile buluşacaktı.
Heyecanla Ali’ye gördüklerimi anlatıp, “hemen ayrılalım” demeye çalıştığım sırada teknemiz iskeleye dokunmuştu.
Rüzgar artan şiddetiyle bizi iskeleye doğru bastırdığı için ayrılmak o kadar da kolay olmayacaktı.
Usturmaçaların teknenin iskeleye çarpmasını engelleyemeyeceğini anlayınca, iskeleye atladım.
Elimle tekneyi iterek uzaklaştırmaya çalışıyordum. Bir baktım yanımda birisinin daha tekneyi iterek bana yardımcı olmaya çalıştığını fark ettim.
Yardımcı olmaya çalışanın Ali olduğunu görünce ne yapacağımı bilemedim
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap İkimizde kıyıdaydık ve tekne kendi başınaydı
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapO saniyeler nasıl geçti hatırlamıyorum. Ali tekne uzaklaşmadan, tekneye bindi.
Ardından biraz şaşkın, biraz heyecanlı, karışık duygular içerisinde ben de tekneye bindim. Ali biraz uğraşarak iskeleden ayrılmayı başardı.
Bu beklenmedik durum bizi çok şaşırtmıştı. Koydan ayrılmadan önce iskeleye bakınca, iskelenin mendireğe doğru kaymış olduğunu gördük.
İskele hasarlıydı. Bu durum yakından bakmayınca anlaşılmıyordu maalesef.
Tatsız bir deneyim yaşadığımız Avlaki limanından şamandıraları takip ederek ayrıldık. Önce derin sulara çıktık.
Daha sonra Avlaki’nin batısındaki Ammou koyuna geldik.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapResimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapKoyun girişinde, batı yönünde uzanan mendireğin iç tarafında feribot rıhtımı var.
Koyun içinde liman girişini engellemeyecek şekilde demirlemek mümkün.
Koyda yer yoksa, mendireğin dışına demir atıp kalma imkanı da var. Fakat burada demir atarken, dipteki kayalara dikkat etmek gerekiyor.
Koyda tahminimizden daha çok yelkenli tekne vardı. Biz de uygun gördüğümüz bir boşluğa 4 metreye demirimizi attık.
39°50'26"N 19°24’10"E
Bu koordinatı kopyalayıp, Google Earth arama kutusuna yapıştırabilirsiniz.
Dip çok güzel kum ve yosun. İyi demir tutuyor. Su o kadar berrak ki, demirin kuma saplandıktan sonra zincirin serilmesini rahatlıkla izledim
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap Teknemizi neta ettikten sonra tertemiz berrak denize girdik. Demirimizi kontrol ettik tutmuştu.
Bu arada Avlaki limanında teknemizin beton ayağa değdiği yeri kontrol ettik. Küçük bir iki çizik dışında bir şey yoktu.
İçimiz rahatlamış olarak havuzlukta Korfu’nun çok beğendiğimiz soğuk sıvılarını içtikten sonra botumuzu denize indirip, kıyıya çıktık.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapKoyun neredeyse bütün çevresi kumsal. Denize giren birkaç kişi var. Kıyıda az katlı evler, hatta evlerin bir kısmı tepeye doğru sıralanmış,
birkaç taverna ve kahve var. Tavernalar iyi düzenlenmiş görünseler de bize pek çekici gelmediler.
Akşam yemeği için teknemizi tercih ettik. Kumsalda yürüyüş yaptıktan sonra botumuza binip, tekneye geldik.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapBu arada koyda tekne sayısı hızla artmaya başlamıştı. İtalyan bayraklı tekneler çoğunluktaydı.
Bu gece yüzyılın en uzun sürecek olan ay tutulması var. Akşam yemeğinden sonra gökyüzünü seyredeceğiz.
Yemek menümüz ise Capellini No:1 domates ve fesleğen soslu spagetti yanında da tekne kavımızdan kırmızı şarap.
Bu arada hava sakin ılık bir rüzgar esiyor. Hala yeni tekneler geliyor. Her tekne kendine göre bir yer buluyor.
Artık koyun içi dolu olduğundan tekneler koyun dışında demirliyorlar. Saat 21.30’a doğru ay tutulmasını izlemeğe başladık.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapResimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapAlargada olmanın en keyifli yanlarından biri de özellikle geceleyin gökyüzü ve doğayı seyretmek, hatta dinlemek…
Bir de böyle bir gök olayına denk geldiğimiz için şanslı sayılırdık. Saatin epey ilerlemiş olduğunu göz kapaklarımız ağırlaşmaya başlayınca anladık.
Bu güzel geceyi ve yüzyılın ay tutulmasını nightcap’lerimizi içerek bir kez daha kutladıktan sonra uyku vakti gelmişti.