0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. A.

İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« : Mayıs 09, 2020, 09:52:05 »
Herkese selamlar Aralık ayında aldıgım chaparral marka 8 metre teknemle yasaklar kalktıgında kalamıs marinadan çıkıp Ķüçukkuyu  ordanda belkide Ayvalık'a gitmeyi düşünuyorum .Teknem benzinli 300 lt deposu var 20 knot hızlarda 40 lt benzin yakacagini teknik verilerden hesapladım gibi .Yaklasik bu 250 mil lik yolda yakit ikmali yapabilecegim istasyonlar nerelerde vardır.Tavsiyeniz nedir ?


*

    A. Ç.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #1 : Mayıs 09, 2020, 10:06:52 »
Yanınıza yedek bidon almak kaydıyla, doğrudan Çanakkale maria, gece konaklama, ertiesi gün yakıt ikmali ve Küçükkuyu yapabilirsiniz

Hızınızı biraz düşürürseniz, yakıt tüketiminiz geometrik olarak azalacaktır, günlerin uzun olduğu Haziran veya Temmuz ayında sabah çıkıp hava kararmadan Çanakkale'yi rahatlıkla tutabilirsiniz

Kalamış- Çanakkale marina 135 mildir
20 knot gitseniz 300/40=7,5 saat yol yapabilirsiniz
7,5 x 20 mil = 150 mil eder
Depo kolaylıkla yeter, biraz yedeğin emniyet açısından faydası olur, hesaplamalarınızı 15-18 knot için tekrar yapın, daha rahat ettiğinizi göreceksiniz



*

    A. A.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #2 : Mayıs 09, 2020, 10:28:32 »
Tekneyi daha deneyemedim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Denemeden yola cikmayacagim tabikide .20 knot hizi okuduklarimdan cıkarttim plane kalktiginda ekonomik seyir olabilir belkide 16 18 de sizin dediginiz gibi daha ekonomik olabilir. Çanakkalede iskelede benzin satışı varmıdır?
Yada bu rota üzerinde iskelede benzin olan yerler nereleridir?


*

    M. T.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #3 : Mayıs 09, 2020, 10:43:55 »
Resimlerde burda gozukuyor. Marina ofisinin yaninda gibi...

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #4 : Mayıs 09, 2020, 10:46:51 »
Yanlış hatırlamıyorsam, Saraylar'da limanda ve Marmara'da istasyon vardı. Çanakkale'de marinada var

Motorun devrine göre yakıt tüketim tablosu olması gerekir, plane'e hangi devirde çıktığına ve hızını oradan kontrol edin

*

    Ö. Ö.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #5 : Mayıs 09, 2020, 11:22:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekneyi daha deneyemedim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Denemeden yola cikmayacagim tabikide .20 knot hizi okuduklarimdan cıkarttim plane kalktiginda ekonomik seyir olabilir belkide 16 18 de sizin dediginiz gibi daha ekonomik olabilir. Çanakkalede iskelede benzin satışı varmıdır?
Yada bu rota üzerinde iskelede benzin olan yerler nereleridir?
Çok yavaş (5-6kts) gitmeyecekseniz en verimli hız teknenin kaymaya (planing) başladığı hızdır, ama bu hızın 2-3knot daha üstünü tercih edin, zira bazen dalgaya çarpma nedeni ile hızınız düşecek, eğer kayma hızı altına düşerse yeniden hızlanmanız gerekecek o sırada çok yakıt tüketimi olur.

Deniz dalgalı ise (varsa, yoksa da edinin) trim tablarınızı kullanmayı ihmal etmeyin.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. T.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #6 : Mayıs 09, 2020, 13:02:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanlış hatırlamıyorsam, Saraylar'da limanda ve Marmara'da istasyon vardı. Çanakkale'de marinada var

Motorun devrine göre yakıt tüketim tablosu olması gerekir, plane'e hangi devirde çıktığına ve hızını oradan kontrol edin

Marmaradaki benzinciye güvenilmez , akaryakıt bir var bir yok , disiplinsiz bir adam.
Saraylarda iki benzinci var ,hep çalışırlar.

Marmara adasında hiçbir bir yerde iskelede benzinci yok , ama 50 - 100 m. Mesafedeler , bidonla alınabilir.
*

    A. A.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #7 : Mayıs 09, 2020, 14:07:43 »
Haritadan baktim Saraylarda 2 benzinci limana yakin sayilir. Ordan devam edilebilir gibi geldi
*

    M. A.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #8 : Mayıs 09, 2020, 14:39:12 »
Çanakkale’de sadece motorin vardı diye hatırlıyorum ama aynı adamların merkezde de istasyonları var. Size bir çare üreteceklerdir.

Bozcaada’da benzin yok ama... sadece içerdeki kara istasyonunda var. Daha evvelinde çözüm bulmanız şart..
*

    i. t.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #9 : Mayıs 09, 2020, 14:54:22 »
bu arada motorunuz benzinli  dolayisiyla dusuk devirde giderseniz yakit tuketiminiz daha cok olur.

benzinli motorlar dizelerin aksine yuksek devirdeyken ekonomik olur yakit konusunda.

mavcut kosulda saraylardan benzinizi almaniz sizin acinizdan iyi olur.

tuketime gore ahmet korsanin hasabi dogru lakin o konumda yakitinizi tatmamiyle kulanma riskini almayin

sonucta kalamis canakale  140 mil  ya yedek bidon alicaksiniz  canakale icin yada saraylar,dan gidericeksiniz benzin olayini

tekrar ediyorum benzinli motorlar dizelerin aksine dusuk devirde daha cok yakit tuketiler.

bu yuzden seyir hizi ve daha fazlasiyla gitmeniz size yakit ekonomisi sagladigi gibi daha fazla mesafe katetmenizi saglar.

ozgur korsanin tafsiyesinide dikkate alin tirim motor tirim ayarlarida yakit tuketiminde onemli bir unsur.

selametle
*

    E. E.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #10 : Mayıs 09, 2020, 14:58:44 »
Merhabalar,
Çanakkale marinada sadece motorin var.Merkezde ki BP bakıyor, biz dingi ve jeneratör için benzini kendimiz bidon ile alıp geliyoruz.
Herkes yardımcı olur size, seyirden önce benimle de irtibata geçebilirsiniz.Çanakkale'de olursak yardımcı oluruz mutlaka.
*

    Ö. Ö.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #11 : Mayıs 09, 2020, 19:58:33 »
İlk mesajınızdan gördüğüm tekneniz Chaparral 270 Signature, sanırım üzerinde Volvo Penta V8-300HP benzinli makine var.
Eğer makineniz bu ise tork ve tüketim eğrileri aşağıdaki gibi.
Kırmızı ile işaretli bölge motorunuzun en verimli olduğu devirlerdir.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bu arada motorunuz benzinli  dolayisiyla dusuk devirde giderseniz yakit tuketiminiz daha cok olur.
benzinli motorlar dizelerin aksine yuksek devirdeyken ekonomik olur yakit konusunda.
İsmail hocam,
Hiçbir motor düşük devirde daha çok yakıt harcamaz. Yakıt tüketimi devir + yük ile ilgilidir.
Dolayısı ile tüm kayıcı tekneler rölanti hızı ile kayma hızı arasında (kendi yarattığı dalga çukurunda kaldığı için) daha çok yakıt tüketirler, sanırım onu demek istediniz. İzninizle terimle kafa karışıklığına sebep olmasın diye düzeltmek isterim.

Kayıcı tekneler ekonomik gitmek için ya rölanti hızında gitmeli (ki yaklaşık deplasman tekneleri gibi gövde hızına eşit olur bu hız) ya da kaymaya (planning) başladığı seyir hızında. Rölanti ile kayma hızı arası ve kayma hızı üstü çok tüketime sebep olur.

ve bu durumun motorun benzinli veya dizel olması ile ilgisi yok..

Örnek:
Birkaç gün önce transferi için teklif verdiğim Azimut 72S motoryat 2x1800HP dizel MAN makineleri ile 13knot olan rölanti hızında 620 deniz mili (47 saat) menzile sahipken cruising speedi olan 36knot da gittiğinde menzili 360 deniz miline (10 saat) düşüyor..
*

    A. Ç.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #12 : Mayıs 09, 2020, 20:22:35 »
Motor devri artıkça, gövde hızında olsun, kaymada olsun, yakıt tüketimi düz çizgi olarak değil, iç bükey eğri olarak artar, hız ise tam tersine dış bükey olarak artar, Özgür Korsan'ım bir de bu grafiklerin hız eğrisi olsaydı süper olurdu
*

    i. t.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #13 : Mayıs 09, 2020, 23:24:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İlk mesajınızdan gördüğüm tekneniz Chaparral 270 Signature, sanırım üzerinde Volvo Penta V8-300HP benzinli makine var.
Eğer makineniz bu ise tork ve tüketim eğrileri aşağıdaki gibi.
Kırmızı ile işaretli bölge motorunuzun en verimli olduğu devirlerdir.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bu arada motorunuz benzinli  dolayisiyla dusuk devirde giderseniz yakit tuketiminiz daha cok olur.
benzinli motorlar dizelerin aksine yuksek devirdeyken ekonomik olur yakit konusunda.
İsmail hocam,
Hiçbir motor düşük devirde daha çok yakıt harcamaz. Yakıt tüketimi devir + yük ile ilgilidir.
Dolayısı ile tüm kayıcı tekneler rölanti hızı ile kayma hızı arasında (kendi yarattığı dalga çukurunda kaldığı için) daha çok yakıt tüketirler, sanırım onu demek istediniz. İzninizle terimle kafa karışıklığına sebep olmasın diye düzeltmek isterim.

Kayıcı tekneler ekonomik gitmek için ya rölanti hızında gitmeli (ki yaklaşık deplasman tekneleri gibi gövde hızına eşit olur bu hız) ya da kaymaya (planning) başladığı seyir hızında. Rölanti ile kayma hızı arası ve kayma hızı üstü çok tüketime sebep olur.

ve bu durumun motorun benzinli veya dizel olması ile ilgisi yok..

Örnek:
Birkaç gün önce transferi için teklif verdiğim Azimut 72S motoryat 2x1800HP dizel MAN makineleri ile 13knot olan rölanti hızında 620 deniz mili (47 saat) menzile sahipken cruising speedi olan 36knot da gittiğinde menzili 360 deniz miline (10 saat) düşüyor..

ozgur korsanim  bari siz yanlis anlamayin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

bu yuzden seyir hizi ve daha fazlasiyla gitmeniz size yakit ekonomisi sagladigi gibi daha fazla mesafe katetmenizi saglar.

bu satiri atlamisiniz okurken.

sonucta biz yakit tuketimini azligi yada coklugunu neye gore karar veriyoruz?

hiz + katetigi mesafe

benzincabuk yanan ucan bir yakit dusuk devirde kulandiginiz zaman mesafe katetmenizde dusuk olucaktir

bu yuzden seyir hizi ve daha fazlasiyla gitmeniz size yakit ekonomisi sagladigi gibi daha fazla mesafe katetmenizi saglar.

bu satirida atlamasiniz okurken

bununla alakali bende dokuman  yayinlaya bilirim.

dizel motorlar ve benzinzinliler arasinda hangi acilardan yakit tuketimi farklari vardir diye.

yani sonuc sizin duzeltmeye calistiginiz gibi  olay

tskr ederim bu arada  konuya hakim olmayanlar sizin ilk dusundugunuz gibi anlaya bilirler

belki ben  daha aciklayici anlatmamais olabilirim.

kaldiki seyir hizi kavrami  ureticinin  hangi devirde daha iyi yakit tuketimi yapicagini tespitler sonucunda tafsiye edilir.

yalniz bu test surusleri denizin en sakin halinde yapilan susrurslerle elde edilir.

uretici firma seyir hizinda su kadar yakar demesi denizin durumuna gore verilen  rakamdan daha fazla tuketim saglar.

ahmet korsanimda   soylemis zaten

aynen ahmet hocama katiliyorum.
« Son Düzenleme: Mayıs 09, 2020, 23:29:41 Gönderen: Ismail Tas »
*

    Ö. Ö.

Ynt: İstanbul-Ķüçükkuyu seyri için öneri
« Yanıtla #14 : Mayıs 09, 2020, 23:48:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...Özgür Korsan'ım bir de bu grafiklerin hız eğrisi olsaydı süper olurdu
Hiçbir tekne üreticisi hız-tüketim vb. gibi grafikleri yayınlamıyor ne yazık ki.. sorumluluk almak istemiyorlar sanırım..
Sadece motor üreticileri bu grafikleri yayınlıyor, onlarda da doğal olarak hız bilgisi yok..

ama tahminiz kayıcı teknelerde hız-rpm için doğru değil Ahmet hocam,
Kayıcı teknelerde tüketim-hız grafiği evet dışbükey oluyor, kayma hızına kadar tüketim dik olarak yükseliyor, sonrasında düzleşiyor ama hız-motordevri(rpm) neredeyse grafiği dümdüz, lineer oluşuyor.. ne kadar rpm/güç o kadar hız oluşuyor..

Hatta bu aşağıdaki örnekte ilk başları içbükey bile denilebilir..
Devir artıyor ama tekne o kadar hızlanmıyor.. Pervane ile ilgili sanırım..
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap