0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. A.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #45 : Temmuz 03, 2020, 19:38:10 »
Salı sabahı Kalamış marinadan ayrılıp 3 saatte Marmara adasina geldik orda Marmaradan benzin alıp direk Bozcaada , ertesi günde  Kadırga koyunda deniz molasından sonra salimen Ayvalık marinaya girdik.220 mil yolu ortalama 20- 22 knot surat ile 11 -12 saat gibi  bir surede  aldik .
Merak edenler icinde 550 lt benzin yaktık  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. B. A.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #46 : Temmuz 15, 2020, 12:42:34 »
Biz yelkenciler için bu süreler zamanda yolculuk gibi olmuş Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    R. E.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #47 : Temmuz 15, 2020, 18:00:16 »

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bunun karayolu trafiğinden farkı ne?
İçeri girip kahve yapmayacaksan, denklem çözer gibi satranç oynar gibi zihinsel uğraşlar içinde olmayacaksan, emniyet kemerini takıp gaza yüklenmek bana pek iyi gelmiyor...



*

    H. E.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #48 : Temmuz 15, 2020, 22:24:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Salı sabahı Kalamış marinadan ayrılıp 3 saatte Marmara adasina geldik orda Marmaradan benzin alıp direk Bozcaada , ertesi günde  Kadırga koyunda deniz molasından sonra salimen Ayvalık marinaya girdik.220 mil yolu ortalama 20- 22 knot surat ile 11 -12 saat gibi  bir surede  aldik .
Merak edenler icinde 550 lt benzin yaktık  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tebrikler.

550 lt yakıtı ben üç senede yakıyor ve yaklaşık 2500 mil yol yapıyorum, sakin zamanlarda. Uzak yola gitsem üç senede yine o kadar yakıt harcar ama 5000 mili geçerim herhalde.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ö. Ö.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #49 : Temmuz 15, 2020, 22:36:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Salı sabahı Kalamış marinadan ayrılıp 3 saatte Marmara adasina geldik orda Marmaradan benzin alıp direk Bozcaada , ertesi günde  Kadırga koyunda deniz molasından sonra salimen Ayvalık marinaya girdik.220 mil yolu ortalama 20- 22 knot surat ile 11 -12 saat gibi  bir surede  aldik .
Merak edenler icinde 550 lt benzin yaktık  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Koklamış  benzini. O teknenin ekonomik seyir hızı biraz daha yüksek olmalı. 26-28 knot gibi, tabi ki deniz izin verdiği sürece.  Deneyin fark edeceksiniz.

Eğer tekneniz saatlik yakıt tüketimini gösteriyorsa mil başına litre tüketim hesabı yaparak en ekonomik hızınızı belirleyebilirsiniz .Keyifli seyirler.
« Son Düzenleme: Temmuz 15, 2020, 22:43:24 Gönderen: Ömer Öge »

*

    M. B. A.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #50 : Temmuz 15, 2020, 23:33:10 »
Kesinlikle tüketim açısından gayet normal bu tarz bir tekne için. Benim kastım hız, süre açısındandı. Bizim yelkenlilerle seyir hızımız 6.5-7 knot civarı. Bu üç katı. Aynı sürede üç kat uzağa gidebiliyorsun anlamında.
*

    E. S.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #51 : Temmuz 17, 2020, 09:15:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Salı sabahı Kalamış marinadan ayrılıp 3 saatte Marmara adasina geldik orda Marmaradan benzin alıp direk Bozcaada , ertesi günde  Kadırga koyunda deniz molasından sonra salimen Ayvalık marinaya girdik.220 mil yolu ortalama 20- 22 knot surat ile 11 -12 saat gibi  bir surede  aldik .
Merak edenler icinde 550 lt benzin yaktık  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben son 7 ayda toplam 25 Litre yaktım. Ama benim motor Dizel, Dizeller az yakıyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. A.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #52 : Temmuz 31, 2020, 16:37:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bunun karayolu trafiğinden farkı ne?
İçeri girip kahve yapmayacaksan, denklem çözer gibi satranç oynar gibi zihinsel uğraşlar içinde olmayacaksan, emniyet kemerini takıp gaza yüklenmek bana pek iyi gelmiyor...
ıceri girip filtre kahvemizi yaptik benzini nerden alirızın hesabını yaptık akşam ustu bozcaada da olup biramızı açmanin denize girmenin hesabını yaptık.Ben fizik ögretmeniyim bütün sene zihinsel hesaplar icindeyim butcem 10 metre bir yelkenli almaya ve onu marinada barindirmaya yetmedigi için boyle bir tekneyle de gezilebilecegini denemek istedim . Gunun birinde bende 1 milyon verip yelkenli alip 40 litre mazotla çesmeye kadar gitmekle gurur duymak istiyorum .saygılar diliyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. A.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #53 : Temmuz 31, 2020, 16:40:24 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. A.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #54 : Temmuz 31, 2020, 16:47:01 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. K.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #55 : Ağustos 02, 2020, 01:07:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ahmet korsan bu resim mirror-image mi yoksa teknenin kokpiti solda mı?

Bu arada verdiğiniz hız ve tüketim değerine baktım da; tekneleri Hakan Tiryaki korsanın Yengeç'i tanımlaması üzerinden de sınıflandırmak lazım sanırım... Kimi tekneler ölçüsüz emek; kimi tekneler ölçüsüz zaman, kimisi ölçüsüz hız ve son olarak ölçüsüz mazot/benzin... Hepsi illa bir şeyimizi sınırsız şekilde tüketiyor... O yüzden teknenin ne aldığından çok ne verdiğine yoğunlaşmak lazım sanırım... Ahşap ilginizi, fiber M/Y cebinizi, yelkenli zamanınızı, speedboat'lar konforunuzu emip sömürüyor ama hepsi de sadece almıyor, illa birşey veriyorlar karşılığında... Size de o resimlerdeki keyif dönmüş 550lt karşılığında... Keyfiniz daim olsun...
*

    A. K.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #56 : Ağustos 02, 2020, 01:44:29 »
Basit bir hesapla 2000 den beri 510 saat motor kullanmışım . Saatte Ort 4-5 mil , 3,5-4 Litre/saat olursa

senede 8 saat boşta çalıştırsam 20 senede 160 saat yapar =>
20 senede Takriben 1300Litre kullanarak (65litre/ sene)
20 senede Takriben 1575 mil (78-80 mil/ sene) yol yapmışım

Bende biraz fazla ekonomik kullanmışsım galiba Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 
*

    A. D.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #57 : Ağustos 02, 2020, 12:29:37 »
Abicim motoryatın güzel tarafı bu. Zamanla ilgili kaygınız varsa yelkenli sizi perişan eder. Full arma gitsen 10-12 knot gidiosun daha üstüne çıkarsan bu sefer riskler artıyor. Motoryatlarda tam yolda 30knot ile gidiyorsun en kötü yani en az 3 kat daha hızlısın. Yelkenlideki yakıt tüketimi ile motoryatlardaki tüketimi kıyaslamak da adaletsiz. Teslayı örnek dışında tutmak gerekirse performanslı kullanımda az yakan spor otomobil bulamazsınız. Hatta test edikmiş bir örneği bile var. Pistte Toyota Pruis tam gaz gittiğinde onu takip eden BMW E46 M3 çok daha az yakıt sarfetti.
46 feet yelkenli bir teknede maksimum motor gücü olsun olsun 60hp motor olsun. 46 feet bir motoryatta minimum 600 hp  motor oluyor. O nedenle yakıt sarfiyat kıyaslaması insafsızca geliyor bana.
Zevk ve konfor derseniz motoryattan yelkenliden aldığınız konforu almanıza imkan yok. Motoryatlar yavaş seyir yapsa bile çok gürültülüler ve kullanım alanı olarak yelkenliler çok daha fazla şey sunuyorlar.
Elma ile armut kıyaslaması gibi bir şey. Açıkçası bende de motoryat daha ağır basıyor.  Gideceğim yere daha çabuk varıp kendimi suya atmak istiyorum.
Antaresi olan çok yakın bir arkadaşım geçen sezon hem motor problemi hem de tekneyi güneyi indirme maliyeti yüzünden Fethiyeden yelkenli kiralattım Göcekte turlaması için. 2. gününde arayıp bildiği bütün sinkafları sıraladı. Ne oldu lan arıza mı yaptı tekne dedim. Hayır gideceğim yere ulaşmak saatler sürüyor olm bu ne yaw. Başka bir koyda arkadaşım lokasyon attı akşam yemeği için. Bizde alışmışız hızlı tekneye ona göre seyre başladık 2 saat sürdü ulaşamak bu ne yaw dedi.
*

    E. S.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #58 : Ağustos 02, 2020, 15:18:11 »
Sildim.

« Son Düzenleme: Ağustos 02, 2020, 15:19:52 Gönderen: Enes Save »
*

    A. A.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #59 : Ağustos 05, 2020, 07:51:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ahmet korsan bu resim mirror-image mi yoksa teknenin kokpiti solda mı?

Bu arada verdiğiniz hız ve tüketim değerine baktım da; tekneleri Hakan Tiryaki korsanın Yengeç'i tanımlaması üzerinden de sınıflandırmak lazım sanırım... Kimi tekneler ölçüsüz emek; kimi tekneler ölçüsüz zaman, kimisi ölçüsüz hız ve son olarak ölçüsüz mazot/benzin... Hepsi illa bir şeyimizi sınırsız şekilde tüketiyor... O yüzden teknenin ne aldığından çok ne verdiğine yoğunlaşmak lazım sanırım... Ahşap ilginizi, fiber M/Y cebinizi, yelkenli zamanınızı, speedboat'lar konforunuzu emip sömürüyor ama hepsi de sadece almıyor, illa birşey veriyorlar karşılığında... Size de o resimlerdeki keyif dönmüş 550lt karşılığında... Keyfiniz daim olsun...
selfi olduğu için aynalama olmuş Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap