0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Adil Burak Kilic

  • * Gezgin Korsan
  • 165
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Eagle Ray, Fenerbahce
Eagle Ray'i guneye indirme planlari, tavsiyeleriniz
« : Haziran 11, 2019, 13:50:53 »
Merhabalar,

Mart ayinda teknemiz Eagle Ray'e kavustuk. Kendisi 2006 model bir Bavaria 30. Henuz alim hikayesini foruma yazamadim, insallah en kisa zamanda onu da yazacagim.

Gectigimiz bayram 9 gunluk tatilde teknemizi guneye indirmeyi cok istedik ancak irgat ve buzdolabinda cikan, buyuk ihtimal redresor kaynakli sorun bu fikrimizin gerceklesmesine engel oldu. Teknedeki Mervesan marka redresoru Victron Energy Blue Smart IP22 Charger 12/30 (3) ile degistirdik. Akuler artik sarj oluyor ancak buzdolabi ve irgatta problemler devam ediyor.

Biz de bu gelismelerden sonra tekneyi Agustos basinda guneye indirmeye karar verdik. Ilk etapta memleketim olan Ayvalik'a ulasip Setur marina nin kampanyasindan faydalanmayi planliyoruz.

Agustos ayinda, ortalama 5-6 knts hiz yapan bir tekne ve gece seyri istemeyen crew icin tavsiyeleriniz nelerdir?


*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.610
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Eagle Ray'i guneye indirme planlari, tavsiyeleriniz
« Yanıtla #1 : Haziran 11, 2019, 16:06:23 »
İlk tavsiyem, tekne tam anlamı ile hazır olmadan yola çıkmamanızıdr. bir transferde yapılacak en önemli hata, eve bir götürelim de çaresine bakarız düşüncesidir. Tekneler en uzun yollarını transfer sırasında yapar ve tam olarak bakılmamış bir tekne yolda mutlaka bozulur.

Aüustos ayı sert havaların oluşabileceği bir aydır, gerçi yeni iklim koşullarında hiç beklenmeyen hava şartları ile geçen sezon karşılaştık. Bu nedenle nasıl bir öneride bulunacağımı tam bilmiyorum. Yine de hava tahmin raporlarını çıkış öncesi alıp, en son çıkış  gününde rapor almak ve her gün bu işlemi tekrarlamak gerekir. Bulunduğunuz yerin hava raporu 4-6 diyorsa o günü çıkmadan geçirmenizi öneririm. Gece seyrinin en uygunsuz tarafı karanlıkta bir limana girmektir. Gideceğiniz günlük yolu iyi hesaplayıp güneş batmadan önce varacağınız yere varmalısınız, Bir aksilik olur ise bu tahmin size güneş battıktan sonraki aydınlıkta seferinizi tamamlamanız için süre verir.

1. Gün: İstanbul -Marmara Ereğlisi olabilir. Marmara Adasında bir liman, Hoşköy veya Mürefte'yi de hedefleyebilirsiniz ama çok erken çıkıp sorunla karşılaşmadan yol yapabilmelisiniz. Her ne kadar gece seyri istemiyorum deseniz de benim önerim akşamüstü çıkıp, gece yolculuğu ile Marmara'yı geçmek, ertesi sabah Çanakklae Boğazı'na girmeg ve yaklaşık 26-28 saat sonra Bozcaada'yı tutmak olur.

2 Gün: Günlük hava raporuna baktıktan sonra Çardak'ta alarga veya Lapseki barınak'ta konaklama öneririm.

3. Gün: Bozcaada'yı tutarsınız. Çanakkale Boğazından çıkarken sahile uzağım diye düşünmeyin, boğaz akıntısı çok açıklara kadar kum yığmıştır. Abide ile Bozcaada barınak hattının batısında kalmaya özen gösterin.  SOG boğazda iyi olacaktır. Bozcaada'yı kolaylıkla tutasınız ama Çanakklae marina da iyi bir alternatiftir. Nara burnunu açıktaki kardinal ile kıyıya yakın feneri ortalayarak geçebilirsiniz. Kıyıya yakın fener aslında kıyıda sayılır, arada su görünse bile diz boyunu geçmez.

4. Gün: Bozcaada'dan Ayvalık gündüz tutulabilir, Babakale'yi geçtikten sonra Ayvalık kanal ağzına düz bir hat üzerinde gidebilirsiniz, yani Babakale ile Midlli'nin kuzeydoğusunu hedefleyen bir rota çizeceksiniz. Müsellim'e dikkat edin, bernim tercihim hep biraz güneyinden geçmek oldu ama kuzyi de olabilir. Ayvalık uzak bölelim derseniz en doğru yer Babakale barınağıdır. Ayvalık kanalı gündüz ve gece çok iyi işaretlidir. Tek sorun kanala girmeden önce iki kardinal varlığıdır. Bunlardan kuzhde olan sabit fenerin güneyinden geçmeniz yeterlidir. Güneyde bulunan şamandıra kardinal ile kuzeyde bulunan arasındaki bölgede derinlik 10 metrenin altındadır ama bir yelkenli teknenin emniyetle geçebileceği kadar derindir. Kanalda işaretlein arfasnda kalın, son fenerden sonra sancağa dönün, sahilde diğerlerine göre daha cüsseli ve yüksek bir kaç apartmandan oluşmuş  bloğa doğru dümen tutun, sizi marina ağzına götürecektir. Bir diğefr yöntem de seçebilirseniz, biraz daha doğuıdaki eski fabrika bacasıdır.

Marmara'da gemi yolunun hemen kuzeyinden seyretmek bana her zaman emniyetli görünmüştür. Özellikle gece gemi trafiğinden uzak kalırsınız ama otoyoldaki emniyet şeridi gibi ana yola paralel ilerlersiniz. Çanakklae Boğazı'nda benim seçimim batı yakasıdır. Nara burnuna yaklaştığımda tam dik olmasa da doğu yakasına geçer, Nara burnundaki fenerle kardinal şamadırayı ortalar ve Bozcaada'ya gideceksem, tekrar karşı sahile inerim (Kilitbahir'i tutrım). Çanakkale'de konaklayacaksam, kuzey sahilinden ayrılmam. Güneye inen gemiler akıntı ile oldukça hızlanır, kuzeye çıkanlari ise yavaşlar, karşıdan karşıya geçerken hızlarını iyi kestirmenizi öneririm.
« Son Düzenleme: Haziran 11, 2019, 16:09:21 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Adil Burak Kilic

  • * Gezgin Korsan
  • 165
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Eagle Ray, Fenerbahce
Ynt: Eagle Ray'i guneye indirme planlari, tavsiyeleriniz
« Yanıtla #2 : Haziran 11, 2019, 17:00:10 »
Cok tesekkurler Ahmet Korsanim degerli bilgileriniz icin.

Motor bakimi, irgat ve buzdolabi tamiri, pis su tanki disariya baglanti montaji ve dinghy su an icin en buyuk eksikler. Bir de gunes paneli dusunuyorum, guneyde cok lazim olacagini tahmin ediyorum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.610
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Eagle Ray'i guneye indirme planlari, tavsiyeleriniz
« Yanıtla #3 : Haziran 11, 2019, 17:11:38 »
Her teknenin ihtiyaçları farklıdır, temel olarak sağlam ve alltan ve üstten su geçirmeyen veya az geçiren bir gövde, iyi bir motor, düzgün yelken arması ve yelkenler, düzgün bir dümen sistemi ve çalışan bir pusula bu işin asgarisidir.  Artık bir çoğumuz, elektroniksiz ve elektriksiz yapamıyoruz, seçimi buna göre yapmak gerekir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

*

    Çevrimdışı Atilla Sayan

  • * Gezgin Korsan
  • 282
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Ege koylarında ve Yunan Adalarında Yelken Eğitimleri
Ynt: Eagle Ray'i guneye indirme planlari, tavsiyeleriniz
« Yanıtla #4 : Haziran 11, 2019, 19:46:14 »
Adil korsanım aynı yolu Ocak'ta ve Mayıs sonu önce Kuzeye, sonra Güneye yaptık. Ocaktakini detaylı yazmıştım. Bağlanma ve kaçış limanları için bir dosya da paylaştık o başlıkta. Belki faydası olur. Şimdiden iyi ve güvenli seyirler diliyorum.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Adil Burak Kilic

  • * Gezgin Korsan
  • 165
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Eagle Ray, Fenerbahce
Ynt: Eagle Ray'i guneye indirme planlari, tavsiyeleriniz
« Yanıtla #5 : Haziran 11, 2019, 20:48:52 »
Cok tesekkurler, bu tarz bilgiler bizim gibi acemilere cok iyi yol gosteriyor. Sevgiler


Sent from my iPhone using Tapatalk