Oktay Eryılmaz, Nilgün Keskiner, Alp Coşkun, Tarkan Oğuz, Nejat Övütmen, Levent Ağagil, Derya Yenigün, Emre Çakır, Yılman Atlan, Murat Erciyes, Uğur Karakuş ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: Göcek izlenimlerim
« Yanıtla #1650 : Ekim 08, 2019, 22:48:13 »
Kemal korsanım
Firmalar İthalatı yapıp bana satar ise O tekne 2.el olur...
Mevzuat Buna müsait değil...
Yurt dışına transfer edilen Para açıkta kalır...
İthal eden firma korkunç vergi yükü altına girer....
Ben Bugün iki ay evvel Hanse 548 alan arkadaşım ile konuştum , İthalatını Trio yapmış ama Arkadaşımın adına,
Benetau Dubaiden fatura kesiyor.....Parası isviçreye ödeniyor, Müşteri adına ithalat yapılıyor...
Jennaau Dubai den Fatura ediliyor...
Ayu Çıkabiliio, Daş Düşebilioo........
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 914
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Göcek izlenimlerim
« Yanıtla #1651 : Ekim 08, 2019, 22:58:47 »
Distribütörün temsilciden farkı malı kendi alıp, stoğuna kendine ait olarak sokup, sonra üzerine karını koyarak müşteri bulduğunda satmasıdır.

Eğer siz gidip bu yerel firmanın stoğundan mal seçip alamıyor, fabrikada hazır olan bir ürünü seçiyor ve ya kendinize özel sipariş veriyorsanız, mal buraya geldiğinde direkt adınıza ithal oluyorsa, ödemeyi Türkiye'deki firmaya da yapsanız, o temsilcidir, bence...

Burada yüksek meblağlı stok tutması büyük yük getirecek ürünlerden, yerel bazda düşük sayılabilecek kar marjlarından bahsediyoruz.

Bu anlamda yatları tüm dünyada temsilcilerin satması bu işin doğası gereği diyorum.

Buradaki yerel firma namusuyla fatura kesip, karşı taraftan da fatura alıp komisyonunun  vergisini kuzu kuzu ödüyor olsa da, belki o da offshore'a ödeme yapıyor, oradan fatura alıyor olamaz mı? Oradan aldığı faturaya komisyonun bir kısmı gömülemez mi vs, vs. Bu işler karışık.

Yasal manada bir firma offshore faturaya alsanız da şikayetinize koşarak gelirken, bir diğeri yerel faturayla alsanız da kullanıcı hatası deyip işin içinden çıkabilir. Burada önemli faktör Markanın malının ne kadar arkasında durduğudur. Marka arkasını dönerse, faturayı kesen temsilci de döner, emin olabilirsiniz.

Mahkemeye kaldıysa iş zaten en az kaç yıl sürer malum.

Bu ülkede tekne peşinatlarını alıp ortağını bile dolandırıp ortadan kaybolan temsilciler olduğunu, bunların yarattığı zararların büyük kısmını MARKA'nın karşıladığını da unutmayalım.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*
Ynt: Göcek izlenimlerim
« Yanıtla #1652 : Ekim 08, 2019, 23:03:06 »
Neden ithal edilip size fatura edilen tekne ikinci el olsun. Aynı şekilde otomobil ithal edip satıyorlar. Benim esas dün akşam demek istediğim şu idi. Tekne temsilcileri komisyon bazında çalışmıyorlar. Ben öyle biliyordum, taki birkaç sene önce öğrenene kadar arkadaşımdan. Banda giren tekneyi resmen taahhüt ederek kapatıp size satıyorlar. Eskiden offshore kullanıyorladı, artık gerek kalmadı. Birde ana firma son kullanıcı ile muhatap olmuyor kesinlikle ( en azından çok bilinen markalar için durum böyle ). Muhatap bulmazsınız, tek muhatabınız temsilci. Bütün dünya için geçerli bu. Sizin adınıza ithalat enteresan. Çünkü orada talep edilen rakamları biliyorum.  O zaman doğrusu tekneyi exworks isteyip, nakliye ve ithalatı bizzat yapmak, bu da çok kolay


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
*
Ynt: Göcek izlenimlerim
« Yanıtla #1653 : Ekim 08, 2019, 23:08:57 »
Oktay Bey
Ben temsilci olarak tekneyi kendi namıma ithal edip Türk Bayrağına geçirdikten sonra, bunu size yeni veya ikinci el olarak satabilirim. Önemli olan Türk bayrağına geçmiş olması
Hoşça kalın


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

*
Ynt: Göcek izlenimlerim
« Yanıtla #1654 : Ekim 08, 2019, 23:28:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Neden ithal edilip size fatura edilen tekne ikinci el olsun. Aynı şekilde otomobil ithal edip satıyorlar. Benim esas dün akşam demek istediğim şu idi. Tekne temsilcileri komisyon bazında çalışmıyorlar. Ben öyle biliyordum, taki birkaç sene önce öğrenene kadar arkadaşımdan. Banda giren tekneyi resmen taahhüt ederek kapatıp size satıyorlar. Eskiden offshore kullanıyorladı, artık gerek kalmadı. Birde ana firma son kullanıcı ile muhatap olmuyor kesinlikle ( en azından çok bilinen markalar için durum böyle ). Muhatap bulmazsınız, tek muhatabınız temsilci. Bütün dünya için geçerli bu. Sizin adınıza ithalat enteresan. Çünkü orada talep edilen rakamları biliyorum.  O zaman doğrusu tekneyi exworks isteyip, nakliye ve ithalatı bizzat yapmak, bu da çok kolay


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Otomobil yurtdışından getirilir....(gemi ile veya TIR ile) fiktif deposuna konur....
Fiktif deposu bir nevi gümrüksüz alandır...

Araba satılır , Alıcısının üzerine Gümrükten çekilir Vergileri yatırılır..
Trafik işlemleri yapılır....
Hiçbir otomobil şirketi İthal edip araba satmaz ...
Vergilerini ödemez
Araba plakalandığı an ikinci el olur...

Sizede iyi geceler dilerim...
Selamlar Sevgiler


« Son Düzenleme: Ekim 08, 2019, 23:35:26 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Ayu Çıkabiliio, Daş Düşebilioo........
*

    Çevrimdışı Sedat Kasrat

  • * Gezgin Korsan
  • 174
    • Yaşadığı Şehir
  • BURSA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİNCAP; İZMİR(MUDANYA)
Ynt: Göcek izlenimlerim
« Yanıtla #1655 : Ekim 09, 2019, 00:11:10 »
Tekne satışı konusunda biz neredeyiz elalem nerede anlamında birşey aktarayım... Swan; tekne pazarının nesidir? RollsRoyce değilse de Mercedes de denemez; Maserati civarında bir yere denk gelir herhalde izdüşümü...


Daha önce 50' altında kayık yapmışlar mı bilmiyorum hatta sanmıyorum ama bu yıl Cannes BoatShow'da Swan 48 diye bir yelkenlinin dünya prömiyerini yaptılar..


Tekne 48', bu boyda TR'de temsil edilen hiç yoksa 8-10 farklı model vardır...Fiyatları da 220-300K€ civarlarındadır diye tahmin ediyorum, hatta 300 olması için zorlamak lazım, 250 diyelim kabaca... Bir yılda TR'de kaç tane 48' yelkenli satılır? Daha aşağıda ve 55'lerde çok kayık görüyorum ama 48-49 boylar fiyatı yüzünden ya aşağı ya da yukarı kaçılan boylar... Hadi diyelim 25 tane satılmış olsun... Swan 48 tam 1 Milyon € başlangıç etiketine sahip.. ve fuar bitmeden 24 tane satmışlar...


Sadece bir fuarın ilk birkaç gününde; aynı paraya 60' civarında (4mt daha uzun) tekneler satılırken - ki o boya çıkınca artık en seri üretim firmada bile epey bir customize imkanı sunulur- iki tane 55' veya 4 tane 50' fiyatı yazdıkları tekneden TR'nin o boydaki yıllık satış adedi kadar tekne satmış adamlar...
219 no'lu meşazın müellifi...
*

    Çevrimdışı Mehmet Kabaran

  • * Gezgin Korsan
  • 57
    • Yaşadığı Şehir
  • BODRUM
    • Tekne Adı
  • ZÜHRE
Ynt: Göcek izlenimlerim
« Yanıtla #1656 : Ekim 09, 2019, 00:41:55 »
O tarihlerde loto üst üste devir edince Moody 54 için fiyat teklifi istedim sosyal medya üzerinden  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Listede fabrika teslim fiyatı ile İstanbul teslim fiyatı arasında ki fark bayaa dikkatimi çekmişti o zaman da.
Fabrikada teslim etse, aracı firma da teslim etse vergi , masraf vs biz ödediğimize göre fabrikadan teslim alırsak distrübütör veya temsilcinin kazancı ne oluyor acaba bu işten

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Mahir B. Aşut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.473
    • Yaşadığı Şehir
  • Altınoluk
    • Tekne Adı
  • S/Y MELTEMİM Küçükkuyu
    • EkoPC
Ynt: Göcek izlenimlerim
« Yanıtla #1657 : Ekim 09, 2019, 01:07:18 »
Mevzu Tuzla fuarına dönünce, bir "saplama" da ben yapmak istiyorum. Özellikle Bavaria konusunda...

Büyük oğlumla (denizi sevmeyen) Cumartesi sabah fuara gittik. Daha girişten itibaren fazlasıyla "sönük" geldi, gitmeye değmezmiş.

Hiç değilse "C" serisi Bavaria'ları inceleyeyim (önceki fuarlarda pek detaylı bakmamıştım) ve -varsa- bir yelken imalatçısına yelkenlerim konusunda danışayım dedim.

Bu arada "C"nin, "Cruiser"in kısaltması değil de Farr Yacht Design'ın ardından 2017'den beri çalışılan Cossutti Yacht Design'dan geldiğini öğrendim.

Fuarda (monhull olarak) önceki tasarım döneminden kalma Cruiser 46 da vardı. Ben kendi teknemle (Bavaria Cruiser 43) kıyaslamak amacıyla yeni C45 ve C50'yi inceledim.

Her iki teknede de eski tasarımdan farklı olarak teknenin en geniş yeri kıç tarafı olmuş. Havuzluk ve kıç kamaralar ferahlamış. Ama en çok baş kamaralarını beğendim.

C50'de iç yükseklik biraz daha iyi gelse de C45'in iç yüksekliği beklediğimden alçaktı. C50'de küçük olan harita masası C45'te yok denecek kadar "minnak". Benim gibi teknedeyken bile çalışmak zorunda olan biri için hiç uygun değil. Yeni teknelerin çoğu aynı durumda aslında. Sorduğumda verdikleri cevap: "Harita masasına ihtiyaç yok..!" E arkadaşım ama ben onu çalışma masası olarak kullanıyorum? Yemek masasında mı çalışayım?

Fiyatlar; C45 219 bin ve C50 290 bin Avro... Tabi bunlar pazarlıksız rakamlar. Ama öğrendiğim kadarıyla halen Bavaria sahibi olanlara özel sadakat indirimi yapılıyormuş.

Yelkenlerimi yeniletmek için de UK Sails'den teklif aldım (sadece UK Sails'i gördüm fuarda) 

İşin özeti; teknenizin değerini bilin, ihtiyaçlarını giderin, iyi bakın, macera aramayın  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Sana hiçbir dilek verilmemiştir ki, onu gerçekleştirecek olan güç de birlikte verilmemiş olsun...
Ancak, bunu elde etmek için çalışman gerekebilir." Richard Bach
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.189
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: Göcek izlenimlerim
« Yanıtla #1658 : Ekim 09, 2019, 01:26:25 »
Bir otomobil firmasının , gümrük ve ĺojistikten sorumlu eski müdürü olarak yazıyorum ; Fiktif Antrepo sadece firmanın stok maliyetini düşürmek amaçlıdır.  Mal fiktif Antrepo ise (eğer FOB Cash veya limanda peşin ödeme -"Payment at sight"anlaşmadı iseniz)  size malı yollayana bu malı muşteriye sattığınız ve gümrükten çekeceginiz zaman banka vasıtası ile ödemeyi yapar , gümrük masraflarını da aynı zamanda o zaman ödersiniz. Ya da bu mal eğer bir hammadde ise üretime alacağınız zaman bu işi yaparsınız. (Fiktif Antrepo =Gümrüklü saha=bir çok marina)
Haa dışarıya satıcıya hangi garantiyi verirsiniz o başka konu.
Bir tekne veya arabayı ithal edebilmek için Sanayi Bakanlığı na servis , bakım , onarım garantisi vermek ve belli yedek parça stoku da bulundurmak zorunludur. Şahıs üzerine eğer permili , bedelsiz vs değilse araç gereç ithalat yapılmaz , ithalatı firma yapar ve gümrüğe KDV yi öder , sattığı kişiden de bunu alır. Kemal Gündüz korsan haklı bu konuda.
Denizcilikle çok ilgili olmayan bir hususta daha fazla yazmak istemiyorum ama detay istenirse daha da yazarım.
Not : Denizcilikte ilgili olmayan danışma ücrete tabidir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Ekim 09, 2019, 01:33:42 Gönderen: Öcal Turan »
*
Ynt: Göcek izlenimlerim
« Yanıtla #1659 : Ekim 09, 2019, 04:33:29 »

Bir tekne veya arabayı ithal edebilmek için Sanayi Bakanlığı na servis , bakım , onarım garantisi vermek ve belli yedek parça stoku da bulundurmak zorunludur. Şahıs üzerine eğer permili , bedelsiz vs değilse araç gereç ithalat yapılmaz , ithalatı firma yapar ve gümrüğe KDV yi öder , sattığı kişiden de bunu alır. Kemal Gündüz korsan haklı bu konuda.



Şahıslar Tekne ithal  edemez mi demek istiyorsunuz  Kemal Korsan Haklı derken ?
« Son Düzenleme: Ekim 09, 2019, 04:36:15 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Ayu Çıkabiliio, Daş Düşebilioo........
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.189
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: Göcek izlenimlerim
« Yanıtla #1660 : Ekim 09, 2019, 06:14:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bir tekne veya arabayı ithal edebilmek için Sanayi Bakanlığı na servis , bakım , onarım garantisi vermek ve belli yedek parça stoku da bulundurmak zorunludur. Şahıs üzerine eğer permili , bedelsiz vs değilse araç gereç ithalat yapılmaz , ithalatı firma yapar ve gümrüğe KDV yi öder , sattığı kişiden de bunu alır. Kemal Gündüz korsan haklı bu konuda.



Şahıslar Tekne ithal  edemez mi demek istiyorsunuz  Kemal Korsan Haklı derken ?

Yukarıda yazdığım şartlar olmadan kanunen ithal edemez. Isterseniz dıştan takma bir deniz motorunu numune vya naklihane hariç ithal etmeyi bir deneyin.!
Ancak o markanın Türkiye de yukarıda anlattığım şartları sağlayan bir firma varsa ithalatı o firma yapar veya gümrük o firmanın muvaffakkatını ister.
Bunun aksine yapılan işlem kanunsuzdur. Ancak denizcilikle ilgili kanunlar bilindiği gibi yerine oturmamistir ülkemizde. Bu nedenle yapılan muhtelif islemler konu dışıdır.

Bu forum toplum erişimine açık olduğundan ve okuyan insanların yanlış bilgilenmemesi adına ; Konuya asıl katkıda bulunma isteğimë neden olan , yukarıda yazdığınız fiktif Antrepo dan şahıslara satılan âraba mevzuunu ise tamamen yanlış biliyorsunuz ve dilerseniz gümrük müşavirinize bir danışınız .
Selametle
« Son Düzenleme: Ekim 09, 2019, 06:34:19 Gönderen: Öcal Turan »
*
Ynt: Göcek izlenimlerim
« Yanıtla #1661 : Ekim 09, 2019, 07:00:53 »
Arkadaş
Şu anda denizde dolaşan tüm teknelerin kahir ekseriyeti şahıs ithalatıdır
Kanunsuz falan da değildir....
Yani Gümrük giriş beyannamesi şahıs adına açılmıştır.
Ben temsilcinin ithal ettiği tekne olduğunu sanmam
Ben İlk teknemi ithal ettim..ikinci teknemide ithal eden vatandaştan hiç kullanmadan aldım...
Gümrükten ithalat dosyasına baktırdım İleriide başımızı ağrıtacak bir durum olmasın diye
Her ikisinin de Gümrük beyannameleri duruyor elbette
Bu forumda 0 tekne almış kim var ise ithal etmiştir.
İşlemleri elbette Gümrük komisyoncusu yapmıştır ama Gümrük beyanamesinde ithalatçı Kısmında  İTHAL EDEN ADAMIN ismi  yazar..

Gümrükçüme sormama gerek yok
Ben ve şirketimiz uzun yıllardır Dış ticaretle uğraşır , kendi gümrük departmanımız ve belgemiz var..
Ama madem deniz motoru bot örneği verdiniz
Bu forumda kendisi  bot ve motor ithal etmiş Tuğrul Özden korsanımız var

Bu forumda bilmediğim veya eksik bildiğim bir şeyi yazmamaya çalışıyorum yazdıklarım yaşadıklarım ve kesin emin olduklarım ..

Tabiki bazen yanıldığımız olabilir, olmuştur da...
Ancakkkk
Takım tutar gibi
Falan haklı filan haksız yerine yani Mahkeme gibi hüküm vermek yerine  doğru bildiğini söylemek daha uygun düşer...
Diye düşünmekteyim



« Son Düzenleme: Ekim 09, 2019, 07:05:16 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Ayu Çıkabiliio, Daş Düşebilioo........
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.189
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: Göcek izlenimlerim
« Yanıtla #1662 : Ekim 09, 2019, 07:05:22 »
Peki...
*
Ynt: Göcek izlenimlerim
« Yanıtla #1663 : Ekim 13, 2019, 09:52:14 »
Göcek...
Ekim ayında çok kalabalık olmuyor...
Ama bu 120 TL köfte satan restoranlar hala dolu....
Biz zaten çok gitmiyoruz...
Koyda Demir atmak var iken iskelede yan tekne ile komşu muhabbeti enteresan gelmiyor...
Sevende var....

Çok iç içe  oluyorsun ,
Bazen karı koca kavgası bile ayırma durumunda kalıyorsun..ki benim kalmışlığım var
Yan teknede hareretli bir mevzu tartışılırken sen dinlemeyeyim desen de ...
Kulağına geliyor...
Benim gibi tipler için büyük tehlike aniden kendini tartışmanın içinde bulabilirsin ki bulmuşluğum vardır..

Tuhaf ...Sen arkadaşlarınla bir şey tartışıyorsun yan teknedeki adam lafa karışıyor...
Düşünsene
Zor durum ..

Karışmayan için daha zor durum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hadi geç onları adam müzik açmış ...

Arabesk dinliyor olabilir ...

Birader değiştirebilir miyiz mi diyeceksin...

Sana ne Adam onu seviyor , onu dinliyor...

Sana ne..

Herkes herkese karışmasada karışmaya meyilli bir durum var ortada..



İyide Koylarda yok mu sanki...

Sen 21:30 da uykuya çekiliyorsun yan teknedekiler yeni kalkmış oluyor...

- Şşşşttt  birader biraz yavaş
- Pardon Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
- Uyuyoruz da...


Allah allah olur mu böyle bir şey yaa...

Koyda kafa dinlemeye geldim ...

Yok yaa....

Öbür adamda eğlenmeye gelmiş ....

hadi bakalım çöz çözebilirsen...

niye geldi şimdi bu konu


Koydayız.....


10 ar metre 15 metre ara ile sıralanmışız  koy kıyılarına kıçtan kara koltuk halatlarımız birbirinin üstünden hafif temasla karaya ulaşıyor..

Bizim sırada 3-4 Yelkenli 5-6 adet yelkensiz var...

İskelede olduğu gibii pazar  tezgahındaki salatalık (hıyar- badem) dizilişinde değiliz...

Aralarımız açık...

Yanımızdaki yelkenlide  Biz yaşlarda Karı koca

Yanımızın yanında da bir  Yelkensiz Eşşek gibi .....

Dört mürettebat ....

Bir 30-35 yaşlarında Patron ve Eşi bir yaramaz oğlan çoçuğu birde bebek var.

Dev gibi bir tekne...

mecburen jeneratör çalışıyor ......

Çocuk yaramazlık yapıyor...

Bebek ağlıyor....


Yandaki Yelkenlidekiler vır vırrrr vırr konuşuyor...

- Kaptaaaan Kaptaaan

- Bu jeneratörü kapatın lütfen kafamızdı şiştiii ayolll


Hadi bakalım




« Son Düzenleme: Ekim 13, 2019, 09:54:32 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Ayu Çıkabiliio, Daş Düşebilioo........
*
Ynt: Göcek izlenimlerim
« Yanıtla #1664 : Ekim 13, 2019, 10:14:36 »
Ninja gözlüğü gibi bir gözlükler var...
Adamı çekik gözlü gibi gösteriyor..

Bu Yelkensizlerin mürettebatı arasında çok popüler...

Kaptanlar biraz daha markalısını ve havalısını takıyor, Müretebat daha bir ninja olanlarını....

Siyah bu gözlükler....

Yani Amerika başkanı gelse Secret Servizz in arasına karışırsın bu gözlüklerle ...

Tabii Crocks ve şortan uyanırlarsa bir araba dayak da yiyebilirsin....


- Kaptaaan kaptan

- Buyrun ben yardımcı olayım

Diyor mürettebattan bir Delikanlı...

- Kafamız şişti şu jeneratörden , gürültüden..

Aradaki virgüle dikkat ....

Jenaratör gürültüsü değil jeneratör ayrı diğer gürültü ayrı

Nedir o diğer gürültü Çocuk yaramazlık yapıyor, Çocuğun muhtemel filipinli bakıcısı

- yapmawwww please yapmawww please dad kızar hemde çok

diyor Çocuk pilipinlinin aksanını seviyor eğleniyor belli ...

Daha çok yapıyor ne yapıyorsa ama çatttt taaakkk turk gürültü geliyor arasıra...


Bebek de daha belirgin bir lisan ve aksan yok ....

Aslında var ama onun lisanını kimse anlamıyor o yüzden o serbest stilde ağlıyor ve bağrıyor....

Ayu Çıkabiliio, Daş Düşebilioo........