0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. K.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sayın korsanlarım biliyorum çok fazla dertlendim başkaca forumlarda. Ancak bu başlığın altına da yazmak istedim. Yelkenli hayalimle amatör olarak denizciliğe başlamak isteyen birisi olarak bu konuda karşıma çıkan problemler şu şekilde;
1- İzmir’de belediyelere ait marinalara bağlamak için çok ciddi torpil lazım.
2- özel marinalara bağlamak için çok ciddi para lazım. ( alacağım teknenin 4/1 i kadar)
3-balıkçı barınakları almıyor (yeşil ruhsat istiyorlar)
4- yazın alarga, kışın kara park yapsan marinaya yakın bir ücret istiyorlar.

Şimdi geriye tek bir seçenek kalıyor, bir koyda 12 ay alarga kalmak.
Bu durumda da bütün varlığınızı bağladığınız biricik tekneniz ciddi bir risk altında kalıyor.
Yani kısaca benim gibi daha düşük bütçelerle hayali olan yelkenlisini bir şekilde almış olanlar için bu noktadan sonrası tıkanıyor. Dışarıdan bakınca sadece zenginlerin ve elitlerin içine girebileceği, bir amatörün ve bu hayali gönülden isteyen insanların asla dahil olamayacağı paralel bir evren gibi.
Saygılarımla.

Size aynı teknenin seneler içerisindeki  hikayesini anlatayım . Bu kadar sene içerisinde tekne boyutları değişmedi  :
İlk sene Mehmet ali yılmaz a ait kalamış marinaya 1300 DM verdim
sonra 1600 DM
sonra 1900 DM
sonra 1900 DM => 1900 USD oldu
sonra 2300 USD
Sonra bir ara hepsi Euroya döndü . sonrası malum .

Amatör denizcilik seneler önce bitti . Bakınız ne güzel dediniz,  Bundan sonra denizcilik  hayal etmek bile parayla.
Gerçi tüm dünyada öyle oldu ama bizde her şeyde olduğu gibi  abartılı .
« Son Düzenleme: Aralık 06, 2022, 13:34:38 Gönderen: Atilla Kaplan »


*

    Ö. O. D.

İnanılmaz gerçekten sayın hocam sizin bahsettiğiniz artışlar.  Hadi bizde ki Euro/tl kuru olayını geçtim de, dünyada ki emsallerine bakıyorum çok ciddi farklar var. Misal en basitinden nispeten küçük tekne sahipleri için taban m2 hesaplamaları bile çok daha gerçekçi ve uygun. Resmen bizde “küçük tekneler gelmesin” mantığı var gibi. denizcilik politikası gereği ülkenin aslında serbest piyasa ekonomisi modelini denizcilik için hariç tutması gerekmez mi? Denizcilik dediğimiz şey aslında bir nebze de olsa ülkelerin jeopolitik durumları için önemli değilmidir? Önemli bir konu en azından belki taban ve tavan fiyat uygulaması yapılabilir. Veya devlet az da olsa sübvansiyon verebilir bence.


*

    E. Ç.

Artık tam bir şey yazmak geliyor içimden, cehennemde Türklere ait kazan fıkrası geliyor aklıma....

Viya Böyle
« Son Düzenleme: Aralık 07, 2022, 20:50:47 Gönderen: Erdem Çakır »