0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Emre Emir

  • * Gezgin Korsan
  • 25
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
Acemi Korsan ilk seyir deneyimim ve tavsiyelerim
« : Temmuz 17, 2019, 23:33:07 »

Bu forumda kaptansız ilk seyir deneyimlerini okuduğum korsanların paylaşımlarından çok şey ögrendim.Ben de kaptansız ilk seyir deneyimimle ilgili bu yazıyı paylaşmak istedim.

15 Haziran Marmaris çıkışlı 43 feet teknemizle ilgili hikayem...

Ekip ;  2019 da yelken eğitimi,adb ve kmt ehliyeti almış ben (adb ve kmt kitaplarla yapılmış ciddi bir çalışmadan sonra sınava girilerek alınmıştır).
Hiç tekne tecrübesi olmamış 3 kişi (2 makina 1 mekatronik ve bir finansçı)

4 kişilik ekiple 15 haziran günü alışveriş yaparak marinada ki tekneye ulaşıyoruz. Tekneye yerleşme ve tekne tanıtımının ardından, henüz öğle saatleri çiftlik bizim için akşama kalmadan ulaşılabilir olduğu için marinadan ayrılıyoruz.

Teknedeki raymarin nasıl calışıyor anlayamadığımız için tablet'ten navionics ile çizdiğimiz rotadan yol alarak seyrimize başlıyoruz.Marmarisi günlük teknelerin ve diğer teknelerin yoğunluğu nedeniyle biraz tedirgin ve yavaş olarak çıkıyoruz.(denizde çatışmayı önleme kurallarını bilmek çok önemli).

Motorla rahat bir havada sakin sakin çiftliğe yaklaşıyoruz. Koya girişte teknedeki dürbün ile bakarak kendimize yanaşacak bir restoran iskelesi seçiyoruz.
Usturmaçaları çıkarıyoruz,kıç halatları hazir,yolda bir kişinin tonoz halatını arkadan alıp baş tarafa nasıl bağlayacağını anlatmıştım.
İskele önüne yaklaştığımızda zaten 2 kisi bekliyor.Iskele ye biraz açık bir noktada manevra yapiyorum.Tornistan pervane etkisinin bize etkilemeyeceği bir uzaklıkta manevrayı yaparak  iskeleye yaklasiyorum.Iyice yakınlaştığımızda acemi olduğumuzu söyleyerek halatları atiyoruz.Kıç halatları bağlanınca biraz ileri yol vererek tonoz halatını da bağlayarak ilk yanaşmamızı tamamlıyoruz.(şansımıza bu manevrayı etkileyecek bir rüzgâr yoktu).

Ertesi sabah rota serce limani,serçede tonoz var stres yapmaya gerek yok.Tonozu yakala ipi bağla,gerçi yakalamaya da gerek yok adam sandalla gelip bağlıyor.

Çiftlik koyunda yanaşırken sancakta bir tekne vardı,iskeleye de aksam tek başına uzman kaptan bir abimiz 34 feet teknesiyle geldi,iskeledeki elemanlara siz karışmayın dedi tek başına yanaştı bağladı tekneyi.Bizde hayran hayran izledik amcayı.

Sabah ayrılma hazırlıkları yaparken sancaktaki tekne çıkmıştı,iskelediki uzman amca sakin olun dedi. Baş pervane var mı?cevap yok.
Başladı tarif etmeye;
İskele kıç halatı çöz,sancak kıç halatı baş pervane yerine kullanacaksınız.
Ver ileri tekneyi.
Veriyorum,
verseneeee olummm ileri.
veriyorum abi.
Daha fazla VERR o zaman(içinden kazma diyor kesin)
Biraz daha veriyorum ve tekne onun teknesinden açıyor.
Sen bastaki arkadas at tonuz ipini.
Tmm
Simdi çık git.
Sağol abi.(Denizci olmanın 1. Kuralı sinirli olmak sanırım,bu denizciler hep sinirli nedense)


 Ve serçe yolundayız,yolda biraz kritik yapıyoruz.Ben acemi,teknedekiler zaten bana güvenmiyor ama belli etmiyorlar.

Serce ye giriyoruz amcam geliyor botla hemen bağlıyor bizi tonoza stres yok.Mekan güzel aç şişeleri simdi.Herkesin keyfi yerinde.
Güzel bir gece geciriyoruz.Ruzgarla dönen bir tekne de geceyi izlemek müthiş bir keyif tarifi yok.

Plan ertesi gün söğüt bozburun tarafı ama,bu windy benim planları bozuyor (bozburun limanda tonoz yok demir atip kıçtan kara olmak lazım,tekneyide tanimiyorum,zaten acemiyim yapmak istemiyorum). Hava esecek 15-17 falan ,15 de dalga ve rüzgâr tecrübemiz yok.15 gösterir 25 eser sakatlık çıkmasın.Millet 15 olsada yelken yapsak diyor,ama ben tırsıyorum.

En iyisi esmeden kaçıp gidiyim selimiye belediye iskelesine bağlıyım şunu(tonoz var   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )Hava bozarsada kalırız orda.Restoran market elektrik su her şey var orda.

Çıkıyoruz yola hersey güzel hafif esiyor,gaza  gelmeye basliyoruz.Hadi yelken acalım.Ana yelken açacak cesaret yok zaten(Direk çok uzun görünüyor gözüme).Cenovayi açarız, olmadı çeker kapatırız.
Acıyoruz cenovayı sorun yok.Ama istediğimiz rotaya gidemiyoruz. Orsa’layacak yelkenci de dümencice yok teknede .Biraz gidip ,bir iki foto çekip kapatıyoruz.

Selimiye ye güzel bir yolculuk yapıyoruz.
 Yaklaşmadan belediye görevlisini arıyorum biz geliyoruz iskeleyi boşalt yoksa çarparız.

Acemiyiz diyorum,tmm abi kaç feet tekne,43 diyorum ben seni karşılıcam merak etme diyor.
Arkadaşı görüyorum 2 tekne arasına alacak bizi, dönüş manevrasını yapıyorum,
.Halatlar usturmaçalar hazir.Tekne kıçını sancakta bırakıp veriyorum tornistanı iskeleye çekince hizalanıyorum giriyorum 2 tekne arasına temas yok gibi birsey.Kıç halatlıları bagliyor,ileri veriyorum.Yan tekneden atlayip tonuzu baglıyor.Islem tamam.
Acemiyiz iste falan diyorum,abi sorunsuz girdin neler geliyor buraya bir bilsen diyor.Elektrik su burada keyfinize bakin diyor.Selimiye güzel alışveriş yeme içme kalıyoruz gece iskelede.

Ertesi gün bencik ,yeni bir sınav kictan kara yapicaz.Demir aticaz,biri suya atlayacak kictan halat bağlayacak falan.Proses uzun.Anlatiyorum ne yapacagimizi,allahtan ekip saglam,kafalar çalışıyor.

Navionics çiziyor rotayı yine gidiyoruz mavi çizgiyi takip ederek.Bencik e giriyoruz tekneler var epeyce,kimseye yaklaşmadan bağlanacak yer bakıyoruz yavaş yavas.MTA nin orası müsait, yapıyoruz manevrayı bırakıyoruz demiri geliyorum yavaş yavaş tornistan. Yaklaşınca demiri durduruyoruz.Tornistan 2500 rpm zorluyorum,tekne gitmiyor.Hemen atlayıp kictan halatı bağlıyoruz.
Sorunsuz bir şekilde bu işlemide yapıyoruz.
Bencik nefis,mta cilar nasıl çökmüş buraya kısa bir araştırmadan sonra güneş enerjisi araştırma falan numaralarıyla 190 kişilik disko ya nasıl ulaştıklarını ogreniyoruz.Sonra ki saatler bu numarayı  düşünen uyanık arkadaşın hayattaysa kulaklarını çınlatmakla geçiyor.

Hersey güzel siseler dolaptan cikiyor.Aksam biraz sancak bordadan esiyor,biraz tırsıp acaba demir tararmi diye arada uyanip kontrol ederek geceyi geçiriyoruz. Sorun yok.

Sonraki gün biz burayı cok sevdik gitmeyelim diyoruz.Arıyoruz turmepa yi gelin su bizim depoyu boşaltın diyoruz.Gelip alıyorlar hemde cok ucuz.superrr.Koç kurmuş bu sistemi,gelen arkadaşların söylediğine göre sağolsunlar pek güzel.

Acaba teknelere temiz su getiren böyle bir sistemde var mi?Suyu da alsak ,oraya buraya bağlanmaya gerek kalmayacak.

Neyse tankıda boşalttık buradayız bu gece. Önceki gece bordadan rüzgâr esmesi beni rahatsız etmisti.Mta nin onu müsait alarga denemesi için hersey uygun. Çözüyoruz halatları çekiyoruz demiri.
Biraz daha ortalayıp tekrar demir atiyoruz.Asılıyorum tornistan ,demir saglam.Teknede 60 metre zincir var,17 metrelere demir atıp 55 metre civarı kaloma veriyoruz.Aslında literatür daha fazla olası lazım diyor ama bizde o kadar zincir yok.
Bu da biraz tedirgin ediyor beni ama bu gece de sorunsuz geciyor.

Ertesi gun ekip baska yerler görelim diyor.Hava esecek cok istekli değilim ama gidelim diyorum. Topla demiri çık yola dirsek e gidiyoruz.

Dirsek kalabalık,bir yer gözümüze kestirip atıp demiri kıç halatlarıyla bağlanıyoruz.Ama etrafımızdaki tekneler gibi durmuyor tekne.Yandaki teknelerin kıç halatları gergin suya değmiyor,ben halatların ne kadar boşunu alsamda yine gevşiyor.Tarıyoruz belli,tatsız bir durum.Zaten seyirci cok,tekrar demir alıp gelmek istemiyorum.
Rüzgar şiddetini arttırmaya basliyor.Yan teknelerde hareketlenme var. Baş omuzluğa kıyadan halat bağlama isleri ile meşgul iskelemdeki tekne.Iyice huzursuz oluyorum,biz duramayacağız bu şekilde burada.Yetiri kadar uzun halat da yok teknede(tekneyi teslim alırken ne halat var kaç metre kontrol edin lazım oluyor).
Neyse gidelim biz bencik e diyorum.Aliyoruz demiri, yavaşça çıkmaya başlıyoruz dirsek’ten.Biz çıkarken tekneler giriyor sağımızdan solumuzdan.Anliyoruz tabi 5 dk sonra ,insanlar dirseğe kaçıyor biz çıkıyoruz.
Dirsekten çıkmamızla çarsı karisiyor.Dumeni tutamiyorum,somun var onu sıkıyorum dümenin ama nafile, çamaşır makinesi gibi deniz. Bir şekilde rüzgârı iskele bas omuzluktan alıp ilerliyoruz.Ama bu sekilde rota dan çıkıyoruz açığa gidiyoruz. Rotaya girmeye çalısınca bordadan geliyor.Korkuyoruz.Yelken açsak tekne toparlar biraz diye dusunup,cenevoyı acıyoruz biraz.Daha kötü oluyor kapatiyoruz.Sallan yuvarlan bencik e giriyoruz,hersey duruluyor rahat bir nefes alıyoruz.

Tekneyi bozburunda teslim edicez,onun düşüncesi alıyor beni.Windy hava gosteriyor.Sadece sabah erken güzel görünüyor.
Sabah 6 da kalkıp cikiyoruz.Hava guzel deniz sakin.Bozburun a yaklaşıyoruz.

Burada ayrı bir sınav bizi bekliyor.Liman içinde demir atip kictan kara baglanicaz.Diger teknelerin demirleri var,onlarin ustune atmadan nasil yapicaz stresi aliyor beni.

Bozburun liman onune yaklasinca telefonla ariyoruz.Siz girin biz sizi karsilariz diyorlar.Giriyoruz limana,liman cok kalabalik ve dar alan.Bir yelkenli ile ahsap gezi teknesinin arasini isaret ediyorlar.Ve limanin sahilindeki insanlar icin film basliyor.
Girecegimiz yere gore manevra yapiyorum,yelkenli teknenin demirini tahmin etmeye çalışarak demiri bırakıp tornistan gitmeye devam ediyorum.Bir kac metre kala yavas dikkat et diye bagrismalar oluyor.Iskele tarafımda olan gezi teknesi cikmaya başlamis.Ben hareket ettigini farketmiyorum.Dumeninede iskele yapınca onun sancak kic bizim iskile kic omuzlaga carpiyor(yada biz ona carpiyoruz emin degilim).Allahtan oraya buyuk balon usturmaca koymusum.Teknelere birsey olmuyor.Adam bagirip biseyler soyluyor,o sira onu dinlemekle ilgilenmiyorum.Kic halatlarimi baglamam gerektigi icin manevra ile ilgileniyorum.Netice baglaniyoruz.Liman heryer restaurant kalabalik,seyirci de cok olunca bu yaşanan olay son gün iyice moralleri bozuyor.

Bilmiyorum ustadlar daha iyi bilir ama demir atip tornistan gelen bir tekne varken 2 dakika beklemeden cikis yapmak ne kadar dogrudur.Neticede benim manevra ve haraket kabiliyetim ona gore daha kisitli(tabi bu benim dusuncem).Onun ciktigini gorsem zaten girmez beklerdim.
Sancagimdaki yelkenli teknede bulunan Alman beyfendi ile de konusuyoruz bu konuyu.Oda sen gelirken ben seni bekler cikmazdim diyor.

Yasanan sorunlara ragmen cok kefiyli guzel bir tatil geciriyoruz.

Bu seyahatten cikardigim sonuc yeni baslayacak arkadaslara tavsiyelerim soyle;

Yelken kurslari ile baştan konuşun arkadaslar,hep yelken,arma ,trim dersler bu sekilde.Tekne kullanmayi ogreten yok.Bir ust seviye dersler yaris egitimi.
Yarismicam abicim ben ,binicem tekneme ailemle arkadaslarimla gezicem.

Haftalik konaklamali egitimlere de katildim.Yanas restaruantlara ye ic gel. Bu kurslari size tavsiye etmem.Bu isler ticarete donmus kimsenin size bisey ogretmek gibi bir derdi yok.
Ben çok istekli oldugum icin ,2019 da bu kursalara katilmanin maliyeti bana 5-6 bin tl civari oldu.Sonuç ortada bisey yok.

Aldigin egitimlerle gel bozburunda demir at yanas liman icinde yanaşabilirsen.

Zaten hava kotu olunca dersler iptal ediliyor.Iyide ben denize cikinca hava bozarsa ne yapicam.

Insan bilmedigi gormedigi seyden korkuyor.Bilsem derslerde yasamis olsam kormazdim diye dusunuyorum.

Tabi bunlari benim egitim aldigim yerler icin soyluyorum.Belki baska yerler vardir.

Benim fikrime gore bulacaksin balikci bir ihtiyar.Alacaksin 1 kasa bira,sana manevra nasil yapilir,tekne nasil kullanilir ,demir nasil atilir,tekneyi dans ettirmeyi ogretecek.Sonra git al yelken dersini.Hatta bunu istanbul bogazinda falan yapacaksin hem ruzgar hem akinti.Ogrenince git istedigin yere gir cik.

Diger bir konu,windy falan tarzi programlar bildigin bir konuyu kolaylastirmak icin var.Yani barometre,bulut,gokyuzu bileceksin.Havayi elektronik olmadan anlayabileceksin.
Harita bileceksin sen yine navionics kullan.
Bulundugun bolgedeki insanlarla sohbet ediceksin.Onlardan tavsiye alacaksin surekli.Senin gezmek icin gittigin yerde adamin hayati gecmis.Hatta alabilirsen telefonlarini alacaksin.Kafana hava deniz baglanma yeri bisey takilirsa arayip soracaksin.Ertesi gun hava deniz varsa cikmiyor balikci amcam,birak windyk falan,emin olamazsan ara sor amcama.

Hevesini kirma,ama cahil cesareti de olmasin.Sana bu isi ogretecek usta bir denizci bul.Ustanin gözû senin cüzdanda olmasın,benden öğrendikleri ile denize çıkacak bu adam diye düşünecek bir insan olsun.Deniz bu, sonuç çok ağır olabilir.

Yanaşma ,ayrılma,demir atma bunlari öğrenmeye bak,yelkeni sonra ogrenirsin.

Benim yaşadıklarımla ilgili fikirlerim bunlar,bu işleri hakkıyla yapan kuruluş ve eğitmenleri tenzih ederim.

Heryeri cennet köşesi denizlerimizin keyfini herkesin yaşaması dileklerimle.

Selamlar,

*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.755
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Acemi Korsan ilk seyir deneyimim ve tavsiyelerim
« Yanıtla #1 : Temmuz 18, 2019, 07:57:11 »
En iyi eğitim deneyerek, yaparak oluyor.

Demir atmak, bağlanmak bu işlerin en fazla çapariz çıkartacak işlemleri. Yanlış olmasından, hata yapmaktan korkmayın. Önceden yapacağınız işlemi zihninizde planlayın, yeri yavaş yavaş, iyice inceleyin, önce zihninizde gerçekleştirdiğiniz işlemi bu sefer gerçek dünyada tekrarlayın.

Siz gelirken bağlı olan hiçbir tekne çıkmamalı. Sorun sizde değil.

Başarılı bir seyir olmuş. Gelecek sefere yelken de yaparsınız ama önce ana yelkeni açın, en son onu kapayın. Daha rahat edersiniz.

43 feet bir teknede esen rüzgar hızının yarısına kadar tekne hızı yakalıyorsanız iyi ve dengeli bir yelken açmışsınız demektir. 8 knot rüzgarda 4 knot tekne hızı gibi. 15 knot rüzgar hızından sonra yelken alanını küçültmeyi düşünebilirsiniz.
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.620
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Acemi Korsan ilk seyir deneyimim ve tavsiyelerim
« Yanıtla #2 : Temmuz 18, 2019, 08:07:44 »
Çok başarılı bir gezi olmuş. Eğitim konusunda dediğiniz doğru, yelken öğrenmek başkadır, yelkenli yay kullanmak başka. Denizdfe hava sert de olsa tekneye bir şey olmaz, en sakin havada bile bir bağlanma yerinde ciddi hasarlar oluşabilir. Bir zamanlar yelkenli yat eğitimi veriyordum. Güneyde bir yerden çıkıp bir hafta veya 15 gün geziyorduk. Tekneyi marinadan ben çıkarıp acemilere teslim ediyordum. Program orsa seyri, pupa seyri gibi şeyleri zamana bağlamıyordu. Rüzgar varsa ona göre yelken açıp durumu anlatıyordum, trimleri öğretiyordum Dümenci kendine güvenirse, bir yere girip bağlanıyorduk veya demirliyorduk, olmazsa ben alıp sözlü anlatıyordum. Bir dahaki sefere kendileri yapıyordu. Adı eğtimdi ama aslında bir hafta gerçek bir gezi yapıyorduk.Sanırım benzer eğitimleri veren bir kaç kişi hala vardır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Emre Emir

  • * Gezgin Korsan
  • 25
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
Ynt: Acemi Korsan ilk seyir deneyimim ve tavsiyelerim
« Yanıtla #3 : Temmuz 18, 2019, 12:53:13 »
Hakan ve Ahmet bey,yorum ve tavsiyeleriniz icin tsklr.Sizin bu mecrada yazdiklarinizdan çok şey öğrendim.Surekli yazdiklarinizi takip ediyorum.Iyiki varsiniz...Gezgin Korsan platformunu ülkemizde hedeflenen amator denizci sayısına ulaşılmasında en buyuk destek olarak goruyorum.
Bu arada seyehat oncesi gezgin korsan flamamıda almıstim,ama acemiligim nedeniyle çekmeye utandim.Şimdilik evimde dalgalanacığı günü bekliyor.

Selamlar

*

    Çevrimdışı Sencer Salbaş

  • * Gezgin Korsan
  • 96
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • SEVENS, Çeşme
Ynt: Acemi Korsan ilk seyir deneyimim ve tavsiyelerim
« Yanıtla #4 : Temmuz 18, 2019, 14:48:20 »
Emre korsan, öncelikle canı gönülden tebrikler. Gezi sonunda cana ve mala zarar gelmemiş ise, geziden dersler çıkarılmış, öğrenimler kazanılmış ise çok başarılı geçmiştir, sizinki de öyle olmuş. Benzer bir süreci 9 yıl önce yaşamıştım ve benzer bir ekiple ilk yalnız seyrimi yaparken teslim aldıktan sonra teslim edene kadar kalbim 150 nabız altına pek inememişti. Bu kadar yıl boyunca kiraladığım teknelerde de, artık şükür kendi teknemizde de en mutlu olduğum an, seyirlere/tatillere çıkmadan önceki son dakika ve seyir/tatil dönüşü aborda olduktan sonraki ilk dakikadır. Benim de tek tavsiyem, lütfen durmayın, belirli ölçüde mümkün olabildiğince yönetilebilir risk alın ve seyre çıkın, tecrübe edinmeye devam edin. Bol bol okuyun, izleyin ve deneyimleyin. Kaleminiz de çok hoş, yazmaya paylaşmaya devam edin.
Sevgiler.
*
Ynt: Acemi Korsan ilk seyir deneyimim ve tavsiyelerim
« Yanıtla #5 : Temmuz 18, 2019, 16:23:31 »
EMRE KORSAN,
Yazınızı iki kere okudum,
Gerçekten Çok isabetli tespitler.....
Katılmamak mümkün değil.

Tekne Kullanmak, Sevk ve İdare etmek tamamen kilometre işi ....

Yanaşmak, bağlanmak , Ayrılmak, Demir atmak , Demiri Almak tamamen proses yönetimi...

Plan, Program ...

Üstünede birazcık Soğukkanlılık ve kararlılık serpiştirilince Çorba tamam oluyor...

Tebrik ediyorum

Sevgiler &Selamlar


Ayu Çıkabiliio, Daş Düşebilioo........
*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 948
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Acemi Korsan ilk seyir deneyimim ve tavsiyelerim
« Yanıtla #6 : Temmuz 18, 2019, 17:30:31 »
Yazınız gerçekten çok güzel ve öğretici. bende işim gereği 55ft su alan bir motoryatı adadan alıp Pendik marinaya getirmem gerekiyordu. Tekne sahibi ile beraber gittik aldık geldik. Çekek e yanaştık adam benim kaptandan daha iyi kullanıyorsun helal olsun dedi. Ben değil yusuf kullanıyor ondandır dedim. Sakin olmak çok önemli.
Minibüsçüler tekne kaptanı olmaya başlayınca maalesef yaşadığınız aksilikler olabiliyor denizde. Adam senelerce minibüsçülük yapmış sonra para denizde diyerek gezi teknesi kullanmaya başlamış. Etrafa vs saygı yok. Minibüste yol nasıl onunsa denizlerde onun zannediyor.  Tek tavsiyem havayı yakalamışken yelken kullanım mantığını çözmeye çalışmak olabilir.
IN BOOST WE TRUST
*

    Çevrimdışı Levent Tüzel

  • * Gezgin Korsan
  • 25
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • DURU İDİL
Ynt: Acemi Korsan ilk seyir deneyimim ve tavsiyelerim
« Yanıtla #7 : Temmuz 18, 2019, 18:40:37 »
Benim kısa sürede anladığım;
Bu iş saygı işi,
Dönel kavşak kurallarını bilmeyen araç sürücüleri ile aynı ortamdayız. Kural var ama tekne büyük diye küçümseme de var.

Denizdeki teknelerin tamamı zincirdeki en zayıf halka gibi küçük olana saygı göstermesi gerekiyor.

İçinde 2 küçük çocuk olan 6 metrelik teknenin yanından tam yol geçen büyük motoryat kaptanının gecerken kadeh göstermesi ego tatmini bence.

Alarga da kaptanın içmesini de olağan karşılamıyorum. Meyhaneye gidecek kişi eve nasıl döneceğini hesaplamalı.

Koylar meyhane değil bunun farkına varılmalı. Kaptan denizde olduğu sürece ayık olmalı.
3 ayda bunu gördüm
Sevgilerimle
« Son Düzenleme: Temmuz 18, 2019, 18:43:45 Gönderen: Levent Tüzel »
Hep Güvende Kalın
*

    Çevrimdışı Emre Emir

  • * Gezgin Korsan
  • 25
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
Ynt: Acemi Korsan ilk seyir deneyimim ve tavsiyelerim
« Yanıtla #8 : Temmuz 18, 2019, 22:42:42 »
Açıkcası korsanlardan tecrübe olmadan bu seyir doğru değil şeklinde yorumlarda bekliyordum.Teşvik eden yorumlariniz beni çok sevindirdi.Agustos ayı bayram tatilininde Fethiye çıkışlı olarak tekrarlayacağım kısmetse.Göcekte güzel bir tatil planladım.Tek sorun bayramda çok kalabalık olacak tahminimce.Bakilim hayırlısı.Yavaş yavaş öğrenicem siz dostlarında desteğiyle.
Sevgiler,selamlar
*

    Çevrimdışı Hakan Varal

  • * Gezgin Korsan
  • 135
    • Yaşadığı Şehir
  • Kocaeli / Hereke
    • Tekne Adı
  • ORFOZ KAPTAN2
Ynt: Acemi Korsan ilk seyir deneyimim ve tavsiyelerim
« Yanıtla #9 : Temmuz 19, 2019, 00:35:03 »
Emre Korsanım çok güzel bir yazı olmuş.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap İhtiyar balıkçı konusunda hem fikirim. Hem havayı tahmin ederler hem tekne yanaştırma demir atma, takılan demiri çıkarma, gibi konularda hemen hemen her konuda tecrübeleri vardır. (Yelken hariç) . Her gittiğin limanda bir balıkçı ile tanışıp telefonunu almak danışmak iyi fikir. Bende gittiğimde bunu yaparım. Hatta gideceğim rota hakkında bilgi alırım. nerede kayalık veya sığlık var. Nerede barınma yerleri vb. gibi konularda epeyce yardımcı oluyorlar. Gezgin Korsan sitesi bu iş için biçilmiş kaftan.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan VARAL
ORFOZ KAPTAN 2 (Maxi68)
*

    Çevrimiçi Gürkan Tellioğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 82
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Viva, Yachtmarin
Ynt: Acemi Korsan ilk seyir deneyimim ve tavsiyelerim
« Yanıtla #10 : Temmuz 19, 2019, 08:44:47 »
Emre korsan ben de keyifle okudum yazınızı. Önce tebrik ediyorum sonra da devamında bol yelkenli ve keyifli yeni seyirler diliyorum. Açıkcası çok benzer bir deneyimsizlik ve duygu durumunda olmam nedeniyle de ruhumun en derinlerinde hissederek demirleme, yanaşma ve ayrılma işlerini kafamda kurgulamaktan yorgunum. Uzun bir seyirle yanımızda deneyimli bir kaptan varken yakın zamanda teknemizi Marmaris'ten İstanbul'a getirdik. Şimdi kendi başımıza seyirlere başlamanın arefesindeyiz.
Pendik çıkışla nerelere gitsek gelsek konusunda can kulağıyla önerilerinizi dinlemeye hazırız. İlk olarak adalara git gel, Sedef adası, Çam limanı demirleme çalışmaları olarak planlamıştık. 
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.494
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Acemi Korsan ilk seyir deneyimim ve tavsiyelerim
« Yanıtla #11 : Temmuz 19, 2019, 09:22:59 »
İlk başladıgım zamanlarda üç dört sefer seyre cıkıp demir atmadan dönmüştüm onu hatırladım, denize birsey atıp ya takılırsa dıye düşünürdüm ,nerden kesiliyor bu zincir, yeniden nasıl takılıyor, en kötü bırakırım falan derken başlanıyor...

Önerim ilk zamanlar bildiğiniz , kalabalık olmayan 5-10m lik bir yerde deneme ...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Acemi Korsan ilk seyir deneyimim ve tavsiyelerim
« Yanıtla #12 : Temmuz 19, 2019, 09:40:43 »
Paylaşımınız için teşekkür ederim.
Fethiye çıkışlı turunuz eminim daha rahat olacaktır, kafanızda pek çok şey oturacak bu süreçte, benim tecrübem bunu söylüyor.

Şimdiden iyi seyirler ve mutlu bir tatil dilerim.
*

    Çevrimdışı Emre Emir

  • * Gezgin Korsan
  • 25
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
Ynt: Acemi Korsan ilk seyir deneyimim ve tavsiyelerim
« Yanıtla #13 : Temmuz 19, 2019, 11:28:10 »
Yazılanlardan da anlaşıldığı gibi benim hissettiklerimi bir çok korsan başlarken yaşamış,halen yeni başlayanların aklında benzer sorular var.Navionics den mesefaleri,bulabildiğim kaynaklardan bağlanma ile bilgileri arastırdım.Kafamda senaryolar oluşturdum.Belki ustalar için komik,ama bünyede epey stres oluyor.Ben Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
kaynaklarindan çok faydalandim.(Hazirlayanlarin ellerine emeğine sağlık,ne kadar tesekkur etsek az) Ustalar kendi seyirlerinden yanaşma,demir atma gibi kısa videolar çekip yükleseler benim gibi yeni başlayanlara çok yardımları olur.
*

    Çevrimdışı Emre Emir

  • * Gezgin Korsan
  • 25
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
Ynt: Acemi Korsan ilk seyir deneyimim ve tavsiyelerim
« Yanıtla #14 : Ağustos 17, 2019, 15:01:09 »
Bayram tatilinde gerçekleştirdiğim ikinci kaptansız seyir denemem ile ilgili yaşadıklarımı yeni başlayacak arkadaşlar ile paylaşmak istiyorum.

Ekip esim, kızım ve kardeşim. Ben acemi ekibin kalanının konu ile ilgili hiçbir fikri yok.

Bizden önce tekneyi kiralayanlar Fethiye’de teslim edecekler, bu durumda önce Göcek düşünüyorum. Ama bayram kalabalığı çok tekne olacağı düşüncesi stres yapıyor bende. Kaptan ayarlayıp teknenin Bozburun’a getirilmesini ayarlıyorum.(Fethiye’den Bozburun'a gidecek cesaretim yok.)

Cumartesi günü Bozburun’a ulaşıyoruz. Tekne hazır bizi bekliyor. Benim için ilk sorun burada başlıyor. Bir gulet çapraz bir şekilde demir atıp yanaşmış. Muhtemelen demiri bizim demirin üstünde diye düşünüyorum. Tekneyi teslim eden arkadaş bir şey olmaz biz ondan sonra yanaştık diyorsa da içim rahat etmiyor. Bekleyin siz buradayken çıkalım diyorum. Acele ile hızlı bir alışveriş yaparak kan ter içinde tekneye yerleşip demir almaya başlıyoruz.
Sorunsuz demir alıp tam çıkıcaz tekneyi teslim eden arkadaş iskeleden bağırıyor sırt çantam teknede kaldı. Zaten elim ayağım birbirine dolanmış. Manevra yapıp tekrar yanaşmak zorunda kalıyorum. Pek düzgün gelemesem de bir şekilde yaklaşıp çantasını veriyoruz ve yola çıkıyoruz.
Yakın mesafede olan Çom Çalık adında bir koya giderek kıçtan kara bağlanıyoruz.
Bu bağlanma esnasında kıç halatını kardeşim yüzerek kıyıya bağlamakta gecikiyor rüzgârın etkisiyle bir motor yata yaklaşıyoruz, yine stres. Forumda okuduğum bazı korsanların demirde asılıyorum tornistana tekne demire asılıp kalıyor diye tarif ettikleri metodun işe yaramadığını tespit ediyorum. Teknede yol olmadığı için sanırım tornistan basmak rüzgârın etkisi üzerinde bir ise yaramıyor. Tekne durmuyor. Yada ben durduramıyorum, acemi arkadaşlara tavsiyem bu yöntemi denemeyin. Bu sorunu sonra çözüyorum yazının devamında anlatıcam.

Koy güzel tekne de esim kızım olduğu için risk almak istemiyorum 3 gece bu koyda kalıyoruz. Geceleri rahatsız ediyor dalgalar. Pek uyuyamıyorum sürekli tetikteyim, kalkıp kontrol ediyorum. Sonunda bizim ekip iyice sıkılıyor ayni yerde olmaktan, tekneye su elektrik de lazım. Mecburen bir yerlere gitmem lazım istemesem de. Selimiye ye gitmeye karar veriyoruz. Sabah erken çıkıyorum, hava sakinken gitmek istiyorum. Yine benim durumumda olan arkadaşlara tavsiyem, nereye gidecekseniz sabah erken gidip bağlanın, öğleden sonra rüzgâr ve dalga oluyor kesinlikle.

Ve yola çıkıyoruz. Yolda benim param var diye tabela asıp gezmek isteyen ama bunu bu şekilde yapamadığından motor yatlarıyla kendini tatmin etmeye çalışan insana benzer bazı yaratıkların koskoca denizde dibimizden geçerek verdiği rahatsızlıkla sinirlerim bozuluyor. Eşeğe marifetini sormuşlar kuyruğunu kaldırıp gaz çıkarmış. Elbette bütün motor yatlar değil ama bir çoğu yaptı bunu, marifetleri size rahatsızlık verip eğlenmeye çalışmak. Dünyaları bu kadar demek ki. Neyse bu yaratıklara dikkat edin, hızlı hareket ettikleri için sürekli kollamak lazım, sallantıdan yaralanma gibi işler başınıza gelmesin. Ayrıca guletlere de dikkat edin, yol hakkı falan bırakın geçsinler, çünkü bazıları kuralları umursamıyor. 

Selimiye belediye limanına yaklaşınca telefonla görevliyi arıyorum(yanaşmayı planladığınız yerlerin telefonlarını önceden alın mutlaka), açmıyor telefonu. Başlıyorum limanın önünde gezinmeye. Aramalar sonunda ulaşıyorum. Abi yer yok diyor. Nasıl yer yok, görüyorum bir sürü yer var. Oraların sahipleri var akşama gelecekler(nasıl sahiplenilebiliyor marina mi bu anlamadım). Abicim ben acemiyim yardımcı ol falan dil döküyorum, neyse tamam diyor.2 tekne arasını gösteriyor dar bir alan. Abi bir sürü boş yer var acemiyim giremem oraya diyorum ,yer yok buraya gel diyor. Sorunsuz bir şekilde girip bağlanıyorum.
Burada bir not 2 tekne arası aslında avantaj bunu sonra anlıyorum. Rüzgârın teknenin başını yakalama şansı yok, tekneler sizi tutuyor haliyle. Mümkünse bu tur durumlarda 2 tekne arasına girmenizi öneririm. Daha zor gibi hissettirse de biz acemiler için tam tersine avantaj. Teknenin yanı bos olduğunda kıç halatları bağlama işini hızlı yapmanız gerekiyor. Hemen kıçtan bağlanıp ileri vermezseniz tekne üstünde yol olmadığı için rüzgâr bastan tekneyi yakalıyor. Kontrolü zor ve çarpma tehlikesi bulunan durumlar oluşuyor. Tabi tam burada baş pervane konusu gündeme geliyor. Ben yaptım siz yapmayın kiraladığınız teknede mutlaka baş pervane olsun. Bağlı iken çok yanaşma izledim. Baş pervane şart arkadaşlar. Yine korsanlardan bu konuda yazılar okudum baş pervane kullanmadan yanaşmak gerekir diye, olası arizalarda zorlanmamak adına. Ama katılmıyorum, kesinlikle olmalı bozulursa zaten ayni durum. Arabadaki park sensorunu kapatıp mi park ediyoruz. Bir gün bozulursa zorlanmadan park edelim diye.
Neyse bağlıyız artık rahatlıyorum, elektriği alıyoruz su yok. Nasıl su yok abicim su için geldim ben buraya, guletlere veriyorlar su yok diyor arkadaş. İyice moralim bozuluyor, al sana bir sorun daha. Denize giriyorum aksam ustu iskeleden, çıkarken hortumlar dikkatimi çekiyor şu yeri olan birkaç milyon değerindeki tekneler su alıyor. Koşuyorum hemen bizim musluktan damla su gelmiyor. Adamı zorluyorum iste onlara verdim, su az yetmiyor falan filan. Ayarlarım gece size su diyor. Ama bos laflar. Beklersek avcumuzu yalayacağız kesin. Başka bir yere git bağlan, su al benim için yine stres, almam lazım suyu. Sanırsın bedava veriyorlar, parasıyla su yok. Benim memurum isini bilir durumu var anlaşıldı, ama ben beceremem bu isleri. Kardeşime söylüyorum durum bu, su almamız lazım git hallet şu işi. Gidiyor 10 dk sonra geliyor. Tamam abi alıcaz suyu. Neyse fazla girmeyeyim bu konulara alıyoruz suyumuzu. Yan tekneye de yok demişler, dolunca hemen hortumu onlara veriyorum onlarda dolduruyor. Bu ülkenin bu tür işlerine tahammül edemiyorum ama yapacak bir şey yok.

Ertesi sabah rota Bencik, çıkıyoruz yola .Sakin sakin giriyoruz koya. Mta’nın orası benim için uygun daha öncede orada kalmıştım. Tekneler var onların demirlerine gelmeyecek şekilde demir atıp tornistan geliyoruz,60 metre zincir bitiyor biraz uzak kalıyoruz kıyıya, kardeşim atlıyor suya mesafe uzak zaman alıyor halatta kısa kalıyor ek yapıyorum(ek yapmak için bir halatı önceden hazır tutmanızı öneririm) falan çok zaman geçiyor diğer teknelere doğru kayıyoruz. İşte bu noktada formadaki korsanların yazdıkları tavsiyelerden birini deniyorum ve evraka, isi çözüyorum tekneyi ileri verip döndürüyorum sonra tornistan istediğim gibi istediğim noktada durabiliyorum. Bu arada halat bağlanıyor ve bağlanma isini bitiriyoruz. Sorunumun Pavlov’un köpeği gibi demir atma eğitiminde öğrendiğime takılmamın olduğu tescilleniyor. Tekneyi rüzgara çevir demir bırakarak düz bir çizgide demiri deniz tabanına ser şeklinde kendimi şartlandırmış olmam, demir atarken başka hiçbir harekette bulunmamam gerektiğini zannetmem.
Kıçtan tek halat kurumuş bir ağaca bağlıyız. Bir süre sonra bir görevli geliyor, ağaçtan halatı çözün yasak diyor. Adam haklı bağlamamak gerekiyor. Üstüne birde jandarma gelip ceza kesiyor deyince, memleketimdeki kolluk kuvvetlerinin duyarlılığı karşısında göz yaşlarımı tutamıyorum. Gelseler de Kaz dağlarında eylemde olan arkadaşlarımızın fotoğraflarına birlikte bakarak bu duyguları paylaşsak.
Çözüyoruz hemen zaten bağlamakta istememiştim ama bayram kalabalığı alarga da kalıp gelecek teknelere engel olmak istemedim. Netice de alan kısıtlı. Alarga da 3 gün kalıyoruz koyda. Her şey güzel ama pis su tankını denize verenler var. Turmepa dan randevu almıştım, geldiklerinde sadece ben dahil 3 tekne verdi atıklarını. Çok tekne vardı ,çözümleri belliydi zaman zaman kokudan ve sabah erken saatlerde durgun suyun üstünden ne yaptıkları anlaşılıyordu.60 tl veremeyecek kimse yoktu orda, 60 tl vermek yerine b..k içinde yüzmeyi tercih ediyor bazı insanlar anlamak mümkün değil.
Tekneyi cumartesi Selimiye’den teslim edicez. Windy bana bu iş senin için zor diyor.Bu kez barometreyi de takip ediyorum. Ne anlama geldiğini bilmesem de, hızlı hareketlenmelerin  benim için iyi bir şey olmadığını biliyorum. Cuma sabah erkenden kalkıp Selimiye’ye yola çıkıyorum. Yine zor bela bir yer için yalvar yakar saat 14:00’e kadar bağlanacak bir yer buluyorum 14:00 de patron gelecek milyonluk teknesiyle. Zaten daha sonra gelenlere yer yok diye almıyorlar. Erken kalkan yol alır. Acemiysen hiçbir şeyi son dakikaya bırakma. Zaten olası  plan dışı durumda işler zorlaşıyor acemiler için. Öğle saatlerinde hava sertleşmeye başlıyor. Demek ki windy’nin bana yaptığı uyarı doğru .Barometre hızla yükseliyor
.Haziranda yaptığım ilk seyir denemem de Dirsek’ten çıktıktan sonra yediğim tokatın acısı hala yüzümde, bu tokat bu kez bana doğru seçim yaptırıyor. İyi ki kaçıp gelmişim 1 gün daha var, tatilim kısa bitmesin, zaten parasını da verdim gibi düşüncelere hiç kapılmadım. Yetersiz olduğunuz bariz olan bir konuda bir şeyleri zorlamanın akıllıca olduğunu düşünmüyorum.
Tekne sahibini aramıştım erken döneceğim konusunda.Tekneyi teslim ederek İstanbul’a yola çıkıyoruz.
Bu yazdıklarımı tamamen acemi konuyu hiç noktasına yakın bilen birinin yaşadıkları konusunda değerlendirin.Yazdığım ve tavsiye ettiğim konular benim fikirlerimdir doğruluk ihtimalleri düşüktür.
Üstad korsanların bu yazıdaki yanlışlıkları zaten düzelteceklerini bilmenin rahatlığıyla yazdım.
Sevgiler selamlar,