0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. K.

24 mayıs 2014  Milliyet gazetesi :
Türkiye’nin denizde bağlama kapasitesi açısından en büyük yat limanı olan Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı’nın 30 yıl süreyle ‘işletme hakkının verilmesi’ yöntemiyle özelleştirme ihalesinde en yüksek teklifi 664 milyon dolar ile Tek-Art Kalamış ve Fenerbahçe Marmara Turizm Tesisleri A.Ş. vermişti.

Bu alanda marina ve sosyal işiletmeler olacak.
Biz çantada keklik tekne sahipleri senede 22 milyon doların + kar marjı + paranın  maliyeti+ amortisman  gibi maliyetlerın sanki   en az yarısını ödememiz gerekecek gibi.
Ayrıca bu fiyatlara en az 300 tekne de sırada bekliyor . Tekne kategorisine göre bu oran kurulu mevcut kapasitenin en az 50% den fazla. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




*

    S. K.

Bir yere kadar yatlar ve salmalılar yine özel sektörde marinaların serbestçe(!) belirlediği fiyatların insafına kalsın da; <9mt boy <3mt en <2ton ağırlıkta, yani orta gelirlinin (orta direk yok artık) denizle bağlantısını sağlayan kayık ve kayık+ deniz araçları için devletin/belediyelerin ön-ayak olacağı barınma imkanları bence asıl öncelik.. Türkiye'de bağlama kütüklerinin %80'ini belki daha fazlasını bu araçlar oluşturuyor zaten...


Devlet(!) oy deposu yığınların ihtiyacı olmayan hiçbir şeye karışmadığından; belediyelere, özellikle de başta kırmızı renge boyanan sahil belediyelerine iş düşüyor bu konuda...


İstanbul özelinde düşünürsek; boğazda olsun her iki yakanın güney sahillerinde olsun, son 150-200 metresi denizle hemzemin ve bu kısmında 1 metreden fazla draftı olan pek çok dere var... Bu derelerin her birinin uygun yerine mekanik tekne-parklar kurulabilir mesela...


Bir tanesi Bursa'da yıllardır çalışan robotik katlı otoparkların tekne versiyonu.. Araba olanı şöyle birşey ( bu dairesel, resmini bulamadığım Bursa otoparkı ise tekneye daha uygun dikdörtgen yapıda):

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Orta büyüklükte bir çadır halı saha tesisi kadar alanda (60*30*15) 200 tane L<9mt B<3mt H<3mt W<2ton teknenin barınması, aynı anda 3-4 robotun tekne kaldırıp indirebilmesi özelliği ile oldukça hızlı çalışması, lokasyonları sayesinde  insanların belki evinden yürüyerek teknesine gidebilmesi gibi pek çok cazip özelliği var... asıl önemli ise karada 1800m2 alana 200 orta orta- boy tekne almak demek; marinalarda sağlı sollu bağlanma hesabıyla denize uzanan 300mt boyunda plastik yüzer pontonu boşa çıkartmak demek...

Üstelik bu iş YİD yöntemiyle bütçeye yük getirmeden ve/ya Yİ yöntemiyle daha ilk andan itibaren üste gelir de getirecek şekilde formüle edilebilir... Tekne park yatırımcısına aynı alanda bir de tekne kapasitesinin yarısı kadar mekanik otomobil parkı izni verilerek; sadece marin ruhsatlı yakıt iskelesi açtırılarak, pakete sosyal amaçlı bir yelken-denizcilik okulu mecburiyeti karşılığında su üstü iskele-kafe süslemesi ilave edilerek yaşayan (AVM değil tabi bahsettiğim) yerlere dönüştürülebilir...

Şöyle kafamda yokladım da bunlardan Kurbağalıdere'ye 3 veya daha fazla sayıda fazla yaparak sadece Kadıköy - Pendik arası sahil boyuna 12-15 tane inşa edilebilir; mesela İspark işletmesi altında... Bunun daha boğazı, haliçi, Ambarlı'ya kadar karşı sahili olduğunu düşünürsek TR'de kayıtlı özel teknelerin yarısından fazlasının oldukça kısıtlı miktarda kara alanında ekonomik şekilde barınmasına yetecek kapasite inşa etmek tek bir marina yatırımından daha pahalı olmaz sanki... O zaman belki müşteri seçmek yerine kapasite doldurmak gibi bir problemi, dolayısıyla "biz niye bir tekneye bağlama parası olarak tekne fiyatının %10'unu istiyoruz ki" bir soruları olur...
« Son Düzenleme: Kasım 18, 2020, 12:23:16 Gönderen: Sedat Kasrat »


*

    E. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir yere kadar yatlar ve salmalılar yine özel sektörde marinaların serbestçe(!) belirlediği fiyatların insafına kalsın da; <9mt boy <3mt en <2ton ağırlıkta, yani orta gelirlinin (orta direk yok artık) denizle bağlantısını sağlayan kayık ve kayık+ deniz araçları için devletin/belediyelerin ön-ayak olacağı barınma imkanları bence asıl öncelik.. Türkiye'de bağlama kütüklerinin %80'ini belki daha fazlasını bu araçlar oluşturuyor zaten...


Devlet(!) oy deposu yığınların ihtiyacı olmayan hiçbir şeye karışmadığından; belediyelere, özellikle de başta kırmızı renge boyanan sahil belediyelerine iş düşüyor bu konuda...


İstanbul özelinde düşünürsek; boğazda olsun her iki yakanın güney sahillerinde olsun, son 150-200 metresi denizle hemzemin ve bu kısmında 1 metreden fazla draftı olan pek çok dere var... Bu derelerin her birinin uygun yerine mekanik tekne-parklar kurulabilir mesela...


Bir tanesi Bursa'da yıllardır çalışan robotik katlı otoparkların tekne versiyonu.. Araba olanı şöyle birşey ( bu dairesel, resmini bulamadığım Bursa otoparkı ise tekneye daha uygun dikdörtgen yapıda):

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Orta büyüklükte bir çadır halı saha tesisi kadar alanda (60*30*15) 200 tane L<9mt B<3mt H<3mt W<2ton teknenin barınması, aynı anda 3-4 robotun tekne kaldırıp indirebilmesi özelliği ile oldukça hızlı çalışması, lokasyonları sayesinde  insanların belki evinden yürüyerek teknesine gidebilmesi gibi pek çok cazip özelliği var... asıl önemli ise karada 1800m2 alana 200 orta orta- boy tekne almak demek; marinalarda sağlı sollu bağlanma hesabıyla denize uzanan 300mt boyunda plastik yüzer pontonu boşa çıkartmak demek...

Üstelik bu iş YİD yöntemiyle bütçeye yük getirmeden ve/ya Yİ yöntemiyle daha ilk andan itibaren üste gelir de getirecek şekilde formüle edilebilir... Tekne park yatırımcısına aynı alanda bir de tekne kapasitesinin yarısı kadar mekanik otomobil parkı izni verilerek; sadece marin ruhsatlı yakıt iskelesi açtırılarak, pakete sosyal amaçlı bir yelken-denizcilik okulu mecburiyeti karşılığında su üstü iskele-kafe süslemesi ilave edilerek yaşayan (AVM değil tabi bahsettiğim) yerlere dönüştürülebilir...

Şöyle kafamda yokladım da bunlardan Kurbağalıdere'ye 3 veya daha fazla sayıda fazla yaparak sadece Kadıköy - Pendik arası sahil boyuna 12-15 tane inşa edilebilir; mesela İspark işletmesi altında... Bunun daha boğazı, haliçi, Ambarlı'ya kadar karşı sahili olduğunu düşünürsek TR'de kayıtlı özel teknelerin yarısından fazlasının oldukça kısıtlı miktarda kara alanında ekonomik şekilde barınmasına yetecek kapasite inşa etmek tek bir marina yatırımından daha pahalı olmaz sanki... O zaman belki müşteri seçmek yerine kapasite doldurmak gibi bir problemi, dolayısıyla "biz niye bir tekneye bağlama parası olarak tekne fiyatının %10'unu istiyoruz ki" bir soruları olur...

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. S.

Sedat Korsanım özellikle Amerika'da Storage Rack sistemleri çok yaygın kullanılıyor, öyle robot taşıyıcı entegrasyonları, otomasyonları vs olmadan da çok daha ekonomik kışlama parkları kurulabilir diye düşünüyorum. Bu sistemlerin alan kullanımı, robotik otoparklardaki kadar efektif olmasa da maliyeti açısından pek çok ilçe belediyesinin bile altından rahatlıkla kalkabileceği yatırımlar.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. K.

Sahil de 1 kattan fazla imar yok . Ayrıca sahilde öndeki  ilk adaya da 4 kata tekabül eden yüseklikten  fazla izin yok .
Bu mevkilerde daireler 2 milyondan başlar , dolayısıyla hiç kimse değerli arazisini buraya harcamaz .
Çok para tutacağından belediye de istimlak edemez .

İşgal edeceği m2 nin az olmasından dolayı küçük tekneler cok zararda  cunku marinaların min m2 hesabı vaR . Kalamışta 24 m2  ,Ataköyda daha fazla olması lazım.

Bu sebepten dolayı Doksanlarda 900 DM olan marina ücretim sonra1300 DM oldu ,Mehmet Ali Yılmaz zamanında 1900 DM verdim.
Setur aldıgı zaman 1900 DM=> 1900 ESD oldu sonra  1900 USD => 1900 euro ya gecti, 2300 euro oldu . sonrasını biliyorsunuz... Bu arada tekne de büyümedi maasallah aynı boyda duruyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Biz o zamanlar kimlerle görüşmedik ki, hatta  Rahmi Koçun dunya turu zamanında Holding deki bir arkadasın vasıtasıyla Rahmi Koç la görüşme esnasında bu konuyu da sokuşturdum .Bakarız dedi,  hiç bir şey olmadı.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yok biz kalamışta veya Ataköyde  olmak zorunda değiliz derseniz marmarada sirin sahil kasabalarında senede 1000- 3000 tl arasında bağlama yerleri var . Bu da senelik 250-300  Eur eder




« Son Düzenleme: Kasım 18, 2020, 17:12:31 Gönderen: Atilla Kaplan »

*

    T. D.

İstinye,de bulunan istmarin,e ne diyeceğiz. Devlete ecrimisil ödemiyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Milli emlak,a  işgaliye ödemiyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   ama fiyatlar özel teşebbüsten farklı değil.
Sanırım herkez gibi devletimide bizleri yolunacak kaz olarak görüyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Hangi marinada kaç tane geko teknemiz var ve niçin birlikte hareket edemiyoruz???
*

    S. B.

Rekabet Kurumuna yapmış olduğum başvuruya verilen yanıtı sizinle paylaşmak istiyorum.

Kendileri tarafından soruşturulması gereken konuyu benim soruşturmam ve hafiye gibi delil toplamam gerekiyormuş. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yorumu sizlere bırakıyorum.  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. K.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İstinye,de bulunan istmarin,e ne diyeceğiz. Devlete ecrimisil ödemiyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Milli emlak,a  işgaliye ödemiyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   ama fiyatlar özel teşebbüsten farklı değil.
Sanırım herkez gibi devletimide bizleri yolunacak kaz olarak görüyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ödemediğine emin misiniz? Belediye iştiraki İstmarin, devlet çatır çatır alıyordur parasını... Yani bir ihtimal almayı geçmişte "ihmal" etmişlerse de özellikle 2019 haziran'dan sonra geriye dönük 5 yıllık almışlardır diye düşünüyorum...
*

    Y. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Rekabet Kurumuna yapmış olduğum başvuruya verilen yanıtı sizinle paylaşmak istiyorum.

Kendileri tarafından soruşturulması gereken konuyu benim soruşturmam ve hafiye gibi delil toplamam gerekiyormuş. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yorumu sizlere bırakıyorum.  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Serkan korsan sizin dosyanızı okuyan arkadaş eğer içinden '' Adama bak hem teknesi var hem marina fiyatlarından şikayet ediyor bir de bunu bizim araştırmamızı istiyor'' diye arkadaşlarına söylenmediyse ben de hiçbir şey bilmiyorum.
*

    İ. K.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Almanyada Kuzey Denizinde (Nordsee) Senelik bağlama yerleri bulmak zor, Tekne Satanlardan sırf Bağlama yeri için Tekne alanlar oluyor. Sylt ve Helgoland da Bağlama yeri Borsaları var, burada Marinada yerleri olan ve İhtiyacı olmayanlar Yerlerini Kiraya veriyor. Durum Baltık Denizinde (Ostsee) farklı. oralarda halen yer bulabilme imkanınız oluyor. Mesela BalticSailing Flatrate adında bir Sistemde 15.04 den 15.10 Tarihi arası Teknenizi Suda Metrekaresi 56€ ya bırakabiliyorsunuz.

Bu durumda asgari m2 yani 24 m2 1344  Eur ise burası  yalovadan pahalı neredeyse  tuzla kadar. Hem yalova merkez ve de istanbulun göbeginde.

Murat kaptan yanlış anlasılmasın benim marinam yok ama  galiba sizinkileri daha cok sömürüyorlar  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bir farkla siz 1344 birim veriyorsunuz sizin asgari ücretten az, biz  ise 5 asgari ücret veriyoruz . Ama olsun be bizim için para önemli değil, yeter ki işimiz görülsün.

Bu duruma göre Türkiye marina fiyatları Avrupa ile aynı gibi görünüyor anlaşılan.
Keza artık Türkiye de Avrupa ile entegre olduğundan ve Sanayici, Yatırımcı, Üretici yurt dışı talaeple ilişkili her ürün fiyatını yurt dışı pazar fiyatlarına yada talebe göre belirlediğinden bu fiyat artışlarına etki eden nedenlerden biri.

Geçen aylarda her şey gibi artan çerez fiyatları için "üretici bir ülkede neden pahalı olduğu" konusunda eleştirilen dernek başkanı açık açık "yurt içi almaz ise yurt dışı bu fiyatlara alıyor" diye aklınca savunma yaptı. Bu global ekonominin çarpık yönünü ortaya koyuyor. İnsanlar kendi ürettiği üründen faydalanamıyor. İmkanınız olsa bile ihraç edildiği için kaliteli sebzeyi yemek için yurt dışına çıkmanız gerekiyor.

Tanzim satış yapan belediye ve devlet firmaları da bir zaman sonra kapitalist sistemin çarkına uymak zorunda kalıyor.

Siz artan döviz fiyatlarına karşı halkın alım gücünü arttıramıyorsanız bu kaçınılmaz bir sorun. O zaman her kes ihraç etmeye çalışıyor çünkü onlarda haklı bir yerde maliyetler kurtarmıyor.
 
Fırsatını bulan mühendis, hekim de aynı işi yurt dışında 5 katı paraya yaparım diye kaçıyor.
Dışarıya satacak ürün zenginliği olmayan kalabalık ülkelerin en büyük sorunu bu herhalde.
Arz talep meselesi, düşük alım gücü, kısır döngü.
*

    Ç. S.

Sayın Korsanlar merhaba.
Bu işin bizzat içinde olup, dışarıdan bir gözle durumu objektif bir gözle ve hiçbir kuruma dokunmadan anlatmaya çalışmak isterim.
Öncelikle maalesef ülkemizde denize teşvik konusunda çok fazla eksik nokta olduğunu düşünüyorum. Ülkemizde geçtiğimiz yıllarda uygulanan denize teşvik kapsamında yapılan tek şey sadece belirli bir ücret ödendiği takdirde hiçbir eğitim, hiçbir pratik bilgi verilmeksizin ''tekne kullanabilirsiniz'' belgesi verilmesi oldu. Ancak denize teşvik kapsamında deniz malzemelerinde ve/veya deniz hizmeti veren işletmelerde vergi indirimi gibi hem işletmeye hem de tekne sahiplerine fayda sağlayacak bir durum maalesef gerçekleşmedi. Teşvik kapsamında ücreti mukabili ADB alan dostlarımız belgeyi alındıktan sonra ilk olarak gerekli pratikleri, destekleri ve bilgileri almadan 50feet 45feet bir tekne aldılar.  Ve tekneyi alan kaptanlarımızın ilk yaptığı şey lokasyonuna yakın, uygun fiyatlı marinaları araştırmak oldu, talep artınca fiyatlarda karşılığında artışa geçti.
Ancak marina fiyatlarındaki artışların veya fiyatların yüksek olmasının ana sebebi maalesef bu değil. Taleplerin arttığını sadece marina işletmeleri değil, tedarikçiler ve devlet kurumları da biliyor. Örneğin 2014 yılında bir marinanın denizde bulunan alanı için devlete ödediği kira ile 2020 yılında ödediği kira arasında %389(yüzde üç yüz seksen dokuz) fark bulunmakta. Tedarikçiden 2-3 yıl önce 100 mt si 400TL ye alınan 22mm iskota halatının bugün 400TL ye sadece 50mt'si alınabiliyor. Herhangi bir arıza ve sorunda gerçekten konuya hakim personellere sahip değilseniz dışarıdan çağıracağınız her teknik ekip 20 Liralık işi 20 Euroya yapıyor. Bu konuda onlara da hak vermek lazım çünkü bu sektörde hiçbir ürün Türk Lirası ile satılıp, alınmıyor.
Tekne sahiplerine gelince onların fiyatlar konusunda haklı olduğu noktalar oldukça fazla. Ancak ben burada sadece işletmelere ait olan kısıma bir nebze parmak basmak istedim.
Saygılarımla.
*

    B. B.

Eğer fiyatlar pahalı ise bu fırsattır buyrun gelin yatırım yapın siz de kazanın biz de…..
Keşke güzel memleketimin tek çirkin sorunu bu olsa…. Kötü yönetirsen tereyağı da et de marina da pahalı olur avrupadan
*

    M. T.

Marina fiyat artışını sadece döviz kuru artışına bağlamak yanlış olur gıda market sahipleri gibi marina sahiplerininde daha fazla para kazanma isteğinden kaynaklanan artışlar var
*

    A. K.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eğer fiyatlar pahalı ise bu fırsattır buyrun gelin yatırım yapın siz de kazanın biz de…..
Keşke güzel memleketimin tek çirkin sorunu bu olsa…. Kötü yönetirsen tereyağı da et de marina da pahalı olur avrupadan

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Açılacak marinaya teknemizi seve seve bağlarız. Arkadaşları da getiririz  , Ama bağlama ve malzeme  fiyatları market fiyatı olacak  bunlar tekne sahibi çakalım şeklinde değil . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap