0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. A. Ö.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #105 : Mart 21, 2019, 10:47:52 »
Özlem korsanım, bu seyir ile ilgili bir maliyet çalışmanız oldu mu?  Seyahat kaç gün sürdü, kaç mil yol yapıldı, (varsa bunun ne kadarı yelken ile ne kadarı motor ile oldu), ne kadarlık yakıt, yiyecek içecek  bağlanma ücretleri için ne kadar harcandı, tamir tadilat oldu ise ne kadara mal oldu vs vs.   Diğer korsanlardan da bu tür seyahat maliyet bilgileri olanlar varsa şimdiden teşekkür ediyorum. Vardı da kaçırdıysam özürlerimi sunuyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Tşkler


*

    S. K.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #106 : Mart 22, 2019, 17:16:07 »
Çok teşekkür ederiz.Mükemmel


*

    Ö. B.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #107 : Mart 22, 2019, 21:23:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Özlem korsanım, bu seyir ile ilgili bir maliyet çalışmanız oldu mu?  Seyahat kaç gün sürdü, kaç mil yol yapıldı, (varsa bunun ne kadarı yelken ile ne kadarı motor ile oldu), ne kadarlık yakıt, yiyecek içecek  bağlanma ücretleri için ne kadar harcandı, tamir tadilat oldu ise ne kadara mal oldu vs vs.   Diğer korsanlardan da bu tür seyahat maliyet bilgileri olanlar varsa şimdiden teşekkür ediyorum. Vardı da kaçırdıysam özürlerimi sunuyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Tşkler

Merhaba,

1 Temmuz 2018 tarihinde İstanbul’dan başladığımız seyrimizi,
11 Eylül 2018’de yine İstanbulda tamamladık.
73 gün süren yolculuğumuzda 35 adaya uğradık.
76 farklı koy veya limanda demirledik ya da bağlandık.
2000+küsur deniz mili yol yaptık.

Yunanistan giriş işlemleri 30+15=45 Euro

500 litre yakıt aldık. Yunanistandan aldığımız yakıt fiyatı 1,52 Euro ile 1,38 Euro arasında değişti.
(Genel inanışın tersine, en pahalı mazot Türkiye’de satılmıyor)

Tahminimize göre, yolun en az üçte ikisini sadece yelkenle gitmişiz.
Bağlanma ücreti, bağlandığınız yere göre, 0 ile 50 Euro arasında değişiyor. (Limnos, Mirina 0 Euro, İtalya/Otranto 50 Euro.)

Gezimiz boyunca elektrik ve su parası vermedik.

Gezimiz boyunca akşam yemeklerini genellikle dışarıda yedik. Akşam yemekleri için 1183 Euro harcamışız. Market alışverişimiz 490 Euro.

Araba kiralama bu sezon için 25 ile 45 Euro arasında.


« Son Düzenleme: Mart 22, 2019, 21:28:12 Gönderen: Özlem Baha »


*

    Ö. B.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #108 : Mart 22, 2019, 21:38:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çok teşekkür ederiz.Mükemmel

Vakit ayırıp, okuduğunuz için teşekkür ederim


*

    C. A.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #109 : Mart 22, 2019, 21:58:07 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Zevkle okudum. Emeğinize sağlık.

Selametle...

*

    Z. K.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #110 : Mart 22, 2019, 22:16:05 »
Teşekkürler,ellerinize ve emeklerinize sağlık. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    K. B.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #111 : Mart 23, 2019, 12:36:55 »

Anılarınızı paylaştığınız için çok teşekkürler.
Karşı yakaya seyahat edecek olanlar için çok bilgilendiri, detaylı bir anlatımdı.
Önümüzdeki sezon anılarınızı merakla bekliyoruz.
Selametle.
*

    Ö. B.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #112 : Mart 23, 2019, 22:59:14 »
Merhaba İyonya!

Trizonia’dan, Mesolongion uğramalı İthaki (Ithaca)
15 Temmuz 2018 Pazar

Sabah 07.00’de uyandık. Pırıl pırıl, sakin bir hava var. Bu güzel havada, köy meydanına kadar yürüyüş yaptık.
Sabah her yer bir başka güzel görünüyor. Gözlerim fırın aradı ama yok  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknemize geldiğimizde, çevredeki tekneler yavaş yavaş uyanmaya başlamışlardı.
Kahvelerimizi hazırladık. Saat 08.00’de Trizonia’dan ayrıldık.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Niyetimiz, önümüzdeki Rion köprüsünden geçtikten sonra ana karada Mesolongion’a uğramak.
Oradaki duruma göre, ya Mesolongion’da kalacağız ya da İthaki adasına devam edeceğiz.
Rion köprüsüne kadar yaklaşık 16 deniz mili yolumuz var. Yelken yapacak kadar rüzgar yok.
Motor ile seyrediyoruz. Kahvaltımızı yolda yaptık. Uzaktan Rion köprüsü göründü.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Rion köprüsü, 1 mil genişliğindeki dar boğaz üzerinde kurulmuş. İki yakayı, Rion ve Andirrion’u birbirine bağlıyor.
İki yaka arasında çalışan feribotlar da var. Köprüye doğru ilerlerken, batı yönünde 2 knot akıntı olduğunu fark ettik.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Köprüye 5 deniz mili kala telsiz ile bağlantı kurduk. Tekne bilgilerini istedikten sonra, 1 deniz mili kala tekrar arayın dediler.
Rion köprüsünde, yüksekliği 25-45 metre olan dört ayak arasında, her biri 560 m genişliğinde üç tane seyir için elverişli kanal var.
Bize de, kuzey kanalından geçmemizi söylediler.
Köprüye yaklaştığımız sırada, hiç beklemediğim bir soru Ali’den geldi.
Direğe ve köprüye bakıp, “yükseklik kurtarır mı?” dedi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Çok şaşırdım. Köprüye doğru giderken, bir an ne yapacağımı bilemedim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Oysa ki, fotoğraf çekmek için hazırlanmıştım.
Birden telsiz konuşmaları aklıma geldi.
Telsiz ile Ali konuşmuştu ama tekne bilgilerini sorduklarını biliyordum. Yine de, kafam karıştı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap





Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bizim direk kaç metre? Köprü yüksekliği ne kadardı? Kontrol etsem mi?
“Çarpar mı acaba?”  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap diye sesli düşünürken, köprüden geçtik.
Bu arada, fotoğraf çekmeyi de ihmal etmedim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tek bir soru ile köprü geçişimiz biraz heyecanlı, biraz eğlenceli hale gelmişti Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap






Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap





Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap





Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Köprüden geçtikten sonra, Mesolongion’a rota tuttuk. Yaklaşık 17 deniz mili yolumuz var.
Yine yelken yapacak kadar rüzgar yok, Mesolongion’a yaklaşırken biraz rüzgar bulduk.
Yelkenlerimizi açtık. Kalan 6 deniz mili mesafeyi biraz yelken, biraz yelken motor seyri ile geldik.

38°21'40"N  21°25'16"E
Bu koordinatı kopyalayıp, Google Earth arama kutusuna yapıştırabilirsiniz


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Google Earth olmayanlar için link



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Mesolongion, Yunanistan ana karasında oldukça ilginç bir yer. Şehre yaklaşık 3 deniz mili uzunluğundaki bir kanaldan giriliyor.
Kanal şamandıralar işaretlenmiş. Kanalın, derinlik en az 6 m olacak şekilde tarandığı söyleniyor. Marina ve şehir rıhtımı var.
Kanaldan geçerken, her iki taraftaki balıkçı evleri görülüyor.
Eskiden balıkçıların kullandığı bu evler, artık turistik olarak kullanılmaya başlanmış. Bu evleri, kiralamak da mümkünmüş.



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Kanaldan geçerek şehir rıhtımına kadar geldik. Rıhtıma aborda olmuş iki yelkenli var.
Hemen yan taraftaki marinada da tekneler bağlı. Şehirde ilk bakışta dikkat çeken birşeyler yok.
Asıl ilginç ve güzel olan kısım kanal. Saatin 13.30 olduğunu görünce de, İthaki adasına devam etmeye karar verdik.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Tekrar kanala girip, çıkışa doğru ilerledik. Büyük tuzlada çeşitli su kuşları da var.
Sadece kanalı ve balıkçı evlerini görmek için buraya gelmeğe değer... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Mesolongion’dan çıktıktan sonra, İyonya’da uğrayacağımız ilk ada olan İthaki’ye doğru rota tuttuk.
Önce Vathi’ye gitmeyi düşünüyorduk. Fakat biz gidene kadar akşam olacaktı.
Çevreyi de görerek gitmek istediğimiz için, Vathi yerine, daha yakın olan İthaki’nin doğu kıyısındaki Sarakiniko koyuna gitmeye karar verdik. Yaklaşık 33 deniz mili yolumuz var.
Patras körfezinin sonuna doğru rüzgar başladı. Yelkenlerimizi açtık.
Rüzgar 14-16 knot aralığında esiyordu. Sarakiniko’ya kadar yelken seyri ile geldik.

38°21'53"N   20°44'14"E
Bu koordinatı kopyalayıp, Google Earth arama kutusuna yapıştırabilirsiniz


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Google Earth olmayanlar için link



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Koya girdiğimizde saat 19.00’du. Koyun dibine doğru, kumsal plajın önünde sadece bir yelkenli tekne vardı.
Biz de koya girince uygun gördüğümüz bir yere 9,8 metreye demir atıp, güney kıyısındaki kayalardan koltuk aldık.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Sarakiniko, denizi berrak tertemiz, sakin bir koy. Kıyısı yeşil ve ağaçlık.
Ağaçların arasında birkaç ev, küçük kumsalda birkaç küçük balıkçı teknesi var.
Kitapta yazılanlara göre, buradan yaklaşık bir saatlik bir yürüyüş ile Vathi’ye ulaşılıyormuş.
Ali, yürümeyi teklif etti ama akşam olurken, bu güzel koydan ayrılmak istemedim. Vathi’ye nasıl olsa tekne ile gidecektik.
Tertemiz berrak denize girince, günün yorgunluğunu unuttuk.
Gün batımını seyretmek üzere, havuzluğa oturduğumuz sırada, koya büyük bir motoryat geldi.
Koyun girişine yakın demirledi. Biraz önyargılı davranıp, şimdi gürültü yapıp bizi rahatsız edecekler diye düşündüm. Fakat öyle olmadı.
Hatta gün batarken, motoryatın botuna  binmiş dört genç kız, yüksek sesli müzik eşliğinde dans ederek, koyu dolaştılar.
Tabii ki, botu kullanan bir genç adam vardı.
Bizim teknenin ve diğer teknenin yanından geçerek, selam verdikten sonra, neşe içinde dans ederek, koydan ayrıldılar.
Gençlik enerjisi böyle birşey işte. Kimseyi rahatsız etmeden, koyu birkaç dakikalığına hareketlendirmişlerdi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap





Onlar gittikten sonra, koy yine sakinliğine büründü. Çok güzel akşam oluyor.
Güneş kayboluncaya kadar, ışık oyunlarını hayranlıkla izledik.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Gün batarken rüzgar 20-22 knot esmeğe başladı.
Akşam yemeğimiz bu kez, teknemizin havuzluğunda Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yemeklerimiz ise, alarga menülerimizin neredeyse vazgeçilmezi,
domates, fesleğen soslu makarna ve barbunya pilaki… Eşlikçisi ise, tekne kavımızdan kırmızı şarap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yemekten sonra, bir süre pırıl pırıl parlayan yıldızların altında oturduk.
Uykudan önce “night cap”lerimizi içerken, rüzgar esmeğe devam ediyordu…


*

    Ö. B.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #113 : Mart 24, 2019, 00:05:28 »
 
Trizonia adasından, İthaki adasına rotamız

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



İthaki adası, Sarakiniko harita görüntüsü

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




*

    Ö. B.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #114 : Mart 24, 2019, 17:55:27 »
Denemedir

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. B.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #115 : Mart 24, 2019, 17:58:53 »
 Artık panoramik resimleri de ekleyebiliyoruz demek ki... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 24, 2019, 18:01:21 Gönderen: Özlem Baha »
*

    Ö. B.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #116 : Mart 24, 2019, 19:37:38 »
İthaki (Ithaca) Sarakiniko'dan Vathi'ye
16 Temmuz 2018 Pazartesi


Sabah 07.30 gibi uyandık. Dün gece biraz hareketli geçti. Rüzgarsızlığı ile nam salmış İyon, ilk gecemizde bizi sert rüzgarıyla uyandırdı. Bir koyda, özellikle alargada iseniz, erken yatmakta fayda var. Çünkü gecenin herhangi bir saatinde nasıl uyanacağınız belli olmuyor.
Saat 02.00 gibi rüzgar sesiyle uyandık ve ayaklandık. Ali tekneyi kontrol ederken, ben de göstergeleri açıp, rüzgarı ve derinliği kontrol ettim. Derinlikte değişiklik yoktu. Rüzgar ise 26-28 knot esiyordu. Kontrollerimizi yaptıktan sonra yattık. Gece artan rüzgarın sesi ile, Ali bir iki sefer daha kalkıp, tekneyi kontrol etti.
Tekneden birinci derecede sorumlu kişi iseniz, rüzgar sesini duydukça, rahat yatıp uyumak pek mümkün olmuyor. İkinci derecede sorumlular (örneğin ben  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) bir kez duruma bakıp, kaptanın iyice uyandığından emin olduktan sonra, uykuya kaldıkları yerden devam edebiliyorlar  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aslında, hepimizin bildiği bir şeyi tekrar hatırlamakta fayda var. Pırıl pırıl denizi, sakin koyları, keyifli bir yelken seyrini hak etmek için, biraz da çile çekmek gerekiyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Sabah etraf pırıldıyordu. Güneş koyu sıcacık aydınlatmaya başlamıştı. Dün geceki rüzgar ise uykuya çekilmişti. Kendimizi dipteki kum tanelerinin göründüğü denize bıraktık. Uzun bir süre yüzdükten sonra, havuzlukta kahvelerimizi içince tam anlamıyla uyanmış olduk. Koyda iki yelkenli tekne kalmıştık. Motoryat sabah erkenden gitmişti. Bugün yolumuz uzun değil. Gitmek için acele etmiyoruz. Kahvaltıdan sonra denize girdik. Bu güzel koyda keyif yaptık. Saat 11.30 gibi, kıyıdaki kayalara dün akşam özenle bağladığımız koltuk halatlarımızı çözüp, demirimizi aldık.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Mart 24, 2019, 19:39:17 Gönderen: Özlem Baha »
*

    Ö. B.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #117 : Mart 24, 2019, 20:57:28 »
Bu kez rotamız, İthaki adasının Vathi koyu. Yaklaşık 8-10 deniz mili yolumuz var. Sarakiniko’dan çıktıktan sonra, bir sonraki koya bir göz atalım dedik. Pırıl pırıl berrak bir deniz ve çok güzel bir koy görünce hemen demir atıp, mola verdik.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Burada da 9 metrede dipteki kumlar görünüyor. Büyük koyda, birkaç tane yelkenli var. Denize girip, çıktıktan sonra, biraz daha kalırsak, ayrılamayacağımızı düşünerek, demirimizi alıp Vathi’ye devam ettik.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Rüzgar 9-10 knot aralığında esiyordu. Ali hemen yelkenleri açtı. Bana kalsa, “nasıl olsa geldik, açmayalım" derdim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Vathi’ye girmek için batıya dönmeden önce yelkenlerimizi topladıktan sonra koyun girişine yöneldik.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dar sayılabilecek girişi geçtikten sonra oldukça büyük bir koy ile karşılaştık. Koyun içindeki küçük ada, üzerindeki kilise ile çok ilgi çekici.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlanmak için birkaç alternatif var. Ayrıca alargada da kalmak mümkün.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Koyun kuzeyindeki rıhtım bağlanılabilecek yerlerden biri. Daha sakin ve korunaklı bir yer ama şehir merkezine uzak.
Koya girince sol tarafta, bir de yakıt istasyonu var.
Sancak tarafımızda kalan rıhtım ise bağlanmak için bir başka alternatif. Burada restoranlar da var.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Koyun dip tarafındaki rıhtıma, parkın önüne bağlanmak da bir diğer seçenek. Önce sancağımızdaki rıhtıma baktık.
Buranın teknelerle dolu olduğunu görünce, fazla düşünmeden (belki dikkatli baksaydık, aralarda boş yer bulabilirdik), koyun dibine doğru ilerledik.
Bu rıhtımdaki yegane tekne, ayrılmak için hazırlık yapıyordu.
Biz de, boş bulduğumuz şehrin merkezindeki bu yere yanaşmak üzere manevraya başladık.

38°21'55"N   20°43'05"E
Bu koordinatı kopyalayıp, Google Earth arama kutusuna yapıştırabilirsiniz.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Google Earth olmayanlar için link

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
3 metreye demir atıp, rıhtıma kıçtankara bağlandık.
Hemen karşımızdaki heykel, sanki teknemize göz kulak oluyor gibiydi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    H. A.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #118 : Mart 24, 2019, 21:30:39 »
Özlem korsanım anılarımız tazeleniyor , teşekkürler.
*

    Ö. B.

Ynt: İyonya, Güneydoğu İtalya, Mora (Peloponnisos) seyrimiz
« Yanıtla #119 : Mart 24, 2019, 23:16:22 »

Bağlanma işlerimiz bittiğinde saat 13.30’u gösteriyordu. İyi bir yerdeydik. Park önümüzde, şehir sadece birkaç adım ötedeydi. İthaki, İyon denizindeki ilk adamız. Okuduklarımıza göre, adada görülebilecek koyların çoğunda konaklama olanağı var. Biz de bu koyların bazılarına giderken, bazılarına da dönüş yolunda uğramak niyetindeyiz.
Siesta saati başlamadan şehri dolaşmaya çıktık.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Vathi adanın ana limanı. Çevresi yemyeşil, ağaçlarla çevrili. 1953 yılındaki depremden oldukça etkilenmiş. Aslında 1953 yılındaki deprem, İyonya’nın çok büyük bir bölümünü etkilemiş. Pek çok ada ve şehir ciddi hasar görmüş, yeniden inşa edilmiş. Gezimiz boyunca, uğradığımız pek çok yer bu depremi hatırlatacak. Vathi koyunu çevreleyen şehir de, neredeyse yeniden yapılmış. Rengarenk boyanmış evler, yeşillikler arasında güzel görünüyorlar. Çevrede tavernalar, kafeler, fırın ve market var. Yukarıdaki kiliseye çıkan yol manzarayı daha iyi görmenize yardımcı oluyor.


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kuzeydeki rıhtıma kadar yürüdük. Burada tekneler küçük bir köye bağlanmış gibiler. Ağaçların arasında iki taverna var. Elektrik ve su için kutular var ama çalışmıyor. Karaya alınmış yelkenli tekneler de gördük.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tekneye dönerken, markete uğradık. Teknemize yakın mesafede büyük market bulmuşken, eksilmiş stoklarımızı da tamamladık. Özellikle içecek fiyatları oldukça uygundu.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tekneye geldiğimizde rüzgarın biraz arttığını gördük. Bu arada, iskelemize bir yelkenli tekne yanaştı. Havuzlukta oturup, hem dinlendik, hem de bir şeyler atıştırdık. Artan rüzgarla birlikte, rıhtıma çarpan dalgaların rıhtıma çarpıp dönüşü biraz rahatsız etmeye başladı. Şimdi bu rıhtımın neden daha az tercih edildiğini daha iyi anlamış olduk. İlerleyen saatlerde, çok rahatsız olursak alargaya çıkarız diyerek yerimizi değiştirmedik. Daha sonra sancak tarafımıza, bir yelkenli ve onun yanına bir motor yat bağlandı. Böylece rıhtım neredeyse doldu. 

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Akşamüzeri tekneden ayrılmak üzereyken, bir kadın görevli geldi. Bağlanma ücreti, bir gün için 15, ilave günler için 7 Euro. Elektrik yok. Su isterseniz, tankerle geliyor. Bir de yakıt iskelesinden su ikmali yapmak mümkün.
Liman ücretini ödedikten sonra, akşam yemeğinden önce, şehirde eksik kaldığını düşündüğümüz yerleri dolaştık. Bu arada, batıdaki rıhtım tamamen dolmuş, alargadaki tekne sayısı artmıştı.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dolaşırken, sokak arasında, görüntüsü hoşumuza giden bir tavernaya oturduk. Servis yapan genç kız da, neşeli tavırlarıyla, taverna ile uyum sağlıyordu. Bu kez yemek seçimimizi domates ve limon soslu tavşandan yana kullandık. Yemeklerimiz gelene kadar da, midye istemeyi ihmal etmedik.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sokaktaki hareket hoşumuza gitti. Kahvelerimizi içerken, bir süre daha oturduk. Sahilden yürüyerek teknemize geldik. Rüzgar 24 knot esiyordu. Bir süre havuzlukta oturduk. Geceye eşlik eden, şehrin ışıklarını seyrederek, nightcaplerimizi içtikten sonra uyku vakti gelmişti. 

Bir gün daha böylece uçup gitti…
   
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap